-
Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
Link : http://www.dhs.gov/ynews/releases/pr_1274366942074.shtm
Following a successful seven-month pilot program conducted with the support of the Government of New Zealand on Air New Zealand flights from Auckland to Los Angeles International Airport, the use of paper I-94W forms will be eliminated for VWP travelers with an approved Electronic System for Travel Authorization (ESTA) arriving in the United States at all airports by the end of this summer. CBP will activate automated processing for U.S. airports on a rolling basis over the next several months.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
calypso
..... over the next several months.
:-) Lekker vaag. Geen deadlines gesteld of zo. Kortom: Het komende jaar kun je er nog op rekenen dat je nog geconfronteerd kunt worden met het invullen van het groene formulier, en daarna ook nog bij uitval van de ESTA-aansluiting bij airline of PoE/luchthaven.
-
Citaat:
Michael66
:-) Lekker vaag. Geen deadlines gesteld of zo. Kortom: Het komende jaar kun je er nog op rekenen dat je nog geconfronteerd kunt worden met het invullen van het groene formulier, en daarna ook nog bij uitval van de ESTA-aansluiting bij airline of PoE/luchthaven.
Misschine even erboven kijken "at all airports by the end of this summer."
Dus dat jaar geloof ik niet!!
-
Had ik wel gelezen / gezien hoor. :)
Echter, waar wij het in het algemeen makkelijk over "een paar" hebben (wat twee of meer betekent, niet exact dus) is in de Engelse taal een aantal termen beschikbaar die ietsjes exacter zijn, zoals "a couple" (exact twee), "a few" (enkele, niet veel) en het hier gebruikte "several" (meerdere). En "several" heeft ook de smaak van de mogelijkheid dat het wat langer gaat duren.
Vandaar mijn reactie.
Het metekent m.i. vooral dat je er nog best wel een tijd niet op kunt rekenen dat je geen groen formulier in hoeft te vullen. Voor hoe lang? We zullen het wel merken; het is zover als het zover is.
-
Citaat:
Teleton
Klopt helemaal, persoonlijk vul ik die variabele gegevens voor iedere reis wel in.
Ik las inmiddels op een bevriend forum dat het vooraf thuis inchecken (bij United Airlines, maar het zal ongetwijfeld voor alle maatschappijen gelden) niet meer zou lukken als je de variabele gegevens niet op ESTA hebt ingevuld. Je kunt aan de balie op het vliegveld inchecken en als ik het goed begrijp, dan mag je je verblijfsgegevens daar alsnog opgeven. De vluchtgegevens hebben zij al wel voor je ingevuld............#-o.
-
Vanmorgen op BBC news, ingangdatum 9 september,
kosten $ 14,00.
-
Citaat:
sonja
ingangdatum 9 september,
kosten $ 14,00.
Lang uitgekeken naar deze promotieactie........;).
-
http://www.cbp.gov/xp/cgov/newsroom/...08062010_2.xml
Washington — U.S. Customs and Border Protection today announced an interim final rule that amends Department of Homeland Security regulations to require travelers from Visa Waiver Program (VWP) countries to pay operational and travel promotion fees when applying for an Electronic System for Travel Authorization (ESTA) beginning September 8.
A fee of $4 will recover the costs incurred by CBP of providing and administering the ESTA system and is in addition to the mandatory $10 travel promotion fee established by the Travel Promotion Act of 2009, enacted as Section 9 of Public Law 111-145, the United States Capitol Police Administrative Technical Corrections Act of 2009. The total fee for a new or renewed ESTA will be $14.
All payments for electronic travel authorization applications must be made by credit card or debit card when applying for or renewing an ESTA. ( ESTA - the Official U.S. Government Web Site ) The ESTA system currently accepts only the following credit/debit cards: MasterCard, VISA, American Express, and Discover. Your application will not be submitted for processing until all payment information is received.
DHS published a notice of the interim final rule in the Federal Register today and will accept comments through October 8. Collection of the fees will begin for ESTA applications filed on or after September 8.
Dus allemaal voor 8 september invullen en je hebt nog geluk, zo lees ik het teniminste!
-
Op de blog van Rick en Mandy staat dat ze hun ESTA papieren moesten laten zien. Heeft iemand dit al eerder gehad?
Ik heb het wel uitgeprint, maar van mij staat alles erop en bij mijn vriend staat alleen het aanvraagnummer en de geldigheids datum, zijn naam staat er niet bij.
-
Hoe sigaar uit eigen doos wil je het hebben?
"The fee has been introduced to fund a programme which aims to promote tourism in the US and attract foreign spending."
Of zoals Loekie zou zeggen: "asjemenou?"
-
Citaat:
marjoleinenrick
Op de blog van Rick en Mandy staat dat ze hun ESTA papieren moesten laten zien. Heeft iemand dit al eerder gehad?
Echt nog nooit meegemaakt... Bovendien heeft helemaal niets met immigations te maken...
Typisch geval van toeristje pesten...
Je bent in het geheel niet verplicht op ESTA uitteprinten en zéker niet verplicht om deze in de USA te laten zien...
De meesten nemen het niet eens mee... logisch)
ESTA is een REIStoestemming en niet een toelatingseis.
Dus niet laten opnaaien... :lol: :lol: :lol:
Er is trouwens over dit geval al menige discussie gevoerd op dit forum..
-
Hallo allemaal,
Wij willen vanaf Curacao 30 augustus naar Miami vertrekken en daar 15 dagen gaan rondreizen.
Ik heb eea doorgelezen hier, maar kan nog weinig vinden over of mensen ESTA invullen voordat ze gaan boeken of erna. (mocht je geen toestemming krijgen en je hebt al geboekt, dan kost je dat mooi wat geld.....)
Mijn vraag is dan ook: kun je het gewoon invullen voordat je je reis boekt??
Ik leest wel dat veel dingen optioneel in te vullen zijn, maar als je dat veelal niet invult vertraagd dit je aanvraag dan??
Onze verblijfadressen weten we namelijk ook niet, we gaan gewoon reizen met de auto en zien wel welk hotel we onderweg pakken.
Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven.
Alvast bedankt!!!
(en euh ik zal me dadelijk gelijk even voorstellen op het forum :roll:)
-
Citaat:
Inimieni
Mijn vraag is dan ook: kun je het gewoon invullen voordat je je reis boekt??
Ja hoor dat kan, lees het bovenstaande nog maar eens goed door, bijna alle scenario's zijn de revue al gepasseerd.
Nogmaals, je kunt nu invullen, Esta is uitsluitend toestemming om naar Amerika af te reizen. Als je niet zou gaan is dat geen probleem. Ik heb overigens nog niet gehoord dat iemand geen toestemming kreeg.
-
volgens mij is het wel verplicht om in ieder geval voor de eerste overnachting een adres te hebben, anders kom je amerika niet eens in. adres wordt ook gevraagd in de ESTA.
-
ESTA heeft niets te maken met toegang krijgen tot de USA
Het heeft te maken met toestemming voor vertrekken naar de USA.
Zonder ESTA wordt je bij Check-in geweigerd...
Bovendien om ESTA te completeren is geen verblijfsadres nodig… (Het is géén verplicht veld)
Ook het vluchtnummer is niet nodig... (Ook dit is géén verplicht veld)
Het voordeel hiervan is dat je als dit allemaal niet invult je niets hoeft te veranderen (Re-New en) indien je bijvoorbeeld volgend jaar dit ook niet hoeft te doen.
De ESTA goedkeuring is 2 jaar geldig.
-
Wij hebben overigens zowel bij Martinair onze Esta moeten laten zien bij inchecken, en toen we aan boord gingen van de cruise, in Miami, bij Royal Carribbean. Alhoewel ik toch eigenlijk ook wel aanneem als je het niet bij je hebt, dat ze dat verder toch kunnen checken lijkt mij.
-
MartinAir doet alles graag een beetje anders dan de rest...
-
Beide hebben deze ESTAgegevens gewoon in hun systeem staan...
Dus ze doen met opzet gewoon even héél belangrijk t.o.v. de reiziger...
Fijne houding! :roll:
-
Het heeft overigens te maken met het feit dat het MartinAir geld kost als ze een passagier zonder ESTA toestemming doorlaten. Het is dus meer een stimulans dat de klant dat ding invult want zoals corrus al zegt, de toestemming staat gewoon in de computer.
Citaat:
KLM en Martinair gaan reizigers naar de VS vanaf 20 maart 2010 extra controleren op een geldige ESTA verklaring voor de VS.
Sinds januari 2009 moeten Nederlandse reizigers naar de VS beschikken over een elektronische verklaring om te worden toegelaten tot de VS. Registratie voor ESTA kan alleen via internet.
Tot nu toe werd in de VS coulant omgesprongen met reizigers zonder geldige ESTA maar daar komt binnenkort verandering in. Vanaf 20 maart zal de Amerikaanse overheid boetes opleggen aan luchtvaartmaatschappijen als zij passagiers zonder ESTA vervoeren.
Voor iedere passagier zonder ESTA wordt een boete geheven van $3300. Om grote kosten wegens de boetes te voorkomen, gaan KLM en Martinair op Schiphol passagiers extra controleren op het bezit van een geldige ESTA registratie.
Voor last minute registraties zal KLM de mogelijkheid bieden op tijdens de Check-In nog online een ESTA registratie te regelen. Succes is echter niet gegarandeerd aangezien de aanvraag normaliter 72 uur voor vertrek dient plaats te vinden. Passagiers waarbij de last minute aanvraag mislukt, worden na 20 maart geweigerd.
-
Wij moesten in Juli in New York ook ons ESTA formulier laten zien. Wij hadden het formulier bij ons, (de kopie die je met je aanvraagnummer kan printen voor je eigen administratie.). Op het orlandotips forum zeiden ze ook al dat dit toch een vorm van toeristen pesten was, maar het voelde toch wel vervelend aan. We hadden echt het idee dat je zonder dit formulier het land niet in kwam. Ze zijn in new York altijd best streng.
-
Tja, ze hadden dus duidelijk je goed ingeschat...
Je liep er met open ogen in...
-
en vanaf 8 september is het ook niet meer gratis. Nog snel even hernieuwen dan kom ik 2 jaar toe
reizigers naar de Verenigde Staten moeten vanaf begin september betalen voor het zogenoemde ESTA formulier. Hierop moeten reizigers persoonlijke gegevens invullen. Nu is het gratis,maar vanaf 8 september kost het formulier 14 dollar.Luchtvaartmaatschappijen gaan passagiers zonder formulier weigeren omdat ze anders een boete krijgen
-
Nou ik heb het ook net zitten lezen op teletekst.
Is dat vreemd dan? Ik wist niet eens dat ze daar aan bezig waren om dat te gaan veranderen. Tja heb ik even pech, we vertrekken de 18e met 7 man.
-
Waarom vul je het dan niet voor de 8 ste in. Hat Esta formilier is 2 jaar geldig. Bespaard je weer een hoop met 7en :D
Greetz
-
Citaat:
carmen1988
Waarom vul je het dan niet voor de 8 ste in. Hat Esta formilier is 2 jaar geldig. Bespaard je weer een hoop met 7en :D
Greetz
Zou het echt zo werken als je Esta formulier nog geldig is dat je dan niet hoeft te betalen?
Of moet je het ondanks dat je toestemming nog geldig is opnieuw aanvragen omdat het formulier misschien iets veranderd en ze gewoon willen dat iedereen na 8 september die 14 euro gaat betalen.
Ik heb hem in iedergeval opnieuw aangevraagd.
Die van mij was nl verlopen.
-
Zou je gewoon een nieuwe aanvraag kunnen doen terwijl de oude nog geldig is? Wij komen 3 september terug en heb er ook al aan gedacht om dan gelijk een nieuwe aan te vragen. Scheelt toch weer met 4 personen.
Monique
-
-
Vandaag in de Telegraaf:
Per 8 september moeten Nederlanders voor een Amerika-trip naast de, tot dusver gratis, formulieren een heffing van 14 dollar (ruim 10 euro) per persoon gaan betalen. Behalve vier dollar administratiekosten wordt daarvan straks ook tien dollar gespekt aan een speciaal fonds waarmee de VS een promotiecampagne voor hun land willen opzetten.
Wie echter nu al plannen heeft dit najaar of in 2011 of 2012 naar New York, Florida of een andere bestemming te vliegen, kan eenvoudig onder de heffing uitkomen. Simpelweg door de komende weken via internet het zogenaamde en nu dus nog kosteloze 'Esta'-formulier alvast in te vullen.
"Gewoon geen datum invullen. Je krijgt vervolgens toestemming om binnen twee jaar naar de Verenigde Staten te reizen, zonder dat je de heffing betaalt. Vooral voor een gezin is dat snel geld verdienen", bevestigt Valdemar Goncalves van VisumService.nl.
"Het enige waar je op moet letten, is dat je paspoort de komende tijd niet verloopt, want dan moet je alsnog een nieuw document invullen en dus toch 14 dollar betalen."
De nieuwe heffing maakt onderdeel uit van de Travel Promotion Act, waarmee president Obama extra toeristen naar zijn land wil trekken. Sinds de aanslagen van 2001 blijft het internationale toerisme achter. De ANVR en reisorganisaties zijn woedend over de heffing, die opnieuw extra rompslomp en irritatie oplevert bij een Amerika-reis.
Volgens touroperators zal dit potentiële vakantiegangers juist nog meer afschrikken, waardoor de heffing haar doel mist.
http://www.floridaforum.nl/graphics/icon_mail.gif Mail http://www.floridaforum.nl/graphics/icon_print.gif Print
-
De Telegraaf loopt altijd een beetje achter. Altijd leuk dat dit soort reclames als een informatief stukje worden verpakt. Maar het was 8 augustus al gemeld (#288).
-
Sorry ik had dat toen niet gelezen. Teon ik het vanochtend las dacht ik meld het hier even :oops:
-
Geeft niet hoor :) Maar gelukkig zijn we niet afhankelijk van de Telegraaf voor ons nieuws ;)
-
Ben ik nu gek of staat er bij de ESTA aanvraag met dik gedrukte letters het volgende:
Citaat:
Toestemming verleend
U kunt deze pagina voor uw eigen administratie afdrukken maar u hoeft geen exemplaar van uw reistoestemming te tonen om te kunnen vliegen.
Ik denk dat we maar een kopietje mee nemen voor de zekerheid, zo'n gewicht zijn 2 A4-tjes nu ook weer niet :-P
Het blijft toch een onduidelijk verhaal..
ps ik heb zojuist de aanvraag gedaan
-
Nee hoor, je bent niet gek, dat staat er echt en het klopt ook nog. ;)Je hoeft geen printje mee te nemen maar ik lees dat velen dit wel doen. Als het je gerust stelt zou ik het doen, maar het is niet nodig.
-
Wij moesten de nummers in Dusseldorf wel laten zien, bij het inchecken, niet dat ze er iets mee deden, maar zonder de nummers mochten we niet door.
Vorige jaar op Schiphol hoefde dat helemaal niet.
-
Citaat:
marcelis10
Zou je gewoon een nieuwe aanvraag kunnen doen terwijl de oude nog geldig is? Wij komen 3 september terug en heb er ook al aan gedacht om dan gelijk een nieuwe aan te vragen. Scheelt toch weer met 4 personen.
Monique
Ik ga het geloof ik ook maar doen onze is nog wel niet verlopen, maar de volgende keer als we gaan wel, scheelt toch weer voor 5 personen.
-
ik heb ze ook aangemaakt maar mijn vraag is nu moet je het uitgeprint meenemen of niet. Volgens de site hoef je het alleen maar uit te printen voor je eigen administratie.Maar als ik het niet meeneem hoe weet men dan of ik hem heb aangevraagd ???
-
Dat is nu precies de reden dat ik ze ook altijd print en meeneem, dan kan je laten zien dat je het hebt ingevuld en dat het akkoord is en mocht je het nummer ergens op moeten geven dan heb je dat ook bij de hand. LEt er wel op dat als je een nieuw paspoort haalt je de ESTA ook opnieuw moet aanvragen.
-
Voor de mensen die het nog steeds niet geloven hierbij de 3 belangrijkste vragen in dit topic op dit moment van de officiele websste ESTA;
En als je het nu nog steeds niet geloofd dan weet ik het ook niet meer!!!!
Misschien moet dit als sticky op deze website geplaats worden.
Bron
Q: Do VWP travelers need to bring a paper printout of their ESTA approval to the airport?
A: No. DHS communicates a traveler’s ESTA status to the carriers. However, DHS recommends that travelers print out the ESTA application response as a record of their ESTA application number to confirm their ESTA status.
Q: Is there a fee for a travel authorization?
A: Yes, beginning September 8, 2010, there is a fee required by the Travel Promotion Act of 2009 (Section 9 of the United States Capitol Police Administrative Technical Corrections Act of 2009, Pub. L. No. 111-145). The fee is comprised of two parts:
- Processing Charge -- All applicants requesting an electronic travel authorization are charged for the processing of the application. The fee is $4.00.
- Authorization charge -- If your application is approved and you receive authorization to travel to the United States under the Visa Waiver Program, an additional $10.00 will be charged to your credit card. If your electronic travel authorization is denied, you are only charged for the processing of your application.
CBP is not responsible for any additional fees that may be charged by your credit card company for the transaction.
Q: If I'm already registered in ESTA, will I need to re-register and pay a fee after September 8, 2010?
A: No. The fee will only be required for new registrations on or after September 8, 2010. Travelers who renew their ESTA after September 8, 2010 will need to pay the same fees for a renewal.
-
Mooi, da's dan (weer) duidelijk :-)
De onze loopt in Januari af, dus we gaan dit weekend maar even vernieuwen.
Scheelt toch weer twee Wrangler jeans ;-) (ex.tax)
-
Citaat:
calypso
Misschien moet dit als sticky op deze website geplaats worden.
Zoiets? ESTA: de belangrijkste vragen