Ik heb het idee dat de meeste problemen ontstaan op de vluchten van en naar miami...maar ik zal het niet te hard roepen...de laatste tijd naar Orlando gaat ie op tijd......
Monique vliegt op Orlando en het gaat niet alleen om vluchten van of naar Miami hoor. De problemen zijn ook op de vluchten van en naar Orlando (en ook de andere bestemmingen maar hier lees je, uiteraard, alleen de "klachten" over de Florida bestemmingen).
25-10-07, 12:08
bono
Re: Problemen met vluchten Martinair
Hoi,
Ik kwam laatst via via op de site van Cuba of zoiets, waar Martinair ook op vliegt en ook daar klaagde ze steen en been.
Ook een daar was de topic elle lang en klaag klaag klaag over de vluchten van Martinair.
Ik weet niet of je Kassa of Radar hier aan zal doen..............ik hoop alleen wel dat we het geld terug krijgen, en wij met meerdere denk ik, omdat Cor van USAfunVacations ons vertelde dat dat meestal niet het geval is.
Ik vroeg nog aan die jongen of ik daar een mailtje van kon krijgen maar dat feestje ging niet door...............:evil:
Maar goed ik heb een doorlopende reisverzekering en heb rechtsbijstand dus ik ga het zeker allemaal proberen.............
Gr. Monique
25-10-07, 14:57
Lannie
Wij zijn afgelopen vrijdag met een rechtstreekse vlucht van Martinair naar Orlando gevlogen en hebben geen enkel probleem ondervonden. Vlogen op tijd. Wel waren enkele dames van Martinair erg onvriendelijk. Ook waren en wij zaten vrij achterin het vliegtuig, de koptelefoontjes op, erg slordig. De laatste 5 rijen achter ons konden hierdoor geen film kijken. Ook waren er te weinig Peronals Entertaimant Players. Verder veel drinken en eten, als je het ene nog niet op had, dan kwamen ze alweer met het andere.
Jolanda
25-10-07, 15:14
Harold
Ik vind het gewoon schandalig dat ze zo misbruik maken van hun 'monopolie'
goed idee zou zijn als we met z'n allen een luchtvaartmaatschappij oprichten en zelf rechtstreeks op Florida vliegen!
Uiteraard tegen schappelijke prijzen en uitmuntende service!!!!!
25-10-07, 20:13
mail.eve
Live @ the Airport, Orlando:
Lokale tijd: 14:05 (@ home 20:05), we komen net op de airport, en wat denk je, inderdaad, we vliegen niet om 19:000 maar om 20:50. We zagen dat de mp635 wel op tijd is gevlogen vanuit Amsterdam......
Keep you informed..
26-10-07, 07:57
Mickey99
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve
Als ik de tijden op www schiphol nl mag geloven komen we zelfs eerder thuis dan eerder verwacht, terwijl wij hier nu 2 uurtjes vertraging hebben.... Mag hopen dat ie veel wind mee heeft =D>.
Helaas niet eerder op Schiphol:
09:40 MP 0636 Orlando Expected 11:15
Ik vind deze keer nog meevallen. Gezien de berichten van de laatste dagen teken je er voor om slechts anderhalf uur vertraging te hebben.
In ieder geval welkom thuis!
26-10-07, 19:05
ponte007
Op 1 oktober zijn ook wij naar Orlando gevlogen met Martinair en we hadden inderdaad bijna 4 uur vertraging. Dit wisten wij overigens al toen wij thuis opgehaald werden door de wegbrengers. Ter compensatie kregen wij een maaltijdvoucher o.b.v. ontbijt (€ 4,50 pp). Om de tijd te doden, hebben we maar gekeken hoe de vliegtuigen geladen werden. Wat wordt er gegooid met de koffers!
Maar nu terug naar de vlucht: We gingen om 17:35 uur de lucht in en kwamen in Orlando in behoorlijk slecht weer aan. Het regende nogal en ik vond dat de landing niet echt soepel ging.
Op de terugweg had niet alleen ik, maar ook mijn koffer een licht overgewicht. 2 Opties werden ons aangeboden. $ 50 "boete" of een nieuwe koffer van $ 35. Voor de laatste optie hebben we maar gekozen. De terugvlucht ging redelijk op tijd en we waren rond 9:50 uur (23/10) weer op schiphol.
Of ik nog eens met Martinair vlieg? Ik denk het niet. Het voordeel is dat je een rechtstreekse vlucht hebt en dat je in het Nederlands aangesproken wordt.
Groetjes,
Nancie (bijna bijgekomen van de jetlag)
18-11-07, 19:56
cindy74
De laatste keer dat wij met martinair zijn gevlogen hadden we 17 uur vertraging in orlando.Er zaten bij ons heeel veeeeel kleine kinderen . Na 8 uur aan de gate hebben ze ons verteld dat het vliegtuig niet meer vertrok en dat ze ons een hotelovernachting aanboden op het vliegveld maar het was ondertussen wel al 1 uur s'nachts .De check inn van het hotel bemand door 1 persoon moest dus een heel vliegtuig inchecken wat ongeveer 1 uur duurde toen kregen een 20 tal mensen te horen dat het hotel volzet was en die moesten naar een hotel biuten de luchthaven weerom was er niemand van martinair te bespuren a neen die lagen te slapen.Het ergste is dat we s' moregens al om 8 U terug moesten zijn op de luchthaven om te horen te krijgen dat we pas om 3 u namiddag vertrokken .Toen zijn er een paar nederlanders en duitsen door het lint gegaan en kregen we terug een hotel buiten de luchthaven aangeboden om die dag te verblijven zonder bagage en zonder propere kleren en ondergoed en tandpasta enz.. . Ik bewonder nog altijd de nederlanders en duitsers om hun opstandigheid die keer wij brave belgen kunnen nog veel van jullie leren allee ikke toch
19-11-07, 12:48
Marjolein4
Net vandaag terug gekomen vanuit Miami met Martinair, na de eerste opstartproblemen (2x wijziging van vluchtgegevens in de weken er voor) nu helemaal GEEN problemen ervaren! Zowel heen als terug op tijd, prima service. Op basis van deze ervaring zou ik zo weer met Martinair gaan...:?:
22-11-07, 13:21
Dennis the Menace
Wij zijn ook net teruggekomen met Martinair. Zowel op de heen als de terugweg geen vertraging gehad. Alles was zeer goed verlopen.
Op 18 november vlogen wij terug vanuit Miami. Bij het inchecken werd onze bagage ook niet gewogen, alles mocht gewoon mee. Dat was ook zeker mazzel, want we hadden wel wat overgewicht. :)
Ik blijf alleen wel vinden dat het personeel erg onbeschoft is. Ze zijn erg kortaf tegen je en lopen je echt af te snauwen; er kan geen lachje van af.
Verder geen problemen gehad. Ik vlieg alleen wel liever met United. Zij hebben een betere service, lekkerder eten en je hebt je eigen entertainment. De overstap neem ik dan voor lief. Kun je even lekker de benen streken....
04-12-07, 16:55
Syllvia
Martinair stopt per 1 april met rechtstreekse vlucht op Orlando
Op het andere forum lees ik net een stukje, dat martinair per 1 april niet meer rechtstreeks vliegt op orlando.
Zou het een 1 april grap zijn of waar?
groetjes Sylvia
04-12-07, 17:26
Saskiac1977
Nee ze stoppen ermee, heb net gebeld...moet het reisbureau contacten voor een alternatief......snel bellen heb ik nog wat keuze.
Hang nu met D-reizen aan de lijn...hou jullie live op de hoogte.....Nou D-reizen weet nog niet hoe het verder gaat...we gaan waarschijnlijk overgeboekt worden....hoe en met wie weten ze nog niet....we worden teruggebeld...weet iemand wat mijn rechten zijn?
Ze moeten een gelijkwaardig alternatief bieden.....nou Martinair is de enige die rechtstreeks vliegt....dus tel maar uit......misschien dat Arkefly de vluchten over gaat nemen...anders vrees ik een tussenstop....echt ik baal hier zo van...dus volgende week komen ze met een alternatief, ik hoop dat d-reizen dan ook iets weet...we wachten af....fijn sinterklaascadeautje hoor!!!!!!!!!
04-12-07, 18:36
wimk
Re: Martinair stopt per 1 april (?)
Jullie hebben de "mazzel" nog dat je via een reisbureau hebt geboekt, wij hebben rechtstreeks via Martinair geboekt. Met wat voor een alternatief kunnen die nou komen, dat wordt echt zo iets van take it or leave it ben ik bang, als ze al niet failliet zijn voor die tijd .
Ik ben bang dat dit helemaal mis gaat.
04-12-07, 19:33
Syllvia
Ik denk zelf dat iedereen over miami gaat vliegen, want daar gaan ze 5x per week naar toe in de toekomst, dus dan even overstappen met binnenlandse vlucht naar orlando.
ok iedereen die dit geboekt heeft vanwege een rechtstreekse vlucht, overstappen is best funny, kun je even de benen strekken!
(schrale troost maar tis nie anders)
groet syl
04-12-07, 19:53
corrus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corrus
Arkefly neemt het zker niet over...
Martinair gaat Re-Routen (zie één van mijn vorige posts).
In de vliegticket regels staat dat de maatschappij verplicht is de reiziger te vervoeren van pun A naar punt B op de afgesproken datum.
Het doet er niet toe of dit nu rechtstreeks is ofmet een overstap.
ROUTE: AMS/MCO
RE-ROUTING: AMS/MIA/MCO
Zolang ze dit maar op de afgesproken data doen.
en JA!!! ze kunnen dit gewoon doen, zolang ze maar moverende redenen hebben.
Neem van mij maar aan dat ze die allang voor elkaar.
Hiermee staan ze volledig in hun recht. (IATA goedgekeurd)
Sterker nog, deze regels zijn gemaakt door IATA.
En JA!!! dit kunnen ze gewoon doen, zolang er maar sprake is van "moverende" redenen.
Neem van mij nu maar aan, dat ze die heus wel allang voor elkaar hebben.:roll:
05-12-07, 06:31
Saskiac1977
ja het maakt mij ook niet zoveel uit ALS ik moet overstappen....maar liever niet met een wachttijd van uren....maar dat is dus nog steeds geen gelijkwaardig alternatief..........dat zijn ze verplicht...het wordt dus...take it or leave it.....fijn hoor heb juist voor rechtstreeks gekozen, omdat ik met een kleutertje reis...heb geen zin om uren met een doodmoe kind op een luchthaven te hangen....kijk een uurtje of twee is wel te overzien en ik snap best dat mensen blij zijn dat zij niet met Martinair gaan...maar hoe goed bedoeld ook, daar help je de mensen in deze situatie niet mee......er zijn mensen die erg uitkijken naar deze reis, en er misschien wel heel hard voor gespaard hebben....kan me voorstellen dat die helemaal ziek zijn....nou we wachten het af.
Ik neem aan dat als iemand iets weet, hij of zij dit gelijk hier ff neerzet...ha ha ha ha
@wimk;
Wim het is altijd take it or leave it........ook als je bij een reisbureau geboekt hebt....
Ik heb het nagevraagd......ze moeten een gelijkwaardig alternatief bieden, kun jij je daar niet in vinden, is het een reden om te annuleren......helaas, maar het is waar....ja ik duim voor mijzelf maar zeker voor alle andere medegedupeerden!!!!!!!!!!!
O en ik heb inderdaad gevraagd of het zo zou kunnen zijn dat we via miami gaan, volgens Martinair is dat niet zo, en op de site begrijp ik dat Martinair niet op Miami vliegt op maandag......
05-12-07, 12:34
wimk
Nou ik heb net het heerlijke alternatief gehoord van Martinair.
Dit was het gesprek
Ik: Hallo heeft u al een alternatief voor de Orlando vluchten?
Medewerkster Martinair We kunnen u naar Miami vliegen,
Ik: Ja en dan???
Medwerkster Martinair Nou dan niks
Ik: Maar hoe kom ik dan in Orlando??
Medwerkster Martinair Nou dat regel je zelf maar, dat doen wij niet, u kunt eventueel nu bij mij kosteloos anuleren.
Dit kan en mag toch zomaar niet, ze moeten er toch voor zorgen dat ik in Orlando terecht kom, en niet in Miami.
05-12-07, 12:43
Njit
Ze zullen best wel wat regelen. Maar kan me prima voorstellen dat je als Martinair medewerkster ook niks meer weet. En dat je na de zoveelste zeur-klant iets minder netjes reageert.
Je gaat pas in juni, waarom maak je er je nu al druk over???? Geef ze ook even de tijd om iets uit te werken.
05-12-07, 12:50
SpaceAce
Het lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze nu nog niet gaan vertellen hoe ze het gaan regelen. Ze hopen juist dat men nu gaat annuleren (vandaar dat dit ook nu kosteloos kan). Pas vanaf april zullen ze zeggen hoe ze het wel gaan regelen, maar tot die tijd hoopt men dat het vanzelf al oplost door middel van annuleringen. Dat kost hun namelijk minder.
Dus ik zou netjes afwachten, zeker niet annuleren, want ze zijn nu eenmaal verplicht om je van A naar het afgesproken B te brengen (desnoods regelen ze een bus die jullie van Miami naar Orlando vervoert).
Maar als Martinair slim is, gaan ze inderdaad nu nog niet vertellen hoe ze het gaan regelen. Want als ze dat nu al doen, dan zal niemand annuleren en moeten ze voor alle mensen iets regelen. Dat kost hun natuurlijk alleen maar meer. Zo zit het bedrijfsleven nou eenmaal in elkaar.
Daarom: maak je niet druk, komt allemaal goed :)
05-12-07, 12:54
wimk
Ik heb niet gezeurd, ik heb alleen gevraagd wanneer ze dacht dat Martinair met een alternatief zou gaan komen.
Ik weet niet of je al eens gezocht hebt naar vluchten die vertrekken op 28 Juni, de meesten zitten al vol of het gaat je bijna 1000 euro per persoon kosten. ( we gaan met zijn zessen ) Verder zijn de auto en de villa ook al geboekt, vind je het gek dat ik me toch een beetje zorgen maak?
Nu kunnen de mensen wel zeggen dan had je niet bij Martinair moeten boeken, maar ik heb het wel gedaan, en ik maak me echt zorgen.
05-12-07, 12:56
Njit
Maar kun je er op dit moment iets aan veranderen?
Ze zijn gewoon verplicht om iets te regelen. Maar ze zijn niet verplicht om je nu al op de hoogte te brengen..
05-12-07, 14:17
Saskiac1977
Re: Martinair stopt per 1 april met rechtstreekse vlucht op Orlando
Das waar, volgens mij is het nieuws pas gisteren bekend geworden want mijn reisbureau wist het nog niet......even op de plaats rust is het verstandigste wat je nu kan doen...
En wat njit zegt, ze hebben de verplichting om je in Orlando te krijgen....dat is aan hun.
Ik snap wel dat je je zorgen maakt, kijk mijn alternatief moet toch eerder komen dan april....ik ga 28 april weg.
Ik maak me ook zorgen...sterker nog ik ben gisteren eigenlijk zo boos geworden, maar daar bereik je nix mee....niet annuleren en even op de plaats rust....kijken wat ze je te bieden hebben!!!!!
Kijk en even voor de mensen die dus zeggen: "dan had je niet bij hun moeten boeken"
Als ik een reis boek bij een luchtvaartmaatschappij verwacht ik te krijgen wat in de voorwaarden staat....kunnen ze dat niet leveren moeten ze het oplossen.
05-12-07, 16:05
corrus
LAATSTE NIEUWS!!!
Sommigen zullen hiervan nog steeds balen, anderen zijn een beetje opgelucht!
Orlando stopt: touroperators boos op MP
05 DEC 2007
Touroperators reageren woedend op het plotselinge besluit van Martinair om vanaf het zomerschema 2008 niet meer naar Orlando te vliegen. Ook Central Florida is 'verbijsterd'. Volgens Oad, de grootste klant van MP, is het veel te laat gecommuniceerd naar de reisbranche.
Reactie Ter Haar
'Onze Amerika-gids ligt al bij de drukker. Daarin hebben we Orlando met Martinair nog gewoon opgenomen. Het is nu niet meer mogelijk om dat eruit te halen. Maar wat erger is: er is vanuit Nederland geen directe vlucht meer naar Orlando. We zullen onze passagiers dus via Miami moeten leiden. Of bijvoorbeeld via Düsseldorf met LTU of met lijndiensten via bijvoorbeeld New York. Zeker niet ideaal dus', zegt commercieel Oad-directeur Julius ter Haar.
Timing Martinair
Hij vindt de timing van Martinair 'uitermate ongelukkig, te meer daar Amerika booming is door de lage dollarkoers'. Overigens begrijpt Ter Haar best dat de carrier maatregelen moet nemen om uit de rode cijfers te komen.
'Als het echter gaat om routes en bestemmingen, moet dat eerst met ons worden doorgenomen. Zodat we daar tijdig op kunnen anticiperen. We gaan dan ook nog een hartig woordje met de MP-top spreken', laat hij al weten.
Samenwerking met reisbranche
Volgens Ter Haar werkt Martinair de laatste maanden slecht samen met de reisbranche. 'Ze lijken soms wel eens te vergeten dat touroperators hun belangrijkste klanten zijn. Dat is bijzonder spijtig en teleurstellend. We gaan daarom nadrukkelijk aan de orde stellen hoe we verder moeten. Want het dreigt zo de verkeerde kant op te gaan.'
Meer nieuws Martinair
Martinair schrapt ook Edmonton en Calgary in Canada. 'We concentreren ons voortaan op een kleiner aantal bestemmingen, waar we hoge frequenties kunnen realiseren. Miami bijvoorbeeld dagelijks. Dat is voor ons efficiënter vliegen en passagiers hebben meer keuze in nonstop vertrekdagen. In Canada handhaven we Toronto en Vancouver', aldus de MP-woordvoerder. Eerder was al bekend dat Martinair de vluchten naar Jamaica en Tobago staakt.
Hoofddoelstelling van MP
Structurele kostenverlaging is de hoofddoelstelling van MP. 'Daarin zijn we met dit zomerschema grotendeels geslaagd.' Curaçao wordt in 2008 vier keer week aangevlogen, Aruba en Paramaribo twee keer. Voorts Havana drie keer per week en Costa Rica dagelijks. Daarnaast houdt Martinair de pure touroperator-gebonden bestemmingen Punta Cana, Puerto Plata, Varadero en Cancun in het netwerk.
Door Paul Eldering
05-12-07, 18:12
Njit
Misschien is het een idee om te zorgen voor een lijst waar gedputeerden hun naam, dat reis, en reissom kunnen achterlaten en dat dat naar het volgende adres wordt gestuurd:
Klachten luchtvaartmaatschappijen
Heeft u een klacht over een luchtvaartmaatschappij? Zorg dat u weet wat u moet doen en waar u terecht kunt! De Ombudsman vertelt het u graag.
Klachten over overboeking, annulering of vertraging van een vlucht kunt u indienen bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat. De Inspectie zal de luchtvaartmaatschappij vragen uw klacht in behandeling te nemen en zal controleren of de afhandeling in de lijn van de EU-bepalingen plaatsvindt. De luchtvaartmaatschappij moet de afloop van de zaak melden bij de inspectie.
Schrijf uw klacht naar:
Inspectie V&W
t.a.v. loket Luchtvaartveiligheid
Postbus 575
2130 AN Hoofddorp
Las het volgende op het 'andere' forum:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronald
Ik heb zojuist gebeld met MP. De bevestigingen gaan vandaag de deur uit maar MP gaat 2 alternatieven aanbieden.
1) kostenloos annuleren
2) vlucht naar Miami. Hoe je verder komt moet je zelf zien. (ja meneer, dat mag een vliegtuig maatschappij doen)
en op zijn mailtje naar EU Claim of dit allemaal wel toegestaan was:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronald
Nog meer goed nieuws. Ik kreeg zojuist dit antwoord van EU Claim.
"Martinair is niet verplicht uw vervoer van Miami naar Orlando te verzorgen noch is Martinair verplicht u een vergoeding te betalen.
Het staat de maatschappij vrij bestemmingen te laten vervallen of toe te voegen, mits zij de passagiers hiervan tijdig op de hoogte brengt."
M.a.w. We kunnen nergens meer op terugvallen. MP staan in hun goedrecht.
06-12-07, 14:34
Saskiac1977
Ik las dit...ben gelijk gaan bellen.....met D - Reizen hoofdkantoor....zij gaan nu Holland international bellen.....en hen vragen wat het alternatief nu wordt.....jeetje wat een ....streek, met andere woorden.....zoek het maar uit......gelukkig moet ik zaken doen met Holland International en niet met Martinair zelf....hopen dat het dan wat gunstiger uitpakt.....nou zal zo wel teruggebeld worden...ik hou jullie op de hoogte.....
Enneh......mensen...als ik de voorwaarden goed begrijp........moet men wel degelijk zorgen dat je op de plaats van bestemming komt.......mits het een definitieve boeking betreft, dit is wat D - Reizen mij vertelde........
UPDATE:
Teruggebeld.....Holland international heeft ook van Martinair te horen gekregen om de passagiers over te boeken naar Miami, maar holland international doet dit niet, en zij zoeken eigenhandig naar een beter alternatief, zij waren daar mee bezig en hebben beloofd hier zeer snel mee te komen...ik ben weer iets gerustgesteld....maar juichen doe ik nog niet.....
08-12-07, 16:22
Florida Living
Orlando stopt: touroperators boos op MP
05 DEC 2007
Touroperators reageren woedend op het plotselinge besluit van Martinair om vanaf het zomerschema 2008 niet meer naar Orlando te vliegen. Ook Central Florida is 'verbijsterd'. Volgens Oad, de grootste klant van MP, is het veel te laat gecommuniceerd naar de reisbranche.
Reactie Ter Haar
'Onze Amerika-gids ligt al bij de drukker. Daarin hebben we Orlando met Martinair nog gewoon opgenomen. Het is nu niet meer mogelijk om dat eruit te halen. Maar wat erger is: er is vanuit Nederland geen directe vlucht meer naar Orlando. We zullen onze passagiers dus via Miami moeten leiden. Of bijvoorbeeld via Düsseldorf met LTU of met lijndiensten via bijvoorbeeld New York. Zeker niet ideaal dus', zegt commercieel Oad-directeur Julius ter Haar.
Timing Martinair
Hij vindt de timing van Martinair 'uitermate ongelukkig, te meer daar Amerika booming is door de lage dollarkoers'. Overigens begrijpt Ter Haar best dat de carrier maatregelen moet nemen om uit de rode cijfers te komen.
'Als het echter gaat om routes en bestemmingen, moet dat eerst met ons worden doorgenomen. Zodat we daar tijdig op kunnen anticiperen. We gaan dan ook nog een hartig woordje met de MP-top spreken', laat hij al weten.
Samenwerking met reisbranche
Volgens Ter Haar werkt Martinair de laatste maanden slecht samen met de reisbranche. 'Ze lijken soms wel eens te vergeten dat touroperators hun belangrijkste klanten zijn. Dat is bijzonder spijtig en teleurstellend. We gaan daarom nadrukkelijk aan de orde stellen hoe we verder moeten. Want het dreigt zo de verkeerde kant op te gaan.'
Meer nieuws Martinair
Martinair schrapt ook Edmonton en Calgary in Canada. 'We concentreren ons voortaan op een kleiner aantal bestemmingen, waar we hoge frequenties kunnen realiseren. Miami bijvoorbeeld dagelijks. Dat is voor ons efficiënter vliegen en passagiers hebben meer keuze in nonstop vertrekdagen. In Canada handhaven we Toronto en Vancouver', aldus de MP-woordvoerder. Eerder was al bekend dat Martinair de vluchten naar Jamaica en Tobago staakt.
Hoofddoelstelling van MP
Structurele kostenverlaging is de hoofddoelstelling van MP. 'Daarin zijn we met dit zomerschema grotendeels geslaagd.' Curaçao wordt in 2008 vier keer week aangevlogen, Aruba en Paramaribo twee keer. Voorts Havana drie keer per week en Costa Rica dagelijks. Daarnaast houdt Martinair de pure touroperator-gebonden bestemmingen Punta Cana, Puerto Plata, Varadero en Cancun in het netwerk.
10-12-07, 16:13
Saskiac1977
Na een week stalken........heb ik een alternatief...een mooi alternatief.....voor € 30,-(of iets meer) pp meer vliegen wij met Northwest via Detroit naar Orlando...en wel met volgend reisschema.....
Vertrek
Van Amsterdam (Schiphol) naar Orlando (International Airport)
Vertrektijd 08:00 Ma 28 Apr 08 14:29 Ma 28 Apr 08
Via Detroit (Wayne County Airport)
Retour
Van Orlando (International Airport) naar Amsterdam (Schiphol)
Vertrektijd 13:30 Ma 5 Mei 08 07:35 Di 6 Mei 08
Via Detroit (Wayne County Airport)
Met zowel op heen als terugweg een overstap van 1,5 uur op Detroit.....
Goed alternatief dacht ik zo........hopen dat de anderen net zo iets kunnen krijgen....mijn tactiek...bellen, mailen enzo tot ze er gek van worden.....heb nu de vlucht die ik zelf als alternatief in gedachten had (welliswaar met een beetje onderhandelen)...hi hi hi hi
12-12-07, 11:38
Saskiac1977
Heb zo`n pas aangevraagd zo`n flying blue kaart...dan krijg je voorrang op reserveren van je stoelen ha ha ha ha ha ha ha ha dus mocht het bespreken via KLm zelf niet lukken dan kan ik met internet incheck altijd nog mijn stoelen vast zetten......als je kan inchecken via internet....weet bij transavia kan dat niet als je een reis bij touroparator hebt besproken
Nee het gaat me eigenlijk niet om een raamplaats maar wij vliegen met een airbus van Northwest van AMS naar Detroit, met 2-4-2 indeling en een aantal rijen met 3 stoelen, wij zijn met drie, dus dat we naast of in iedergeval op dezelfde rij zitten, zag wel dat we tv schermpjes in de stoelen hebben, das lekker...............van Detroit naar Orlando is het 3-3 dus dan maakt het mij niet zoveel uit.
heb er echt weer zin in......na al dat gezeur....
Ik heb via Expedia voor a.s. februari een vlucht naar Denver geboekt (met overstap). Express via Expedia geboekt omdat ik via de KLM site een duurder tarief kreeg en ook nog maar eens 'slechts' 25% miles spaar. Nog zien dat ik WEL 100% miles krijg, maar goed.
Toen ik KLM Nederland belde om te kijken of ik stoelen kon vastleggen voor Northwest vluchten, vertelde ze dat ik gewoon via nwa.com kon inloggen en stoelen reserveren, met het reserveringsnummer wat ik gekregen had. En inderdaad, vanaf 90 dagen van te voren kon ik gewoon keurig alle stoelen reserveren. En aangezien ik KLM Platinum ben, kon ik alle stoelen zo'n beetje nog uitkiezen. Dus ook stoelen met extra beenruimte, die alleen voor Platinum en Gold beschikbaar zijn. Perfect dus.
Nu dus op alle 4 de vluchten met vrouw en kinderen echt PERFECTE plaatsen. Prima service dus ! Dus ik zou zeggen, probeer dat ook gewoon, vanaf 90 dagen van te voren.
12-12-07, 22:54
A3
Kreeg vandaag een wervend mailtje van MP. Of ik niet naar Miami wilde. Nu met een fantastisch aanbod. wil jullie mijn antwoord niet onthouden:
Citaat:
Goedendag, Aha, wel tijd om wervende mails te versturen. Maar niet om mensen fatsoenlijk te informeren over cancelling van Orlando vluchten.....? Oeioei, wat kost die grap jullie een enorme goodwill. Zeker nu jullie ook geen fatsoenlijk alternatief aanbieden voor het stuk van Miami naar Orlando.Aiai. dat gaat klanten kosten. Gratis advies: bind de kat niet op het spek en stuur even geen e-mail nieuwsbrieven... Nog nooit van Forums gehoord......?
MVG A3 van Rooij
13-12-07, 04:30
Michael66
En ... lucht het op?
Veel meer effect heeft 't m.i. niet.
15-12-07, 17:00
Saskiac1977
Vandaag nieuwe reisbescheiden gehad.......hoeven helemaal niets bij te betalen zijn zelfs 3 hele euro`s goedkoper uit als toen we met Martinair gingen ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
15-12-07, 19:00
cant51
Beste Forum leden,
Balen,dat ze stoppen mer rechtstreeks op Orlando te vliegen ben gisteren terug gekomen met Martinair en heb heen en terug geen vertraging gehad of wat voor problemen dan ook, ook vind ik de service nier slechter of beter dan met andere
airlines heb al met vanalles gevlogen ook de Amerikaanse, maar rechtstreeks vind ik nog steeds het meest gemakkelijk en ik vlieg soms 4x per jaar op Orlando.
Verder was Florida weer geweldig, weer was bovenverwachtig goed, was te warm voor de tijd van het jaar.
De Amerikaanse vluchten zullen nu ook wel duurder gaan worden als er geen rechtstreekse vlucht meer is vanuit Nederland, we zullen zien.
Groetjes Toos
15-12-07, 20:03
Johandiana
wij hebben alles bij amerikan estades geboekt en het komt er op neer dat martinair alle geboekte vluchten naar orlando over heeft gezet naar miami.wij ondervinden hier ook hinder van bijvoorbeeld dat wij op de laatste dag in orlando uit de huur villa moeten vertrekken en dan 4 uur naar miami te rijden voor de terug vlucht in plaats van 1 uur naar orlando airport.wij hebben wel veel lof voor het reisbureau amerikan estades die hebben alle dingen zoals bijvoorbeeld auto huur en dergelijke al kosteloos omgezet naar miami.
ps. weet iemand hoelang het rijden is van miami naar daytona?
22-12-07, 13:37
FrankS
Het lijkt me dat een rechtstreekse verbinding tussen Schiphol en Orlando wel rendabel moet kunnen zijn. Ik vraag me ook af wat er met de licentie voor dat traject gaat gebeuren.
10-01-08, 13:58
Eliza70
Wij wilden ook naar Orlando vliegen, de boekjes die we voor oud en nieuw meekregen bij de reisbureau's vermelden ook nog gewoon dat op Orlando kon vliegen. Bovendien wisten ze er bij de 2 reisbureaus waar wij waren helemaal nog nixs van ?
Gelukkig had ik het al via via gehoord. We vliegen nu met Martinair op Miami, en nemen daar in de buurt een motel. En reizen dan de dag erna naar Orlando toe.
Wij zagen een vlucht via via nl niet zo zitten. Stel je voor dat het ene vliegtuig vertraging heeft, sta je daar op een vliegveld in Memphis of Detriot ofzo..
Overigens vliegt Martinair nu 7 dagen per week op Miami. Was 4x en 4x Orlando.
10-01-08, 14:21
Saskiac1977
Ja als je naar Miami gaat is dat inderdaad niet zo`n probleem.....ik maak me niet te druk hoor over het missen van mijn vlucht....kijk vanaf VS luchthavens vertrekken veel meer vluchten richting Orlando dan vanuit bijvoorbeeld Nederland...als je je aansluitende vlucht mist kan je met de volgende mee........
Als je voor lief neemt een dag extra vakantie op te offeren (en misschien op de terugweg nog één) en daarmee Martinair wil steunen om daardoor rechtstreeks, met kans op de gebruikelijke vertragingen, te kunnen vliegen, moet je daar zeker voor kiezen.
Ik ga liever via New York, Atlanta, Detroit, Chicago, Memphis etc. etc. met al zijn, voor ons althans (en al talloze malen genoemde), voordelen. En begin de vakantie op de dag dat ik wil, in de accommodatie van mijn keuze.