Nou dat kan wel kloppen Njit, ik was in gesprek met Karin van USAfunvactions en die vertelde mij dat ook al plus dat ze vertelde dat er op Orlando airport ook eigenlijk bijna nooit economy staan en dus automatische een upgrade krijg.
(hopelijk vertel ik het zo goed!??)
Dus eigenlijk kan je een economy makelijk huren en goedkoop en krijg je toch een grotere mee.................das mooi dan =D>:-\" toch?
Gr. Monique
12-08-07, 21:20
Njit
Re: Wie heeft ervaringen met Dollar autoverhuur ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bono
Dus eigenlijk kan je een economy makelijk huren en goedkoop en krijg je toch een grotere mee.................das mooi dan =D>:-\" toch?
Klopt helemaal :) En waarom meer betalen als het niet hoeft...
12-08-07, 21:24
bono
Juist dat bedoelde ik ook te zeggen ermee, hopelijk leest Karin dit niet maar goed dan had ze het maar niet moeten zeggen toch?!
Ik hoop dat we toch weer dollar hebben en dit keer zal het reisbureau geen nette brief schrijven betreffende onze CC op de verkeerde naam staat dan de berijder van de auto :-|:-k;-)
Maar goed dat horen we mogen wel van ze, en dan kan ik eindelijk groen licht geven voor de totale offerte, hotels en auto en dan is alles rond, eindelijk :lol:
Gr. Monique
12-08-07, 21:33
Njit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bono
Juist dat bedoelde ik ook te zeggen ermee, hopelijk leest Karin dit niet maar goed dan had ze het maar niet moeten zeggen toch?!
USA Fun Vacations maakt echt niet meer winst door jou een duurdere auto aan te smeren. Dus ik denk dat je het gewoon als een service moet zien dat ze je dat vertellen...
12-08-07, 22:21
Fabian
bedankt weer voor de informatie.
alleen ik haal de auto op van het vliegveld in Tampa, dus afwachten maar welke auto ik krijg.Weet nog wel dat ze me vorig jaar toen ik de auto had opgehaald in LA dat ze me een upgrade wilde aansmeren maar helaas voor ze, haha, kreeg toen die Pontiac G6, wat een auto was dat.Z|eer blij mee, mar Avis heeft deze auto niet meer in hun assortiment.Maar de Chevr. Malibu is ook geen slechte bak volgens mij ?
Zo te lezen boeken jullie die auto via een reisorganisatie ipv bij het autoverhuurbedrijf zelf zoals een Avis of Hertz etc. ?
12-08-07, 22:31
Njit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabian
Zo te lezen boeken jullie die auto via een reisorganisatie ipv bij het autoverhuurbedrijf zelf zoals een Avis of Hertz etc. ?
Net waar het het goedkoopste is. Je voucher is uiteindelijk precies hetzelfde.
Direct boeken bij Avis/Hertz USA is niet verstandig. De verzekeringen zitten er dan niet bij en je betaald uiteindelijk meer. Uiteraard kun je wel bij de nederlandse vestigingen boeken.
13-08-07, 00:00
Fabian
Klopt ja dat je beter bij NL verhuurbedrijven een auto kan huren ivm de extra kosten bij anderen, heb vandaag beetje alles zitten vergelijken en ben je bij NL verhuurbedrijven uiteindelijk goedkoper uit en je hebt alle noodzakelijke verzekeringen.Ik heb even gekeken welke verhuurbedrijven je hebt op de luchthaven van Tampa en een optie is Budget, ( hoe toepasselijk ), even naar de website van Budget en ook met verzekeringen !! voor iets meer dan 300 euro heb je dus voor 11 dagen een auto met alles verzekeringen er op en eraan.
gr.
Fabian
13-08-07, 06:54
Njit
Citaat:
even naar de website van Budget en ook met verzekeringen !! voor iets meer dan 300 euro heb je dus voor 11 dagen een auto met alles verzekeringen er op en eraan.
Welke type auto in welke periode met welk verzekeringspakket?
halen in Tampa ( airport ) op 10 september 2007
terugbrengen Orlando ( airport ) op 21 september 2007
Chrysler Sebring of gelijkwaardig...... (Keuze C) Betaal ter plaatse: 303 ,00 EUR
De huursom is inclusief:
http://www.floridaforum.nl/icons/ecblank.gifTax (lokale belastingen) CDW (aanvullende cascoverzekering op de standaard dekking van de auto met een beperkt eigen risico bij schade) VRF (rijklaarmaakkosten). SUR (luchthaventoeslag/stadstoeslag/overige toeslagen) SLI (aanvullende w.a. aansprakelijkheidsverzekering) Onbeperkt aantal kilometers
UAS (toeslag voor jonge bestuurders) kan van toepassing zijn. Wij verwijzen naar onze algemene huurvoorwaarden voor meer informatie over de minimum huurleeftijden.
Lijkt mij geen verkeerde ?
13-08-07, 10:01
Njit
Is geen slechte prijs nee. Zou het op dit moment voor die periode niet veel goedkoper kunnen boeken denk ik..
13-08-07, 11:52
Fabian
dat denk ik ook niet, Avis en hertz liggen iets duurder en dan heb ik ook niet zo'n auto of een auto in zo'n klasse. En hier zitten ook alle verzekeringen bij die ik nodig heb toch ?
vanavond maar meteen boeken denk ik voor deze mooie prijs, veel goedkoper zal het niet worden denk ik.
En Tampa vliegveld blijkt ideaal te zijn daar je zo naar de overkant kan lopen en je auto zo op kan halen.
halen in Tampa ( airport ) op 10 september 2007
terugbrengen Orlando ( airport ) op 21 september 2007
Chrysler Sebring of gelijkwaardig...... (Keuze C) Betaal ter plaatse: 303 ,00 EUR
De huursom is inclusief:
http://www.floridaforum.nl/icons/ecblank.gifTax (lokale belastingen) CDW (aanvullende cascoverzekering op de standaard dekking van de auto met een beperkt eigen risico bij schade) VRF (rijklaarmaakkosten). SUR (luchthaventoeslag/stadstoeslag/overige toeslagen) SLI (aanvullende w.a. aansprakelijkheidsverzekering) Onbeperkt aantal kilometers
UAS (toeslag voor jonge bestuurders) kan van toepassing zijn. Wij verwijzen naar onze algemene huurvoorwaarden voor meer informatie over de minimum huurleeftijden.
Lijkt mij geen verkeerde ?
Geen gratis tank benzine en geen gratis extra bestuurders...
14-08-07, 13:57
Fabian
Ik ben de enige die gaat rijden :)
Wat kost nou een tank benzine daar ? maar als je betere aanbiedingen hebt, graag, ben benieuwd.
14-08-07, 14:02
Njit
Citaat:
Wat kost nou een tank benzine daar ? maar als je betere aanbiedingen hebt, graag, ben benieuwd.
Tot hoelaat kan je een auto ophalen en afleveren bij Orlando International Airport?
Ons vlucht komt namelijk om iets voor 20.00 uur aan en vertrekt rond 21.30. Zijn die autoverhuurbedrijven tot 's nachts open?
17-08-07, 23:38
Njit
Re: Auto huren
Die zijn gewoon open ja. Zie hier de openingstijden van Alamo: Sun-Sat: 12:00 am 11:59 pm
De openingstijden van de andere vestigingen kun je gewoon online opzoeken.
25-08-07, 22:18
Michael66
Codes autohuur: IRAR vs. SFAR
De net afgelopen vakantie in Florida heb ik een heerlijke Toyota RAV4 gereden, geboekt bij USAReisen.de als Alamo EQ-klasse (Chevrolet Equinox als voorbeelsdauto). Lekker wagentje, niets op aan te merken.
Nu zag ik op de afrekening het volgende verschijnen:
Het gaat dan vooral om het het verschil tussen Class Driven (IRAR) en Class Charges (SFAR). Daar zit dus verschil tussen.
Via deze website vind ik wel allerlei klassen van de National-group (waar Alamo volgens mij onder valt) en daar staat de SFAR-klasse als "SUV" gedefinieerd. Maar de klasse IRAR kom ik niet tegen.
IRAR staat dus voor een Intermediate Recreational Vehicle met automaat en een ongespecifieerde motor. Maar je hebt gewoon in de juiste klasse gereden hoor. Die RAV4's stonden bij ons ook klaar toen we een EQuinox hadden geboekt.
26-08-07, 00:17
Eric
Re: Codes autohuur: IRAR vs. SFAR
Bij mij stonden er heel veel Toyota Highlanders, géén RAV (zag er later wel een paar) en een verdwaalde Jeep.
Geen Equinox meer.
Eric
26-08-07, 11:05
pyca
Wij hadden voor Phoenix een Midsize SUV gehuurd, kregen een Toyota RAV4 mee, we moesten sowieso de volgende dag terug om auto in te leveren en andere op te halen, wij wilden geen Toyota RAV4 vonden we te klein, kregen na veel pijn en moeite een GMC Acadia (heerlijke auto, maar geen 4WD)mee.
In Orlando hadden we Equinox gereserveerd, was er niet, is een PontiacTorrent geworden. Pontiac was ook een fijne auto, wel klein vergeleken met de Acadia, maar voor Orlando waar wij alleen maar verbleven prima.
Ben niet helemaal te spreken over Alamo, kan ook aan USAreisen.de liggen, onze boekingen waren niet te vinden. In Phoenix vonden ze 'm dan wel uiteindelijk, in Orlando, waar we na 4 uur vertraging 's nachts om 3 uur aan de balie stonden, zei de Alamomevrouw dat ik zelf maar even Alamo Reservations moest bellen, omdat zij het niet kon vinden?! Nouja zeg. De auto's waren niet helemaal schoon, zat nog plak van frisdrank van de vorige bestuurders in.
Maargoed tis ook niet zo dat ik niet meer Alamo zou nemen hoor. En ik zal Usareisen nog eens bellen. Achteraf hadden ze bij Alamo onze voor en achternaam andersom in het systeem staan waardoor het niet gevonden werd.
26-08-07, 13:13
Eric
Ook onze Alamo auto was niet echt schoon, terwijl we nb. de schoonste uit het rijtje hadden gekozen.
Maar Alamo blijft de goedkoopste, en thuis is mijn eigen auto ook wel eens niet brandschoon.
Eric
26-08-07, 13:19
FrankS
Wij kregen een keer een Equinox mee (terwijl we een full-size SUV hadden geboekt) bij Alamo (Disney Dolphin) die van binnen ook plakte van de frisdrank (tenminste, ik HOOP dat het frisdrank was...). Binnen 1 minuten stonden we dus weer aan de balie, waarna we alsnog een Trailblazer meekregen.
26-08-07, 13:40
pyca
Citaat:
en thuis is mijn eigen auto ook wel eens niet brandschoon
Haha, je hebt helemaal gelijk, is bij mij idem dito.
Maar wij hadden de laatste 2 keren Hertz gehuurd en nu dus Alamo, en dit viel me op bij Alamo.
02-09-07, 18:52
Biancav
Auto huren of niet?
Harstikke bedankt voor de reacties :p. Leuk ook dat je vanuit Amerika reageert ben jalours dat ik er niet ben :wink::wink: want ik begin onderhand wel heel nieuwsgierig te worden hoe het allemaal in het echt is maar de voorbereiding is natuurlijk ook heel leuk om alles uit te zoeken.
Is het vanuit deze hotels (western plaza of quality inn) ook goed te doen om met trolley in de parken te komen of moet je echt een auto huren?
Mij lijkt namelijk met vervoer van een hotel alles relaxter!!!
02-09-07, 19:14
Jannie
Re: Hotel ervaring - Best Western Plaza International
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biancav
Harstikke bedankt voor de reacties :p. Leuk ook dat je vanuit Amerika reageert ben jalours dat ik er niet ben :wink::wink: want ik begin onderhand wel heel nieuwsgierig te worden hoe het allemaal in het echt is maar de voorbereiding is natuurlijk ook heel leuk om alles uit te zoeken.
Is het vanuit deze hotels (western plaza of quality inn) ook goed te doen om met trolley in de parken te komen of moet je echt een auto huren?
Mij lijkt namelijk met vervoer van een hotel alles relaxter!!!
Dan kun je beter in een Disneyresort verblijven.:grin:
03-09-07, 20:35
Biancav
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jannie
Dan kun je beter in een Disneyresort verblijven.:grin:
Ja is dat zo? Ik zag alleen dat je dan het dubbele kwijt ben en aangezien je bijna niet in je hotelkamer ben vind ik dat zonde.
Is het echt zo slecht te doen als je geen auto heb. Ik lees toch veel dat er busjes rijden naar sommige parken.
Is bv een taxi duur? Of kan je alsnog een taxi huren bij je hotel als het tegenvalt?
Wat een vragen weer :wink:
03-09-07, 23:19
Eric
Citaat:
Ja is dat zo? Ik zag alleen dat je dan het dubbele kwijt ben en aangezien je bijna niet in je hotelkamer ben vind ik dat zonde.
Helemaal met je eens. Je mist wat 'Disneysfeer" maar het scheelt heel veel geld.
Citaat:
Is het echt zo slecht te doen als je geen auto heb. Ik lees toch veel dat er busjes rijden naar sommige parken.
Alles is te doen, maar je verliest erg veel tijd, en bent ook nog gebonden aan speciale tijden.
Citaat:
Is bv een taxi duur? Of kan je alsnog een taxi huren bij je hotel als het tegenvalt?
Nee, Taxi's zijn niet duur, maar een auto huren is nog veel goedkoper, en dan kun je ook eens naar een restaurant en supermarkt.
Citaat:
Wat een vragen weer :wink:
Conclusie: Auto huren (kijk maar eens op de zoekfunctie van dit forum voor meer meningen.
Eric
04-09-07, 11:09
bono
Hoi,
Ik lees dat je er nog nooit bent geweest en twijfelt aan welk hotel je moet kiezen??
Nou ik heb gewoon gekeken of het mij bevalt en de prijs en toen geboekt.
Ja echt weten hoe en wat dat weet je toch niet, tenzij je er al eens bent geweest.
En aan gezien wij daar ook nog nooit zijn geweest heb ik gekozen voor het bekijken van hotels op AE zijn site en toen offertes aangevraagt om te kijken welke het beste met zijn prijs was.
Het voordeel bij AE is dat er gelijk bij de hotels staat waar ze liggen en bij welke parken ze liggen of shoppings centra's en dergelijke.
Als je dan toch wilt besparen op hotels omdat je Disney te duur vind dan kan je voor het uitgespaarde geld makkelijk een auto huren zodat je niet alleen in Orlando kan verblijven maar ook eens de oost en west kust kan gaan bekijken.
En inderdaad eens supermarkt en de shopping centra's zelfstandig kan gaan bekijken.
Nou in iedergeval veel succes met knopen door hakken en het posten.
Reisverslagen lezen levert altijd heel veel tips op.
Gr. Monique
04-09-07, 22:08
Biancav
Ja het is inderdaad gewoon een keer beslissen omdat het voor ons toch allemaal nieuw is en wij geen idee hebben wat ons daar te wachten staat.
Over het hotel ben ik nu wel uit maar ik twijfel toch heel erg over een huurauto. Ik moet ook zeggen dat ik dit niet heel goedkoop vind (320 euro voor 12 dagen) maar dat terzijde. In een andere discussie las ik dat je wanneer je de auto gaat ophalen ook nog eens voor allemaal vragen en extra kosten komt te staan van verzekeringen enzo. Mij lijk het dan eng als je een auto huurt en krijgt een ongeluk (overkwam ons vorige maand in spanje) dat je dan niet goed verzekerd bent. :-k
Daarom had ik bedacht om geen auto te huren maar gewoon met de shuttlebus te gaan maar dat heeft weer als nadeel dat die in de avonden niet rijdt :???: dus het is nog allemaal :shock: #-o :?: voor ons :wink:.
Wat kan het leven soms ingewikkeld zijn :-k. Zo ik heb even me gedachten laten gaan en opgeschreven waarover ik nog twijfel en misschien kan iemand mij nog helpen :mrgreen:.
Alvast bedankt weer 8-).
04-09-07, 22:49
Njit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biancav
In een andere discussie las ik dat je wanneer je de auto gaat ophalen ook nog eens voor allemaal vragen en extra kosten komt te staan van verzekeringen enzo. Mij lijk het dan eng als je een auto huurt en krijgt een ongeluk (overkwam ons vorige maand in spanje) dat je dan niet goed verzekerd bent. :-k
Als je in Nederland (of Duitsland) een auto huurt met een All-Inclusive (of Gold) pakket dan heb je alle verzekeringen die je nodig hebt.
04-09-07, 22:54
Biancav
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Njit
Als je in Nederland (of Duitsland) een auto huurt met een All-Inclusive (of Gold) pakket dan heb je alle verzekeringen die je nodig hebt.
Bij welke organisatie kun je dan het beste boeken?
05-09-07, 00:34
Eric
De laatste keren heb ik steeds een auto gehuurd via usareisen.de, ze komen steeds als heel goedkoop uit de bus.
Lees eens via de zoekfunctie de pro's en contra's over autoverhuur.
Amerika is geheel en al gebouwd op het hebben van een auto, zonder auto kun je alleen op preciese tijden van hotel naar park via de shuttlebus (die vaak via meerdere hotels gaat).
Je kunt letterlijk nergens anders heen.
Eric
06-09-07, 22:00
Carlo
Re: Auto huren of niet?
Op zich lijkt €320 veel geld maar als je dat afzet tegen het totaal dat je kwijt bent als je naar Florida gaat en het gemak dat je ervan hebt dan is het peanuts.....Gewoon in Nederland huren (check de tips op dit forum), overal nee tegen zeggen als je hem afhaalt en goed kijken wat je tekent. No problem. Ik zou zelf nooit naar de USA gaan zonder een auto te huren. There's just too much to do!
06-09-07, 23:00
Lannie
Je kunt via een Holland International Reisbureau een huurauto in Florida huren, je kunt dan alle voorwaarden in het Nederlands lezen en doorspreken, zo kom je niet voor verassingen te staan. Het is wel verstandig om een auto te huren, de afstanden liggen zo ver uit elkaar en ben je niet afhankelijk van hotelbusjes. Tevens kun je gaan en staan waar jij wil. Jolanda
07-09-07, 04:43
Michael66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lannie
Je kunt via een Holland International Reisbureau een huurauto in Florida huren, je kunt dan alle voorwaarden in het Nederlands lezen en doorspreken, zo kom je niet voor verassingen te staan.
Dat kan, ja. Of hetfinancieel de aantrekkelijkste manier is ... dat betwijfel ik. Maar het kan inderdaad wel "veilig" aanvoelen om het autootje zo te boeken.
07-09-07, 12:52
bono
Om eerlijk te zijn zal het er om hangen wat goedkoper zou zijn:
Vorig jaar geboekt via het reisbureau:
12 dagen autohuur-333.50 euro via Holiday Cars en Dollar
Nu via USA fun Vacations:
autohuur voor 15 dagen- 345 euro! en nu via Alamo
Dus z'n groot verschil is het toch niet als je het zo bekijkt.
Gr. Monique
07-09-07, 16:03
Biancav
De prijzen liggen niet zover uit elkaar. Ik had nog wel op het reisbureau geinformeerd en daar zeiden ze dat je heel goed naar de regels moet kijken want bij de meeste verhuurbedrijven (alamo) heb je een eigen risico van 500 dollar. Bij Hertz (hang me er niet aan op) is dit waarschijnlijk niet zo :-k.
07-09-07, 21:02
Lannie
Wij hebben het uitgezocht, omdat we ook al over 6 weken naar vertrekken. Het maakt niet uit of je de auto bij Hertz, Alamo of' één van de andere boekt. Het lijkt bij hen in eerste instantie goedkoper bij, maar als je dan de afkoop voor eigen risico erbij optelt, komt het bedrag exact op hetzelfde neer. Daarom hebben wij geboekt via een reisbureau bij ons het dorp, zodat we ook alle voorwaarden goed konden doornemen. En er van verzekert zijn dat we geen eigen risico hebben. Jolanda
09-09-07, 08:25
bejavenlo
Heb voor een Chevrolet Equinox voor 21 dagen in oktober met afkoop eigen risico en volle tank (het gold programma van Alamo) 526 € betaald.
Ben....
13-09-07, 21:54
wimk
Welke auto voor 6 personen
Hallo,
Welke auto raden jullie aan als je met 5 volwassenen en een kind van 12 ( net zo groot als een volwassene:p) een auto gaat huren.
3 mensen hebben een rijbewijs, huur je dan 1 grote? ( welke ) of 2 kleintjes??