-
Re: Internet / Wifi in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
corrus
a, de grootste kaart is 300mb... die kost US$20,-
En die 300mb zijn op voor je het weet...
Hebben wij het over hetzelfde? Bij Broadband2Go is het grootste tegoed $60 voor 5GB. Een tegoed van 300 MB zou bij ons ook zo op zijn. En als je alleen tegoedkaarten van $20 ziet in de winkel, kan je 3 kaarten kopen en die na elkaar activeren.
Dat van die creditcard staat mij niet meer bij, wij hebben een US creditcard en adres dus zijn niet tegen dat probleem aangelopen. In dat geval dus; kaarten kopen en niet je CC gebruiken :)
-
Een 5 gig tegoed kun je op hun site met creditcard kopen.. Dit kost US$ 60,-
(zie mijn beschreven problemen)
Als ik 3 kaarten (totaal ook US$ 60,- ) volgens jouw voorbeeld zou kopen heb ik maar 900Mb...
Dat scheelt oog al een dwarsstraat :D
Hoe dan ook....
Ik heb de zooi teruggebracht en toch maar weer Brighthouse Cable Internet genomen...
-
Citaat:
corrus
Als ik 3 kaarten (totaal ook US$ 60,- ) volgens jouw voorbeeld zou kopen heb ik maar 900Mb...Dat scheelt oog al een dwarsstraat :D
Daar hebben ze bij Virgin al aan gedacht :)
Je kan meerdere top-up cards gebruiken en gewoon de codes na elkaar invullen. Ergens op hun site staat beschreven hoe en wat. Stel je voert 3 codes in van $20 top up cards, krijg je gewoon het tegoed van 5GB. Je voert namelijk eest je codes in, waarmee je een 'cash balance' creeert, en pas daarna selecteer je het 'plan' waar je voor wil gaan.
Overigens zijn alle kaarten van Virgin Mobile te gebruiken, je hoeft niet per se een Broadband2Go kaart te gebruiken.
Hoe heb jij uiteindelijk je internet geregeld?
-
Citaat:
Marco Stern
Hoe heb jij uiteindelijk je internet geregeld?
Ik HAD Cable Internet van Brighthouse... (een soort amerikaanse versie van UPC) :D
We hebben zelf een hut in de Orlando area...
Maar omdat ik slechts 3 tot 4 per jaar daar ben dacht ik slim te zijn door het abonnement op te zeggen en over te gaan op een prepaid dongle...
Maar daar dit toen alleen maar ellende gaf, heb ik uiteindelijk weer gewoon Cable Internet van Brighthouse genomen... Er was een upgade aanbieding i.c.m. Digitale TV...
Ben wel weer duurder uit, maar met een snelheid van 20Mb ben ik zeer tevreden.
Ik ga nu niet meer veranderen...
-
hier in Nederland heeft iedere McDonalds gratis wifi, is dat in Amerika ook zo? Ik heb een smartphone en kan dan het thuisfront even op de hoogte brengen van mijn avonturen als ik bij de Mc even een mailtje kan sturen.
-
Jep, niet alleen bij de Mac maar ook bij o.a. Panera Bread en Dennys
-
Wij hebben ook brighthouse maar kunnen door het feit dat wij aaneengesloten 3 tot 4 maanden verblijven gebruik maken van de snowbird mogelijkheid, wat tot op heden prima is verlopen.
groetjes Henke.
-
Ik heb er afgelopen Augustus gebruik van gemaakt. Was even, figuurlijk, de weg kwijt tijdens de rondreis en moest wat opzoeken.
Bij de Rushmore Mall, die al gesloten was, met de auto naast de Starbucks gaan staan, en via ATT (dat scherm kreeg ik eerst) de keus gemaakt voor "free Starbukcs Wifi" en gaan met die banaan.
Het staat ook op hun website, kijk maar.
-
Kunnen de standaard verkrijgbare dongels (Support HSPA/UMTS/EDGE/GPRS/GSM (2100/1900/1800/900/850MHZ) gebruikt worden in combinatie met een prepaid Virgin Broadband2Go, of heb je daarvoor een Virgin-branded/locked dongel voor nodig?
Virgin heeft op dit moment een dataplan voor $40, geldig 30 dagen en unlimited dataverkeer. Aangezien wij 21 dagen in een Disney hotel verblijven is het een stuk goedkoper om een dataplan aan te schaffen dan elke dag $10 voor 24 uur internettoegang.
-
Citaat:
bellalago
Wij hebben ook brighthouse maar kunnen door het feit dat wij aaneengesloten 3 tot 4 maanden verblijven gebruik maken van de snowbird mogelijkheid, wat tot op heden prima is verlopen.
groetjes Henke.
Wij gebruiken ook de "snowbirds"optie, maar gaat best nog vaak mis... :sad:
Het wordt wél altijd weer opgelost hoor, maar ik word nog wel moe dat ik dan steeds weer moet bellen... :roll:
-
Citaat:
FrankS
Kunnen de standaard verkrijgbare dongels (Support HSPA/UMTS/EDGE/GPRS/GSM (2100/1900/1800/900/850MHZ) gebruikt worden in combinatie met een prepaid Virgin Broadband2Go, of heb je daarvoor een Virgin-branded/locked dongel voor nodig?
Virgin heeft op dit moment een dataplan voor $40, geldig 30 dagen en unlimited dataverkeer. Aangezien wij 21 dagen in een Disney hotel verblijven is het een stuk goedkoper om een dataplan aan te schaffen dan elke dag $10 voor 24 uur internettoegang.
Virgin Mobile uses Sprint's CDMA network.
Nee dus, de stick is nodig. Volgens mij werkt CDMA ook niet met sim-kaartjes.
-
Bedankt voor je antwoord. Ik had het inmiddels zelf ook gezien. Jammer, want volgens mij is Virgin de enige die een beetje fatsoenlijke pre-paid service heeft. Het heeft weinig zin om voor 3 weken per jaar een 2-jaar abonnement af te sluiten.
-
Citaat:
FrankS
Bedankt voor je antwoord. Ik had het inmiddels zelf ook gezien. Jammer, want volgens mij is Virgin de enige die een beetje fatsoenlijke pre-paid service heeft. Het heeft weinig zin om voor 3 weken per jaar een 2-jaar abonnement af te sluiten.
Even gekeken, zolang je elk jaar de stick gebruikt kun je hem elk jaar weer van $40 voorzien. Of je verkoopt hem hier op het forum, en haalt zo nog wat van de waarde van die stick eruit (voor $40 wil ik hem wel van je kopen :).
Zie op in de Q&A dat er een cap opzit: They will be limiting speeds after 5GB starting on 2/15/11.
-
Virgin Mobile heeft Broadband2Go, voor $40 per maand unlimited, maar daar moet je dus nog wel (eenmalig weliswaar) een USB modem bij kopen van $80. Als er goedkopere mobiele oplossingen zijn voor 1 maand unlimited access, dan hoor ik het graag. (Ik bedoel dus niet verplicht bij een Mac zitten of een hotel uitkiezen waar Wifi gratis is...)
-
Virgin Broadband3Go is op dit moment de goedkoopste...
Werkt best redelijk...(een beetje lange handshake, maar voor de rest is het ok.)
-
Echte leek hier met (voor jullie waarschijnlijk) simpele vraag:
Smartphone gaat mee naar Orlando. In de villa hebben we internet en wifi. Ideaal dus, want dan kunnen we sowieso via de smartphone op internet via wifi. Ik zet internet op mijn smartphone uit want dat kost klauwen met geld. Maarrr, wifi is niet altijd gratis volgens mij? Weet inmiddels dat er meerdere plekken zijn waar je gratis wifi kunt gebruiken (Mc, Starbucks etc). Wie kan mij vertellen of dat wifi in de villa óók gratis is of dat je daarvoor moet betalen? Is dat altijd standaard?
Maar om onze blog bij te houden, inclusief foto's wil ik ook de laptop meenemen. Kan ik daarmee dan draadloos op de internetverbinding van de villa? Zijn daar dan weer kosten aan verbonden?
Iemand die een leek hier kort antwoord op wil geven?
-
Normaal gesproken is de wifi in de villa of condo gewoon gratis. Voor de toegang is meestal een wachtwoord benodigd die je zal aantreffen in de villa of condo.
-
Kom net terug van een vakantie en kwam er achter dat ik wel via wifi mijn mail kan binnen halen op mijn iphone maar niets kon verzenden (server staat geen relaying toe).
Heeft me meer dan een week gekost om er achter te komen dat dit gewoon niet gaat met de accounts die ik had wel via 3g maar dus niet via wifi.](*,)
Heb nu een gmail account aangemaakt en deze verbonden met mijn andere accounts (onsbrabantnet en hetnet) nu werkt het wel,weliswaar via een omweg met gmail maar het werkt.
Kan nu dus via wifi mijn mail binnenhalen en verzenden.
M.A.W controleer eerst even thuis via wifi of je wel , je mail kunt binnenhalen met je smartphone!
-
Via je eigen Wifi thuis zal het altijd werken omdat je dan op je eigen netwerk zit. Maar zoals je zegt, het aanmaken van een Gmail account is de oplossing (vind ik sowieso een stuk prettiger werken :) )
-
Als WiFi in de Villa zit kun je onbeperkt gebruik maken van internet.
Bij sommige Villa's kun je ook onbeperkt naar het buitenland bellen, bijv. NL of BE ;-)
Kijk goed op de website waar je boekt of je Villa die mogelijkheid heeft, het kan je een hoop geld schelen.....
Succes!
Remco
-
Citaat:
Njit
Via je eigen Wifi thuis zal het altijd werken omdat je dan op je eigen netwerk zit. Maar zoals je zegt, het aanmaken van een Gmail account is de oplossing (vind ik sowieso een stuk prettiger werken :) )
Via wifi thuis werkte het ook niet kwam ik dus daarna achter.
Dus ik kon wel ontvangen maar niet verzenden.
Met gmail lukt dit dus wel,daarom probeer even thuis via wifi iets te verzenden.
Dit om te voorkomen dat je net als ik 10 dagen lang je mail niet meer kunt versturen,was dus echt balen.
-
Daarom werk ik al jaren via smtp2go
Ik had zelfs in Nederland, dat ik mijn mails niet kon verzenden, nu "wereldwijd" geen problemen meer.
Knaapje
-
smtp2go ?
Verdere uitleg graag.
Heb het gegoogled maar zie dat het $3,99 per maand kost.
Dan blijf ik het toch maar via gmail doen is toch gratis.
-
Je stelt als uitgaande mail server smtp2go.com in in je account, dat is alles.
Iemand had meervoudige abonnementen en was zo vriendelijk mij toegang te geven.
Wat het kost weet ik niet, wel dat het vlekkeloos werkt "overal".
Toen bestond Gmail nog niet, dus misschien is dat nu een goede vervanger.
Knaapje
-
Citaat:
Jen876
Verdere uitleg graag.
$1,99 per maand of $ 23,88 per jaar voor 5 e-mailadressen..
Eventueel kan je, als je op vakantie bent en tegen problemen aanloopt, een free trial voor 1 e-mailadres voor 1 week doen.
http://www.smtp2go.com/
Knaapje
-
Even een "domme" vraag hier, maar de smtp problemen hebben jullie met nederlandse provider e-mail (bv ziggo, upcmail etc)? Want ik ga er vanuit dat je met hotmail gewoon kan mailen. Die heeft ook een smtp die je in kan stellen nl. En dat geldt waarschijnlijk als je een mail applicatie gebruikt, en niet via webmail. Of werkt het via webmail ook niet?
-
Ik maak gebruik van accounts bij HetNet en Onsbrabantnet.
Schijnbaar blokeren deze servers iets zodat je geen mail kunt versturen dit geld alleen voor wifi niet voor 3g (die werkt wel goed)
Krijg dus wel mijn mail binnen maar kon niets versturen,maar dat kun je thuis gewoon uitproberen kreeg namelijk thuis ook geen mail verstuurd via wifi.
Nu dus wel via gmail,volgens mij werkt hotmail ook gewoon overal,gewoon proberen voordat je vertrekt.
-
Zoals Baluga ook al aangeeft zal je in het buitenland via je webmail moeten werken als je geen internationaal emailadres hebt zoals hotmail/live/gmail.
Zelf heb ik de router thuis zo ingesteld staan dat ik indien de webmail niet mee werkt gewoon thuis kan inloggen op mijn desktop computer en dan verwerk ik de mail op afstand op mijn eigen PC thuis. Deze moet overigens dan wel aan staan. Je hebt er verder geen programma voor nodig aangezien "Verbinding met extern bureaublad" onderdeel is van Windows, staat vaak onder bureau accesoires.
-
Extern bureaublad ken ik, verwijderd :)
Het was meer de vraag omdat ik niet snap waarom smtp niet werkt. Niet dat ik dat probleem heb. Ik kan mailen via 3G en wifi, met al mn providers. Maar het kan ook zijn omdat ik het allemaal ingesteld heb in smtps. Daarnaast heb ik altijd nog een hotmail en een gmail account als backup.
Naast gmail kan je ook je hotmail account als smtp gebruiken (als je een hotmail account hebt). pop-server = pop3.live.com en de smtp-server is smtp.live.com. Als poort heb ik 587 staan (werd standaard ingevuld).
Wat je ook kan doen (maar wel wat meer werk zal zijn) is vragen in het hotel/condo waar je zit, welke ISP ze hebben, en dan hun smtp instellen. Vaak zijn dat smtp-servers die geen authenticatie nodig hebben.
-
SMTP werkt bij vele providers niet omdat poort 25 waarover het smtp protocol over het algemeen gaat dichtgezet wordt. Dit om te voorkomen dat men spam gaat versturen via de provider waar je op dat moment te gast bent. Gmail kan je wel gebruiken omdat Gmail poort 587 gebruikt en deze staat veelal open. Je moet dat alleen even een gmail account aanmaken zodat je de smtp server kan gebruiken. Op deze pagina staat beschreven hoe je dan bv thunderbird kan instellen.
Sjon, Bianca en Romy
-
Even een korte update over Broadband2Go van Virgin; deze werkte in Zuid Florida (alles onder Orlando) zelfs op de meest achteraf gelegen plekken nog, maar in Noord-Florida heb ik andere ervaringen. Ik krijg op veel plaatsen te weinig bereik om connectie met het internet te kunnen maken. Alleen bij wat grotere plaatsen werkt het. Ik ben daarom al verschillende keren uitgeweken naar een McDonalds, Burger King, StarBucks of een hotel om hun open verbinding te gebruiken.
-
Citaat:
knaapje
Daarom werk ik al jaren via smtp2go
Ik had zelfs in Nederland, dat ik mijn mails niet kon verzenden, nu "wereldwijd" geen problemen meer.
Knaapje
Heb toch maar smtp2go geinstalleerd is nu $1,99 per maand voor 5 mailadressen.
Is toch makkelijker dan dat de mailadressen via gmail doorverzonden worden.
Nog bedankt voor de tip.
-
Re: Mobiel internet / telefoonkaart
Misschien een domme vraag.
Maar als je WIFI op je smartphone hebt, dan kan je toch gratis mailen en internetten, als er gratis WIFI in het hotel is?
-
Re: Mobiel internet / telefoonkaart
Citaat:
AstridV
kan je toch gratis mailen en internetten, als er gratis WIFI in het hotel is?
precies, en bij de McDonalds en de TGI Fridays en.....nou ja, overal waar gratis WIFI is.
-
Geweldig. :smile:
Dank je wel Teleton.
-
Smartphone, iPod, iPad etc etc.. kun je allemaal gebruiken met gratis Wifi..
Let er wel op dat de verbinding in het algemeen niet beveiligd is. In theorie kan iemand deze afluisteren.
Als je deze wilt beveiligen kun je een (gratis) VPN gebruiken. Zie hier: http://www.makeuseof.com/tag/2-free-...ng-ios-device/ (voor iOS maar op een Android kan het vast ook)
-
Hoi Njit,
Wat is VPN?
Het gaat mij erom dat ik dan kan mailen.
Want volgens mij kan ik geen skype op mijn Nokia krijgen/installeren.
-
@AstridV;
Virtual Private Network, maar dan moet je wel een VPN-connector hebben waarmee je een verbinding opzet en die kosten ook geld.
Bij het gebruik van mail kijken of je in de config kunt aangeven dat TLS gebruikt wordt, dan is je verbinding gewoon met SSL-encrypted en is meeluisteren een stuk moeilijker (voor de gewone sniffer is er niks te zien).
Ik blijf erbij dat een prepay van AT&T het makkelijkst werkt, voor $25 kun je 500Mb verbruiken en voor nog eens $10 kun je 250 minuten bellen naar vaste nummers in Nederland. Er is ook een oplossing via T-Mobile, maar daar heb ik geen ervaring mee, schijnt $80 per maand te zijn voor onbeperkt internet/bellen (ook richting Nederland), maar dan moet je wel aardig wat bellen om dat tegenover die AT&T oplossing te zetten. Enige voordeel van die bundel is dat SMS richting NL ook 'onbeperkt' is, maar wie gebruikt er nog geen WhatsApp.
En je zou ook voor $15 een 100Mb pack kunnen kopen, dan ben je voor $25 dollar helemaal onder pannen en kunnen onbekenden je ook niet wakker bellen op je Nederlandse 06 :).
-
Wifi
Is er bij bv. de Mac Donalds in Kissimmee mogelijk ook een gratis wifi verbinding beschikbaar, zoals in veel vestigingen van Europa.
Of zijn er andere optie,s om een kort durende internet verbinding tot stand te brengen ( om bv even foto,s en informatie door te sturen naar de thuisblijvers) in Florida en met name in de omgeving van Kissimmee ?
Gerard.
-
Re: Wifi
Ja hoor, bij Mac Donalds en o.a. ook bij Starbucks.