-
Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard
De afgelopen 2 weken in Florida heb ik al mijn aankopen met Creditkaart betaald. Althans ik had ook maanden geleden in de wat gunstigere tijd voor 500 euro omgewisseld in dollars. Van het cash geld heb ik mijn eten, benzine en enkele kleine aankoopjes betaald.
Ze hebben een enkele keer naar mijn ID gevraagd. Ik denk dat ik voor 98% zonder ID heb kunnen betalen. Ik heb ook geen enkele keer mijn pincode hoeven te gebruiken. Moest steeds tekenen.
-
Creditcard
Hey,
Ik ga 6 januari richting Florida. Ik wil graag een creditcard meenemen.
Echter, ik bezit er zelf geen een. De vorige vakanties in USA hebben mijn vader en ik die van hem gebruikt.
Kan ik deze nu gewoon meenemen?
Hij zelf gaat niet mee, maar geeft wel toestemming, of moet ik nu een eigen CC aanvragen?
-
Re: Creditcard
CC is persoonlijk. Soms wordt er ook naal identificatie gevraagd, zodat men zeker is dat jij degene bent op wiens naam de CC staat die je wilt gebruiken.
Zelf eentje aanvragen dus.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Fitz
of moet ik nu een eigen CC aanvragen?
Zoals Michael66 al aangeeft: Soms wordt er naar ID gevraagd. Je hebt elders aangegeven dat je een auto huurt. Bij het ophalen wordt je CC zeker met je rijbewijs vergeleken. Met de CC van je pa kom je dus letterlijk niet weg.......:wink:
-
Even een kleine opmerking:
Ik heb een pinpas van de rabobank. Nu claimt die bank zo geweldig internationaal te zijn maar... ik heb dus enkele malen NIET met het ding kunnen pinnen. Ondanks dat het cirrus-tekentje dan wel op de automaat stond (of welk tekentje ze dan ook gebruiken om te kijken of de pas zou moeten werken in die automaat te ja of te nee). Ik heb toen uiteindelijk maar met mijn creditcard geld opgenomen en dat werkte gelukkig wel. Was dus blij dat het ding toch mee had genomen...
Het scheen met name een probleem te geven bij de Bank Of America (als ik het goed heb onthouden). Seaworld en Bush Gardens hebben alleen maar automaten van deze bank in hun parken staan dus... had ik een probleempje toen ik niet mijn cc bij me had en maar weinig geld op zak had. OOPS! Ben met een zeer aardige service-medewerker zelf proberen te gaan pinnen in het medewerkers gebouw wat normaal off-limits is voor gasten ;-) Maar helaas, ook daar lukte het niet... Kleine waarschuwing dus voor rabo-bankers :)
x
sab
-
Fitz waarom niet zelf een CC aanvragen voor een tientje per jaar heb je er een. Sommige zijn het eerste jaar zelfs gratis.
-
Heb ik nu ook gedaan.
Maar ik dacht als het niet nodig is, dan is het niet nodig.
-
Ik weet niet of dit al gezegd is (heb eerlijk gezegd niet alles doorgelezen), maar bij ons werd er alleen naar een ID gevraagd als he om het oude (?) systeem ging. Bij het nieuwe systeem doe je je creditcard erdoorheen en 'tekent' dan electronisch op het scherm van het apparaatje. NIemand die verder om je CC vraagt. Als ze dat niet hebben teken je op de bon. Dan vergelijken ze de handtekening met die op je CC en vragen ze HEEL soms om je ID.
Tenminste dat was deze vakantie zo bij ons. De vorige vakantie moesten we altijd met onze ID wapperen.
Off-topic en absurd: mijn man is 37, maar moest iedere keer dat hij alcohol kocht zijn ID laten zien ivm de minimumleeftijd....... WTF??? ZO is het geen compliment meer hoor!
-
Ik denk ook wel dat je op de meeste plekken in de VS wegkomt zonder je creditcard / handtekening te laten zien. Hoewel ik zelf eerlijk gezegd niet het risico zou willen nemen om zonder eigen creditcard een auto te huren. Verder wordt in GAP winkels ook met enige regelmaat gecontroleerd op de handtekening en de daarbijbehorende ID.
-
Off-topic en absurd: mijn man is 37, maar moest iedere keer dat hij alcohol kocht zijn ID laten zien ivm de minimumleeftijd....... WTF??? ZO is het geen compliment meer hoor!
Absurd??
Ik was 55 en moest in Washington DC nog mijn legitimatie laten zien. Helaas voor mij moest gewoon iedereen het, anders was mijn ego wel gestreeld....
Knaapje
-
Heb net van Postbank bericht gekregen dat ze de limieten op de creditcards gaan veranderen. Als je echtgenoot bijv. € 5000.- heeft en jij hebt € 2500.- dan is het nu bij beide € 5000.-. Ook krijg je 1 rekeningoverzicht.
-
Ik heb ook bericht gekregen vandaag, maar ik heb uit de brief begrepen, dat je niet beide een limiet van bijv. 5.000,- euro hebt, maar dat je nu een gezamelijk limiet van 5.000,- hebt en dus geen 7.500,- euro meer zoals voorheen. Je kan het limiet wel verhogen. Heeft nog iemand de brief gekregen?
Groeten, Claudia
-
Is bij ABNAmro mastercard al zo. 1 limiet voor alle kaarten gezamenlijk.
Knaapje
-
Ik heb al met de zoekfunctie gezocht en er ook wel wat over gelezen, maar heb je nu wel of geen pincode nodig voor je creditcard? Ik las dat dat vorig jaar nog bijna nergens het geval was in Florida, maar is dat nog steeds zo? Over 6 dagen vertrekken wij namelijk al en vandaag was ik met iemand in gesprek die zei dat je een pincode nodig hebt. Ik heb wel direct met de Postbank gebeld, maar het duurt een week voor ik die pincode heb, dus waarschijnlijk redden we dat niet meer. Kan iemand mij vertellen of je een pincode echt nodig hebt bij je creditcard? Alvast bedankt!
Groeten, Claudia
-
Om geld op te nemen, ja.
Op in een winkel te betalen heb ik afgelopen zomer enkel m'n handtekening hoeven zetten.
-
Voor zover je een leesbare handtekening kunt zetten met dat systeem. Met zo'n plastic stiftje op een schermpje krabbelen.
-
Onmogelijk om daarop een leesbare handtekening te zetten, ook deze vakantie op verschillende plekken geen handtekening hoeven zetten bij een creditcard betaling.
-
Betalen: aanvraag creditcard afgewezen
We hebben alleen een vlucht geboekt naar miami voor februari.
We zouden dus beetje rond toeren .
Nu wilde we een credit kaart aanvragen omdat je die nodigt hebt voor auto borg.
Krijgen we geen creditkaart op de naam van mijn partner en ik verdien te weinig.Heb al staan praten als brugman bij de bank maar NEE is NEE
Ik ben zo verdrietig wat moeten we nu ??? :cry:
iemand tips?
-
Re: Help !!!!! Ik kan wel janken :-(
Volgens mij kan je de borg ook cash voldoen meen iets van 100 of 200 dollar per week
-
Citaat:
lindaend
Ik ben zo verdrietig wat moeten we nu ???
Als je partner geen creditcard krijgt, zit hem dat waarschijnlijk in de BKR registratie. Als je het zelf nog eens wil proberen: Ben je lid van de ANWB? Dan kan je zelf nog eens proberen om een Visakaart te krijgen.
Cash betalen kan wel. Uit de voorwaarden van Alamo:
International tour and Domestic tour rentals paid with a voucher will require a deposit in the amount of $100 per week or $25 per day in addition to charges not covered by the voucher. If a voucher is not being used the required deposit is $200 per week or $50 per day. When the rental vehicle is returned in accordance with the rental terms and conditions, the cash deposit will be refunded upon return of the vehicle, and in some instances, the refund will be mailed to the customer following the return of the rental vehicle.
Wist je overigens dat er al een topic over de creditcard bestaat? Zoek maar eens op "creditcard".
-
Lastig voor jullie.
Heb je ook voorgesteld een lagere limiet op de creditcard aan te houden van bijv. EUR 1000 p/mnd ivm je inkomen? Standaard is EUR 2.500 tot EUR 5.000. Desnoods ook voorstellen enkel een creditcard aan te houden totdat jullie weer terug zijn van vakantie?
Anders zou ik het ook niet weten hoe je aan een creditcard komt. Lijkt mij dat de ANWB ook een BKR-toetsing doet voordat zij de kaart toekennen. (Mocht dit de oorzaak zijn waarom je vriend geen kaart kan krijgen).
Succes ermee.
Roland
-
Bedankt voor jullie reacties maar mijn vriend heeft inderdaad een bkr codering staan dus kan nog geen euro op creditkaart krijgen.
Helaas loopt de registratie pas over 6maanden af maar dan zijn wij al lang terug.
En helaas ANWB daar kunnen we ook niet terecht.
-
Heb je al bij de postbank geprobeerd (voor jezelf bedoel ik)
Daar kunnen zelfs studenten een creditcard krijgen.
-
We kunnen echt geen creditcard krijgen omdat mijn partner een fiscaal partner is,ze trekken dat na op adres gegevens.
We lief dat jullie meedenken.
-
Citaat:
mikey
Volgens mij kan je de borg ook cash voldoen meen iets van 100 of 200 dollar per week
Je kunt inderdaad ook wel gewoon borg betalen met cash.
Is ons ook gelukt afgelopen september.
Wij huurden bij Avis in orlando.
-
Re: Help, ik kan wel janken, aanvraag creditcard is afgewezen
Da's inderdaad balen zeg. Wij hebben ook een creditcard aangeschaft speciaal voordat we op vakantie gingen. Ik denk dat ik me ook geen raad geweten had zonder dat ding.
Ik had mijn disney tickets hier in Nederland gekocht en ben ze dus vergeten mee te nemen. Moest daar dus voor 5 man nieuwe passen halen (heb die andere via het forum doorverkocht). Nou ik kan je zeggen: ik wa sblij met de creditcard want het was samen met de borg voor die auto best een beslag op ons vakantie budget en doordat we die creditcard hadden werd het pas een maand later van de rekening afgehaald (toen ons salaris er alweer op stond). Een creditcard is toch erg handig bij onvoorziene uitgaves. Nu zie ik ook regelmatig mensen voorbij komen die dokterskosten zelf in Florida voor moeten schieten.......alleen daarom al.
Heb je geen familielid waar je een deal mee kan maken? Tja je moet denk ik wel tekenen....hoewel we met de creditcard voornamelijk d epin in hebben moeten toetsen en geen handtekening hebben moeten zetten.
-
Een creditcard is inderdaad heel erg makkelijk, vooral voor borgstelling e.d. Ik heb er 2 voor de zekerheid, maar zonder kan ook wel. Pinautomaten genoeg. Maar ik zou het echt nog even bij de postbank proberen.
-
Je zou eens kunnen kijken bij http://www.hollandvisa.nl misschien dat die wat makkelijker zijn. Geen idee of je succes hebt daar, maar nee heb je ja kun je krijgen.
-
En bij je eigen bank proberen, waar je inkomen op binnenkomt? Wil misschien ook wel schelen, dan kunnen ze dat meteen eraf plukken als je niet betaald.
Verder heb je in Amerika ook 'prepaid' creditcards, waar je van te voren een bedrag op stort.. maargoed daar heb je nog niets aan als je een auto huurt want dat doe je al vrij vlot als je bent geland.
-
ik heb het al bij de postbank geprobeerd..
Mijn ouders willen mij zeker wel helpen hoor wat moeten ze doen dan?
hebben zelf al een creditkaart het gaat toch op naam ? kan moeilijk de kaart van mijn moeder meenemen.
-
Je zou er op veel plekken mee wegkomen aangezien ze vaak niet je handtekening controleren of om je ID vragen. Maar je kan er ook zeker van zijn dat ze op sommige plekken wel zullen vragen om je ID en dan heb je een probleem.
Het grootste probleem zou je auto zijn, informeer desnoods vooraf even bij de autoverhuurder zodat je bij aankomst niet voor onverwachte verrassingen komt te staan.
Je kan met je pinpas ook op heel veel plaatsen terecht, veel banken in de VS rekenen ook kosten voor een geldopname bij een geldautomaat. Daarbij komt dan ook dat je eigen bank vaak ook kosten in rekening brengt. DSB bank en Argenta hebben overigens gratis bankrekeningen, met gratis bankpas en zonder kosten voor opnames in het buitenland. Door cashback te vragen bij supermarkten bespaar je ook de nodige kosten die je bij veel ATM's wel zou hebben.
Zolang je het met je autoverhuurder kan regelen denk ik dat je met een pinpas prima uit de voeten kan.
-
We hebben het inderdaad alleen nodig voor de borg van een auto het huren willen we via duitse alamo doen omdat het echt heel veel geld scheelt...
Pinnen doe ik gewoon met mijn bank pas.
als het 100 of 200 dollar borg is vind ik het wel oke maar het moet niet 500 zijn dan ben ik erg snel door het geld heen.En zoveel heb ik ook ook weer niet..
dus moet wel zeker weten of het kan maar dan kan ik nu niet boeken zeker?
-
Als ik zo de voorwaarden lees valt het niet mee om een auto mee te krijgen zonder creditcard. Bel gewoon even met Alamo in de VS om erachter te komen wat al dan niet je mogelijkheden zijn.
Ik zag in ieder geval dat prepaid creditcards ook niet worden geaccepteerd door Alamo.
Het zou zonde zijn om je reis niet door te laten gaan doordat je twijfels hebt of het auto huren lukt. Nog vervelender is de gok wagen en in de VS erachter komen dat je de auto niet mee krijgt.
Zit er overigens ook veel verschil tussen de duitse en Nederlandse alamo ? www.alamo.nl
-
Citaat:
lindaend
dus moet wel zeker weten of het kan maar dan kan ik nu niet boeken zeker?
Misschien is goed overleg met het bedrijf waar je de auto huurt op dit moment van het meeste belang. Leg de afspraken over de hoogte van de borg schriftelijk vast.
Het is prima dat je nu nog niet hebt geboekt, nu kan je immers nog afspraken maken! De cc van een familielid gebruiken voor de borg van de auto lukt in ieder geval niet. Bij www.usareisen.de kan je ook cash borg betalen mits je hierover vooraf afspraken hebt gemaakt:
Eine Kreditkarte vom Anmieter oder Bargeld (wenn angemeldet) zur Hinterlegung der Kaution oderzur Zahlung weiterer vor Ort erworbener Leistungen
Voor je boekt zou ik overigens de prijzen nog maar eens goed vergelijken. Je geeft zelf aan dat Alamo Duitsland goedkoop zou zijn. Ben benieuwd hoe ze er in de vergelijking met www.usareisen.de uitkomen.We horen het graag!
-
Citaat:
mafo
Door cashback te vragen bij supermarkten bespaar je ook de nodige kosten die je bij veel ATM's wel zou hebben.
Dit hebben wij afgelopen september in verschillende winkels met de passen van de rabobank en abn amro bank geprobeerd (o.a. miami, orlando) te betalen en de cashback te vragen. Dit lukte niet om dat de winkeliers de meastropassen van de beide banken niet accepteerd.
Susie One
-
Ik weet het, het aantal winkels die Maestro accepteren is inderdaad sterk verminderd. Toch hebben we op een redelijk aantal plaatsen met de pas kunnen betalen.
Verder hebben we onder andere op de Bahama's wel zonder kosten van de lokale bank kunnen binnen. De kosten die bij veel banken in rekening worden gebracht zijn 3 tot 8 dollar.
In de meeste gevallen hebben we het pinnen maar achterwege gelaten.
Ben allang blij dat DSB en Argenta niet ook nog eens kosten berekenen voor ATM en pin betalingen in de VS.
-
Citaat:
lindaend
ik heb het al bij de postbank geprobeerd..
Mijn ouders willen mij zeker wel helpen hoor wat moeten ze doen dan?
hebben zelf al een creditkaart het gaat toch op naam ? kan moeilijk de kaart van mijn moeder meenemen.
Je zou kunnen vragen of je ouders garant willen staan voor je creditcard. Dat de card op jouw naam gaat maar dat je ouders garant staan. Mijn ouders hebben garant gestaan voor mijn hypotheek toen ik een huis kocht vlak na mijn afstuderen en met mijn eerste baantje.
-
Citaat:
Susie One
Dit hebben wij afgelopen september in verschillende winkels met de passen van de rabobank en abn amro bank geprobeerd (o.a. miami, orlando) te betalen en de cashback te vragen. Dit lukte niet om dat de winkeliers de meastropassen van de beide banken niet accepteerd.
Susie One
Afgelopen oktober bij de Publix met een ABNAmropas verscheen de vraag voor cashback zelfs automatisch op het scherm. Ervaringen met de Publixen en Pensacola, Treasury Island en Orlando.
Knaapje
-
Citaat:
Renske1978
Je zou kunnen vragen of je ouders garant willen staan voor je creditcard. Dat de card op jouw naam gaat maar dat je ouders garant staan. Mijn ouders hebben garant gestaan voor mijn hypotheek toen ik een huis kocht vlak na mijn afstuderen en met mijn eerste baantje.
Iedere aanvraag voor een creditcard bij wie dan ook wordt bij de BKR gecontroleerd. Borgstaan door derden is helaas niet mogelijk is mijn ervaring. Voor een hypotheek ligt dat anders.
Wat wel kan is, als je ouders daartoe bereid zijn, is, jou een cc op hun rekening te geven. Dan wordt het bedrag bij hen geincasseerd en zijn zij ook voor het geheel aansprakelijk, dus je vraagt dan wel wat van hen.
Knaapje
-
teleton klopt via de site usareisen.de is het goedkoper en dan optie alomo toch?
Of zijn er de andere voordeliger?
Moet de voorwaarden dan maar heel goed ontcijferen want ben erg slecht in duits...[voor de borg]
Renske creditkaart is heel anders dan hypotheek.Dus ik weet niet of dat mogelijk is denk van niet namelijk maar ga maandag wel even bellen.