ja telefoons deden het prima met opladen alleen mijn ipad en android tablet niet :)
Afdrukvoorbeeld
ja telefoons deden het prima met opladen alleen mijn ipad en android tablet niet :)
Excuus. Mijn ipad ook...
mooi dan hebben ze dat gefixed inmiddels :)
Ja hoor. Ruim een week geleden in de dreamliner zowel telefoon als Ipad als Tablet van stroom voorzien. Alles natuurlijk via USB.
Bij het opladen van de telefoon is het wel belang (bij Samsung) dat je het goede kabeltje bij je hebt.
Maar niet zoals bij een A380 een stroomvoorziening via een wandcontactdoos.
Even nog over het eten en drinken op de vlucht van en naar Florida.
Dit staat op de site.
Verre bestemmingen
Onderweg van en naar een verre bestemming, serveren wij gratis een warme maaltijd met een glaasje water. Zin in meer drankjes of een snack? Tegen betaling kunt u deze bestellen aan boord. Voor passagiers in Star Class of Premium is deze service gratis.
Dank voor de tips over het opladen van mobiel/tablet, goed om te weten dat dat alleen werkt met een usb kabeltje, dan gaan deze ook mee.
Weet iemand hoe groot de kans is dat je ook daadwerkelijk je duo-Seat toegewezen krijgt?
Iemand hier ervaring mee? Het rare vind ik sowieso al dat de stoel naast mij nu niet geblokkeerd is terwijl ik wel een duo-Seat heb besteld. Of kun je dat zelf niet zien?
Je krijgt de duo-seat alleen toegewezen als de vlucht niet vol zit.
Zit deze wel vol, wordt het plekje bezet en krijg je je geld terug.
Wel kan je dan gewoon naast elkaar zitten.
Dat kun je zelf niet zien.
Als ze je stoel alsnog verkopen verdienen ze meer aan die persoon als aan jouw duoseat
Ja, dat snap ik wel, maar ik zou me zo voor kunnen stellen dat ze die plaats als bezet weergeven totdat de vlucht uitverkocht is en ze die plek ook echt nodig hebben.
Het stoelreserveringsysteem staat los van het boekingssyteem.
Even een vraagje aan b767-300er: ik heb een hele tijd geleden een advies van jou gelezen dat je op de heenweg het beste aan de linker/rechterkant van de Dreamliner kunt gaan zitten en terug dan net andersom. Hoe zat dat ook alweer? Wij willen in juni weer naar Orlando en boeken dan comfort class.
Tja, wil je aan de zonkant of de schaduwkant?
Ik denk schaduwkant, want dan kan het raamluik open blijven.
Hoe laat vertrek je?
Maandags 9.45 uur vanaf Schiphol. Terug vrijdags 19.35 vanaf Sandford via MIA naar Schiphol. We hebben nu in optie staan heen 30/5 en terug 10/6. Manlief moet nog weten of hij vrij krijgt van zijn werk.
Voor de terugreis stoelen ABC, voor de heenreis GHJ.
Dan zit je te schaduw.
Overigens kan het raamluik in een 787 niet "dicht" maar alleen "gedimt" worden, maar dat terzijde.
Wij vliegen 's middags om 15.15 richting Sanford dus dan neem ik aan dat wij precies andersom moeten gaan zitten als we in de schaduw willen zitten, dus ABC voor de heenreis?
Nee, pak ook maar GHJ. Of je moet hoogzomer gaan
Ja we gaan in juli, dus dan maar ABC?
voor de heenreis wel ja
Dank je wel voor het advies! We zullen er rekening mee houden.
Wij ook. Dank je wel voor je advies!
Naar aanleiding van een reactie op ons reisblog vandaag heb ik een vraagje. Is het zo dat het interview voorafgaande aan je vlucht naar de US (over of je de bagage zelf ingepakt hebt en zo) bij TUI niet meer aan de orde. Wij moesten het bij United namelijk nog wel beantwoorden net voor de checkin. Vreemd.
In januari met Tui gevolgen en inderdaad de gebruikelijke vragen werden niet meer gesteld.
Penpe, wat vreemd. Ik ben dit jaar in januari naar Florida gevlogen met TUI vanuit Amsterdam.
Vorig jaar met Jetairfly Brussel naar Florida en Tui Amsterdam naar Florida.
Het jaar daarvoor met Arkefly naar Florida en op al deze vluchten geen "kruisverhoor".
De jaren daarvoor vliegend met Delta, United, Icelandair en KLM naar diverse andere bestemmingen wel.
En weer wordt er van alles door elkaar gehaald...
Vwb Amsterdam Schiphol:
bij uitvoerende Amerikaanse maatschappijen vliegend naar de VS wordt elke passagier onderworpen aan een kort intervieuw. Aan de hand van de antwoorden wordt bepaald of je nog een uitgebreider intervieuw krijgt of niet.
Let op. De uitvoerende maatschappij is leidend! Al heb je via Delta geboekt op een KLM kist dan is KlM de uitvoerende maatschappij en krijg je het intervieuw niet. Het intervieuw wordt afgenomen door medewerkers van ProCheck International. Personeel handelt in dienst van dat bedrijf wat gecontroleerd wordt door de Amerikaanse Overheid.
Verder worden alle passgiers van alle maatschappijen vliegend naar Israel ook ondervraagd
De intervieuws vinden plaats bij:
Inchecken (alle united en American passagiers en Delta Business class passagiers)
gate: alle united en American passagiers welke overstappen op Schiphol) alle passagiers reizend naar Israel.
cluster op E4 en D1: alle delta overstappers en alle Delta economyclass passagiers
KLM Crown Lounge: alle Delta business overstappers die niet via de clusters gaan.
Alle overige maatschappijen welke op de VS vliegen houden geen intervieuws (nooit gedaan ook) met alle passagiers, maar ad random een select aantal. Dit is overigens een ander intvervieuw als hierboven beschreven. Deze ad random gekozen passagiers worden vervolgens geintervieuwed door Procheck International.
passagiers doe een overstap elkders in Europa hebben voor hun vlucht naar de VS
krijgen pas een intervieuw of iets soortgelijks op de luchthaven van overstap. (Als je bijvoorbeeld met icelandair, Iberia of Lufthansa vliegt en een overstap hebt op Reykjavik of Frankfurt of Madrid.
Vluchten naar overige bestemmingen of van andere maatschappijen hebben geen intervieuws!
Ik heb hier een paar maanden geleden al wat over geschreven.
http://www.floridaforum.nl/showthrea...l=1#post216830
@frans1949
ook ik heb je een PB gestuurd :)
Bedankt (weer) voor de duidelijke uitleg, Niels. En ook die paar vragen zullen ons niet tegenhouden te blijven vliegen op de US ;)
Ik heb ergens gelezen dat je, je ipad/phone/pod etc. voor 100% opgeladen moet hebben als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt, is dit bij TUI ook zo?
Hoi Jose,
Die regel ken ik niet en lijkt me ook niet haalbaar.
Het is wel zo dat de er maatschappijen zijn waarbij je het toestel in werkende staat moet tonen, dus niet een tablet mag meenemen als deze leeg is en niet aan kan.
Alle reizigers die vanaf Europa rechtstreeks naar de VS vliegen dienen aan kunnen tonen dat alle elektronische apparaten in hun handbagage dit ook echt zijn.
Om die reden dienen alle apparaten uit de handbagage opgestart te kunnen worden, of dit een iPad, iPod, telefoon, Laptop, Tablet of fototoestel is.
Daarom is het advies om alle spullen in je handbagage zó voor te bereiden dat ze allemaal met goede (volle) batterijen zijn voorzien.
Dingen die niet kunnen worden opgestart worden ingenomen en kunnen niet worden meegenomen.
Ik heb zelf en maar 1 keer meegemaakt dat bij mij écht alles moest worden opgestart... maar toch...
Apparaten dienen opgeladen te zijn inderdaad. Er kan steekproefsgewijs gecontroleerd worden.
Zelf 2x meegemaakt echter niet op vluchten van/naar de VS