Re: Pakketprijzen; altijd zelf splitsen!
Wanneer je vandaag de vluchten met Delta zelf zou boeken, kost dat voor 7 personen € 4132. Amsterdam Atlanta Orlando. Overigens zijn er voor deze vluchten nog ruim voldoende stoelen beschikbaar op de genoemde data. Voordeel van zelf boeken is bovendien dat je je stoelnummers kunt reserveren. Ik denk dat je deze ook wel bij AE kunt opgeven als preferentie.
De Alamo autohuur via usareisen.de komt op basis van het wintertarief tot eind maart op 729 euro. Voor deze periode zitten de prijzen nog niet in het systeem, het kan dus wat hoger uitvallen. Meestal zijn zij wel de beste aanbieder.
De villa via AE kost € 1392. Lees nog wel even het topic over de villahuur, dan kom je niet voor verrassingen te staan. Met deze variant ben je volgens mij dus al zo'n 430 euro voordeliger uit...\\:D/
Ik zou overigens gerust bij AE en andere aanbieders aangeven dat je zelf wat voordeliger zou kunnen boeken. Wie weet zit er nog wat rek in. Alles onder een dak boeken bij een SGR aangesloten organisatie is immers ook wat waard.
How to kick-off our holiday in Florida?
Wij vliegen zaterdag 8 november met Continental (met tussenstop) naar Orlando. Ik ben van plan een Chevrolet Equinox te huren bij Alamo (via usareisen.de). Wij komen echter pas om 21:30 uur aan in Orlando. Wel al besloten om de auto direct op te halen omdat de huurprijs niet goedkoper wordt als we dat de volgende dag pas doen. We gaan donderdag 20 november weer terug.
Ons plan is om op de bonnefooi een rondje te maken via de oostkust, miami, key-west, naples, tampa en Disney.
Voor de eerste nacht willen we eigenlijk in de buurt van het vliegveld een hotel boeken. Zeker gezien de tijd (zullen de auto niet voor 23:30 uur hebben) en de vermoedelijke vermoeidheid. Welk hotel is het beste (qua comfort, maar ook qua bereikbaarheid)? Door het enorme aanbod (en ook de recensies op deze site) zie ik door de bomen het bos niet meer. Of adviseren jullie om wel al een stuk richting oosten te rijden?
Andere vraag is; zijn er mensen die een navigatiekaart hebben voor de Garmin van USA? Beetje zonde om die voor € 169 te kopen en ook het huren vind ik vrij duur. Is er iemand die deze kaart over heeft en wellicht wil verkopen of uitlenen?
Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.
Grtz,
Stijn
Re: How to kick-off our holiday in Florida?
De kans, dat je werkelijk een Equinox krijgt is misschien hooguit 15%. Ik kreeg met een gelijke boeking 2 weken geleden een Pontiac Torrent. Een pracht bak. 1 op 9,5 km tegen zo'n $3,15 per gallon.
Vul van te voren het formulier van USAreisen met al je gegevens vast in, dat bespoedigt wel.
Voor een hotel in de buurt van de luchthaven kan je eens op Priceline kijken, zowel voor vaste boekingen als om te bieden. Of via Hotwire kan je ook boeken zonder dat je een hotelnaam weet. Wel weet je klasse, omgeving/wijk, maar als het voor maar 1 nacht is...
Waarom denk je dat je als je om 21.30 uur aankomt je pas om 23.30 uur je auto hebt. Je bent op de tussenstop al door de immigratiom en customs, dus het is koffers pakken en naar de balie.
Ik reed in Pensacola binnen 30 minuten weg.
Goede reis
Knaapje
Priceline was door dit forum ook onder mijn aandacht gekomen en ik ga dit (veilen) zeker proberen. Onderweg. Voor eerste nacht is een adres toch wel handig ivm lastige vragen.....overigens is het aantal sterren niet zo van belang voor die eerste nacht; dat wordt toch een hazeslaapje. Handig zou wel zijn als iemand goede ervaringen heeft met een hotel. Dan hoef ik niet verder te zoeken.....
Dank voor de info over de Garmin, wist ik niet. Lenen zal dus alleen gaan als we het hele apparaat twee weken ruilen. En daar zt natuurlijk niemand op te wachten. Dan toch maar huren.
Als je bijv. 1 of 2 weken tevoren via de veiling biedt heb je ook de gegevens voor lastige vragen...
Onderweg (lastminute) is denk ik Hotwire wat gemakkelijker. Priceline kan je maar beperkt aantal keren bieden per tijdseenheid, zeker als je het nog nooit gedaan hebt. Bij de Hotwire offers zie je gekijk de prijs, klasse,wijk enz. eigenlijk alleen de hotelnaam en adres niet, maar je weet gelijk wat je kwijt bent, accepteer je het krijg je gelijk de gegevens door (en is je creditcard belast).
Knaapje
Of rij eerst langs de walmart en koop een nieuw navigatie systeem voor tussen de 110 en 150 dollar. De tomtom one kost daar 150 dollar, en zet 'm na je vakantie op het forum en je bent 'm zo weer kwijt aan de volgende welke op vakantie wil.
Goedkoper dan nieuwe kaarten .
Wij hadden voor de eerste nacht het Ramada gereserveerd, ligt aan de noordkant van het vliegveld op McCoy Road, prima qua bereikbaarheid, grote kamers en goed bereikbaar t.o.v. de rest van Orlando. Ontbijt inbegrepen. Op deze link http://www.orlandoairports.net/marketing/hotels.htm kun je veel hotels bij het vliegveld vinden.
Wij hadden ook via usa reisen een equinox genoekt en kregen hem ook. We mochten uit een hele rij autos kiezen.....hij was mooi!!!
Florida Mall hotel is dichtbij (15 minuten hooguit) en je zit meteen in de supermall om wat vakantie inkopen te doen voor je op pad gaan. Zie ons verslag voor fotos van het hotel. http://rickenpetra.blogspot.com/2008...all-hotel.html
Voor het eerst naar Florida
Hallo Floridareizigers,
We willen voor het eerst naar Florida afreizen en kunnen dat alleen in de zomervakantie (juli/aug 2009) doen. Het idee is ca. 3 weken, een huis/appt huren in de omgeving van Orlando en vandaar uit het nodige ondernemen Het gezelschap bestaat uit 2 volwassenen en 2 kinderen (10 & 13 jr). Een eerste paar vragen:
huis of een appt huren - wat is verstandig? - waar (vakantieresort of niet?) - en via internet (particulier) of "gewone" reisorganisatie?
autohuur - waar moet speciaal op gelet worden m.b.t. verzekering en rijbewijs?
wat is de gunstigste periode om de vlucht te boeken?
Alvast dank voor eventuele tips, op - en aanmerkingen!
Emile
Re: Voor het eerst naar Florida
Hoi Emile,
Ikzelf heb ook kids in deze leeftijdsgroep en vind het persoonlijk heerlijk om een villa te huren. Voor mij heeft dit veel meer voordelen tov een hotel, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Hier een paar aanbieders van villa's en autohuur;
www.americanestates.nl
www.americanvac.nl
www.usafunvacations.nl
Uiteraard kun je bij deze partijen alles huren, maar voor een losse auto is www.usareisen.de bij ons favoriet.
Vorig jaar alles los geboekt en dit jaar (nog 7 weken) alles in één bij american vacations. Ik heb geen ervaring bij particulieren (nog niet:p)
Succes en welkom.
Michael.
Wij zijn dit jaar geweest met onze meiden van ook 10 en 13. Drie weken in februari, in een villa via AE. Het grootste nadeel vonden wij dat we niet wisten waar we terecht kwamen en in wat voor villa. Zo hadden wij een klein terras op het noorden, iets wat je in februari dus echt niet wilt hebben. Geen spatje zon.
Dit is voor ons de belangrijkste reden geweest om voor de volgende reis via een particulier te huren, in feb 2010 gaan we weer 3 weken en hebben een huis gevonden via www.holidaylettings.co.uk. De eigenaar is Brits en zowel de Dollar stond toen we boekten heel laag en de Britse pond ook. Dus we verdienen er aardig wat op (daarnaast nog wat vroegboekkorting e.d.).
Door privé te huren kun je al je wensen/eisen op een lijstje zeten (wifi was voor ons belangrijk omdat we een bedrijf hebben) en dan kun je alles afvinken. Afgelopen feb. in onze superior villa was dus geen wifi.
Komende feb gaan we naar Lanzarote en hebben via particulier geboekt via www.holidayrentals.co.uk, ook een goede site om te zoeken voor Orlando.
Wij zijn afgelopen zomer 2 weken in Florida geweest. 1 week een rondreis en 1 week in Orlando. Dit was eigenlijk tekort. Als je 3 weken gaat, zou ik zo'n 1 1/2 week gaan rondreizen en 1 1/2 week in Orlando blijven.
Je kunt heenvliegen naar Miami en terug vanaf Orlando. Onze route was Miami, Key-West, Naples, Fort Meijers, Orlando.
Key-West moet je eigenlijk 3 nachten blijven. Je komt vanuit Miami pas in de middag aan op Key-West, dan kun je 1 dag het eiland verkennen en naar het strand gaan en 1 dag gaan snorkelen. Als je 1 1/2 week in Orlando bent, heb je genoeg tijd voor de Disney parken, Kennedy Space Center, Seaworld enz. Je kunt dan af en toe ook een rustdag inlassen. De eerste week zaten we in hotels en in Kissimmee bij Orlando hadden we oorspronkelijk een appartement gehuurd. Op dit park (in reisgids staat dit als Holiday Villas Somerset) stonden allemaal woningen waarin 4 appartementen zaten. De sleutel moesten we halen bij een ander park. Dit park (Lucaya Village) was nieuw en daar stonden woningen. We konden (met bijbetaling) in zo'n woning. Hier zat werkelijk alles op en aan. Dit park ligt op ongeveer 15 min. van Disney, vlakbij een grote Walmarkt, de International Drive, restaurants enz. Dit park is zeker aan te bevelen. Er is een zwembad op het park.
Als je een privewoning huurt, moet je vaak een flinke toeslag betalen voor verwarming van het zwembad.
De vliegreis zou ik nu alvast gaan boeken. Hoe langer jullie wachten, hoe duurder het wordt. Wij hebben met US Airways gevlogen, gunstig geprijsd, tussenlanding in Philadelphia.
Autohuur kun je het beste doen met Goldpakket. Je bent dan compleet verzekerd en kunt de auto met lege tank inleveren. Let heel goed op dat ze je toch niets extra's aansmeren ter plekke. Lees het contract goed door en kijk of de kopie die je meekrijgt dezelfde tekst heeft als het origineel. Wij werden nl. bij thuiskomst "verrast" met een afschrijving via onze creditcard. Op de kopie stonden bedragen die volgens ons niet op het origineel stonden voor een reisverzekering en een routeservice.
Uiteindelijk hebben we ons geld teruggekregen. Zie ook de opmerkingen bij de rubriek autohuur.
Het is daar echt geweldig en jullie zullen er zeker geen spijt van krijgen. Maak ook tijd vrij om te gaan winkelen in de outlets.
Allemaal bedankt voor de reactie's - leuk ook dat iedereen enthousiast is over Florida. Zelf ben ik een aantal keren aan de Westkant van de USA geweest (California, Arizona, Nevada) en vond het daar geweldig. M.b.t. Florida had ik in eerste instantie het idee dat het allemaal minder zou zijn dan de West Coast, maar afgaande op de meeste berichten in het forum moet het daar ook fantastisch zijn.
Emile