-
Re: Goedkoopste periode door het jaar heen?
Ik zie dat je al geboekt hebt, maar de herfstvakantie is ook een hele voordelige vakantie om te gaan. Alleen heb je dan maar 1 week vakantie. Hadden wij gedaan met vier kinderen .. en ze waren de heenreis toch wel heel vermoeid (24 uur durende reis, van deur tot deur, en gewoon wakker gebleven tijdens de reis). Ik zou het toch zo weer doen ... In een week hebben we toch voldoende kunnen doen.
Toch willen we nog een keer met de kinderen langer gaan en dan zal het ook de mei vakantie worden. Tickets zijn nu alleen absurd duur!
Zoals ik uit je bericht begrijp, zijn jullie eerder 5 dagen geweest. Vond je dat niet kort? (hoewel wij ook twee keer samen voor 5 dagen naar Amerika zijn geweest).
-
Wij hebben dit jaar heel laat schoolvakantie en vanaf 17 augustus had United voordelige tickets. Daarom werd het voor ons ook een stuk betaalbaarder :D
Dat is nog 9 maanden en dat vind ik al lang, maar dat is slechts de helft van jouw 18 maanden :p ;)
-
5 Dagen was inderdaad veel te kort Sandy, echter de kinderen hadden maar een week vrij en ikzelf had nog maar voor 1 week vrije dagen over op t werk dus we konden niet langer.
En eigenlijk was het voor ons om een kleine indruk te krijgen van Amerika. En dat is zeker gelukt, het was geweldig! Daarom gaan we in 2010 ook tezamen met de kids en dan voor 2 weken aangezien die 5 dagen echt vééééél te kort was ;)
-
Wat is verstandiger; half april of eind april gaan?
hoi.
ik had net bijna onze tickets geboekt maar twijfel nu ineens of ik van 28-4 t/m 14-5 2009 zal gaan of van 13 t/m 29 april 2009. Wat raden jullie aan? Was eerst al die tijd van plan om eind april te gaan maar eerder is eigenlijk ook wel lekker. Wie weet of het qua weer/ hotelprijzen drukte enz. veel scheelt? Zou de springbreak dan al afgelopen zijn (alhoewel we de pretparken in orlando dan pas vanaf de 20-ste zouden gaan doen). Is het in april eigenlijk ook wel goed strandweer? Ben eerder eens begin september geweest en dat was me veel te heet maar te fris is ook weer niet leuk. Heel graag jullie advies. Thanks!
-
Re: Wat is verstandiger? half april of eind april gaan?
Ik denk dat de tickets voor 13 t/m 29 april goedkoper zullen zijn, aangezien de andere periode in de meivakantie valt.
Ik denk dat het in die periode (van de 13e dus) wel een stuk drukker zal zijn tijdens de eerste week, omdat het dan pasen is en veel mensen in Amerika dan een paar dagen vrij zijn/nemen.
-
In april prima strandweer, dat is het al in februari/maart. Al kan er altijd een frissere dag tussen zitten, al zal dat in april wel meevallen.
-
We hebben speciaal voor de periode na de Pasen gekozen.
Na een keer met de neus in de springbreak te zijn gevallen ben ik daarvoor allergisch geworden.[-(
Wij gaan van 26-04 tot 17 -05.
-
8-)De tickets zijn die data even duur dus dat maakt niets uit. Heb net even gekeken en de pasen valt op zo 12 en ma 13 april. Dus ik denk dat 13 april vertrekken best te doen is. Misschien nemen er idd wel mensen extra vrije dagen op na de pasen maar wij zullen toch pas vanaf ongeveer 20 april de pretparken in orlando gaan bezoeken. We huren een auto en beginnen in miami. Even kijken welke route we gaan nemen. Zorgen dat we 19 of 20 april in orlando aankomen, daar blijven we een week en rijden dan weer naar beneden richting miami. Zullen de hotelprijzen niet duurder zijn? Zijn er nog steeds van die boekjes met coupons met korting voor hotels? Zo hadden we het in 2001 ook gedaan. Zo ja, waar kun je die boekjes halen?
-
Florida, wel of niet in augustus?
Nadat wij in onze omgeving hebben laten vallen dat wij in augustus komend jaar naar Florida zouden willen, krijgen wij regelmatig de welgemeende doch dringende adviezen om niet in die maand naar Florida te gaan. Het zou dan te warm en te vochtig zijn.
Is het weer in Florida echt zo erg (warm, drukkend en vochtig) dat je dus beter echt niet in augustus naar Florida zou moeten gaan ?
Vanwege de schoolvakanties zijn we wel gebonden aan vaste periodes, bijvoorbeeld eind julie en augustus, voor de zomervakantie. De meivakantie is overigens (helaas) geen optie
-
Re: Florida, wel of niet in augustus ?
Ik ben 1 keer begin augustus 2 weken geweest: nooit meer (nou ja als ik het aangeboden krijg dan weet ik het nog niet?)
Bloedheet, druk, lange rijen en het water liep van je af.
Knaapje
-
Sja..als je echt aan die periode vast zit, zou ik toch gaan!
Gewoon er rekening mee houden dat het erg warm is, veel drinken mee naar de parken. Misschien op het heetst van de dag niet zo veel doen.
Maar ik zou een reis naar florida echt niet laten schieten, alleen omdat het warm is!
Beter dan in de koele regen op Ameland haha
groetjes Sylvia
-
In maart dit jaar had ik het prima naar m'n zin. Korte broek aan, lekkere temperatuur, (zomer)jas niet nodig. Heeft de hele vakantie aan de kapstok gehangen. Was trouwens wel wat fris op het station met m'n zomerjasje aan in Nederland, maar ach.. warm weer zat op me te wachten.
In september dit jaar was het erg warm en liep het zweet door de hoge luchtvochtigheid ook van me af. Was geen stoppen aan, best irritant. Maar ik heb het dan ook snel te warm (en heb het bijna nooit koud, gister nog even een stukje over straat in m'n t-shirt zonder jas).
Mijn voorkeur ligt dus bij het voorjaar of wat later in het najaar. Maar iedereen is anders. Mijn vriendin had nergens last van en ik zweette me eigen helemaal kapot en was altijd dankbaar als er ergens airco was. Helaas hadden ze in Bush Gardens geen airco :mrgreen: en was dat volgens mij ook de warmste dag in mijn vakantie toen we er heen gingen.
Maar ach, liever zweten in Florida, dan zoals Sylvia al zei zitten in de koude regen in Nederland. Ik zou best in augustus gaan, maar voorkeur ligt in de iets koelere periode.
-
floortje, ik zou lekker gaan hoor.....
je moet je er gewoon beetje op instellen en dan valt het in het begin alsnog een beetje tegen, maar uiteindelijk wen je er wel aan
ik ben 2 jaar geleden geweest eind juli en begin augustus en de ene dag was het erg warm en de andere dag was het erg lekker weer..........als er een flinke bui valt koelt het gelijk een stuk af, wat wel lekker is
veel plezier
-
Zelf heb ik geen ervaring met augustus, wel met juli. Op zich is het best wel te doen maar niet echt comfortabel door de vochtige warmte. Mijn voorkeur ligt echt rond mei / juni en november / december. Lekker comfortabele temperatuur, weinig tot geen regen.
Maar ik zou geen minuut twijfelen als ik in juli of augustus zou moeten, ik zou direct gaan en hitte met pittige buien voor lief nemen.
http://farm1.static.flickr.com/70/20...4a23d596_m.jpg
-
Ik heb er geen moeite mee hoor. Het hoort er gewoon bij. Af en toe lekker een winkel induiken met airco oid. In de pretparken zie je ook vaak mist installaties waar je doorheen loopt (of er onder blijft staan) en hierdoor lekker wat afkoelt. Je bent ook lekker snel opgedroogd na een wateratractie. Liever te warm dan te koud.\\:D/
-
Ach ik ben ook wel eens in Augustus geweest. Overal is airco, de huizen en de winkels, de auto's...alles is ingesteld op de hitte.
Totaal anders is het als het hier in ons land opeens heel warm wordt. Niet te vergelijken.
Wel veel drinken. Dat vergeet je nog wel eens. Maar neem echt flesjes water mee als je op pad gaat.
-
Wij zijn zelf in 2005 begin augustus geweest en in 2006 in juli. In 2005 was het ongelooflijk heet. We gingen vroeg naar de parken en op het heetst van de dag gingen we terug naar het hotel (met airco) Op het begin van de avond gingen we weer terug. Dan is het nog steeds 30 graden en de luchtvochtigheid is hoog , maar dan is in ieder geval de brandende zon weg. We hebben wel veel getranspireerd maar door voldoende te drinken en vooral ook voldoende ( ook groente en fruit) te eten zijn wij niet ziek geworden.
Verder moet je natuurlijk je tempo aanpassen en zoals hier ook al aangegeven hebben bijna alle binnenattracties, winkelcentra, auto's en restaurants airco en daar koel je weer wat af :D .
In 2006 was het iets minder warm en hadden we een appartement dan heb je wat meer ruimte om af te koelen dan op een kleine hotelkamer :mrgreen: . Ook toen hebben we geen last van de hitte gehad. Maar zoals corrus al zei, de buien koelen niet echt af, dus stel je daar niet te veel van voor.
Natuurlijk, als je kunt moet je de hete zomermaanden vermijden maar ook wij zijn gebonden aan schoolvakanties en dan moet je wel. Dit jaar gaan we weer in augustus. We zien wel, voldoende water drinken en veel zonnebrand smeren is het devies :D .
-
Wij zijn afgelopen jaar in augustus geweest en dat was goed te doen. Als het hier zo heet is heb ik er meer last van simpelweg omdat ik het daar naar mijn zin heb en er daardoor minder last van heb. Je tempo een beetje aanpassen en gaan! Dit jaar gaan we weer in augustus.
-
Hoi Floortje:
Ja,zoals eerder geschreven hieboven,het kan er bakken in die maand.Wij waren er eens in augustus en het was om en bij de 42 graden C.
Maar niet te min,we waren er graag.
Ik ben van nature uit een enorme zweter,maar eigenaardig genoeg zweete ik amper toen we er waren en ik droeg dan nog een jeansbroek.
Als het hier in Belgie of Nederland 42° zou zijn lig je gewoon plat en weet je niet waar kruipen om afkoeling te vinden,ginder speel je zelfs nog een potje voetbal zonder dood te vallen.
Wel aan te raden om een petje op te zetten,gevaar voor zonneslag.
mvg
Harley,Belgie
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Teleton
:---):---)Weather.com meldt: The highest recorded temperature in Central Florida was 38°C in 1998.
Recorded ...!!! Dat zegt dus niets over de temperatuur die op sommige plaatsen (tussen gebouwen, of zo) kan oplopen tot ver boven die temperatuur. Ook in Orlando kan het regelmatig boven je lichaamstemperatuur oplopen, en mijn ervaring is dat dat niet erg prettig is.
-
In 2005 was het in augustus dagelijk 36 a 37 graden volgens de weerberichten maar in de volle zon was het veel warmer. En dat is geen pretje.
-
Wij zijn afgelopen jaar in juli geweest en voor een kou-kleum is ik is Florida een geweldige ervaring. Heerlijke temperaturen en zo af en toe een flinke bui om het een beetje af te laten koelen (was voor mij persoonlijk niet eens nodig geweest).
Ik ben aan het zoeken naar een leuke vakantie voor 2009, maar zo'n vakantie als afgelopen jaar zal moeilijk te evenaren zijn.
-
Wij zijn 2 jaar geleden in augustus naar Florida geweest en het was inderdaad heel erg warm én vochtig. Hierdoor werd het geen actieve vakantie want iedereen was te lamlendig om iets te doen.
Roos
-
Hoi Floor,
Wij gaan ook in augustus.....en ik ben al es ooit in augustus naar orlando geweest...en ja wel warm...maar goed te doen hoor.....en als je geen andere mogelijkheid hebt....gewoon lekker gaan, misschien komen we mekaar daar nog wel tegen.
-
Re: Florida, wel of niet in augustus?
Wij zitten er ieder jaar in juli en/of augustus... (Meestal 6 weken)
We hebben daar toch echt zomaar een af en toe weken gehad tussen de 38 en 41 graden celsius...
Dus inderdaad wat Michael66 zegt... "Recorded temperture" zegt helemaal niets over de werkelijke (plaatselijke) temperatuur...
-
Re: Reistijd
Ik wil in Juni 2010 naar Florida gaan. Ik vroeg me af of het dan rustig is in de parken.
Wat betreft het weer lees ik heel verschillenden dingen. Juni is begin van het regenseizoen dus veel regen. Op andere pagina's lees ik juni is perfect kwa temperatuur etc.
Zijn er mensen die me advies kunnen geven die in juni zijn geweest?
Alvast Bedankt
-
Wij zijn in Juni 2007 geweest, hebben toen wel een paar hoosbuien gehad maar vd rest mooi warm weer en een paar dagen zelfs boven de 40 graden (celsius). Ook de drukte in de parken viel reuze mee.
Dit jaar jaar we wederom in Juni, dus ik hou je op de hoogte !
Groetjes,
Pieter
-
Florida en zeker zuid Florida is het hele jaar genoeg te beleven. Je moet het niet vergelijken met de kust van Noord Spanje of andere toeristische gebieden waar na het seizoen waar alles dicht gaat. In zuid Florida is alles open. In november/december trekken ouderen van het noorden naar het zuiden om te overwinteren. Er komen alleen veel toeristen in Orlando en de regio Miami (incl de Keys) maar dat gaat het hele jaar door.
Een andere goede tijd om te gaan is maart/april. In het zuiden is het nog niet drukkend warm en weinig last van de muggen in de swamps.
Succes
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
kay
Wat betreft het weer lees ik heel verschillenden dingen.Zijn er mensen die me advies kunnen geven die in juni zijn geweest?
Het klopt precies dat je van ieder forumlid zijn eigen beleving van het weer te lezen krijgt. En ze hebben allemaal gelijk! Uit ervaring weten wij inmiddels wel welk weer we mogen verwachten, ongeacht de periode waarin we gaan. We hebben namelijk altijd mooi weer, met hier en daar een flinke bui en soms moeten we ons vestje aan, omdat het er nu eenmaal niet altijd 25 graden is in het voor- of najaar.
Zelf hecht ik nog het meeste waarde aan de gemiddelden die je bijvoorbeeld op weather.com vindt. Zo heb je een aardige indruk van wat je eventueeel, mogelijkerwijs, als je geluk hebt (of juist pech) kunt verwachten in een bepaalde periode. Over de neerslag in juni: om te beginnen regent het (bijna) nooit de hele dag. De regen valt in korte maar zeer heftige buien, meestal in de middag. Je hoeft maar naar de afmetingen van de afvoerputten en de grootte van de retentievijvers te kijken om een idee te krijgen wat er in korte tijd verwerkt moet worden. Een ander punt is de vochtigheidsgraad; deze loopt met de temperatuur op en bereikt in juni en juli (gemiddeld) de hoogste waarden.
Voor de drukte in de parken in die periode geeft undercouvertourist een voorspelling per maand en per dag af, ook weer op basis van gemiddelden. Leuk om te lezen, maar je hebt er niet veel aan als er toevallig op de dag van jouw bezoek een grote groep een bezoek heeft gepland. Wij gingen eens in een hele rusitge periode naar Epcot. Daar traden de restanten van de beach boys op en de landelijke fanclub was er ook met 40 bussen....je verwacht het niet he, zou Bert Visser zeggen.Op de site van Universal Studio's kan je aan de hand van de prijs van de Express Plus Tickets zien, welke drukte er wordt verwacht, hoe groter de drukte, hoe hoger de prijs. Vanaf de derde week in juni knalt de prijs van 26 naar 41 dollar.In het laatste weekend van juni kosten ze zelfs 51 dollar. Ik wens je veel wijsheid en plezier!
Waarschuwing
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Voor Het Weer, De Drukte In De Parken, Love Bugs, De Aanwezigheid Van Economy Cars en De Dollarkoers is een bijsluiter opgesteld met daarin de de risico’s op schommelingen en afwijkingen.
-
in september naar Florida, goedkoper??
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik willen graag naar Florida in september, is dit een gunstige maand met betrekking tot de prijzen (vliegtickets/hotels) (omdat het hoogseizoen dan is afgelopen??) of is het beginseizoen juni gunstiger.
alvast bedankt voor het antwoorden:razz:
-
Re: in september naar Florida, goedkoper??
Qua geld is het zeker gunstig. Wij gaan met zijn drieen 3 weken. Als we in Augustus gaan dan zijn we 1500 euro meer kwijt........
Ook zijn er korte wachttijden,het is echt voor ons de fijnste maand om te gaan. En orkanen kunnen voorkomen van Juni tot/met November dus September is niet bij uitstek DE orkaanmaand.
-
Re: in september naar Florida, goedkoper??
Wij zijn vorig jaar 1 juni gegaan en 31 augustus naar Orlando qua prijs was er niet veel verschil tussen beide vakanties. Nadeel in augustus/september vond ik wel de vroegere sluitingstijd van Disney.. Van de orkanen geen last gehad in september. Wel elke dag het nieuws gevolgd natuurlijk :)
-
Ben zelf afgelopen jaar eind september/ begin oktober geweest. De eerste week was het super rustig overal; de tweede week vond ik wat drukker. Had het idee dat Amerikanen zelf die week vakantie hadden. Qua weer hebben we het prima gehad. Weliswaar een keer een regenbui, maar die duurde niet lang en bovendien bleef het gewoon lekker warm.
-
Citaat:
Nadeel in augustus/september vond ik wel de vroegere sluitingstijd van Disney..
Nou de meeste parken zijn wel tot 20 of 21 uur open,vind ik niet echt vroeg. Bovendien tot 23 uur ofzo is toch moeilijk vol te houden na een lange dag.
Ik vind het ook een voordeel hebben dat dan de eindshows en parades niet zo heel laat zijn. In September zijn de vuurwerkshows en lichtjesparade zo rond 20 a 21 uur. Is wel jammer als je het voor die dag gehad hebt en dat je dan nog tot 23 uur zou moeten wachten voor Wishes ofzo.(in de zomer).
-
Juni of September?? druk warm
Hai,
Aangezien wij in Juni gaan trouwen volgend jaar willen we eigenlijk ook daarna met huwelijksreis..maar ik dacht dat Juni een stuk duurder zou zijn. Dus heb ik alleen maar gekeken naar September, nu ga ik toch twijfelen.
Is het nou gunstiger om in Juni of September te gaan, niet alleen qua prijs maar ook met het weer en drukte in de parken..
Er is een voordeel voor ons voor Juni, dan is ons zoontje nog geen 2, goedkopere vliegticket :grin:
-
Re: Juni of September??
Ik zou zeggen juni, maar dan vooral i.v.m. het weer? Minder drukkend warm... maar dat is niet mijn eigen ervaring (wij zijn in april/mei geweest). Anderen van het forum kunnen je hier vast nog beter over adviseren.
-
Het heeft voor en nadelen, zowel in juni als in september.
Het weer is in juni iets minder vochtig. Het orkaanseizoen loopt van 1 juni tot en met november. De kans om een orkaan te treffen is in september dus groter. Je zit dan in het hart van het seizoen. September heeft wel als grote voordeel dat het echt stukken rustiger is in de parken. Als je een cruise wilt maken, zal deze in september waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn. Vooral de disneycruisen zijn dan stukken goedkoper. Vergelijk de prijzen maar eens op de disneycruise site. Scheelt echt heel veel.
Ik zou voor september gaan, maar dat is persoonlijk. Als je de drukte wilt ontlopen en goedkoper wilt gaan, dan lijkt september me de beste keus. Als je geen orkaan wilt treffen en het iets minder vochtig wilt, dan lijkt me juni de beste keus.
Succes met jullie beslissing.
-
Let wel even op dat het maandag 7 september Labor Day is, een nationale vrije dag. Meestal is het dan enorm druk en zijn de prijzen van hotels en cruises rond die datum erg hoog.
-
Wij gaan het liefst ook altijd in September/Begin Oktober. Echt rustig dan.
Lekker blijven zitten in de Hulk en Montu.:D
-
wij zijn in september geweest en vonden het echt super, het is echt enorm rustig in de parken (als in nauwelijks aanschuiven bij attrakties) en het 'warme' weer ben je na een dag al helemaal gewend!