-
Re: Vliegen met JetAirFly
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
nicolea
Wat erg zeg dat zo'n toestel gewoon vertrekt...ze weten toch wie er aan boord zijn, en wie er nog door moeten naar Sanford?
Hoe wrang dit ook is, lijkt het mij toch vrij logisch dat het vliegtuig niet op iedereen kan wachten en op tijd vertrekt. Ze worden geacht dat te doen en ook geacht op tijd aan te komen op de volgende bestemming.
Wat het dan minder logisch maakt, en nog wranger is, is dat de vrouw van Frans wel een boardingpass uitgereikt krijgt, terwijl ze het toestel niet meer zal halen.
Ook weer een gevalletje miscommunicatie ? Ik kan me tenminste niet indenken (maar ik was er niet bij natuurlijk :)) dat de vrouw van Frans onderweg naar de gate nog even is gaan shoppen of een broodje eten ;)
-
Ik kan me dat ook niet voorstellen.....
wat wel zou kunnen is dat wellicht iemand de gate niet kon vinden (weet niet in hoeverre dat mogelijk is op MIA) en eerst aan de verkeerde kant was. Maar daarvoor heb ik te weinig details en ga ervan uit dat iemand gewoon van punt naar ount is gelopen en geen extta oponthoud ergens heeft gemaakt..
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Ook weer een gevalletje miscommunicatie ? Ik kan me tenminste niet indenken (maar ik was er niet bij natuurlijk :)) dat de vrouw van Frans onderweg naar de gate nog even is gaan shoppen of een broodje eten ;)
@gerrit,Neem van mij aan dat mijn vrouw geen tijd verspild heeft.
Maar 1 van de redenen is dat zij eerst in de verkeerde rij (de mensen met ESTA) is gestuurd door daar aanwezig personeel.
Ondanks dat zij duidelijk aangaf in het bezit te zijn van een USA visum.
Maar eenmaal in de goede rij duurde het eindeloos o.a. door een regelmatig vastlopende computer.
Maar we zullen onze schade maar op de koop toe nemen.
We hebben het per slot van rekening zelf opgelost.
Mijn vrouw was drie weken naar huis gegaan omdat zij voor de eerste keer Oma is geworden.
En dat was helemaal prima uitgekiend en alles, maar dan ook alles, is zeer voorspoedig verlopen dus wij lopen letterlijk met onze hoofd in de wolken en laten ons geluk niet verstoren door een kleinigheid van een autoritje extra van Sanford naar Miami.
-
Wat een positiviteit Frans, en wat geweldig dat je vrouw Oma is geworden!
-
Frans1949, van harte gefeliciteerd met jullie kleinkind.
En tja, wat is dan een ritje van een paar uur ;)
-
@Nicolea en @Anthon,wij hebben het zo ongelooflijk naar ons zin hier deze zes maanden dat wij niet uit het veld te slaan zijn door wat tegenslag. Hier een mobile home aanschaffen was voor ons de best denkbare zet die we gedaan hebben.
-
Gefeliciteerd met jullie kleinkind, pas maar op dat je geen heimwee naar Nederland krijgt:cool:
-
Citaat:
Frans1949
@gerrit,Neem van mij aan dat mijn vrouw geen tijd verspild heeft.
Dat nam ik ook zeker niet aan, Frans. Ik bedoelde dan ook miscommunicatie bij JetAir onderling. Boardingpass afgeven terwijl het vliegtuig niet meer te halen is.
Ach, een mooie autorit is in FL geen straf, en je kon mooi even bijpraten over de nieuwe wereldburger, gefeliciteerd !
-
Nog even verslagje van de terugreis: ook zaterdag vertrokken we op tijd, en landden gisteren zelfs een uur eerder, rond 11 uur.
Al met al dus erg tevreden!
-
Gelukkig staat de OO-JAP weer stuk in Florida voor aanvang van de thuisreis naar België. Alle terugvluchten zijn 24 uur vertraagd.
De vlucht naar België van vrijdagavond vertrekt nu vanavond met de OO-JAP terug naar Brussel.
De vlucht van België naar Florida van vanmorgen vertrek vertraagd vanmiddag met een geleend toestel van Euro Atlantic airways uit Portugal (De B767-300ER CS-TFT), passagiers komen zaterdagavond in de late avond aan in Florida.
De Vlucht naar Nederland vanuit Florida van zaterdagavond vertrekt nu zondagavond , aankomst in Amsterdam maandagmorgen en worden overgeboekt op hetzelfde toestel van Euro Atlantic Airways. Hierop is overigens geen (premium)comfortclasse aanwezig.
Mochten er hier mensen zijn die met deze vluchten dit weekeinde vliegen en hier verdere vragen over hebben, of hulp nodig hebben bij het indienen van een claim, kunnen per PM contact met me opnemen.
-
Pfff... zeer vervelend voor al die mensen!
Was voor mij dus echt lucky shot bij vertrek en terugkeer vorige week...
-
Hopelijk hebben wij dit niet voor bij onze volgende reis. Wij vertrekken 14.03 met jetairfly vanuit Brussel en keren weer op 20.03....
-
Minneke, jouw vlucht zal worden uitgevoerd door een ArkeFly machine onder JetAirFly vluchtnummer.
-
1 Bijlage(n)
@B767-300,
volgens mij is dit hetzelfde vliegtuig/vlucht wat vandaag in Miami 24 uur vertraging had. Het lijkt wel structureel.
Bijlage 81
Hebben deze mensen nu wel of geen recht ?
-
Heb de berichten gezien op de FB pagina van Jetair, de service schijnt weer niet echt denderend te zijn he?
-
Had het ook gelezen Cindy, wees maar blij dat jouw vluchten wel goed zijn gegaan.:cool: Geeft in ieder geval niet veel vertrouwen.
-
Wij stonden dus op Sanford vlucht( JAf 624) ,en kregen hier pas te horen dat we zondagmiddag vertrekken naar Amsterdam.
Die info overigens niet van jetair vernomen.
We zorgen dat we in de ochtend er weer zijn,we hadden onze huurauto nog en zelf een hotel gezocht.
Verder weten wij niks!Ondanks dat arke ons telefoonnr heeft niks geen bericht gehad
We zijn benieuwd. En ja wij hebben comfort class geboekt.....
Als iemand info heeft hoor ik het graag!
Annette.
-
Hallo Anette, check de Facebook pagina van JetAirFly, de mensen in Miami melden daar wanneer het vliegtuig gaat. Volgens mij pas aankomende nacht USA tijd. En net dat ze naar Sanford gebracht worden?? Lees maar en probeer Arke te pakken te krijgen want JetAirFly geeft geen info.
-
Ze vertrekken vanavond inderdaad en komen morgenochtend op Amsterdam aan.
-
Ik voel me echt ongerust over onze vlucht van 9 maart richting miami. Hopelijk geraakt iedereen snel thuis!
-
Je hoeft voor jouw vlucht totaal niet ongerust te zijn.
Jouw vlicht van 9 maart wordt namelijk uitgevoerd door Arke onder Jertair vluchtnummer.
Uiteraard kan daar ook wat mee gebeuren, maar het is niet hetzelfde toestel als wat nu vaststaat in Miami.
-
Citaat:
Fleurida
@B767-300,
volgens mij is dit hetzelfde vliegtuig/vlucht wat vandaag in Miami 24 uur vertraging had. Het lijkt wel structureel.
Bijlage 81
Hebben deze mensen nu wel of geen recht ?
Structureel is het geenszins.
Een motorstoring In Flight is an sich geen reden om je te beroepen op Overmacht voor de volgende vlucht.
-
Citaat:
rotarynette
Wij stonden dus op Sanford vlucht( JAf 624) ,en kregen hier pas te horen dat we zondagmiddag vertrekken naar Amsterdam.
Die info overigens niet van jetair vernomen.
We zorgen dat we in de ochtend er weer zijn,we hadden onze huurauto nog en zelf een hotel gezocht.
Verder weten wij niks!Ondanks dat arke ons telefoonnr heeft niks geen bericht gehad
We zijn benieuwd. En ja wij hebben comfort class geboekt.....
Als iemand info heeft hoor ik het graag!
Annette.
Annette,
Volgens de gegevens van de luchthaven staat jullie vertrek vanuit Sanford nu voorzien op 13.45.
Volgens mijn gegevens staat het vertrek vanaf Sanford nu voorzien om 17.45 uur locale tijd zondag 22-2-2015, aankomst in Amsterdam iets na 08.00 uur in de ochtend op maandag 23-2-2015.
Uitvoerende machine is de B767-300ER CSTFT van het Portugese Euro Atlantic Airways. In deze machine is geen comfortclasse aanwezig.
LET OP: U kunt aan mijn informatie geen enkele rechten ontlenen. Houdt u alstublieft de tijden aan zoals deze ter plaatse gecommuniceerd worden. Als u niet op genoemde tijden door de luchthaven aanwezig bent kan het zijn dat u uw rechten verspeelt en de vlucht mist. Ik geef alleen de meest actuele situatie aan, maar die is niet officieel!
-
UPDATE 22-02-2015 10.54 uur:
Miami International Airport:
JAF 518 to Brussels, 76W OO-JAP, will depart 11.00AM this morning from gate F19. Expected Arrival at Brussels Airport on 23-02-2015 01.05AM
JAF 624 to Amsterdam, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM
JAF 623 to Sanford, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17, Expected Arrival at Sanford international Airport on 22-02-2015 04.15PM
Sanford International Airport:
JAF 624 to Amsterdam, CS-TFT. will depart 05.45PM this afternoon from gate 5. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM
This times are not officially confirmed yet! Please monitor the displays at the airport of departure to make sure you are at the gate on-time!
-
Bedankt,nu weten we iets.
Thuisfront probeert jetair te bellen voor info.
-
Succes...
Ik heb het advies van ik geloof Fleurida opgevolgd en een FB pagina aangemaakt en bij Jetair een rectie neergezet die linkt naar dit bericht.
Let wel op de voetnoot, de tijden op de borden bij de airport blijven leidend!
-
Uiteraard blijven die tijden leidend. Wat lief dat je dit doet b767-300er!
-
Citaat:
b767-300er
Structureel is het geenszins.
Een motorstoring In Flight is an sich geen reden om je te beroepen op Overmacht voor de volgende vlucht.
Ik weet niet of dit structureel genoeg is....
‘Het zoveelste in korte tijd’, zegt Ralph Pais van Claim It, het juridische kantoor dat passagiers bijstaat om een compensatie te krijgen in geval van vertragingen. ‘Dat vliegtuig alleen was in de voorbije drie maanden al goed voor elf zware vertragingen.’
-
Citaat:
b767-300er
Succes...
Ik heb het advies van ik geloof Fleurida opgevolgd en een FB pagina aangemaakt en bij Jetair een rectie neergezet die linkt naar dit bericht.
Let wel op de voetnoot, de tijden op de borden bij de airport blijven leidend!
Na 25 minuten nog niemand aan de lijn van jetair.
Waar kunnen wij de juiste tijd zien van vertrek Sanford?
Op de site tot 9.00uur te zien.
Weten we hoe laat aanwezig te zijn voor de incheck.
Bizar voor de mensen op Miami!
Blij met dit forum, zonder dit wisten we helemaal niks.
Hoop voor de mensen die naar Sanford zijn gegaan wel een overnachting hebben gekregen.
-
-
Citaat:
Fleurida
Ik weet niet of dit structureel genoeg is....
‘Het zoveelste in korte tijd’, zegt Ralph Pais van Claim It, het juridische kantoor dat passagiers bijstaat om een compensatie te krijgen in geval van vertragingen. ‘Dat vliegtuig alleen was in de voorbije drie maanden al goed voor elf zware vertragingen.’
Ik persoonlijk vind van niet (let op, om discussie te voorkomen, dit is slechts mijn mening), en wel om drie redenen
1) omdat er niet bijstaat hoeveel "gevolgvertragingen" het zijn. Het 24h te laat terugkomen van deze machine op deze vlucht kan ook gevolgen hebben voor de vluchten erna. Deze zijn, neem ik aan, ook meegeteld
2) Uitgaande van 5 retourtjes per week en de genoemde 3 maanden (is 13 weken) kom ik op 5x2x13 is 130 vluchten. 11 vluchten daarvan is een kleine 8,5%.
3) de uitspraak is niet objectief, maar van iemand die er belang bij heeft, voortvloeiend uit zijn bedrijf, dit soort uitspraken te doen.
Ik persoonlijk vind iets structureel als iets met de merendeel van de vluchten zou plaatsvinden. 8,5% vind ik persoonlijk niet het merendeel.
Overigens vind ik het wel bovengemiddeld van wat je in de luchtvaart mag verwachten, laat daar geen misverstand over bestaan :) En laat ik daarbij ook zeggen dat ik blij ben dat JetAirFly afstand gaat nemen van dit toestel (het gaat per maart 2015 naar het Duitse Thomas Cook Airlines/Condor) en dat het voor elle betrokken passagiers heel vervelend is. Het is niet voor niets dat ik ze middels dit forum op de hoogte probeer te houden van de ontwikkelingen van de beide vluchten dit weekeinde.
Terug naar de afbeelding van de afwijzingsbrief. Hiermee hoopt JAF alleen maar dat het "procederen" stopt, en zou de ontvanger van de brief ook willen adviseren gewoon door te gaan, al dan niet middels een advocaat, commerciële instelling of wat dan ook, en haal desnoods de toezichthouder erbij, In Nederland ILenT, In Belgie weet ik even niet, om je recht te halen. Mijn ervaring leert dat de aanhouder in dit soort gevallen wint.
-
Citaat:
rotarynette
Na 25 minuten nog niemand aan de lijn van jetair.
Waar kunnen wij de juiste tijd zien van vertrek Sanford?
Op de site tot 9.00uur te zien.
Weten we hoe laat aanwezig te zijn voor de incheck.
Bizar voor de mensen op Miami!
Blij met dit forum, zonder dit wisten we helemaal niks.
Hoop voor de mensen die naar Sanford zijn gegaan wel een overnachting hebben gekregen.
Ik heb deze tijden uit niet vrij toegankelijke systemen.
Voor de inchecktijden adviseer ik je contact op te nemen met JetAir of met de Airport, hoe vervelend dit ook moge klinken. De informatie op de luchthaven blijft leidend!
Ik wil daar geen uitspraken over doen, want als mijn uitspraak fout is dan midden jullie je vlucht door mij. Dit blijft de verantwoording van de Airline. Sorry!
-
Jetair gesproken en zegt vertrek vandaag om 17.30u.
-
Blij dat je ze gesproken hebt! Nu maar hopen dat ie dan ook gaat...
blij dat de informatie die ik geef dus ook juist is.
-
Beste 767-300er,
Ik zie dat jij vertelt dat de OO-JAP er per maart 2015 uit gaat. Wij vliegen op 13 maart van Amsterdam naar Sanford om 09.15 (hopen we ;)) met vluchtnr JAF517. Weet jij of dat met de OO-JAP is? (Ook omdat je Minneke wist te vertellen dat zij NIET met de OO-JAP vliegt).
groet, Inge
-
Beste Inge,
Je vliegt op die datum met een Arke B767-300ER. wel onder JAF vluchtnummer
Dit zal de PHOYI of de PHOYJ zijn waarbij de PHOYI nu gepland staat.
Groeten Niels
-
UPDATE 22-02-2015 16.25 uur, :
Changes: 3 HOURS MORE DELAY FOR FLIGHT JAF518 TO BRUSSELS
Departures from Miami International Airport:
JAF 518 to Brussels, 76W OO-JAP, will depart 02.00PM this afternoon from gate F19. Expected Arrival at Brussels Airport on 23-02-2015 04.05AM
JAF 624 to Amsterdam, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM
JAF 623 to Sanford, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17, Expected Arrival at Sanford international Airport on 22-02-2015 04.15PM
Departures from Sanford International Airport:
JAF 624 to Amsterdam, CS-TFT. will depart 05.45PM this afternoon from gate 5. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM
This times are not officially confirmed yet! Please monitor the displays at the airport of departure to make sure you are at the gate on-time!
-
Ik ben blij met jouw antwoord, Niels! Hartelijk dank. Ben altijd al een klein beetje bang om te vliegen en om nu te weten dat het vliegtuig waarmee we gaan telkens met panne aan de grond staat doet mijn zenuwen geen goed.
Is het dus zo dat vanaf Schiphol altijd een Arke-machine voor Jetairfly vliegt?
-
Citaat:
Inge1981
Ik ben blij met jouw antwoord, Niels! Hartelijk dank. Ben altijd al een klein beetje bang om te vliegen en om nu te weten dat het vliegtuig waarmee we gaan telkens met panne aan de grond staat doet mijn zenuwen geen goed.
Is het dus zo dat vanaf Schiphol altijd een Arke-machine voor Jetairfly vliegt?
Nee, Vanaf Schiphol vliegt ook de JAF machine.... Tot en emt 2 maart. Daarna neemt een Arke machine het over en gaat de JAF machine de vloot van JetAirFly verlaten.
-
Ongelofelijk dit...het houd niet op met de problemen.
Ik geloof dat wij nog geluk gehad hebben met een hotelovernachting in miami. verder lijkt het een kopie van vorige maand.
Tip voor de gedupeerde, schakel je rechtsbijstandverzekering in...zij namen mijn claim over en ik had binnen 2 dagen geld op mn rekening staan.
veel sterkte voor de betrokkenen...