-
Re: Vliegtickets 2013: Hoogseizoen (juli / aug)
Na het lezen van de e-mail heb ik direct gebeld met wtc. Na even overleg kwam men tot de conclusie dat de overstaptijd wel erg kort werd en hebben ze contact opgenomen met BA. Ik werd binnen een uur teruggebeld en kreeg drie opties voorgelegd:
1. Vliegen op Londen City met een overstap tijd van 4 uur. De dame gaf zelf aan dat dit niet echt ideaal was omdat we dan zelf moeten zorgen voor vervoer tussen Londen City en Gatwick. Mochten we vertraging oplopen van 1 uur of meer zou het krap worden.
2. Dag later vertrekken
3. Dag eerder vertrekken
De vlucht schijnt alleen op woensdag 26 juni te zijn gewijzigd en niet de dag ervoor of erna. Gelukkig hebben we allebei die dinsdag al vrij dus ik ben bang dat wij een dag langer vakantie moeten vieren in Florida ;).
Ik heb een email gekregen waarop we moeten reageren.
-
Re: Vliegtickets 2013: Hoogseizoen (juli / aug)
optie 4 . alleen heen vlucht naar gatwick verzetten en overnachten op het vliegveld ( ik had een hotel geboekt voor 55 euro per nacht voor een 4 pers kamer , voordeel je bent al in londen en hebt dan een kortere reisdag
optie 5 waar ik voor heb gekozen is omboeken naar vlucht op tampa met ruime overstap.dat vliegtuig vertrekt een uur laterd an die naar orlando .
tis maar net de vraag of de tijden van de dag eerder /later niet alsnog worden gewijzigd. aangezien begin juli ook alle tijden gewijzigd zijn waardoor overstap niet meer mogelijk is . zie eerder berichten op topic over BA . ik heb trouwens officieel geannuleerd en met de sale prijzen van BA opneiuw geboekt waardoor ik 900 euro heb bespaard en vlieg nu op tampa
-
Re: Vliegen met British Airways (BA)
Wij hebben gekozen voor optie 3 en een extra dag vakantie.
Wij vliegen al op Tampa, omboeken naar Orlando gaf geen voordeel, ook dan hadden we "slechte" aansluitingen in Londen.
Ook wij hebben geboekt met de aanbieding van BA. Nu vinden we geen tickets meer voor de prijs waar wij voor geboekt hebben € 555 alles meegerekend.
-
ah ik dacht dat je op orlando vloog vandaar .
-
Yes....hier hetzelfde. Echt balen hoor. Ook wij hadden nog maar 35 minuten over en dat is te kort geeft BA zelf aan. We vliegen op de 28 ste juni dus er zijn wel degelijk meerdere vluchten gewijzigd en niet alleen maar op woensdag de 26ste. Ga zo meteen even bellen en kijken wat voor ons de beste oplossing is. Maar ja als je dan denkt alles geregeld te hebben komen ze over een maand of 2 weer met een wijziging :). Als we er maar komen denk ik dan maar!!
Wordt vervolgd........
-
S@skia, bel je met het bedrijf waar je je tickets geboekt hebt of rechtstreeks met BA? Of is dat in jouw geval t zelfde?
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
S@skia
Maar ja als je dan denkt alles geregeld te hebben komen ze over een maand of 2 weer met een wijziging :). Als we er maar komen denk ik dan maar!!
Wordt vervolgd........
Dat hebben wij ook al tegen elkaar gezegd! Maar voorlopig hebben wij één dag extra vakantie in VS. :D
-
Citaat:
moniquekruiningen
S@skia, bel je met het bedrijf waar je je tickets geboekt hebt of rechtstreeks met BA? Of is dat in jouw geval t zelfde?
Hey Monique, met WTC. Ik heb een keer eerder met BA gebeld maar dan verwijzen ze je terug naar de "bookingsagent". Ik heb als optie aangegeven dat we kunnen omboeken naar de latere vlucht op dezelfde dag naar Orlando (ipv Tampa dus) of al een dag eerder naar Gatwick vliegen en dan daar overnachten!!
Maar om eerlijk te zijn vind ik het heel vervelend. Verleden jaar hebben we ook al zo'n gezeur gehad met Air France :(. Ik zou uiterlijk maandag horen wat de oplossing zou worden want WTC heeft het enorm druk met allerlei omboekingen. We zijn dus niet de enigen hahahaha.
-
Mijn bookingsagent houdt zich nu nog aan de minimale overstap die BA hanteert van 45 minuten, ons schema zit nu op 50 minuten, ben benieuwd wat er nog gaat veranderen.. Vlucht wijzigen naar Orlando lijkt me prima, dag eerder ook... Succes!
-
Hier ook even gecontrolleerd. bij ons veranderd er jammer genoeg niks, we houden een overstap 2u50min.
-
We hebben net de bevestiging gekregen dat we ipv naar Tampa naar Orlando vliegen op dezelfde dag. We hebben nu een overstap tijd van bijna 3 uur!! Ik ga er maar van uit dat dit genoeg is hahaha. Laten we hopen dat dit het was!
-
Citaat:
S@skia
We hebben net de bevestiging gekregen dat we ipv naar Tampa naar Orlando vliegen op dezelfde dag.
Heb jij ook al nieuwe tickets ontvangen? Wij hebben bericht ontvangen dat ze ons mochten omboeken naar een dag eerder als we daarmee akkoord gingen. Ik heb bevestigd dat we hiermee akkoord gaan. Vervolgens heb ik een mail ontvangen dat ik nieuwe tickets krijg zodra de tickets zijn aangepast. Deze heb ik echter nog niet ontvangen.
-
Citaat:
S@skia
We hebben net de bevestiging gekregen dat we ipv naar Tampa naar Orlando vliegen op dezelfde dag. We hebben nu een overstap tijd van bijna 3 uur!! Ik ga er maar van uit dat dit genoeg is hahaha. Laten we hopen dat dit het was!
Prima want Orlando ligt toch wel een stuk dichterbij, zelfs bij de Highway 27
-
Dat klopt Ritchie, maar we dachten voor deze prijzen rijden we dat stukje verder wel :cool:.
@ Charly: In onze mail stond dat we uiterlijk 10 dagen voor vertrek de nieuwe tickets zouden krijgen.........dat duurt dan nog even. Als je bij BA inlogt bij "manage my booking" met je reserveringsnummer zie je de nieuwe vluchten al staan (tenminste bij ons). Ik heb echter wel nog een mail naar WTC gestuurd dat ik graag wel een bevestiging van hun wil hebben.
-
@S@skia, bedankt voor de tip. Ook bij ons staan de nieuwe vluchten vermeld als wij in onze reservering kijken.
-
Van de week teruggekeerd vanuit Orlando met British Airways. Helaas veel vertraging gehad. Uiteindelijk 12 uur extra vertraging omdat we onze vlucht in London Gatwick misten, vanwege vertraging. Los van deze vertraging kan ik niet echt zeggen dat ik British Airways heel overtuigend vond. Weinig beenruimte, een beperkte keus aan InFlight Entertainment en op de heenweg alleen een warme maaltijd, verder geen snack vlak voor het landen. Omdat we in Gatwick al 2,5 uur extra in het vliegtuig moesten wachten voor take-off (het sneeuwde nogal hard in London die dag) rammelden onze magen bij aankomst.
Wijze les voor de volgende keer: ik vlieg toch liever rechtstreeks naar Miami en ga daarna met de huurauto naar Orlando door (desnoods een nachtje in Miami area een overnachting boeken). Het is niet voor het eerst dat een overstap voor heel veel vertraging zorgt.
-
-
Klm vliegt (nog) niet rechtstreeks, maar bijv. Air Berlin vanaf Duesseldorf wel...
-
As ik vanuit Amsterdam moet komen en dan eerst "even" naar Düsseldorf moet rijden is dit voor mij bijna niet meer rechtstreeks...
-
Dusseldorf is van mijn adres ongeveer 1,5 uur rijden. Vind ik wel te doen. Na 14 uur wachten op Heathrow ben ik wel genezen van overstappen ;)
-
bekijk het van de goede kant . je kan nu de kosten van je vlucht terugclaimen en weer op vakantie gaan ;) niet leuk maar dat kan je ook met een rechtstreekse vlucht gebeuren door weersomstandigheden.
een keer te eten krijgen ken ik niet van BA . wij hebben netjes 2x te eten gehad en een snack en drinken op de korte vlucht amsterdam- londen. daarnaastw as het slim geweest als je weet dat alles ontregeld is door sneeuw zelf wat te eten halen op het vliegveld voor je board . ik heb zelf 1x 4 uur in een vliegtuig gezeten voor we vertrokken en kregen alleen een klein zakje nootjes en dat was toch echt met de toen erg hoog aangeschreven singapore airlines
-
Eens! Ik ga zeker proberen om die centjes terug te claimen. Dan is het wachten best te accepteren ;)
-
Ook bij ons is vandaag een vluchtwijziging doorgegeven (6-7) 5 minuten later vertrek uit AMS, en 20 minuten eerder vertrek van Gatwick naar Tampa. 25 minuten minder overstaptijd dus. Van de anderhalf uur is nu nog 1.05 uur over (is dat genoeg?). Ik neem aan dat MattRob en Gudu ook deze wijziging hebben ontvangen?
-
Ja, wij ook. Gatwick is niet zo groot, dus ga er vanuit dat het geen probleem is
-
Minimale overstap van BA is 45 minuten... Ik heb nog 50 minuten.... Wij zullen het wel redden, hopelijk de bagage ook...
-
Dit is mij ook eens gebeurd en toen was de shuttle tussen de terminals er nog niet. Er werd toen op ons (en anderen) gewacht maar we hadden er wel al rekening mee gehouden dat onze bagage er niet zou zijn. Onze koffers kwamen inderdaad pas een dag later aan. Bagage heeft nl. een uur nodig om van vliegtuig - bagage handling - vliegtuig te gaan.
Ik zou daar dus wel al rekening mee houden! De extra aankopen voor die eerste nacht/dag hadden we netjes vergoed gekregen via de reisverzekering.
Transferring between terminals at Gatwick couldn’t be easier. Our shuttle train service runs every few minutes 24 hours a day and the journey takes just two minutes. The service is free to use.
The mainline train station is located in the South Terminal. To take the shuttle simply follow signs for North Terminal. If you've arrived at North Terminal and need to take the train, simply follow signs for South Terminal.
-
klopt inderdaad gehad . wel fijn 20 minuten eerder in tampa zijn :D ik maak me niet druk . vorige keer 0 minuten overstaptijd en koffers waren allemaal wel meegekomen. garanties over de koffers heb je nooit :(. 1 uur en 5 minuten is genoeg . zou alleen willen dat ze de vlucht terug van gatwick naar amsterdam zouden aanpassen . ik zit met 3 uur en 15 minuten wachttijd en eenmaal in londen wil je toch graag weer naar huis. ... maar helaas die blijft maar gelijk
:p
je hebt de shuttle niet nodig . aankomst en vertrek is beiden in terminal N
-
Is het niet zo dat je als je je stoelen online reserveert je daar extra voor moet betalen? Ik heb op de site gekeken en ik meen gezien te hebben dat je 34 euro per stoel extra betaald!
-
Ook wij hebben deze wijziging ontvangen en nu nog 1 uur en 5 minuten overstap in Gatwick, raak er niet van in de stress, moet te halen zijn!
-
Citaat:
motorgirl41
Is het niet zo dat je als je je stoelen online reserveert je daar extra voor moet betalen? Ik heb op de site gekeken en ik meen gezien te hebben dat je 34 euro per stoel extra betaald!
Ja, dat klopt. Je kunt bij het online inchecken 24 uur van te voren kosteloos je stoelen uitzoeken.
-
Daar zijn we weer! Zojuist gekeken naar onze boeking op BA en wat bleek! We hebben geen heenvlucht meer staan, wel de terugreis! Even bij de vluchttijden op BA gekeken en daar bleek dat de vlucht naar Tampa ook op deze dinsdag is vervroegd. Hierdoor is de overstaptijd teruggebracht naar 20 minuten. Ik denk dat dat de reden is dat de vluchten eruit zijn gehaald. Direct weer een mailtje gestuurd naar WTC, ben benieuwd welke reactie we krijgen!
-
Zelfde problem bij ons. Ook geen heenvlucht meer. Maandag maar weer bellen met BA
-
Inmiddels bericht gehad van WTC de vlucht is door BA verwijderd omdat de overstaptijd te kort is geworden door een wijziging in de vluchttijden. Ze hadden al gezien dat er die dag geen vluchten meer gaan naar Tampa. Zelf hadden wij dit ook al gezien, ook is er die dag geen vlucht naar Orlando was wwar we op konden aansluiten. Ze gaan nu maandag bellen met BA wat ze ons vroeger mogen aanbieden. Hebben maar direct doorgegeven dat we ook wel op zaterdag 22 juni willen vertrekken. Begint erop te lijken dat we dit jaar 4 weken in Florida mogen doorbrengen! Er zijn ergere dingen en zoals de dochter al blij zei: 'Dan hebben we tenminste meer tijd om te shoppen!'
ben benieuwd of er nog meer mensen in de problemen komen door de wijzigingen van BA.
-
Tjonge tjonge wat een gezeur allemaal. Ik ben ook maar even snel gaan kijken maar er was nog niets gewijzigd!! Maar inderdaad......jul;lie vakantie wordt wel steeds langer hahahaha, dat heeft ook wel wat. Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat we de komende 4 maanden iedere dag moeten checken of de vluchten nog kloppen!!
-
Ik zou het helemaal niet erg vinden als ook wij eerder zouden moeten vertrekken... Dus stiekem hoop ik daar op, risico zou zijn dat we later zouden vertrekken... En dat zou ik helemaal niet leuk vinden.... Ik ben benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk....
-
Wanneer zouden jullie vertrekken dan? (datum) Net even gecheckt, bij ons is er niets gewijzigd. Neem aan dat jullie ook wel een mailtje kregen van de wijziging oid?
-
Wij zoudenoorspronkelijk de 26e vertrekken. Dat is al verschoven naar de 25e omdat de overstaptijd niet haalbaar was. In eerste instantie hadden we een mail ontvangen met daarin een vluchtwijziging. Ik heb toen zelf. Net WTC gebeld en daar constateerden ze dat een overstaptijd van 35 minuten te kort was. Wij zijn toen op de vlucht een dag eerder gezet. Nu hebben we zelg op onze boeking op BA gezien dat de vlucht was verwijderd. Toevallig keek mijn hierop, we hadden nog geen bericht ontvangen.
@Saskia, denk dat wij voorde zekerheid toch maar een keer per week de boeking gaan checken. Zeker ook na het lezen van het verhaal ? (Weet niet meer wie) die onlangs voor de terugvlucht op het vliegveld stond en er toen achter kwam dat zijn vlucht was geannuleerd.
wij wachtenvol spanning het bericht van WTC af morgen, inderdaad het voordeel is dat we lekker lang vakantie hebben ;)
-
Citaat:
axzel
Wanneer zouden jullie vertrekken dan? (datum)
Onze vertrekdag is do.11 april. Heen vanaf A'dam via Gatwick. Terug op de 27ste. Onze heenreis staat er niet meer op.
-
Ben benieuwd of jullie inmiddels contact met WTC (of anders) gehad hebben en er een oplosing is!! Succes en laten we hopen dat dit het geweest is.
-
Wij vertrekken 12 april (Amsterdam - Gatwick ; Gatwick - Orlando MCO), net even alles gechecked. Hier staat nog alles volgens plan.