.......Bij Club Cortile (townhome) meen ik toch echt te hebben gemerkt dat als de deur open gaat, de airco stopt en deur dicht = airco aan..........
Ok bij diverse hotels, meestal kamers met schuifpui, meegemaakt o.a. Hilton Daytona Beach. Schuifpui open = airco uit.
Knaapje
19-02-11, 11:11
angelique100
Re: Huis kopen in Florida
Ik snap het "kleine lettertjes probleem" voor sommige niet zo,..
Waarschijnlijk is het rondom de verhuur in Disney niet erg standaard maar rondom Cape Coral en de Keys wordt dit heel veel gedaan. Ook dit jaar weten wij dat we weer zullen moeten bijbetalen niets mis mee. (wij verbruiken thuis immers ook 2x zoveel als een doorsnee huishouden).
Zolang het duidelijk staat aangegeven prima toch,..!?
Dat AkkerW veel vragen heeft en naar ervaringen vraagt van andere huizenbezitters (en teleton die overal verstand van heeft :wink:) is toch juist heel positief. Wij zouden ook graag een huis kopen in Florida maar juist alle haken en ogen houden ons (nog) tegen omdat er zoveel bij komt kijken en er zoveel onduidelijkheden zijn. Knap dat hij de knoop wel heeft durven doorhakken. Het adverteren om zo de toekomstige huurders te bereiken lijkt mij niet echt een probleem. Zoek eens op google met de zoekwoorden die jij zelf zou gebruiken als je een villa zou willen huren en kijk waar je uitkomt,..mischien kun je je daar bij aansluiten. Zelf een website maken (laten maken) en bv adverteren via google adwords . Hier een foto van je huis als avatar plaatsen. Juist nu het alles zelf regelen erg populair is denk ik dat er ook veel mensen zijn die liever huren van een Nederlander/Europeaan dan via Amerikanen of Engelsen zeker als zij voor de eerste keer naar Florida gaan.
Stuur mij anders even een pb met wat foto's of link waar het huis te zien is, ik krijg vrij regelmatig vragen van bekende die vragen waar en hoe ze een huis moeten huren.
19-02-11, 11:20
[verwijderd]
Ik heb eerder het idee dat AkkerW een beetje twijfelend is of hij het allemaal op de juiste manier geregeld heeft en meer onderbouwing zoekt voor het hoe en waarom andere villa eigenaren dingen op dezelfde dan wel andere manier regelen.
Misschien dat een van de andere villa verhuurders gewoon eens goed kan omschrijven hoe hij/zij dat allemaal regelen rondom hun verhuur villa aan de andere kant van de plas.
Als je zelf niet eerder aan huren hebt gedaan kan het knap lastig zijn om de materie te doorgronden heb ik laatst zelf gemerkt met het kijken naar verhuur van vastgoed in NL. Als je kritisch kijkt doemen er continu bergen van vragen op waar je antwoord op wilt hebben. Dus ik kan me zeker voorstellen dat je met vastgoed zover weg nog minder rust hebt uit het oogpunt van of je alles wel goed hebt geregeld.
19-02-11, 12:04
r.teeuwsen
@ verwijderd en Akkerw (en andere die meedoen in deze discussie)
Ik heb Akkerw aangeboden om per PB alles op een rijtje te zetten en hem overal mee te helpen waar nodig. Ik heb geen reactie van hem ontvangen, vandaar dat ik ben afgehaakt.
En aangezien ik iemand ben die alleen eerlijk en oprecht mensen een mooie vakantie wil laten beleven zonder achteraf een verrassing van een extra electra rekening e.d. ondanks dat het in de huurvoorwaarden staat, mensen lezen de huurvoorwaarden bijna nooit en als ze ze wel lezen hebben ze geen idee hoeveel een heater verbruikt, dus is dat moeilijk in te schatten voor huurders. Ook heb ik aangeboden om een betrouwbaar managementbureau aan te bevelen. Ons managementbureau werkt al jaren voor ons in volle tevredenheid. Wij bepalen zelf wie er in ons huis gaat, wij hebben daar zeer goed overleg over zodat er geen dubbele boekingen ontstaan. Zij vragen aan ons of een bepaalde periode verhuurt mag worden en geven dan de naam van de gasten die er in gaan, zodat wij dat weer kunnen verantwoorden in de boekhouding. Alle rekeningen worden keurig op tijd betaald zodat niet ineens de telefoon/electra of zoiets afgesloten wordt. Zie dat maar even snel te herstellen vanuit Nederland. Ook het zwembad wordt (wekelijks!!) onderhouden zodat het geen groene vijver wordt. En als ik dan een sneer krijg hoe hoog de verwarming van het zwembad staat voor €17,50 breekt mijn klomp echt. Wat dacht je van een nieuwe heater in je zwembad, volgens mij moet je wel afschrijving meenemen in je berekeningen per dag. En met $5,- aan electra kom je er echt niet hoor. Als je een huis koopt in Florida en je wil er winst mee behalen met verhuur, helaas dat gaat niet lukken..... als je het kostendekkend krijgt is het mooi. Geniet er gewoon van zodat je later daar lekker oud kunt worden.....
Maar één ding nog: wees eerlijk tegen je klanten, dat is het aller belangrijkste, maak vaste prijzen voor alle 'extra's' en wees niet bang dat gasten de schuifpui open laten staan, dat doen ze echt niet hoor. Als ze naar binnen willen willen ze afkoelen, en bij een open schuifpui lukt dat niet want dan is het binnen net zo warm als buiten.
Heb vertrouwen in je gasten!! Ik steek nog een keer mijn hand toe om je op weg te helpen, de keus is aan jezelf!
Greetz, Remco
19-02-11, 12:28
akkerw
Ben blij dat er nog mensen zijn die wel positief op mijn berichtjes reageren ! Ik zie dit inderdaad als een forum waar je ervaringen en meningen kunt uitwisselen. Ik ben van mening dat ik e.e.a. echt goed geregeld heb. Ik werk absoluut niet met kleine lettertjes electra is gewoon een onderwerp van mijn agreement waarin huurders precies kunnen zien hoe e.e.a geregeld is. En mijn verhaal over open deuren is gewoon iets wat ik van andere huiseigenaren heb die hele hoge rekeningen hadden. Mijn manier van werken m.b.t. de electrica was dus als tip voor mensen met zulke rekeningen maar zelfs die tip werd omgetoverd tot iets negatiefs voor sommige. Mijn grootste belang is tevreden huurders voor diegene die daar aan twijfelen. Vandaar ook bijv. mijn vraag over bankkosten. Het gaat mij niet alleen om mijn eigen bankkosten en ben blij met alle tips die ik van iedereen krijg. Ik vind het ook belangrijk om bankkosten voor huurders zo minimaal mogelijk te houden en daarom heb ik het onderwerp aangesneden. Kortom ; hoop dat iedereen alle berichtjes positief kan blijven benaderen en we elkaar kunnen adviseren.
19-02-11, 12:46
r.teeuwsen
@Akkerw
Waarom neem je nou niet gewoon een managementbureau, dan ben je al je kosten kwijt qua overschrijvingen van banken. Zij regelen alles voor je. En hier in NL regel je hetzelf.... Je borg ontvangen in euro is uitbetalen in euro, hier kost dat niets.
Ik heb ING internet banking en zet de borg al in het systeem zodra de betaling binnen is, onze gasten hebben dan een dag na vertrek de borg al terug, makkelijker kan niet.
En als er echt wat is, dan haal je hem uit het systeem, maar dat komt echt nooit voor.....
Het enige wat je af en toe moet doen is een flinke som geld overboeken naar je Amerikaanse rekening zodat je daar je managementbureau van kan betalen, want die schieten alle rekeningen voor. Ik heb helemaal geen bankkosten.... Ik krijg elke maand een afrekening volledig gespecificeerd en betaal dezelfde dag via online banking van mijn Amerikaanse rekening de nota van het managementbureau. Maar dat komt omdat ik 95% vanuit Nederland boek, als je alleen je managementbureau de boekingen laat doen, dan hoef je niet eens te betalen maar verrekenen ze alles met de betalingen van je gasten. Ik snap niet dat je geen professioneel managementbureau in de hand neemt , ik denk dat de kosten van een managementbureau met verstand van zaken minder kost dat de 'vrienden' die je er nu hebt zitten. Nu heb je er toch ook geen zicht op of je woning stiekum wel/niet wordt bezet door gasten waarvan jij geen weet van hebt.... Ik ben nieuwsgierig of die vrienden meteen voor je klaar staan als je heater of airco stuk gaat... schieten die de ruime $ 3000,- even voor??
Een goed managementbureau wel!!
19-02-11, 13:13
corrus
Vorig jaar ging onze Aircon kapot... Wat een armoe... (gelukkig waren wij er op dat moment zélf)
We betaalde voor een nieuwe (gelijk maar eentje gekocht met een lichte overcapaciteit) "sléchts" US$ 3800,- incl. arbeidsloon...
Er zullen inderdaad niet veel vrienden zijn die dit bedrag "even" willen/kunnen voorschieten...
19-02-11, 13:36
disney-golf
Ik ga volledig akkoord met wat r.teeuwsen schrijft. Maar dat wist hij al!;)
Het motto, alles wat je zelf doet doe je beter, gaat voor een huis over de plas niet op.
Je bent of een solo player of een team player.
Als solo player en of controle freak koop je best een huis naast je deur om te verhuren.
Maar ga dan niet op vakantie want dan kan een huurder de deur laten openstaan...:-#
Of je bent een team player, laat je dingen los en heb je vertrouwen in je property manager.
Een tussenweg is er niet maar die keuze zal je zelf moeten maken.
Succes!\\:D/
19-02-11, 14:23
akkerw
Ik zal nog even mij vraag over 17.50 per dag en hoe hoog staat de heater toelichten. Ik stel die vraag namelijk niet om iemand te irriteren. Ik heb huurders die in de maanden jan, feb en maart 80F een fijne temperatuur vinden. Maar er zijn ook huurders die de pool heater hoger hebben willen staan. Ik vraag dus aan huurders wat ze willen. Misschien dat dit mijn vraag verklaard ?
M.b.t. solo player en teamplayer ; ik heb juist een team van mensen dat e.e.a voor ons regelt. Ik heb hier nogal wat negatieve dingen van een MB gelezen dus het is toch niet erg om te bekijken of dingen niet anders geregeld kunnen worden. En tuurlijk als je wel de juiste MB'er hebt gevonden en erg tevreden bent dan begrijp ik dat dit de uitkomst is.
19-02-11, 17:00
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door akkerw
Ben blij dat er nog mensen zijn die wel positief op mijn berichtjes reageren ! ....maar zelfs die tip werd omgetoverd tot iets negatiefs voor sommige.
Volgens mij zet je de wereld met je opmerkingen op z'n kop. Loop hier al een tijdje mee en zie zelden of nooit negatieve reacties op dit doorgaans vrolijke forum. Ik kan ook in deze hele discussie nergens vinden dat er iemand negatief tegen jou doet. In tegendeel. Wel kritisch! En dat is logisch want je gebruikt niet altijd lekkere argumenten. Zie het voorbeeld van de airco en de openstaande deuren.
Citaat:
En mijn verhaal over open deuren is gewoon iets wat ik van andere huiseigenaren heb die hele hoge rekeningen hadden.
Je komt hier op het forum toch hopelijk met suggesties en opmerkingen waar je zelf achter staat?
Verder geef je nogal wat tegenstrijdige signalen af. Enerzijds barst je van de vragen, anderzijds vind je dat "e.e.a." wel goed hebt geregeld. Het is toch niet gek dat je daar dan kritische reacties op krijgt? Even wat citaten uit jouw berichten:
Citaat:
Waar ik van geschrokken ben zijn de bankkosten die er nog bij komen bij het verhuren
Citaat:
heb geen idee wat een MB rekent
Citaat:
Vragen willen stellen zoals ; hoe draag je de 11% tax af die de huurders betalen ? Aan wie en wanneer ? Waar kun je betrouwbare schoonmakers inhuren ? Hoe loopt de verhuur van jullie huis ? Waar loop je tegen aan met verhuren ? Waar adverteer je en ga zo nog maar even door.
Citaat:
Ik ben van mening dat ik e.e.a. echt goed geregeld heb.
Citaat:
Ik zie dit inderdaad als een forum waar je ervaringen en meningen kunt uitwisselen.
Als er wordt gereageerd, lijkt het soms of je de reactie negeert en stel je de vraag gewoon weer opnieuw. Of kwalificeer je een reactie als negatief als hij je kennelijk niet aanstaat. Forumleden komen hier dan wel voor hun plezier, maar ze zijn niet van de Stichting Vakantiebezigheid.
Nog wat opmerkingen: Er zijn hier op het forum verschillende eigenaren die verhuren. Zij dragen hier hun steentje bij en uit hun expertise blijkt dat ze hun zaakjes voor elkaar hebben. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat ze het altijd met iedereen eens zijn. Maar ze kweken wel goodwill. Dat zou voor mij, als fervent huurder, bijvoorbeeld een reden kunnen zijn om ooit zaken met hen te doen.
Bekijk het forum dus vooral ook van de commerciele kant: ook een kritisch forumlid is een potentiele klant. Wanneer iemand de discussie kritisch volgt, zou hij toch best eens belangstelling voor je villa kunnen hebben? Het is aan jou om hier als beginnend verhuurder een degelijke, betrouwbare, solide, zakelijke, eerlijke, kundige en sympatieke indruk te maken. Verkoop en verhuur is immers vooral een kwestie van gunnen. Mond tot mondreclame kost je niets, juist daarom is het een kostbaar goed.
Met opmerkingen over de reacties zoals jij ze nu maakt, vergaat mij eigenlijk de lust ook wel een beetje om actief aan een discussie met jou mee te doen en jaag je volgens mij ook nog eens potentiele huurders regelrecht naar de concurrent.
23-02-11, 17:56
jastsali
Heb zojuist met stijgende verbazing alle posts rondom dit onderwerp gelezen. Ben het helemaal eens met Remco. Alles valt en staat met een zo breed mogelijke orientatie vooraf. Als ik het allemaal goed begrijp heeft Akkerw vragen, terwijl hij al heeft gekocht. Dat vind ik nou onbegrijpelijk. Wij hebben nu 2 jaar een villa in de Disney Area, aangekocht na zo'n 4 tot 5 jaar voorbereiding en orientatie om vooraf alle ins en outs in beeld te hebben voor uiteindelijk tot aankoop over te gaan. Dankzij onze gedegen voorbereiding worden wij nergens meer door verrast en verloopt alles zoals we ons dat toen we kochten hadden voorgesteld. Wij hebben een perfekte MC die ons veel werk en zorgen uit handen neemt. Betaling van de utilities doet de MC. De enige betaling die we zelf regelen is de verekering en property tax. Daardoor kunnen we alle bankosten laag houden. Boekingen regelen we helemaal zelf (adverteren op meerdere sites en hebben eigen website). Onze klantenkring bestaat vooral uit Engelsen en Duitsers en voor de winter Amerikanen en Canadezen. We verhuren ons huis altijd denkend vanuit de klant (stellen ons altijd weer de vraag: hoe zouden we het zelf als huurder willen hebben). Geen kleine lettertjes, all-in prijzen (m.u.v. de poolheat). Onze klanten kunnen betalen op onze bankrekening in NL of in de VS (of credit-card via Paypal., extra PP-kosten worden doorbrekend) en Amerikanen en Candezen kunnen per check betalen (dat doen ze het liefst) die ze opsturen aan onze MC die dat in ons depot houdt voor betaling van rekeningen. Geen enkel probleem daarmee. Kwestie van een betrouwbare goede MC uitzoeken. Je wilt niet weten met hoeveel MC's wij een sollicitatiegesprek hebben gehad. Kortom AkkerW, voorbereiding is het belangrijkste en nu met vragen komen nadat er is aangekocht vind ik al met al niet echt handig. O ja,, nu 1,5 jaar op de verhuurmarkt en een bezetting van bijna 80%. Ook dat verloopt naar wens en allemaal dankzij onze voorbereiding en orientatie. Zorg dat je droom geen nachtmerrie wordt!
23-02-11, 19:03
[verwijderd]
Mooi verhaal, alles goed geregeld en zeker een mooie verhuur score.
Maar misschien kan je eens meer details geven zodat iedereen er wat aan kan hebben, want wat zijn bv de goede sites om te adverteren?
Waar heb je het MC op beoordeeld vooraf, want ze kunnen natuurlijk mooie verhalen ophangen maar wie meent het. In NL wordt je immers ook met mooie praatjes om de tuin geleid.
Gebruiken jullie het huis ook zelf?
Is de aankoop van het huis een investering geweest of is het puur bedoeld om zelf in te gaan trekken op termijn?
En natuurlijk zien we graag mooie foto's van jullie aanwinst in het daarvoor bestemde topic.
Zomaar wat vragen die bij mij opkwamen, zelf niet direct bezig met een huis in Florida maar ik volg het topic graag. Want wat niet is kan nog komen natuurlijk.
24-02-11, 14:32
probits
kan je ook de naam geven van die goed MC?
24-02-11, 16:45
jastsali
@verwijderd
Onze verhuurscore is boven verwachting. Wij zijn uitgegaan van 55-60% en zijn zelf ook wel verrast hoe het loopt. We zijn er van overtuigd dat dit ook komt door: perfecte locatie/fair price/kwaliteit en luxe/rustige en veilige community met faciliteiten/dichtbij attracties/restaurants en winkels zelfs op loopafstand/persoonlijke aandacht voor de gast/altijd en snel reageren op inquiries, ook als er geen beschikbaarheid is. Een huis willen verhuren betekent ook dat je er de nodige tijd en moeite in steekt, helemaal als je het in eigen beheer wilt verhuren.
De sites waarop we adverteren zijn de bekende die hier al vaker voorbij zijn gekomen: Holidayrentals.co.uk voor de engelse markt en Fewodirekt.de voor de duitse markt (dit zijn beide HomeAway dochters). Deze zijn met name bedoeld voor de kortverhuur. En dan adverteen we ook op VRBO en VacationHomerentals.com, die naast een enkele kortverhuur met name reacties van snowsbirds opleveren. Heb ook geadverteerd op D-reizen (nu Micazu) maar dat leverde te weinig op, ook al zijn de kosten beperkt. Het geld van Micazu gebruik ik liever op de Homeaway dochters voor een featured listing en dat levert regelmatig veel aanvragen op. Onze eigen website levert daarnaast extra service met extra informatie en foto's en de gasten die hebben geboekt krijgen toegang tot een afgeschermd gedeelte waar ze extra informatie kunnen downloaden en een code krijgen voor korting op kaarten voor de attracties. We doen er echt alles aan om het de gast zo aangenaam mogelijk naar de zin te maken en dat begint al bij de voorpret vanaf de bank thuis in de woonkamer!
Wij hebben met meerdere MC's terplaatse gesproken. Eerst een selectie gemaakt uit bedrijven die ons waren geadviseerd en deze voor gesprek uitgenodigd. Gesproken met Engelse en Nederlandse MC's. Uiteraard gekeken naar wat ze leveren voor de kosten die ze berekenen. Belangrijk vonden we dat de MC zelf in staat is allerlei klusjes te doen en niet om het minste of geringste een subcontractor te moeten inhuren. Dan wordt je inderdaad uitgekleed. Ook belangrijk: sluit geen langdurig contract af, zorg dat je snel en zonder toestanden zakelijk uit elkaar kunt. Vraag naar referenties en verifieer die ook daadwerkelijk. En meest belangrijk: hebben we een klik. Dat klinkt wat vaag, maar het komt voor een deel toch aan op vertrouwen. Je ontkomt er namelijk niet aan dat je de MC een deel van je geld in depot toevertrouwd want daar moeten rekeningen van betaald worden. En ook de betalingen per check komen bij de MC binnen. Dan moet je echt met goudeerlijke mensen te maken hebben. Wij hebben deze MC gevonden bij mensen die van oorsprong uit Nederland komen en hier een klein aannemersbedrijfje hebben gehad. Bovendien heel gezellige mensen zo hebben we al een paar keer meegemaakt ;-) waarmee we intusen een persoonlijke band hebben opgebouwd.
@ probits. Ik mag hier geen reclame maken maar als je wilt kan ik je een PB sturen. Laat maar weten wat je wilt.
Wij hebben het huis gekocht, naast verhuur, met name voor ons zelf om er later na pensionering te overwinteren. Dat duurt nog ruim 10 jaar dus ik denk dat we dan ons huidige villa wel zullen hebben ingeruild voor een andere. Niet omdat de huidge niet mooi is, maar alles wordt ouder en krijgt gebreken. Zelf verblijven we er zo'n 2 x per jaar. Dit jaar helaas maar 1 keer want we zitten tot november zo goed als vol (luxe probleem :lol:)
Ik zal enkele foto's van ons stulpje in het daarvoor bestemde topic plaatsen.
24-02-11, 17:24
corrus
Nou... Een naam van een Management Company kun je hier gewoon noemen hoor...
Tenslotte heb je dit ook gedaan met diverse advertentie sites...
24-02-11, 17:40
[verwijderd]
Bedankt voor de uitleg, daar kunnen mensen met plannen in ieder geval wat mee.
Enne Corrus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
Foto's plaatsen mag, mits je aan de getoonde spelregels houdt.
24-02-11, 17:44
corrus
@verwijderd
Je hoeft mij niet te corrigeren hoor...
Onderstaande was duidelijk ook toegestaan...
Citaat:
De sites waarop we adverteren zijn de bekende die hier al vaker voorbij zijn gekomen: Holidayrentals.co.uk voor de engelse markt en Fewodirekt.de voor de duitse markt (dit zijn beide HomeAway dochters). Deze zijn met name bedoeld voor de kortverhuur. En dan adverteen we ook op VRBO en VacationHomerentals.com, die naast een enkele kortverhuur met name reacties van snowsbirds opleveren.
24-02-11, 17:55
Njit
VRBO en co worden nu ook al in de FAQ genoemd. Dat is geen enkel probleem.
24-02-11, 18:10
[verwijderd]
Ik corrigeer je niet, ik quote alleen een bericht van een moderator
En je weet zelf als geen ander dat het een wel toegelaten wordt aan reclame en het andere niet.
24-02-11, 18:22
corrus
Alleen jammer dat je dit op deze zéér belerende manier even moet vertellen...
Jammer... :D
Maar goed... nuff said... :lol:
Terug naar het onderwerp... en let's have fun...
25-02-11, 10:01
probits
oei , ik heb hier precies een vervelende vraag gesteld...ik heb Jastsali intussen een privéberichtje gestuurd...zo kan het ook ;-)
27-04-11, 09:22
cindy74
Nog een vraag , wij zijn dit jaar in een villa in cape coral geweest de makelaar vertelde ons dat er een tekort is aan lange termijn verhuur dus we zouden dat wel zien zitten ook al kunnen we dan de eerste jaren niet in ons eigen huis zitten maar we zien het meer naar later toe als we op pensioen zijn , mijn man moet nog zo een 7 jaar werken dus ....... Ook wij schrokken van de helemaal niet ecologische huizen zoals geen zonnepanelen geen dubbel beglazing en overal airo in elke ruimte in het huis . In belgie zijn de bouwinstructies en isolatie zo hoog dat dit geen optie is je moet het gewoon doen . Is de electriciteit echt zo duur wij moesten zo een 80 euro betalen voor 5 dagen als je dit maal 5 doet is het 400 euro per maand dat is wel erg veel .
Wij willen dit dus ook als investering bekijken .
28-04-11, 07:06
koenkamphuys
Dubbele beglazing - ik heb het - is bepaald niet gemeengoed. Om dit soort grote villa's goedkoop te houden wordt er in veel bouwprojecten nogal bespaard op dit soort zaken. Terwijl het heel wat scheelt in je energieverbruik. Ja, de elektriciteitskosten zijn hoog door die altijd maar draaiende airco. Hoe koud dat je het 'stookt' scheelt nogal. Als je probeert de binnentemperatuur op 20 graden probeert te houden kun je een 2x zo hoge energierekening verwachten als wanneer je het bij 26 graden houdt (dat doen wij), en buiten het heetste seizoen 's avonds een raampje open vind ik zelf veel prettigere dan een brommende airco.
Energiebesparing is nooit zo'n issue geweest in de Verenigde Staten. Terwijl wij al sinds het midden van de jaren 70 (oliecrisis) hiermee bezig zijn, is dat in Amerika echt pas iets van de laatste jaren. Vandaar die enorme auto's en die energieslurpende wasmachines.
Airco in elke ruimte is wel een must hoor. Het is zonder niet uit te houden. Wat je hier stookt geef je daar uit aan koeling; zie het zo maar. En zonnepanelen zijn hier ook nog erg zeldzaam. Je kunt ze daar ook goed vinden. Wat je nog wel eens ziet is de zonneboiler voor het zwembad: altijd een gratis verwarmd zwembad in de wintermaanden.
28-04-11, 10:24
cindy74
Hier in belgie zijn zonnepanelen heel gewoon wij hebben ze en we betalen maar 25 om de 2 maanden . Dus dan moet je al goed verdienen alleen al om je maandelijkse kosten te kunnen betalen .
En stoken doen we hier indedaad maar omdat hier echt alles geisoleerd moet zijn valt dat weer reuze mee .
29-04-11, 09:39
corrus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cindy74
Is de electriciteit echt zo duur wij moesten zo een 80 euro betalen voor 5 dagen als je dit maal 5 doet is het 400 euro per maand dat is wel erg veel.
De kosten voor electriciteit zijn hoog maar ook weer niet zo hoog.
Wat electriciteit daadwerkelijk kost en wat jij betaald is natuurlijk een heel verschil, heeft ook nergens iets mee te maken.
En ja... Airco in het gehele huis... (gelukkig wel)
Zet je Airco (bij wijze van spreken) maar eens uit... word je huis van binnen een soort slecht gedroogde wasmand.
en valt gegeven moment het behang van de muur... En de zooi gaat overal schimmelen.
Indien je dit soort dingen niet zou willen, zou je er zeker in de zomer niet moeten gaan zitten.
29-04-11, 10:19
cindy74
Ok dat dacht ik al anders is dit toch gewoon niet te betalen . We veschoten er gewoon van dat de belgische normen zo hoog zijn ivm isolatie en milieu enz en dat daar in amerika totaal niet op gelet word . Zijn bij jullie zonnepanelen geen optie of zijn die bij jullie erg duur ? Wij hebben ze wel met subsidies maar dan nog wij betalen nu maar 25 euro per 2 maand eneerst 165 euro .
Deze vragen stellen wij ons omdat wij er ook om dachten van een huis te kopen of bouwen .
29-04-11, 10:52
corrus
Indien je op prijzen rekent zoals je deze hier nét verteld, kun je het helemaal vergeten...
Wat electriciteit betreft, wat licht betreft valt het wel mee, maar electrisch koken de aircon en de poolheat kosten je het meest.
29-04-11, 12:45
cindy74
^^^dat dacht ik al daarom stel ik mij de vraag waarom je zo weinig zonnepanelen aantreft in een land waar de zon erg veelschijnt , maar hier in belgie is het zo ingeburgerd dat het voor ons bijna gewoon lijkt .
29-04-11, 14:49
knaapje
Nou het leeft in de US ook.
Op de Mall in Washington DC was oktober 2009 een demonstratieproject, Solar decathlon 2009. Er werden tijdelijk een twintigtal huizen gebouwd.
Dit jaar schijnt er weer een te zijn:
Maar dit ging over een "Huis kopen in Florida"...
Vandaar dat dit niet ter sprake kwam...
29-04-11, 18:12
knaapje
..........Zijn bij jullie zonnepanelen geen optie of zijn die bij jullie erg duur ? .............
...........Energiebesparing is nooit zo'n issue geweest in de Verenigde Staten...........
.....waarom je zo weinig zonnepanelen aantreft in een land waar de zon erg veelschijnt , maar hier in belgie is het zo ingeburgerd dat het voor ons bijna gewoon lijkt ..........
Oh nee?
29-04-11, 19:39
cindy74
^^^^^knaapje ik vroeg me dit gewoon af hoe dit in de usa gaat . Wij krijgen inderdaad premies hiervoor en je kan het nog eens fiscaal inbrengen en je krijgt groencertificaten dus onze instalatie is binnen 4 jaar terugbetaald maar nog eens dit is belgie .
Andere staten hebben andere regels, en heel andere prijzen...
Daar jij het bericht schreef in "Huis kopen in Florida" dacht ik dat je het over Florida had...
Want het is nog al een verschil...
Wat in florida geldt, werkt zeker niet in bijvoorbeeld in Californië of bijvoorbeeld Nevada..
29-04-11, 20:05
cindy74
ok , ook dit speelt een rol bij ons als we gaan overwegen te bouwen in florida .
We staan ook verstomd hoe hoog de kosten wel niet zijn van de grondlasten 4000 tot 5000 $ dat is toch een hele kluit zonder de maandelijkse vasten kosten erbij .
Maar we gaan dit inderdaad ook eens bekijken niet dat dit natuurlijk de doorslag gaat geven we vroegen het ons gewoon af .
En corrus inderdaad het zou om florida gaan .
Is de electriciteit echt zo duur wij moesten zo een 80 euro betalen voor 5 dagen als je dit maal 5 doet is het 400 euro per maand dat is wel erg veel.
Elektriciteit is in de VS behoorlijk aan de prijs. Veel duurder dan bijvoorbeeld gas. Wij betalen in de zomermaanden ongeveer $300 per maand. De bedragen die jij noemt zijn m.i. aan de hoge kant. Het lijkt alsof de verhurende partij hier nog wat extra inkomsten mee heeft gegenereerd.
30-04-11, 10:32
1250
Is het niet het verstandigst om je zwembad op Gas te verwarmen (ivm prijs voor Gas) en de Airco op de elektriciteit, maar dan wel met goede isolatie, en een uitschakelaar als de deur langer dan 2 minuten open blijft staan o.i.d.?
30-04-11, 10:48
corrus
Gas of Electriciteit...
De meeste communities hebben niet eens gas...
Eigenlijk 95% van de rental cummunities hebben Electriciteit.
Zelfs als je zélf gaat bouwen heb je de keuze niet.
Voor het zwembad met een gasheater is veel duurder daar gasheaters altijd aanblijven staan wanneer je ze in werking zet. (de thermostaten werken anders)
Zwembadwater verwarmd op gas is dan ook altijd een beduidend stuk warmer dan de electrische.
En die uitschakelaar?
Voor de aircon bedoel je?
Geen goed plan... tenminste??? als je langer van je huis wilt genieten dan 5 jaar...
Zonder aircon wordt je huis veel te vochtig... (zeg maar Kletsnat)
Waardoor je ook nog eens schimmelvorming krijgt... en die is haast niet meer weg te krijgen.
Bovendien is schimmel in je huis en vooral in je aircon systeem (daar begint het 't eerst) heel slecht voor de gezondheid.