-
Re: Eerste keer Miami (Beach): Vragen en Tips!
Hey, van ESTA heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Mijn leeftijd is 24 en die van men makker is 22, tegen dan misschien 23 dat moet ik nogeens nazien. Een auto huren gaan we al zeker doen! Ik heb gezien dat de prijzen best meevallen. Verder heb ik n reispas, blanco strafregister (weet niet of dat nodig is) Visa etc.
Greetzzz!
-
ESTA is verplicht!!! Voor iedereen die onder het Visum Waiver Program vliegt...
Dus ook voor jou...
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
david0ff
Ik heb gezien dat de prijzen best meevallen. !
Dat is ook zo, let wel op dat je de juiste tarieven bekijkt, de 'normale'tarieven gelden voor bestuurders boven de 25. Onder de 25 betaal je een toeslag en kan je niet bij iedere verhuurder terecht. Vergeet niet dat beide chauffeurs geregistreerd moeten worden.
-
De zon in Miami is geen probleem, die schijnt naar mijn weten bijna altijd. Ik ben 1x in oktober en 1x in december geweest en allebei de keren scheen de zon haast elke dag. ESTA is verplicht, weet niet waar je je reis geboekt hebt maar zoals usafunvacations werdt dat meerdere malen gezegd tegen mij. En parkeren? Dat doe je gewoon in een parkeergarage. Niks bijzonders en geen gedoe lijkt mij.
-
Zijn er motels in Miami?
hoi allemaal,
Over 10 dagen gaan we naar Miami en we zijn op zoek naar een gezellig motel. Ik kan dit alleen echt toaal niet vinden....
Afgelopen zomer hebben we 4 weken lang gereisd door het zuid-westen (was echt supergaaf!!!) en daar waren de motels ons supergoed bevallen. (alleen motel 6 was een beetje simpel vonden we). We houden niet zo van die grote hotels en vonden het prettig om vanuit je eigen kamer zo naar de auto te kunnen lopen, zonder liften te moeten gebruiken en door een lobby te moeten lopen. \\:D/
We hebben in Miami een huurauto en ik wil daarom niet op Miami Beach verblijven (heb al veel gelezen over te weinig parkeerruimte en dure parkeerkosten). We vinden het helemaal niet erg om wat meer buiten het 'centrum' te zitten. Ik kan dit echter helemaal niet vinden op het internet.....bestaat dit wel in Miami? Ik begin namelijk het vermoeden te krijgen dat er alleen maar grote hotels zijn :-k.....of is er ergens toch een gebied (wel veilig!!!) waar wel wat motels zitten?
-
Re: zijn er wel motels in miami?
Haai Mar! Ik ben niet zo van de motels, maar misschien kan ik je wel opweg helpen. Wat dacht je van Hollywood beach? Dat ligt net boven Miami, is prachtig qua strand, iets rustiger dan grote broer Miami en ik zie op de volgende site toch wat leuke motels voorbij komen. http://floridagoldcoast.com/hollywoo.htm
Of Lauderdale by the sea. Vind ik ook een leuk stranddorp. Ook weer rustiger en net iets vriendelijker dan zijn grote broer Fort Lauderdale. http://www.bestfloridamotel.com/indexen.htm. Ook daar heb je motels.
Ik heb goede ervaring met de econolodge motelketen http://www.econolodge.com/. dat is wel wat jaartjes geleden, dus misschien heeft iemand anders hier ervaring mee recentelijk.
Veel succes ermee!
-
Hotel Eva is echt een optie. Midden op Miami beach , ongeveer 120 $ per nacht.
http://www.hotelevamiamibeach.com
Parkeren voor niet zo veel in hun eigen kleine parking, kun je via booking.com mee reserveren.
Verder zag ik de motel 6 die iets verder ligt , denk zo´n 20 km uit Miami Beach. zag er erg verzorgd en mooi uit.
Maar Eva is qua ligging en kleinschaligheid perfect.
-
Ik ben een paar keer in Fort Lauderdale by the sea geweest.
Als je het aandurft zou ik niets reserveren of iets wat je nog tot laat kunt annuleren, in de middag naar FlbtS rijden en de A1A (strandweg) een paar keer op en neer rijden. Het barst er van de lokale motels. Je kunt dan zelf zien wat je krijgt en wat het kost.
Knaapje
-
Goed idee, ik zou dat geloof ik ook aandurven.....
Ik vraag altijd eerst de sleutel trouwens om even in de aangeboden kamer te kijken, daarna beslissen. Meestal grijpen ze dan ineens naar een andere sleutel als je kritisch blijkt te zijn:).
-
wauw, wat een goede tips!!! Dank jullie wel, ik ga zo gelijk alles bekijken! Ik zou het denkelijk wel aandurven om niks te boeken, voor onze reis afgelopen zomer naar het zuid-westen hadden we ook alleen de eerste 2 nachten geboekt! maar....je bent toch 'verplicht' om een verblijfadres voor de eerste nacht te hebben als je Amerika in wilt komen???
Zoals gezegd, ik ga even alles bekijken wat jullie opgenoemd hebben. Andere tips blijven antuurlijk ook nog steeds welkom!
-
Re: Zijn er motels in Miami?
zou me niet zo'n zorgen maken over dat eerste adres :) kies een willekeurig hotel in de omgeving neem dat adres mee en klaar is kees of je er nu wel of niet verblijft.
-
Ik ga als ik naar Miami ga altijd naar Best Western Ocean Front Resort. Zit net wat boven Miami Beach (Bal Harbour), gratis parkeren voor je neus en je hoeft niet door de lobby. Je hebt buiten gewoon een trappenhuis en een lift. De deur van het 'appartement' is dus ook gewoon vanaf buiten bereikbaar. Tis dan wel geen motel, maar of je het een hotel kan noemen.. kweet niet.. ze hebben ook allemaal een keuken. 'Aparthotel' zou het denk ik in Spanje heten, wie weet hier ook wel. :) Daarnaast heb je een Publix supermarkt op kruipafstand. Ik kon 'm vanuit de deuropening zien.
Dit jaar ga ik er weer heen. Je bent in 30 minuten met de bus op Washington Ave/Ocean Drive voor 2 dollar. Taxi is er denk ik in 15-20 minuten maar kost je zo'n 20-25 dollar.
-
Hey florida fanaat,
Hoe reserver je bij de best western ocean front resort, via hun eigen site?
Maak je ook gebruik van de AAA rating? Dit staat toch gelijk aan de ANWB pas. Is het parkeren op eigen terrein og aan de weg.
Alvast bedankt.
-
Ik heb het gewoon via het reisbureau gedaan. AAA = ANWB ja.
Via reisbureau is denk ik wat duurder, maar ach dat gun ik ze wel.
Ik gebruik verder geen AAA rating want ik heb mijn ANWB lidmaatschap opgezegd sinds 1 januari.
Maar als je ANWB hebt, zou ik gewoon via de site boeken van Best Western.
Het parkeren is op een eigen terrein, aan 2 kanten van het complex. Je kunt wel vrij de parkeerplaats op, maar je krijgt dus een label wat je om je binnenspiegel moet hangen. Heb je die niet, dan wordt de auto weggesleept. Dus je ziet dan ook geen auto's van mensen die er niets te zoeken hebben. Maar afgelopen eind sept/begin oktober was het er heel erg rustig. We kregen dan ook de kamers met balkon bij het zwembad.
-
hallo alllemaal
zo me even door 29 pagina's info over miami geworsteld en dan toch nog zelf wat vragen willen stellen
heb enorm veel leuke tips gelezen en ga daarvan er zeker een aantal gebruiken
in november, weekend voor thanksgiving gaan wij naar florida en verblijven we tijdens een rondreis(zelf ondernemend) 1 nacht in miami en willen daar 1,5 spenderen.
Mijn vader (reisgenoot) wil liever geen hotel vantevoren boeken omdat we daar specifiek naar moeten zoeken dan
naar mijn idee, na jullie verhalen, lijkt het me niet zo moeilijk worden als ik een hotel boek in de buurt van miami beach en ook nog reizend ben met gps? toch? hahaha
is het rijden in miami zelf lastig?ik bedoel vergelijkbaar met parijs of met amsterdam bijvoorbeeld dan weet ik een beetje waar we op kunnen rekenen.
dat waren ze al weer
trouwens njit bedankt voor de post van je reisschema, een paar weken geleden
bijna exact wat wij gaan volgen denk ik als wij in miami zijn:
Dag 1: komen rond 2 a 3 uur aan in de middag vamuit orlando
Miami Metrozoo – Monkey Jungle - rondje Coral Gables (Venetian Pool!) – Restaurant ‘Rusty Pelican’ - Bayside Marketplace (avond)
Dag 2:
Lunchen ‘News Café’ Ocean drive, south beach- Bayside Marketplace (overdag) – Boottocht langs bekende woningen- Art Deco – Holocaust Memorial en dan vertrekken richting key largo
leuk?
dank jullie wel voor alle tips
groetjes rebecca
-
Miami is vergeleken met andere steden in Florida redelijk druk. Maar meerdere banen, dus in principe geen probleem. Zeker niet met GPS en als je in Amsterdam of Parijs hebt gereden. Denk dat deze twee steden lastiger zijn. Het Amerikaanse systeem werkt gewoon erg makkelijk. Alleen in de spits verdommen ze het om je ruimte te geven als je van baan wilt wisselen. Ze duwen dan echt door zodat je er niet tussen kan, dus dan moet je zelf ook gewoon je auto er voor gooien als je het durft. In principe is het natuurljk zo veel mogelijk 'keep your lane', maar soms moet je toch echt van baan wisselen om ergens te komen. :mrgreen:
Wat betreft het hotel, waarom niet vooraf boeken? Met GPS vind ie elk hotel. Straks zit elk hotel vol en moet je je tijd vergooien met het vinden van een hotel die redelijk geprijst is...
Heb je trouwens mijn foto's gehad? Heb niets meer van je gehoord.
-
Citaat:
JKG
Het Amerikaanse systeem werkt gewoon erg makkelijk. Alleen in de spits verdommen ze het om je ruimte te geven als je van baan wilt wisselen. Ze duwen dan echt door zodat je er niet tussen kan, dus dan moet je zelf ook gewoon je auto er voor gooien als je het durft.
Ik ben niet altijd te spreken over de stuurkunsten van de gemiddelde Amerikaan, maar één ding moet ik ze nageven; ze geven altijd ruimte om in te voegen. Met name als het druk is. Ook ritsen gaat hier super. Miami en omgeving is overigens niet helemaal of misschien zelfs helemaal niet te vergelijken met de rest van de VS. Het zal het temperament van de vele latino’s zijn die daar rondrijden.
-
In Miami doen ze dat dus helaas niet atijd :). 1x in de spits op een brede snelweg rond 17u. Knipper aan, maar reageren? Ho maar, gewoon gas bij geven zodat ze echt geen ruimte maken. Lukt het bij één auto niet, rijd ik gewoon een stukje door, probeer ik het nog een keer... misschien waren ze niet helemaal bij het verkeer. En een keertje op het kruispunt van Sunny Isles Blvd (waar ik op reed) en Biscayne Blvd, waar ik op de meest rechtse baan reed en waarbij je had 'right lane must turn right'. Bij de eerste de beste pijl op het wegdek die aangaf dat je hier niet rechtdoor kan rijden, wilde ik al van baan verwisselen, dat is 300m voor de kruising. Toen liet een USPS busje mij er ABSOLUUT niet tussen. Toen ik er iets verder toch nog netjes tussen kon. Wat zie ik in mijn rechterbuitenspiegel, een ander USPS auto die dezelfde 'fout' als mij maakte en wat deed die collega die mij er niet tussen liet? Die gaf z'n collega vol de ruimte. Ik zal maar niet zeggen wat ik toen dacht. :mrgreen:
Normaal rijd ik trouwens nooit op de rechterbaan, altijd één baantje naar links, dat rijd beter door en dan komen er geen auto's te weg op rijden. Meteen een tip voor Rebecca. :) Maar ik dacht dat ik daar ergens al naar rechts moest op Sunny Isles blvd, maar het was dus na de kruising.. en om in de spits dan nog ergens makkelijk af te komen... maargoed, lukt het echt niet, dan ga je natuurlijk rechts en dan draai je gewoon om. Wat dat betreft zijn de wegen in Amerika erg makkelijk gemaakt.
Voor de rest van Florida heb ik dit dan ook niet meegemaakt en is het rijden 10x beter dan in Nederland. En in de spits is het gewoon drukker en heb je minder tijd om snel van richting/baan te veranderen dan in de periode dat het niet megadruk is.
-
Citaat:
JKG
In Miami doen ze dat dus helaas niet atijd :). 1x in de spits op een brede snelweg rond 17u. Knipper aan, maar reageren? Ho maar, gewoon gas bij geven zodat ze echt geen ruimte maken. Lukt het bij één auto niet, rijd ik gewoon een stukje door, probeer ik het nog een keer... misschien waren ze niet helemaal bij het verkeer.
Als op het op autorijden aankomt is Miami inderdaad een bijzonder stukje Amerika. Als het trouwens niet lukt om er tussen te komen, dan moet je gewoon iemand met een middenklasse nieuwe auto uitzoeken. De ervaring leert dat die over het algemeen wat inschikkelijker zijn dan de rest.
-
Zal er aan denken de komende keer. :mrgreen: Ergens voor of achter dat USPS busje lukte het ook wel hoor, maar in de file op de snelweg wilden meerdere auto's dus niet aan de kant... zal een goeie nieuwe auto zoeken ZONDER barcode op de ramen geplakt. :)
-
Hallo allemaal,
mijn vriendin en ik gaan 17 mei voor 9 dagen naar kissimee Florida. De reis is geboekt bij exit-reizen we zitten in hotel: comfort suites resort maingate, ik hoop dat dit wat is? En we hebben ook een huur auto ter beschikking. Nou willen we naar Miami en na het lezen van dit prachtige forum hebben we besloten om toch maar te overnachten, nou willen we niet voor af al boeken want dan zijn we aan een dag verbonden en dat willen we niet, is het mogelijk om rond 12 uur aan te komen een overnachting boeken en daar meteen je auto achter laten (parkeren), en van de stad genieten. Is dit mogenlijk en goed te doen? En heeft er iemand tips voor een hotel/locatie en wat zijn de kosten per nacht als je daar boekt?
Alvast bedankt allemaal
-
Haai Bas en Manon! Google is your friend! Jullie zullen zeker hotel/moteltips krijgen van mede Floridafanaten hier op het mooie Forum, maar ik zou toch ook eens kijken naar accomodaties in Miami via Google. Je hoeft niet direct te boeken nu (echt niet nodig!), maar toch handig als je je alvast orienteert qua hotellocaties en prijzen per nacht.
Succes met de voorpret!
-
Citaat:
bas&manon
Is dit mogenlijk en goed te doen? En heeft er iemand tips voor een hotel/locatie en wat zijn de kosten per nacht als je daar boekt?
Ik zou, naast de suggestie van Francien, ook even in het mooie overzicht over de hotelervaringen op dit FLorum kijken. Daarnaast vergt een kort bezoek aan Miami ook wel wat meer voorbereiding. Hier vind je een overzicht van de hoogtepunten. De stad is enorm groot, je auto parkeren en dan van de stad genieten is wat simpel voorgesteld. Tips daarover zijn ook al lastig te geven, hou je van winkelen, flaneren, cultuur, showbizz, geschiedenis, sport.......
Over de Comfort Suites waar jullie verblijven is al iets bekend op het FLorum. Wij zijn er zelf een aantal keer geweest en vonden het een prima locatie. Winkeltjes en restaurants in de buurt, tegenwoordig ook een PUblix, dus wat wil je nog meer?
-
we gaan vanaf 22 april een week naar Miami Beach en hebben ook een auto gehuurd bij Alamo. Nu kunnen we op de parking van het hotel parkeren maar is redelijk duur,
weet er iemand hoe we makkelijk goedkoper kunnen parkeren?
-
Dat ligt er uiteraard aan waar je hotel staat en hoever je bereid bent om te lopen van/naar die andere parkeerplaats.
Vaak zijn er in de buurt wel openbare parkeerplaatsen of -garages waar je goedkoper kunt parkeren. Gewoon even googlelen op google maps naar "parking" in de buurt van je hotel. En kom je er niet goed uit, dan kun je er uiteraard altijd naar vragen aan de receptie van je hotel. Zij zullen je vast en zeker kunnen en willen helpen.
-
Je kunt ook in de public parking parkeren maar of je daar veel goedkoper mee uitbent is de vraag. Bij het hotel betaal je gewoon een vast bedrag per dag terwijl je bij de parkeergarage elke keer betaalt als je uitrijdt. Als je vaak in en uit rijdt (meer dan 2 of 3 keer) dan is parkeren bij het hotel veelal goedkoper en gemakkelijker.
-
Hallo allemaal,
bedankt voor al jullie antwoorden, en snap best dat jullie zeggen dat ik bij google moest gaan zoeken of bij hotelervaringen maar dan ben ik dagen aan het spitten en de mening van de mensen hier is uiteraard het beste.
we houden natuurlijk van shoppen en strand en mischien ook even bij miami ink kijken, dus we zoeken eigenlijk een hotel die goed centraal ligt met een korte rij of loop afstand van dit allemaal. ik weet dat ik niet alles kan bekijken in 1 dag dus we willen vooral de sfeer proefen.
en weet iemand of het gebouw van csi miami echt bestaat? leuk voor een foto;-)
bedankt voor jullie reacties
-
Hallo allemaal,
Ik vertrek binnenkort naar Miami.Ik heb het Epic hotel geboekt aan het water in downtown.Nu hoor ik zo veel verhalen over downtown.Is het nu echt zo gevaarlijk,want ik krijg nu wel een beetje schrik. Kan iemand me een beetje moed in praten?
Gr Marg
-
Moed inpraten kan ik jammergenoeg niet.
Ik kwam er echt niet buiten na 7uur s'avonds!
Negers met nylonkuisen en hoge hakken enz...
Niet mijn ding eigenlijk.
Met de auto gingen we nog wel wat dingen bekijken.
Maar tevoet :s.
-
Citaat:
breaker9240
Negers met nylonkuisen en hoge hakken enz...
Niet mijn ding eigenlijk.
Bedoel je niet 'negerinnen'? Of lopen de mannen er echt zo bij? Dat wil ik wel zien dan. :grin:
-
Hoi Marg! Wij hebben op Brickell key geslapen. Dat ligt precies tegenover jouw hotel. Een gebied met veel onafgebouwde nieuwbouwflats en kantoorgebouwen. De crisis heeft daar goed toegeslagen. Zoals bijna overal in de VS pak je de auto, zelfs als je naar de Bayside Market Place gaat wat even verderop is. Daar is n.l. een grote overdekte parkeergarage bij. Lekker makkelijk. Ik heb me geen moment bedreigd gevoeld daar en ik vond de sfeer heel goed. Tegenover de Bayside Market place loop je Down town in. Beetje oude troep. Winkels zijn om half 6 dicht, kan ik me herinneren en dan is het verlaten. Verheug je dus niet te veel op het centrum, maar concentreer je vooral op de Market Place waar ook de toeristenboten liggen om je rond te varen langs de huizen van de sterren. Ook de supersnelle speedbootride kun je daar doen. Het Hard Rock cafe is altijd leuk natuurlijk, Bubba Shrimp is een bezoekje waard en het cafe van Gloria Estefan Bongo Cuban cafe. Er zit bij mij ook alweer 2 jaar tussen, dus ik weet niet of ik nog up to date ben.
Het zal je bevallen!!!
-
Citaat:
JKG
Bedoel je niet 'negerinnen'? Of lopen de mannen er echt zo bij? Dat wil ik wel zien dan. :grin:
Nope nope, de mannelijke versie ;).
En mensen op straat met baxters enz is geen uitzondering.
En het is nu niet dat ik afgelegen zat, ik heb het dan op die winkelstraat daar lincoln road namelijk waar ik deze toestanden zag.
Ben er even de naam van kwijt! Maar overdag was het er gezellig.
update: had het op lincoln road.
-
Ow, vaag :) Die ben ik nog niet tegengekomen, ook niet op Lincoln Road :)
Wat is een baxter? Nooit van gehoord in Nederland en het is niet dat ik heel erg oud ben ofzo en geen hedendaagse taal ken. :mrgreen: Ik google'de net even op 'Baxter' en bij images zag ik een erg mooie rondborstige dame.
-
Hoi Francien,
Bedankt voor de geruststellende woorden.Ik ga er maar gewoon iets leuks van maken.Een boottochtje rondom her sterren eiland lijkt me ook wel leuk.En Bayside marketplace zal ik ook zeker een keer te vinden zijn.
Ga jij ook dit jaar weer?
Gr Marg
-
Aha, dat maakt het duidelijker. Zie ook deze site waaruit blijkt dat 'baxter' in Belgie vaker wordt gezegd http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/78/
Dan heb ik toch liever wat Esther Baxter's over straat lopen :mrgreen:
-
Nee, Marg. Dit keer geen Miami denk ik. We hebben ons eigen honk nu in Naples en vanuit daar maken we trips. Alleen de tandenborstel, bikini en pyama in het valies en go! Onze voorkeur gaat uit naar the Keys. Totaal aan verslingerd. Of de Sarasota area. Maar Miami is TE GEK!!!! laat je niet kisten door gekke praatjes hierboven "travo's, infuuszakken", onze Floridavrienden dwalen idd wat af........:)
-
Ik weet wat ik gezien heb, en voelde me er niet goed, zeker niet na 20.00uur s'avonds.
Gelukkig hadden we een goed hotel. En in een verkeerde buurt hebben we zeker niet gelopen want het barste er van de bekende winkels.
Ikzelf had meer van miami south beach verwacht. Het strand was fijn, maar ook daar kwam ik s'avonds niet op de pier. En andere hotelgasten ook niet.
-
Ach ja, the freaks come out at night zeggen ze he, ook op South Beach haha. Ik heb ook de travestiete streetwalkers (prostituees) gezien, aan je beschrijving te horen dezelfde. Vond het eerder grappig dan bedreigend. Ook zie je zwervers naar buiten komen zodra het wat later wordt en de meeste toeristen terug naar hun hotel gaan, maar dat heeft elke amerikaanse stad voor zover ik weet en south beach is natuurlijk ook voor zwervers een goed klimaat :-)
-
vakantie Miami Beach
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje, mijn vriendin en ik willen een dag of 10 naar Miami Beach op vakantie en dan het liefst op Ocean Drive,. Nou is dat op zich niet zo een groot probleem echter ik hoor van verschillende kanten dat het niet echt de moeite is om daar een hele vakantie door te brengen.
Wij hebben geen auto tot onze beschikking en gaan daar voornamelijk voor het weer en de ambiance heen.
Heeft iemand wat tips of weet iemand een goed hoteletje daar, niet te duur. Ik heb zelf al de Wave Hotel, Boulevard Hotel en Ocean Five bekeken en dat ziet er wel leuk uit.
Wie kan me helpen aan nuttige info, ook over het wel of niet gaan.
<<Moderator Michael66: Ik heb je bericht toegevoegd aan een bestaand onderwerp met vragen, ervaringen en tips voor een eerste bezoek aan Miami. Hier vind je alvast een heleboel info.>>
-
Re: vakantie Miami Beach
Welkom. Waarom huren jullie geen auto? Amerika is geen OV land (enkele steden uitgezonderd).