Het is weer frisjes, maar we zonnig en stralend blauw.
En we zijn erg blij met de 18 graden die komen gaat, in Florida notabene.
Afdrukvoorbeeld
Het is weer frisjes, maar we zonnig en stralend blauw.
En we zijn erg blij met de 18 graden die komen gaat, in Florida notabene.
Hoe zit het er nu eigenlijk van weer? Wij vertrekken zondag en veertien dagen. Als ik de weerberichten wat volg, zit het er rond 20°? Is dit dan dezelfde gevoelstemperatuur als 20° in België? Wij weten niet echt welke kleren mee te nemen om er te beginnen? Wij gaan er uiteraard veel shoppen, maar moeten toch wel aantal kledingsstukken basis meehebben. En 20° is nu ook niet zo waaaaaauuuuuwwww? Iemand ervaring?
O, o wat zou ik je graag kunnen helpen. Maar net zo min als we weten hoe het weer in Brugge na 4 april is, weten we het van Orlando. Hulpmiddel is de tabel met de gemiddelde temperatuur in april. Gemiddeld mag je op 28 graden reken, maar er zijn uitschieters naar boven van 36 gemeten. Laagst gemeten minimumtemperatuur is drie graden. Ennne....20 graden in Orlando is net zo warm als in Brugge......:wink:. Net als hier is het er dan goed uit te houden, maar kan het in de wind en uit de zon misschien nog wat fribsjes aandoen.
Ter plekke draagt men in deze tijd meestal kleding in laagjes en neemt men 's avonds een jackje mee. Een vest moet je eigenlijk het hele jaar door bij je hebben. De airco in winkelcentra en restaurants is zijn tijd ver vooruit, global warming is daar al lang achterhaald.
Het is naar Florida gebruikelijk om alleen die kleren mee te nemen die je draagt ;).
Behoudens misschien een schone pendeck en een badpak voor de eerste avond.
De rest koop je gewoon ter plaatse afgestemd op de temperatuur van de dag.
Daar is namelijk geen peil op te trekken, en kopen ga je sowieso al doen, toch.
Zo had ik bijv. geen lange hose bij me onderlaatst, want het is toch "altijd" tussen de 20 en 25 graden als wij gaan [-X. Dus moest er geshopt worden :p voor een nieuwe spiekerboks. Wat een straf, een Wrangler voor 12 euro.
Maar een vest is (voor de dames zeker) een must, al is het 30+, want, zoals Ton al aangaf, de airco's werken er heeeeeel goed.
Onze "vaste waarden" lagen wel wat lager als gebruikellijk, maar als het 18 tot 20 graden is en de lucht is blauw en de zon bijna wit, voelt dat wel lekker aan. En de zon is vaak wit in de Sunshine State \\:D/
Zoals al eerder aangegeven is het geen probleem als je de verkeerde of helemaal geen kleren bij je hebt; de Walmart is altijd open en daar slaag je altijd wel voor een (al dan niet tijdelijke) outfit.
Toen wij een paar jaar terug aankwamen en de bagage een andere weg aan het afleggen was (US Airways, maar da's een ander onderwerp)hebben wij noodgedwongen direct wat inkopen gedaan. Ach, echt arm wordt je daar niet van en de Walmart plunderen is ook al geen straf.
Veel plezier.
De afgelopen weken 2 keer een jas / trui nodig gehad. Maar over het algemeen was het wel lekker aangenaam. Maar echt superheet ook maar een dag of 2 geweest. Zo rond de 20 graden haalt het in de middag wel. De wind is soms wel eens wat koud, en met bewolking of beschutte plekken is het dan wel eens frisjes !
De komende dagen voorspellen ze wel warmer weer, maar ook weer met meer kans op neerslag ! Als je daar bent, de Weather Channel maar eens even opzetten ;-)
Het is NU 87F...
Is dat mooi genoeg??? :D :D
kwart over acht 's avonds en nog 29 graden. Life's good!!
Het is hier warm, heel warm.....Vandaag zijn we naar Aquatica geweest, zowat de hele dag onder de parasol gelegen met natuurlijk af en toe een duik of een slide, en toch vreselijk verbrand. Ondanks factor 50. Maar ja, Sunshine State hè
Het is hier nog steeds heel warm (rond de 30C) en licht bewolkt. Voor volgende week wordt meer bewolking en een enkele bui voorspeld. Volgens de weerman heeft dat te maken met de naderende hurricane season (1 juni - 30 november).
See for yourself: http://www.cfnews13.com/Weather/Fore...r/Default.aspx#
Ik weet het, het is saai, nog steeds 31 graden. Heerlijk!
Wij zitten nu in newyork en komen maandag naar Orlando zijn de voorspellingen een beetje goed? Ik heb al een beetje gezocht en zie alleen maar onweer staan voor volgende week??
Ik heb de laatste weer verwachting bekeken en daar staan alleen maar onweersbuien betekent dat het dan de hele dag regent en geen zon meer schijnt?????????
Niet zo snel in paniek schieten, meestal houd dat in Orlando in dat je een buitje krijgt in de middag en dat het verder de rest van de dag nog erg mooi is.
En iets lagere temperaturen dan 90 + is ook wel lekkerder vinden wij althans, je brand anders weg in de zon.
Morgen zit het er voor ons weer op, voor jullie veel plezier in Florida.
ook wij verlaten morgen Florida na 3 weken vakantie, die onweersverwachtingen ? ach die hebben wij met argusogen gevolgd maar uiteindelijk 1x echt heftig onweer s'nachts gehad en daarna ook tijdens de dagen voorspelde onweer 1x s vonds in de verte wat zien weerlichten, het blijkt dus erg lokaal te zijn.
@Bas en Manon, welke buurt van Orlando gaan jullie heen en welke weersverwachting site kijk je? maakt namelijk een hoop uit hebben we gemerkt.
Hoi reza,
wij gaan maandag naar Orlando voor 7 dagen en dan nog 2 dagen Miami south beach. Hebben erg veel zin in we zitten nu in new York en hier is het weer super. We houden het weer in de gaten via zoover.nl
Gr. Manon
Afhangend van ons tijdschema en budget overwegen we om in September nog eens richting Florida te trekken. De enige voorwaarde is echter dat we een aantal dagen naar de Keys kunnen gaan om een aantal foto's te maken.
De bedoeling zou zijn om een aantal foto's te nemen bij stralend blauwe lucht en prachtige zonsondergangen. Alleen... een kennis uit Orlando zei dat het in September op de Keys weinig waarschijnlijk is om dergelijk weer tegen te komen (orkanen, regen,...).
Niemand kan het weer voorspellen, maar zijn er toch mensen die al Keys-ervaring hebben in September?
Alvast bedankt
In 2008 zijn we er in September geweest, wat regen gehad, maar ook stralende prachtige luchten en zon!
ik zou zeker gaan!
Wij zijn net terug ( boehoe..) en inderdaad, de onweers voorspellingen gelden meestal pas voor in de avond, overdag was het dan gewoon dik 89gr8-)...overigens hebben wij ondanks de voorspellingen geen onweer gehad.
En mensen..misschien een overbodige luxe en teveel info maar smeer inderdaad met factor 50...want je verbrand als de piete....( ik dacht ook dat 15 wel genoeg was..au#-o ).
Gr Sacha
Het is fantastisch weer, inderdaad goed smeren, de UV factor is 10!
Net een giga onweersbui gehad met heel veel regen, het is nu weer droog en de zon piept alweer tussen de wolken.
Een echt strak blauwe lucht komt in Florida in september minder vaak voor dan in het voorjaar. Dat wil overigens niet zeggen dat het nooit voorkomt. De meeste kans op een mooie lucht (naast geweldig licht) heb je overigens vroeg in de ochtend. In de loop van de dag bouwt de bewolking zich meestal op. De ontlading komt dan aan het eind van de middag in de vorm van een onweersbui. Ook dat kan overigens weer mooie plaatjes opleveren. De kans op een zware storm in september is 100%. Daarnaast wordt er voor dit jaar weer een zwaar orkaanseizoen voorspelt. Zou me niets verbazen als dat ook gaat uitkomen. Het jaar zit tot op heden vol extremen.
Het is juist extreem als die orkanen in Nederland komen en niet in Florida, na 2005 is het juist hier extreem geweest met nauwelijks enige vorm van orkanen.
Als er orkanen komen is het eigenlijk (klinkt vreemd, weet ik) heel normaal voor Florida.
Ben er wel heel gelukkig mee als ze niet komen.
Ach, niemand kan het weer voorspellen uiteraard.
Mijn ervaring in juni vorig jaar leerde me: blauw lucht tot +/-14 à 15u, daarna komen er wat wolkjes. Rond 16u à 16u30 hangt de lucht vol wolken en dondert er aardig wat water naar beneden.
Na 17u klaarde het dan doorgaans weer op.
Ik maak me de bedenking (gezien het belang van de fotootjes op onze volgende reis), dat we deze misschien beter uitstellen tot na de winter (april of zo).
Voor 2005 waren de oktober maanden waardeloos, daarna zijn ze prachtig geweest, zoals april, ik heb steeds meer de neiging om tegene mijn vrienden en familie uit Nederland te zeggen kom maar in oktober.
Maar ja zal je zien dat er iemand komt en veranderd het weer om dat er niets meer te voorspellen valt, daar lijkt het tenminste op.
's ochtends nevelig en broeierig maar slechts 20% regenkans voor deze week.
Temperaturen rond 90F.
Wat de sombere weersvoorspellingen betreft geldt dat die zeker niet betekenen dat het de hele dag somber is en regent of miezert zoals in NL. In tegendeel zelfs. Ik geloof dat ik rustig kan zeggen dat er (veel) meer zonneschijn is dan regen, maar als het regent is het vaak een korte en hevige tropisch regenbui.
Hallo,
Wie is er wel eens in januari en/of februari in Florida geweest en kan mij iets vertellen over de gemiddelde temperaturen in die periode?
Vorig jaar zijn we in juni geweest, maar aankomende winter willen we graag een week of 2 a 3 naar een plek waar het goed vertoeven is qua temperatuur......
Groetjes, Ingrid
<<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over het weer in FL>>
Hi Ingrid,
voor de gemiddelde temperatuur kijk je misschien het best hier . De gemiddelde maximumtemperatuur is overigens 22 graden, maar ja wat heb je aan de gemiddelde temperatuur? Het kan in die maand ook gemakkelijk een paar dagen zo vriezen dat je 's morgens de ruiten schoon moet krabbelen.........Het record staat op -7 maar 31 graden komt ook voor. Al met al is de maand januari een aantrekkelijke, vrij drukke maand. Veel snowbirds uit de koude staten komen een paar weken naar the sunshine state.
Zucht, we wilden in februari 2 weken naar Florida gaan. Dat wil zeggen, 1 week orlando en 1 week cruise (de westelijke).
Maar nu lees ik zo her en der (bijv in de reisverslagen van Gerrit, waarvoor mijn dank :wink:, zijn erg leuk om te lezen) dat het weer in februari best heel koud kan zijn. En dan zelfs dus tot vriezen aan toe.
Bah!
Wat moet ik daar nou mee.
Wij gaan altijd rond de meivakantie, maar zijn ook al eens in augustus en oktober geweest. Altijd flink warm dus.
Dus gaat de "kou" ons dan niet tegenvallen?
Is die cruise dan nog wel leuk? (waren vorig jaar in de meivakantie op cruise)
Kan me voorstellen dat Castaway Cay toch heel anders is als het niet zo warm is.
Ik heb wel overal de gemiddelde temperaturen in februari gevonden (en ook van de vorige jaren) maar hoe moet ik dat nou zien. Hoe warm is 22 graden in Orlando als je het vergelijkt met hier in Nederland? (is het dan zoiets als de temperaturen wat je nu hebt?)
Hoop graag wat ervaringen te horen, want of ik zoek niet zo goed, of er is niet zoveel over te vinden....................
:sad: zet wel een beetje een domper op de vakantieplannen........
Temperatuur ligt in februari tussen de 11 en de 23 graden. Het kan 's avonds erg afkoelen. Nu vind ik dat persoonlijk best lekker maar het water wordt niet echt warm. En op Castaway Cay kom je toch om te zwemmen denk ik..
22 graden is in the lower seventies Fahrenheit in Orlando......;-). Tsja, wat kan je daar over zeggen; 22 graden is toch overal 22 graden? Februari is een koele maand in Florida, vestje aan en niet iedere dag in de korte boks, als het tegen zit. Maar zit het mee, dan zit je de hele dag lekker in de zon aan de rand van het zwembad. Het spreekwoord zegt niet voor niets dat het kan vriezen en kan dooien........Wij waren er zelf in november, december, januari, februari en maart en hadden het heerlijk. Net als in mei, juni, september, oktober en november overigens!
Gaan, want buiten dat het soms wat kouder is, loop ik toch meestal in de korte box :-)
En het zwembad wordt ook veelvuldig gebruikt. 25 graden is ook geen uitzondering.
En die is net zo warm als bij ons ;-).
Gaan! Wij zijn in oktober 2007 geweest, was het wel een beetje fris, ik vind het prima:)
Oké, we vinden het niet erg als we lange broeken moeten dragen en savonds een vestje, maar kunnen de kinderen dan nog wel zwemmen buiten?
En is de cruise nog wel leuk met Castaway Cay (en het strandje dus)?
Mijn man (chagerijnig omdat ik zijn vakantiestemming verpest ;)) zegt dat Castaway Cay veel zuidelijker ligt en dus de temperaturen ook hoger. Dat is natuurlijk ook zo, weet alleen niet hoe de zeetemperatuur dan is.
Ik denk dat je man daar wel gelijk mee heeft:
Citaat:
What is Castaway Cay like? Disney purchased Gorda Cay, about 175 miles off the coast of Miami, and using that infamous “Disney Magic”, transformed this secluded island into a private oasis for the exclusive use of their cruise guests. Disney characters greet you on shore, where you can enjoy the crystal clear turquoise waters at one of the 3 separate beaches. There is a beach reserved exclusively for teens, one for adults only and a family beach. Adults can enjoy the peacefulness and serenity of Serenity Bay, their private palm-lined beach, while teens enjoy the volleyball and tetherball courts adjacent to their beach. Families congregate at Castaway Family Beach and Scuttle’s Cove is reserved for children, offering parents an opportunity to enjoy some “adult time” on the island. Lush foliage and hammocks dot the landscape and lounge chairs are abundant.
Weather in tropical Castaway Cay is generally warm and sunny, with afternoon temperatures averaging in the 80’s.
What is the weather like?
Elke periode heeft zijn charmes.
Ik ben er in januari, begin maart en oktober geweest. Elke periode temperaturen van + 25°C gehad, uitgezonderd een dagje of twee.
Je moet gewoon niet teveel piekeren, is nergens goed voor.
Dit jaar gaan we in augustus. Mss krijgen we enkele orkanen, met dagen achter elkaar slagregens, te verwerken. Kunnen we dan zwemmen, kunnen we dan genieten van de parken, zitten we dan dagen opgesloten in ons hotel???? Wie zal het zeggen.
Ik laat het gewwon op mij afkomen.
Ik moet je man wel een beetje gelijk geven, negatief doemdenken is nu niet bepaald ideaal voor de vakantievoorpret.
Belgske, helemaal gelijk in. Normaal zou ik het ook allemaal wel op me af laten komen. Maar dit ligt iets anders. Vorig jaar hebben we een cruise gedaan met 2 oma's en ons gezin. Mijn schoonvader is toen niet meegeweest.
Nu zou mijn schoonvader dan voor het eerst meegaan en ja, dan wil je het toch wel zo "perfect" mogelijk hebben. Althans, je wilt graag dat hij ziet waarom wij zo gek zijn van disney/orlando ;)
Ik zag ineens al een doemscenario voor me, dat mijn schoonvader daar in de vrieskou zou komen en dat we niet eens konden zwemmen zeg maar.
Maargoed, een beetje minder warm overdag (als in mei) kan helemaal geen kwaad, zolang we het zwemplezier maar niet hoeven te missen ;)
Hahahahaha ja maar dat zijn dan toch de grijze postduiven?
Die zwemmen niet/nauwelijks en kunnen niet tegen de hitte ;-)
Sorrie dat ik tegen veel mensen inga hier.
Heb je een andere optie dan februarie, bijv april.
Dan is het eenvoudig genoeg om te zeggen lekker in april gaan.
Feb 2010 was gewoon waardeloos het was veel te koud hier, ook voor de touristen.
En ik bedoel dus ook duidelijk als je een andere optie hebt, en dat weet ik dus niet, kun je alleen maar in Februari, ja dan maar gewoon gaan, zorg er dus wel voor dat je een goed verwarmd zwembad hebt.
Van de afgelopen 10-15 Februari's waren er maar een paar bij die wat kouder waren.
Met name de laatste 2 :-( maar dat zal de global warming wel zijn ;-)
Maar de nachtvorst is snel verdwenen, en het zonnetje staat direct weer hoog.
Wij hebben nog geen één keer meegemaakt dat het echt te koud was om te zwemmen overdag, maar uiteraard wel de zwembadverwarming aan staan, een advies wat niet overbodig is.
De meeste keren was het gewoon 20 tot 25 graden, met uitschieters naar boven.
Als je de keus hebt kun je inderdaad beter iets later gaan, maar wij hebben geen keus :mrgreen:.