-
Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
mattrob
Ja, wordt wel steeds onwaarschijnlijker. ........... ... Wij voelen ons er toch steeds minder prettig bij, maar dat is persoonlijk natuurlijk !
Dat is precies waarom wij reizen naar de VS dit jaar uit ons hoofd hebben gezet en de verhuur van ons huis voorlopig on hold hebben gezet. We hebben nog vluchten staan eind augustus en november. Als de airliner ze niet annuleert dan doen we het zelf. Wij richten ons op volgend voorjaar, nadat onze vaste snowbirds uit Canada weer zijn vetrokken. Dan zal er hopelijk een vaccin zijn. Probleem is niet alle Covid-19 maatregelen, daar is mee te leven, maar het feit dat teveel mensen zich niet kunnen gedragen en anderen in gevaar brengen. Ook hier in NL trouwens. Het feit dat de aantallen in Florida weer fors oplopen (en niet alleen door het vele testen) helpen niet echt. We hebben de afgelopen weken enkele nieuwe boekingen van Amerikanen geannuleerd en het geld dat ze via HomeAway hadden betaald weer terug laten storten. Het is het gewoon teveel gedoe en te risicovol om nu te verhuren. Dus hebben we vorige week weer een caravan gekocht waarmee we de komende maanden lekker door een aantal Europese landen gaan trekken. Net als vroeger. Waren we over 2 jaar toch al van plan te doen, maar dat idee hebben we twee jaar naar voren gehaald.
Komt bij, maar dat terzijde, stoot het geporaliseer in de VS ons steeds meer tegen de borst. Het is een fantastisch land, waar we al 35 jaar de meest mooi reizen hebben gemaakt, maar de laatste jaren wordt het er niet prettiger op. Als die dombo met die oranje kuif in november wordt herkozen dan is het voor ons wel klaar en is dat reden om het boeltje daar te verkopen.
-
Als zou de US de grenzen open willen stellen, het is maar de vraag of een positief reisadvies vanuit de EU er komt. Trump en z’n kuif hebben het zo in hun bol dat ze niet in de gaten hebben dat Europese landen misschien wel adviseren niet richting de US te reizen i.p.v. andersom 😆 Ik sta momenteel helemaal niet te springen om erheen te gaan.
Hopelijk volgend jaar zomer weer, indien weer alles rustig is en er hopelijk een vaccin is.
-
Citaat:
jastsali
Het is een fantastisch land, waar we al 35 jaar de meest mooi reizen hebben gemaakt, maar de laatste jaren wordt het er niet prettiger op. Als die dombo met die oranje kuif in november wordt herkozen dan is het voor ons wel klaar en is dat reden om het boeltje daar te verkopen.
Precies zo denk ik er ook over. Hopelijk in November die clown weg.
-
Dat zou dan pas januari worden.
-
Citaat:
jastsali
Komt bij, maar dat terzijde, stoot het geporaliseer in de VS ons steeds meer tegen de borst. Het is een fantastisch land, waar we al 35 jaar de meest mooi reizen hebben gemaakt, maar de laatste jaren wordt het er niet prettiger op. Als die dombo met die oranje kuif in november wordt herkozen dan is het voor ons wel klaar en is dat reden om het boeltje daar te verkopen.
Ik heb eerlijk gezegd met al onze US reizen de afgelopen jaren weinig gemerkt van de invloed van Trump, en net zo genoten als de jaren ervoor. Waar merken jullie dat dan in; geen oordeel, maar ik ben gewoon oprecht benieuwd ? Hetzelfde dus voor ons huis; we gaan daar ook nog met veel plezier heen, ik zie ons niet zomaar verkopen :o. Dat het een rare snuiter is, en dat het ongelooflijk is dat zo iemand president kan worden, dat ben ik helemaal met je eens ! Of McCain nou veel beter is ... Zou ik ook niet zo snel op stemmen. Maar goed, meer keuze hebben ze in November niet in de USA ....
-
Citaat:
mattrob
Ik heb eerlijk gezegd met al onze US reizen de afgelopen jaren weinig gemerkt van de invloed van Trump, en net zo genoten als de jaren ervoor. Waar merken jullie dat dan in; geen oordeel, maar ik ben gewoon oprecht benieuwd ? Hetzelfde dus voor ons huis; we gaan daar ook nog met veel plezier heen, ik zie ons niet zomaar verkopen :o. Dat het een rare snuiter is, en dat het ongelooflijk is dat zo iemand president kan worden, dat ben ik helemaal met je eens ! Of McCain nou veel beter is ... Zou ik ook niet zo snel op stemmen. Maar goed, meer keuze hebben ze in November niet in de USA ....
Werkelijk waar jezelf afvragen of McCain beter is? Ik weet niet in hoeverre jij de politiek en maatschappelijke ontwikkelingen volgt, maar alles is beter dan die idioot. Waar Trump voor staat is waar ik met afschuw naar kijk. Van zijn afkeer voor LBGTQ, zijn onverdraagzaamheid tot alle milieuregels die Obama geïmplementeerd heeft terugdraaien en het toestaan van het doodschieten van beren in hun winterslaap en hun jongen. En zo kan ik nog wel even bezigblijven..
-
Maar McCain heeft wél ledere frites.
-
Ja, dat zeg ik inderdaad niet zo handig. Want met die punten van jou ben ik het natuurlijk helemaal eens. En dat liegen, bedriegen en dreigen in media, ik vind het bizar dat dat kan als President van zo'n land. Ik bedoelde, dat ik me afvraag of de Amerikanen dadelijk in de verkiezingen nu ineens massaal voor McCain gaan kiezen, of dat door hen nou gezien wordt als een alternatief, want volgens mij heerste er tot corona nog wel redelijke verwachting dat Trump weer zou gaan winnen. Corona lijkt Trump wel flink pijn te doen in de peilingen. Maar goed, 4 jaar geleden waren de peilingen ook op de hand van Clinton .... Just to be sure; ik zou per direct zonder twijfel kiezen voor McCain. Maar ik moet het nog zien ...
-
Hallo bedoelen jullie met McCain niet Joe Biden.
-
@mattrob. Ben het met je eens RJ dat we er persoonlijk niet zo veel van hebben gemerkt, of het zou een hoog oplopend meningsverschil met ons vorige management moeten zijn geweest over absurde ziekenhuiskosten die ik had (2 uurtjes op de eerste hulp, kosten $12k) en dat dit marktwerking is en dat het daarom maar goed is dat er een Trump is. Nog even los van alle andere "foute" opmerkingen en gedachten van onze vorige manager, tevens fanatiek Trump-volger. Daar waren we na 10 jaar samenwerking erg teleurgesteld in, dat we ons zo in hem hadden vergist.
Maar even los daarvan: een volk krijgt de president die ze verdient. Dat dan zo'n clown op die positie komt zegt heel veel over het volk dat op hem stemt. En daar zijn er in Florida heel veel van. En erger: mensen die hele gevaarlijke gedachten hebben, komen, met de 2nd amendment in de achterzak, uit hun holen gekropen en voelen zich veilig bij deze commander in chief. Dat het ons zelf persoonlijk niet zoveel raakt is eigenlijk helemaal niet belangrijk, maar je gaat wel anders kijken naar zo'n land. Wij voelen ons erg bezwaard om rond te lopen in een omgeving, wetende dat de meerderheid achter Kuifje aanloopt. Er zijn aardig wat landen op deze aarde waar ik om vergelijkbare principiële redenen niet (meer) kom, ook al zijn dat prachtige landen om naar toe te gaan. Vier jaar geleden toen Kuifje voor het eerst werd gekozen heb ik al gezegd dat zo'n misser een keer kan gebeuren, maar toen hebben we wel gezegd dat het voor ons in 2020 bij een herverkiezing van kuifje einde oefening wordt. De onmacht en stuitende domheid van Kuifje m.b.t. de corona-ellende en hoe dat het land nu verder heeft verdeeld is voor ons de druppel.
Maar gelukkig heeft de VS in november de kans om deze blunder ongedaan te maken en Kuifje terug te sturen naar zijn tower in New York. Met McCain bedoel je denk ik Biden. Was het maar waar dat senator John McCain, die twee jaar geleden is overleden, nu presidentskandidaat voor de Republikeinen was geweest. (in 2008 de tegenstander van Obama) Een echte republikein, maar wel een met het hart op de goede plaats en met inhoud en fatsoen. Met Joe Biden is het ook niet alles, maar in elk geval zit er dan wel weer een normaal mens op die post.
-
Damn, wat stom ... :eek: Ja, natuurlijk, Joe Biden ... Ik ga maar even stilletjes ergens in een hoekje zitten ...
-
Leuk zo’n Politiek forum, oh wacht dat is dit natuurlijk helemaal niet wat stom van me......
-
Citaat:
mblokland
Wat is dat voor een hersenloze petitie
-
Citaat:
corrus
Maar McCain heeft wél ledere frites.
LOL corrus
-
Idd slaat nergens op die petitie
-
Het is inmiddels verlengt tot aan het eind van 2020.
-
Geldt dit ook voor toeristen? Ik had uit de berichtgeving opgemaakt dat het om werk-visa gaat (incl journalisten)
-
Het gaat hier om de travel ban. Dat staat los van de stop op de werk-visa.
https://www.bnr.nl/nieuws/internatio...r-welkom-in-vs
-
Het is vanuit de US overheid nog niet bevestigd, nog even afwachten dus.
-
Sinds vanochtend ook bekend dat we er sowieso vóór januari 2021 er niet in mogen, visum of niet.
-
-
Ze zeggen wel eens 1 bron is geen bron, dat blijkt wel weer. Zolang niet meerdere media met hetzelfde komen neem ik het nog niet serieus.
-
Is dit officieel nu, ik heb het nog niet gehoord?
Ik werd er ook op mijn werk op attent gemaakt, maar wacht het wel af.
-
-
BNR news?? <zucht>
Tja... spreekt voor zich! :rolleyes:
Hoewel...:rolleyes:
Nergens een berichtje van het Consulaat of Ambassade...
-
Bericht uit de link niet gelezen?
APOLOGIES' AMERIKAANSE AMBASSADE OVER INREISVERBOD
Vandaag, 12:31
Europese toeristen kunnen dit jaar mogelijk toch naar de Verenigde Staten. De Amerikaanse ambassade in Nederland liet eerder aan BNR weten dat het inreisverbod verlengd wordt tot het einde van het jaar, maar laat nu weten dat die informatie mogelijk niet klopt. De ambassade zegt dat de beantwoording niet accuraat was en biedt daarvoor excuses aan.
-
En weeeer van BNR....
Maar niets van de Ambassade en of consulaat...
Al het nieuws wat je krijgt is uit derde hand.
-
De door de ambassade gemelde verlenging tot 31/12 blijkt inderdaad niet juist. Maar of je daar veel mee opschiet? De officiële status is nu dus weer dat er een inreisverbod voor onbepaalde tijd geldt. Zolang er geen einddatum wordt gecommuniceerd blijft het dus niet onmogelijk om naar de USA te vliegen. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/24...20200624032021
-
Met gemiddeld tussen de 3500 en (vandaag) 5511 nieuwe geconstateerde besmettingen per dag in Florida met een totaal van 109.000 ga ik er nu toch wel een hard hoofd in hebben. Met name omgeving Miami, Orlando en omgeving Tampa geven toch wel een verontrustend beeld qua concentratie van besmettingen.
-
Mij lijkt het goed dat Europa dit niet gaat toelaten. Tot het onder controle is geen reizen naar en vanuit de US lijkt me zeer verstandig.
Zie het daar ook niet minder worden komende maanden
-
Op het moment dat ik type zijn er in FL 3,285 oveledene aan het virus op 109,014 bevestigde besmettingen op 20,48 miljoen inwoners. Zijn de recente pieken veroorzaakt door meer testen ? Zijn de recente gevallen allemaal mensen met klachten of niet ? Hoe zorgvuldig word er getest ? Vrienden van ons hebben namelijk bij hun test geen adres of persoonsgegevens hoeven achterlaten dit was in het conventie center. En als je kijkt naar NL 6,097 overledene op 17,28 miljoen mensen doen wij het kwa overledene cijfers schrikbarend veel slechter. Enige nuance is dus wel gepast lijkt me zeker als je naar de cijfer ratio van overledene inwoners en bevestigingen kijkt.
-
Citaat:
BarryDH
En als je kijkt naar NL 6,097 overledene op 17,28 miljoen mensen doen wij het kwa overledene cijfers schrikbarend veel slechter. Enige nuance is dus wel gepast lijkt me zeker als je naar de cijfer ratio van overledene inwoners en bevestigingen kijkt.
Persoonlijk vind ik dit niet zo relevant. Alsof het percentage overledenen maatgevend zou moeten zijn om wel of niet naar Florida te gaan. De nieuwsberichten bevestigen wel dat er, nu de doelgroep om in aanmerking te komen om getest te worden is verruimd qua leeftijd, er nu meer jongere mensen positief getest worden. Uiteindelijk zorg dit voor een beeld wat misschien qua schrikbarendheid alleen maar groter is/wordt. Want je kunt niet ontkennen dat de stijging per dag van gemiddeld tussen de 3500 en 5500 besmettingen ook bijdraagt aan het beeld dat er in Florida dus best wel veel besmette mensen rondlopen, zeker in de gebieden rond Miami/Orlando/Tampa. Waarmee het risico om zelf besmet te raken alleen maar toeneemt.
-
Citaat:
BarryDH
Op het moment dat ik type zijn er in FL 3,285 oveledene aan het virus op 109,014 bevestigde besmettingen op 20,48 miljoen inwoners. Zijn de recente pieken veroorzaakt door meer testen ? Zijn de recente gevallen allemaal mensen met klachten of niet ? Hoe zorgvuldig word er getest ? Vrienden van ons hebben namelijk bij hun test geen adres of persoonsgegevens hoeven achterlaten dit was in het conventie center. En als je kijkt naar NL 6,097 overledene op 17,28 miljoen mensen doen wij het kwa overledene cijfers schrikbarend veel slechter. Enige nuance is dus wel gepast lijkt me zeker als je naar de cijfer ratio van overledene inwoners en bevestigingen kijkt.
Het is heel simpel... Als JIJ denkt dan je moet gaan, Ga dan... Maar probeer geen anderen te overtuigen dat het goed gaat in Florida, want dan krijg je een " Trumpiaans gebeuren".
Ik HAD OOK vrienden daar.. Nu niet meer... ze zijn slachtoffer geworden van Covid19.
-
De getallen vergelijken is complete onzin. Nederland testte aanvankelijk erg weinig, pas als je in het ziekenhuis terecht kwam en dus heel erg ziek was, werd je getest. Niet gek dat je dan weinig geregistreerde gevallen had en dat er daar relatief heel veel van doodgingen.
De piek in Amerika ligt later dan hier, dus bestaat de kans dat bij goed beleid over 1-2 maanden het er heel anders uit ziet en dat Europa en Amerika elkaar op dit gebied weer voldoende 'vertrouwen' om reizen toe te staan. Wat goed beleid is daar kun je over veel over twisten.
Ik ben gestopt met me beroerd te voelen onder het idee dat ik in september misschien wel weer niet kan. We zien het wel. Het enige waar ik me zorgen over maak is de staat van mijn tuintje.
-
alle gepubliceerde cijfers omtrent COVID-19 zijn op zijn minst twijfelachtig: het enige wat betrouwbaar (in NL) is zijn het totaal aantal overleden mensen en het totaal aantal mensen in zkh/IC (beide cijfers al dan niet COVID-19 gerelateerd).
Er zijn totaal geen betrouwbare cijfers over hoeveel mensen positief COVID-19 zijn, hoeveel mensen zijn overleden aan COVID-19 en hoeveel mensen van COVID-19 genezen zijn.
Ik ben gestopt met naar de cijfers kijken want ze zeggen helemaal niets over hoe goed/slecht het gaat.
-
Het valt voor jouw niet mee om rustig en niet aanvallend te reageren zeg jeetje. Ik probeer niemand te overtuigen maar als je nuchter naar de cijfers kijkt is er niet veel aan de hand. Er gaan of je nu wilt of niet zo heel veel mensen dood hoor aan corona. Of vind nog geen 3100 veel voor het totale aantal in Florida ? Dan zal je hier in Nederland wel doodsbang zijn aangezien ons sterfte cijfer ruim 2x hoger ligt.
-
Het is zeker wel relevant als je bijna 110.000 bevestigde gevallen hebt en nog geen 3100 doden tegenover een klein 50.000 bevestigingen tegen ruim 6000 is er statistisch gezien meer kans het hier op te lopen dan daar. De bevolking word daar nu veel meer getest zeker ten opzichte van hier dus is het niet meer dan logisch toch dat de gevallen veel hoger uitvallen ? Plus zoals ik aangeef ben ik benieuwd in hoe verre mensem daadwerkelijk op de ic liggen of klachten hebben.
-
Het blijft gissen naar juistheden van getallen en wat die getallen echt weergeven. In de meeste overzichten heeft de dood in ieder geval geen weekenddienst :) Maar zonder gekheid, dan weet je dus gelijk dat je die getallen anders moet interpreteren dan hoe ze getoond worden. Of er is in het weekend opeens een medicijn dat er dinsdag dan niet meer is. En dat vind ik vooral vervelend. Ik wil juiste, duidelijke informatie en ook weten waar die info vandaan komt en hoe ze er toe zijn gekomen. Ik ben wetenschapper van origine (in dit gebied) en heb behoefte aan die informatie. Dat stelt mij gerust (ook al is die info niet altijd fijn). Hoe het nu gaat daar erger ik mij mateloos aan om veel verschillende redenen maar dat valt buiten dit forum. Ik probeer met niet al te druk te maken en hoop dat ik ooit mijn gemiste Florida vakantie weer in kan halen samen met mijn (niet meer al te jonge) moeder. Eerlijk gezegd zie ik de (nabije) toekomst somber in. Niet vanwege het virus maar vanwege de reactie er op. Gelukkig mag ik vanaf 1 juli weer met mijn ouders of zus en kinderen in 1 auto zitten zonder crimineel bezig te zijn. Een wandeling (naast elkaar) of gezellig uit eten (aan 1 tafel) met ze mag niet en als het aan dit kabinet ligt mag dat de komende jaren niet meer. Het lot van een alleenstaande blijkbaar. Wat ben ik blij dat mijn werk echt helemaal niet op 1,5m afstand kan en ook heel essentieel is maar liever nog had ik legaal met mijn naasten het leven willen leven.
Ik ga mij net als Koen proberen alleen nog maar zorgen te maken over mijn tuintje. Moet eerijk zeggen dat die tuin best wat aandacht kan gebruiken. En stiekem droom ik van een mooie Florida vakantie.
-
Citaat:
Mushu
Ik ga mij net als Koen proberen alleen nog maar zorgen te maken over mijn tuintje. .
Mijn tuintje ligt in Florida, waar ik niet heen kan, en daarom maak ik me er zorgen om ;-)
-
Citaat:
koenkamphuys
Mijn tuintje ligt in Florida, waar ik niet heen kan, en daarom maak ik me er zorgen om ;-)
O ik lees het nu inderdaad anders! Ach, hoe dan ook was voor mij wel een goed advies :). Ik hoop dat jij binnenkort weer aan de slag kan in je Florida tuin en anders positief zien, heb je wat te doen als je er weer bent (al zullen er genoeg andere bezigheden zijn).