-
Re: Een aantal vragen...
Ja, dat vind ik ook zo jammer.
Maar als je maar een week in Florida bent vind ik het ook zonde om over snel even te kijken en niet goed de tijd ervoor te nemen.
# Key Largo is niet erg ver vanaf Miami, zit er een groot verschil tussen de verschillende key's ?!
Het enige dat ik wil namelijk is een onvergetelijke ervaring in de zee tussen de wilde dolfijnen en genieten van het mooie uitzicht. Dit per boottoch of zoals mensen hier vertelden dat een jetski ook wel erg leuk is!
Naar Key Largo kun je eventjes op en neer.. maar inderdaad Key West is toch weer bij elkaar 8 uur rijden heen en terug.
-
Re: Een aantal vragen...
Nee, Key West en Key Largo zijn twee totaal verschillende dingen.
Key largo ga je voor sun, beach, water and fish, terwijl je jezelf in Key West het gaat om de mensen, de gezelligheid en het eten.
Eric
-
Diverse vragen
Goedemorgen Florida experts,
Wij zijn een reis aan het plannen naar New York. Daaraan vast willen we een paar dagen in Florida rondkijken. Nu heb ik een aantal vragen waar ik graag antwoord en advies over wil hebben.
- Is september een beetje goede tijd om te gaan, in verband met orkanen enzo?
- We komen op 18 september in Orlando aan en vliegen 23 september weer vanuit Orlando naar New York is het dan de moeite waard om een rondje Florida te maken of is daar de tijd te kort voor.
- Welk park raden jullie aan in Orlando voor 2 volwassenen die erg van achtbanen houden. We willen niet alle parken doen.
- Wat is een mooie rustige plek in Florida waar we een lekker relaxdagje zouden kunnen hebben, is dat aan de kant van Fort Meyers?
- Is het goed te doen om rond te gaan rijden en dan onderweg hotels te boeken of is het beter om dat vooraf al te doen. In californie namen we steeds een motel waar we het leuk vonden.
Alle informatie is van harte welkom.
Groetjes,
Claudia
-
Re: Advies nodig !!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
balkje2001
Goedemorgen Florida experts,
Wij zijn een reis aan het plannen naar New York. Daaraan vast willen we een paar dagen in Florida rondkijken. Nu heb ik een aantal vragen waar ik graag antwoord en advies over wil hebben.
- Is september een beetje goede tijd om te gaan, in verband met orkanen enzo?
Je zit dan nog in de staart van hurricane season, dus er is kans, maar net zo veel als geen kans. Ze zijn een beetje moeilijk voorspelbaar.
- We komen op 18 september in Orlando aan en vliegen 23 september weer vanuit Orlando naar New York is het dan de moeite waard om een rondje Florida te maken of is daar de tijd te kort voor.
Dat wordt dan wel een kort rondje, want je hebt goed 4 dagen. Ik zou persoonlijk Orlando/Kissimme als thuisbasis kiezen. Van daar uit is het een uur links of rechts naar de Atlantische- en Golfkust. Kun je alle kanten uit.
- Welk park raden jullie aan in Orlando voor 2 volwassenen die erg van achtbanen houden. We willen niet alle parken doen.
Daar is maar één antwoord op mogelijk; IOA ofwel Island of Adventures, het achtbanenpark van Universal Studio's
- Wat is een mooie rustige plek in Florida waar we een lekker relaxdagje zouden kunnen hebben, is dat aan de kant van Fort Meyers?
Dat kan, maar je kunt ook heerlijk relaxen in je eigen villa met pool, of een condo of townhouse met community pool. Minder druk dan een hotelpool.
- Is het goed te doen om rond te gaan rijden en dan onderweg hotels te boeken of is het beter om dat vooraf al te doen. In californie namen we steeds een motel waar we het leuk vonden.
Hotels hoef je over het algemeen niet te bespreken, er zijn er zat. Of je kiest voor de opties uit vraag 2 en 4 :grin:
Alle informatie is van harte welkom.
Groetjes,
Claudia
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Je kunt voor al deze vragen ook even de zoekfunctie van het forum gebruiken. Daar vindt je ook veel informatie.
-
Re: Diverse vragen
Citaat:
balkje2001
Of als je iets verder rijd naar Tampa, Busch Gardens.
Vergelijk het aanbod aan achtbanen maar eens:
Busch Gardens vs Island of Adventure
Island of Adventures bied ook nog een aantal andere mooie attracties waaronder Spiderman.
-
Re: Diverse vragen
Bedankt allemaal voor de snelle reactie, ik ga nog eens dit forum uitspitten, maar ik ben nu al heel erg geholpen.
BEDANKT !!
-
Aanstaande donderdag richting Florida!
Hey,
Ik ga aanstaande donderdag richting Florida. nou vroeg ik me af of ik nog ergens rekening mee moet houden? wat belangrijk is om te weten, of mee te nemen?. Dit is namelijk mijn eerste keer dat ik richting Florida op vakantie ga.
Ook vroeg ik me af. In florida is geen 230volt (220v) maar 110v? Is het nog wel mogelijk om bepaalde apparatuur op te laden? of gaat het opladen van bijv een cameratoestel gewoon langzamer..
Ik hoop dat iemand de antwoorden op mijn vragen weet :-)
-
Re: Aanstaande donderdag richting Florida!
Om apparaten op te laden heb je een verloopstekker nodig.
Die kun je kopen bij electronica zaken en bijv. de ANWB.
Je hebt de middelste nodig:
http://www.campart.nl/picture/conten.../large/933.jpg
Of een wereldstekker:
http://www.sixdegreesofseparation.nl...oopstekker.jpg
Met behulp van onderstaande site kun je een paklijst samenstellen, zodat je zeker niets belangrijks vergeet! :)
http://www.inpaklijst.nl/
-
Re: Aanstaande donderdag richting Florida!
Wij zijn vorige week teruggekomen van ook ons 1e bezoek aan Florida. We hadden geen speciale voorzieningen getroffen. Alleen heb ik i.p.v electrisch, nat geschoren. We hebben een probleemloze vakantie gehad.
-
Hotelervaring gevraagd: Rodeway Inn I-drive
Hallo,
Gezien wij niet echt naar de disney parken gaan ( alleen animal kingdom misschien )( maar wel Seaworld!!) waar kunnen we dan het beste zitten.
Ik kan er niet achter komen wat nu de grootste verschillen zijn.
Ik heb wel door dat op Inter. Drive winkels en restaurants zitten maar verders...................geen idee??
Volgende vraag:
Is( hotel) Rodeway Inn aan Inter.Drive. ook bekend hier??
Alvast bedankt!
Gr. Monique
-
Hotel gezocht: Diverse plaatsen route Orlando-Key West
Hey,
Wie heeft er ervaring(en) met de wat rustige, luxere alsmede kleinschalige hotels van Orlando tot Key West?
Gr. Meulie
-
Hotel gezocht: Sanibel, Cocoa Beach
Weet iemand een leuk hotel op Sanibel Island en bij cocoa beach. Ik vind het namelijk erg moeilijk om te kiezen, dus ik hoop op wat ervaringen van andere florida gangers!
-
Hotel gezocht: Diverse plaatsen
Zoals jullie wel gemerkt hebben ben ik nieuw hier.
Ik heb nog wat vragen
Ik zit een beetje met hotels zoeken. Wil niet te duur, omdat het meestal voor een nachtje is.
Wij doen (waarschijnlijk) de volgende plaatsen aan:
Orlando
Fort Pierce
Fort Lauderdale
Miami
Everglades City
Fort Myers
St. Petersburg
Clearwater Beach
Tampa
kunnen jullie mij tips geven voor hotels of weten jullie hotels?
Hebben jullie die via het reisbureau geboekt?
Bedankt
DVD
-
Re: Hotels
Wij boeken altijd hotels voor de hele vakantie, hier kun je kijken wat onze hotels zijn. Het zijn zeker niet de goedkoopste. De boekingen hebben we gedaan via de websites van de hotelketens zelf. Boven de routekaartjes staan linkjes naar de hotels.
-
Re: Hotels
Citaat:
dvd
Wij doen (waarschijnlijk) de volgende plaatsen aan:
Orlando
Hotel International Plaza Resort & Spa of het
Doubletree Hotel at Universal Orlando
Fort Pierce
Fort Lauderdale
Ocean Sky Hotel and Resort
Miami
Rui Beache Hotel
Everglades City
(is volgens mij ?? Florida City?? hebben we overnacht in Travelloge maar helaas niet echt om naar huis te schrijven maar als je goedkoop wil met een ontbijtje van .................wat is het eigenlijk (gratis) dan is het wat voor je.
Fort Myers
St. Petersburg
Clearwater Beach
Belleview Biltmore Resort
Tampa
kunnen jullie mij tips geven voor hotels of weten jullie hotels?
Nou dat heb ik net gedaan.
Hebben jullie die via het reisbureau geboekt?
Voor deze hotels kan je kijken op de volgende site:
http://www.americanestates.nl/
Deze hotels gaan we de komende November/December bezoeken.
Dus als je iets wilt weten dan hoor ik het wel.
Bedankt
hopelijk heb je er wat aan...................
DVD
Succes verder met je boekingen.
Gr. Monique
-
Hotel gezocht: Daytona en Tampa (Busch)
Wij willen vanuit Orlando 2 dagen naar Busch Gardens en we willen daar gewoon blijven slapen. Wie heeft tips. We hebben alleen als "eis" een pool.
Ook gaan we een tripje maken naar St. Augustine en dan via Kennedy S.C. terug. We willen dan ongeveer in de buurt van Daytona overnachten. Daytona zelf gaan we niet bekijken. Wie heeft tips (liefst aan of bij strand en met pool)?
-
Re: gezocht: hotelervaringen Daytona en Tampa (Busch)
Hoi,
Wij gaan a.s November en gaan ook naar Busch Garden maar overnachten in Clearwater omdat je dan lekker aan het strand kan liggen en mooier moet zijn dan Tampa.
We overnachten ook in Daytona Beach en daar hebben we dan het Hilton geboekt, voor Clearwater moet ik thuis even kijken(zit nu stiekem op het werk te lezen en te schrijven, vandaar ;)) waar we precies overnachten.
Als je meer info wilt dan hoor ik het wel,
Gr. Monique
-
Het Hilton?? Is dat niet ontzettend duur?
We willen in Tampa echt dichtbij Busch Gardens omdat we er alleen overnachten. Clearwater zijn we al eens geweest maar we komen er deze vakantie verder helemaal niet. Als je meer info hebt over het hilton, graag.
Bedankt!
Groetjes, Renée
-
-
Hoi,
Wat vind je duur...................dat is altijd de vraag, wat voor de een goedkoop is, is voor de ander duur.
Ik ben normaal niet zo van de duur, gewoon en we doen al gek genoeg maar toen ik deze zag wilden ik voor 1 keer er wel eens overnachten, nou blijven we 2 nachten maar goed.
Hier de link, kan je even kijken hoe het er uit ziet en zo...................kijk niet naar de prijzen van hun want dat klopt totaal niet voor wat we hier betalen voor dat hotel.
http://www1.hilton.com/en_US/hi/hote...orida/index.do
Ik zoek het even voor je op.....................ogenblikje ;)
................jip hier ben ik weer.........
Ik betaal 156 euro voor 2 overnachtingen per kamer.
En..............valt het mee of val je van je stoel af nu??
Als je meer wilt weten, we hebben het geboekt via USA fun Vacations.
We zijn er wel in November dus misschien scheelt het wel wanneer je precies gaat natuurlijk.
Gr. Monique
-
Ik heb ook een keer in Down Town Tampa geslapen in dit hotel van Marriott.
Deze is 9 mijl van Busch Gardens verwijderd. Het hotel is prima alleen iets minder dan wat je normaal van een hotel uit de Marriott keten kan verwachten. Verder is er betaald parkeren of Valet parkeren. (Valet kost nu $12 zelf parkeren weet ik niet).
Ik slaap in december ook een nachtje in de Double Tree Tampa Bay maar ik neem aan dat 34 mijl vanaf Busch Gardens te ver is naar jullie zin. Zoniet dan kan ik je over dat hotel ook wat meer vertellen als ik er ben geweest.
http://static.flickr.com/35/66266804_5678ce7249_m.jpg http://static.flickr.com/29/66266880_70c4950244_m.jpg
http://static.flickr.com/24/66267271_a3838c1a39_m.jpg http://static.flickr.com/29/66267361_062eb0a71a_m.jpg
-
Bedankt voor de tip!
Ik heb even gekeken en het ziet er goed uit. Helaas de prijs ook. Het Mariott kost ons $ 229 per kamer voor 1 nacht. Wij zijn met 5 personen en hebben 2 kamers nodig, dus dat wordt een beetje duur.
Ook het Hilton is wat dat betreft te prijzig: $ 172 per kamer per nacht (incl. ontbijt), maar we moeten dus 2 kamers hebben.
Kent iemand La Quinta Inn in Daytona Beach?
En in Tampa Days Inn North of Busch??
-
Heb je op de site van hun zelf zitten kijken voor de prijs......................
Toen ik dat deed waren we kamer met zeezicht een 500 dollar kwijt per kamer :sad::sad::sad:
Maar via usafunvacations zijn we nu maar 158 euro kwijt voor 2 overnachtingen, dan wel zonder zeezicht denk ik zo.....
Dus van de site van hun moet je maar niet uit gaan en gewoon via de bekende reisboekers hier op het forum maar eens navragen wat het via hun zou kosten, dat scheelt een hoop dat weet ik zeker........:smile:
Succes verder......................
Gr. Monique
-
Hoi,
Net even gekeken op de AE de site.....
http://www.americanestates.nl/
Het Hilton komt op 168 euro voor 2 nachten en met deze tekst eronder.
Uitleg Kamer types:standard roommax 4 personen single (1 pax)1 volwassene en 1 kind onder 17 jr*double (2 pax)2 volwassenen en 2 kinderen onder 17 jr*triple (3 pax)3 volwassenen en 1 kind onder 17 jr*quadruple (4 pax)4 volwassenen* uitzonderingen hierop zijn mogelijk bij enkele hotels
onder voorbehoud van tariefs- en koerswijzigingen en eventuele fouten. Alle tarieven in Euro. cc1
Misschien heb je hier wat aan en kan je dus wel op een kamer???
Gr. Monique
-
Met Expedia is het nog $ 159 per kamer. En samen met 3 volwassenen en 3 kinderen op 1 kamer hebben we niet echt zin in. De kinderen zijn ook niet meer zo heel klein, maar we geven de voorkeur aan 2 kamers.
Ik zal met de zoekfunctie nog eens proberen.
Bedankt voor je hulp Monique!
gr. Renée
-
Maar ja ReneeFrankrijk als ik nu 158euro betaal voor 2 nachten dan is die 159 dollar voor 1 nacht wel duur natuurlijk, snapje...............dus hier boeken is veel goedkoper dan via Expedia of welke ander dan via de bekende hier.
Gr. Monique
-
Eerste keer naar Florida - enkele vragen
Even voorstellen;
Wij gaan dit voorjaar met zijn 6-en naar Florida, 2 weken, we willen dan wat parken bezoeken. Mijn jongste dochter is 16 en autistisch en heeft last van epilepsie, hebben jullie wat suggesties wat leuk voor haar kan zijn.
Ze kan bv niet in een rollercoaster, maar bv wel in een boot, die rustig vaart. Ook willen we graag weten wat de goedkoopste maatschappij is om te vliegen, goede goedkope hotels en restaurants
Ben benieuwd
-
Re: Even voorstellen: haaksman
Welkom op het Forum.
Hier wat informatie speciaal voor autistische mensen:
http://www.allearsnet.com/pl/dis_aut.htm
http://www.allearsnet.com/pl/dis_aut3.htm
http://www.allearsnet.com/pl/dis_aut4.htm
http://www.allearsnet.com/pl/dis_aut2.htm
Goedkope vluchten kun je boeken via brokers als Cheaptickets.nl, vliegtickets.nl, vliegwinkel.nl, vliegtarieven.nl
Auto wordt vaak gehuurd via USAReisen.de
Goedkope hotels zitten vooral op de 192 en de International Drive. Je boekt in Amerika per kamer dus de prijzen zijn daar sowieso best goedkoop.
Wat betreft het eten zijn er verschillende topics te vinden. Probeer de zoekknop maar eens.
-
Re: Eerste keer naar Florida - enkele vragen
Hoi Haaksman,
Welkom hier op het forum.
Wat leuk dat jullie gaan, is voor de meeste met autische kinderen geen optie om zo ver te gaan.
Ik vind het daarom erg leuk te horen dat jullie dat wel lekker gaan doen.
Ik heb jaren op een groep gewerkt met geestelijk gehandicapte en aanverwante stoornissen zoals autisme, volwassen vanaf 15 jaar tot...........
Dat waren mijn aller leukste jaren, en als ik het kon deed het gelijk weer, maar ja na mijn ongeluk heb ik dit moeten opgeven.
Dat is het ergste van allemaal bijna dat ik dat heb moeten laten vallen...........
Ik ga dit jaar voor de tweede keer naar Florida en in Orlando wordt dat de eerste keer dus kan ik geen tips geven voor jullie.
Maar via dit forum moet dat zeker helemaal gaan lukken hoor.
Veel lees en post plezier.
Gr. Monique
-
Re: Eerste keer naar Florida - enkele vragen
Ook ik ga voor de eerste keer dus kan niet echt zeggen wat te doen en wat niet te doen....maar jullie kennen de kinderen het beste......en weet wat ze wel en niet leuk vinden en wat misschien nog belangrijker is...wat ze aan kunnen....ik denk dat seaworld in ieder geval wel een aanrader is...heb wel eens gehoord dat autistische kinderen dieren echt geweldig vinden.....je kan in seaworld ook dolfijnen vis geven en aaien.....denk ik wel erg leuk.....
-
Re: Even voorstellen: haaksman
Citaat:
Njit
Goedkope vluchten kun je boeken via brokers als Cheaptickets.nl, vliegtickets.nl, vliegwinkel.nl, vliegtarieven.nl
Auto wordt vaak gehuurd via USAReisen.de
Vergeet www.E-bookers.nl niet...daar hebben wij 2 tickets naar miami gekocht voor 254 euro pst en een auto voor 11 dagen gehuurd voor 268 euro.
Hier kun je ook zien welke hotels wij hebben geboekt http://travel.yahoo.com/trip-view-13...Yx0LcQYrhSfMgF
-
Re: Wat is jouw favoriet hotel in Florida?
mijn facvoriet in orlando was the walt disney dolphin en disney's beach club aan het epcot park . Maar het dolphin was zooo mooi .
We zijn ook nog naar het disney vero beach resort geweest een heel mooi hotel op het strand .
Sanibel island hebben we ook gedaan een super duur resort en het viel heeeel erg tegen ik ben zelfs de naam vergeten
-
Re: Wat is jouw favoriet hotel in Florida?
Favoriete hotel: Best Western, Castillo del Sol in Ormond Beach (Daytona) net gerenoveerd, super grote kamers met keuken erin. $ 59,95 p.n. (korting met AAA en lidmaatschap van Best Western). Goede ligging, ligt aan mooi strand met mooi zwembad erbij en goed ontbijtaccomodatie. Slechtste hotel: Daar tegenover het Bilmar Beach Resort op Treasure Island $ 99,00 p.n. dat nog veel beter had moeten zijn, kamers erg klein, maar niet vies, wel erg veel lawaai en vieze restaurants, maar alle kamers hebben een onvergetelijk uitzicht over het witte strand. Leuk hotel: The Orlando Metropolitan Express aan International Drive te Orlando, ligging is fantasties, op de plek waar alles gebeurd op Int. Drive, t.o. Ponderosa, Sizzlers en de ingang van Wet 'n Wild. Er zit ontbijt bij de prijs in en 24 uur per dag koffie en thee in de Lobby (echt een uitkomst). Kamers schoon, de gangen en trappen wat minder. Leuke ontbijt ruimte in het midden van het complex bij het zwembad $ 69,- p.n. (prijzen oktober 2007)
-
Boeken via American Vacations of Usafunvacations
Goedemiddag,
Heeft iemand ervaringen met het boeken bij American vacations of usa funvacations.
Ik ben zelf bezig met het plannen van een reis naar Amerika (Florida) En ik ben benieuwd of ik dit wel moet doen via de bovenstaande organisaties. Op zich klinkt het allemaal wel goed en vertrouwd maar ik zou grag enige ervaringen willen bekijken van mensen die dit al voor mij hebben gedaan via bovenstaande organisaties.
Ook sta ik open voor sugesties voor andere reisorganisaties.
Alvast bedank, Versteegh
-
Re: Boeken via american vacations of usafunvacations
hallo wij hebben onze reis bij usafunvacantions geboekt en zijn tot nu toe zeer tevreden. Wij gaan na 10 jaar weer voor het eerst richting florida en dus niet goed bekent met alle wegen die je kunt bewandelen. Wij vinden ze erg goed meedenken en zijn dus erg tervreden. Ik lees echter ook over american vacantions zeer goede berichten. Denk dat het beide wel goede en betrouwbare organisaties zijn. Succes met het boeken van je reis!
Groeten wendy=;
-
Ik heb voor onze volgende vakantie bij beide reisbureau's geïnformeerd. Ik vond ze bij Usa Fun Vacations sneller reageren en vooral een stuk vriendelijker. Ook zaten ze qua vliegprijzen vér onder die van American Vacations. Voor onze vlucht moesten we daar ruim 100 euro meer betalen.
Maar hier op het forum heb ik ook goede dingen gelezen over American Vacations. Dit is dus puur gebaseerd op één ervaring.
-
Ik heb dit keer alles door American vacantions laten regelen en vertrek volgende week, misschien had ik wel een paar dollars kunnen uitsparen als ik alles zelf had geregeld maar dan ondermijn je het bestaans recht van de reisburo's die toch weer erg nuttig kunnen zijn vooral als het een keer niet helemaal goed gaat.
-
Dat zijn twee van de aanbieders die hier op het forum zeer regelmatig langskomen.
Met de zoukfunctie kun je er een heleboel over vinden:
http://floridaforum.nl/search.php?searchid=327424
-
Gisteren geland na een verblijf in een villa van American Vacations te Florida. Wij hebben alleen de villa hier gehuurd en de rest bij andere aanbieders. Geen klachten betreffende dit bedrijf. Zijn geduldig en bieden voldoende keus.
Heb je al bij AE gekeken ? www.americanestates.nl
-
Wij zijn net een weekje terug uit florida.
Het was onze eerste ontmoeting met Amerika en Florida.
Geboekt via Americanvac. Wij vonden alles tot in de puntjes geregeld.
Altijd een hartelijk vriendelijk antwoord, als we maar ergens over twijfelden.
Auto huur, huis en parken alles via hun gedaan en tot op de minuut alle afspraken nagekomen. Veel informatie vooraf gekregen, korting coupons en goede tip van Ekit telefoonaanbieder bijgesloten (bellen voor € 0,10 per minuut). Altijd gold dekking voor auto huur, zelfs brief meegekregen in het engels zodat de auto verhuurder je niet een upgrade probeert aan te praten.
Wij hebben dan wel geen referentie van andere aanbieders, maar de volgende keer en die gaat er zeker komen, zijn zij de eerste die we bellen.
Wij vonden de persoonlijke benadering erg prettig. En doordat wij zo goed voorbereid op pad gingen, heeft dat deze vakantie nog meer gegeven dan wat wij ervan verwacht hadden.
Groetjes Rob en Alice
P.s ik heb geen aandelen hoor in americanvac