Re: Dagtrip Orlando - Everglades (Miami)
Ik denk niet dat je na een dag reizen ook nog eens dat zou trekken. Het is inderdaad een 8 uur rijden en dan moet je nog dingen doen. Daarbij is het vroeger donker dan in NL.... nee, lekker een overnachting ergens plannen in Zuid-Florida is dan denk ik raadzaam. De eerste dag ga ik altijd lekker acclimatiseren daar... rustig aan mn rommeltjes opbergen, een Wal-Mart bezoeken, het zwembad in.. niet teveel doen.
En vroeg wakker op de eerste dag? Ik nie, pas rond 9 a 10u ofzo ga ik ontbijten en de dag beginnen, dus dat geldt niet voor iedereen. :mrgreen:
Tja, iedereen is natuurlijk anders. Maar ik spreek uit ervaring met het op en neer rijden naar Miami. Ik zou het idd niet doen de eerste dag, daar je op de terugweg echt neigingen gaat krijgen in slaap te vallen achter het stuur, zelfs als je al volledig uitgerust bent! Hoe lekker het rijden ook is in Florida, het is niet super boeiend! Zelf ben ik alleen op en neer geweest en dat vond ik al heel zwaar en lang duren. Als je dan ook nog eens een excursie gaat doen denk ik dat het een latertje gaat worden. Neem lekker een overnachting en doe de ene dag Miami en de andere dag de Everglades. Succes met beslissen...
Tjonge, ik heb altijd mega energie als ik weer in het vertrouwde Florida ben,
onderweg lig ik meestal 70% van de vlucht te slapen, dus de eerste dag ben ik echt top fit... maar ik reis ook bijzonder veel dus misschien ligt het daar wel aan.
Maar zo te lezen geldt dat niet voor een ieder ;-)
ik slaap ook in het vliegtuig (dankzij mijn huisarts hahahaha)
Ik slaap in vliegtuigen zonder hulpmiddelen...
Zowel op de lange intercontinentale als de binnenlandse vluchten...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
r.teeuwsen
de eerste dag ben ik echt top fit... maar ik reis ook bijzonder veel dus misschien ligt het daar wel aan. Maar zo te lezen geldt dat niet voor een ieder ;-)
We zijn nu eenmaal niet hetzelfde. Gelukkig maar, want anders zouden we allemaal dezelfde dingen doen op hetzelfde moment.
Goh, ik zou willen dat ik kon slapen in een vliegtuig. Is me slechts 1 keer gegund, toen ik een gratis upgrade naar businessclass kreeg. Economy en economy plus is het me nog nooit langer dan 15 minuten gelukt, helaas.....
Ik ben 2 weken geleden vanuit Miami naar Orlando gereden via de Turnpike. Je doet er toch zo'n uurtje of 4 over. Wil je dat in één dag heen en weer doen zit je 8 uur in de auto. Volgens mij maakt het niet uit of je in het vliegtuig slapen kunt of niet want het is gewoon niet te doen. Als je er fysiek wel toe in staat bent; wat voor een tijd heb je dan nog over iets te gaan zien of doen?
Slapen lukt dus mij ook nooit maar met een licht slaaptabletje van mijn huisarts gaat het altijd prima. :)
Dit jaar waarschijnlijk op de heenweg niet (we gaan om 14.00uur) anders slaap je s' nachts weer niet :)
Hallo allemaal,
Leuk dat het zo'n discussie heeft opgeleverd.
We hebben besloten om "Het" de eerste dag te gaan doen. Bij onze andere Amerika reizen plannen we de eerste hele dag ook lange ritten / lange dagen dus.. 14 September vliegen we landen al om half 5. We gaan de boel inruimen, even wat eten, slapen. Rond half 6 's ochtends in de auto dan moeten we toch 11 uur de Everglades tour kunnen doen. Rond 2 uur in de middag een rondrit Miami kunnen doen en tegen 4 of 5 uur weer op weg zijn naar Orlando. Eten mee in de auto voor de heen reis. 's Avonds een keer op ons gemakkie stoppen onderweg voor wat te eten. Rond 11 uur weer op de kamer.
Ontbijtje staat dan voor de dag daarop pas om 10 uur gepland....
Bedankt allemaal.
Kathy
ps deze discussie ben ik ook gestart op het Orlando forum van tripadvisor en daar zijn ze toch wat huiverige voor de hele onderneming. Zou dat dan toch in verschil in Amerikanen en Nederlanders zijn ??
Citaat:
kathy
ps deze discussie ben ik ook gestart op het Orlando forum van tripadvisor en daar zijn ze toch wat huiverige voor de hele onderneming. Zou dat dan toch in verschil in Amerikanen en Nederlanders zijn ??
Niet om het een of ander maar als ik de reacties zo lees dan zijn er ook op dit forum niet zo heel veel mensen te vinden die je dit aanraden.
Op de terug weg loert het meeste gevaar voor jullie, de weg is nogal eentonig en normaal al slaapverwekkend laat staan als je moe bent. Ik zou maar zorgen voor een goede dosis koffie om wakker te blijven gedurende de terug reis.
hoi kathy
de discussie is inderdaad erg interessant en leuk om te volgen
zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende menningen, dat is het leuke maar ook het lastige natuurlijk van een forum.
overal op dit forum is te lezen dat het jammer is om voor 1 dag naar miami uit orlando te gaan, omdat er zoveel te zien is, en dan oook nog in combi met de everglades. idd een hele onderneming, maar tja, als jij dat wil, wie zijn wij om je tegen te houden. ik begrijp dat wanneer je met een kort tijdsbestek zit en je toch zoveell mogelijk wilt zien, dat je dan concessies doet. Zou ik ook doen ;-) iedereen heeft zijn eigen prioriteiten en vind het echt heel stoer dat je toch een dag naar miami en everglades gaat, terwijl je in orlando zit. dus ik vind het helemaal leuk en ben benieuwd hoe het bevalt!
Je gaat het in ieder geval een gedeelte zien.
de andere discussie. ik kan ook niet slapen in het vliegtuig en voor mij zou het echt waardeloos zijn, zoveel te rijden op de dag erna, alhoewel wij zelf de dag na onze vlucht ook naar miami gaan, alleen wij hoeven alleen heen en daar de boel ontdekken want hebben daar een hotel. maar slapen in het vliegtuig? maakt niet uit hoe lang de vlucht of hoe laat, zelf een reis van 24 uur (zambia met 3 keer overstappen) ik slaap niet. helaas :-(
Citaat:
verwijderd
Op de terug weg loert het meeste gevaar voor jullie, de weg is nogal eentonig en normaal al slaapverwekkend laat staan als je moe bent. Ik zou maar zorgen voor een goede dosis koffie om wakker te blijven gedurende de terug reis.
Ook ik voelde me op een dagtrip naar Miami langzaam wegsukkelen achter het stuur. Maar zo'n dagtrip naar Miami is veel te kort ten opzichte van de tijd die je nodig hebt voor de heen- en terug rit, en ook zie je dan veel minder.
En zoals Jeroen al zegt is de Turnopike zeer eentonig.
Wij doen het volgende maand anders, wij hebben een overnachting geboekt in Fort Lauderdale zodat wij er een 2-daagse trip van maken. Lekker relaxed en je loopt dan niet de hele tijd op je horloge te kijken omdat je bijtijds weer terug wilt rijden. Wij vertrekken lekker vroeg vanuit onze villa en gaan dan helemaal binnendoor via de Hwy27, dan is het ook maar een kleine 4 uur rijden maar langs de '27' kun je ook wat meer pauzes inlassen en hier en daar rondkijken. De volgende avond vertrekken wij dan weer rond 18:00 en zijn dan
weer redelijk bijtijds in onze villa terug zdat het geen nachtwerk wordt.
En met een beetje zoeken op expedia.com kom je best leuke hotelaanbiedingen tegen...
Groetjes,
Pieter & Petra
Bedankt weer voor de reacties.
Het gaat niet over tijd hebben om in zuid Florida te overnachten want die hebben we wel maar wij zijn geen steden mensen, willen er zo kort mogelijk blijven. Dus voor de steden is een snelle (vaak georganiseerde) stadtour voor ons voldoende.
De Everglades is een heel ander verhaal, dat is waarschijnlijk een prachtig natuurpark wat eigenlijk een langer bezoek verdient dan een paar uur. Voor nu willen we even een snelle blik werpen op de Everglades waarna we er misschien in een latere reis wat langer voor uit trekken.
Het rijden op een saaie weg, als we moe zijn, ja dat is oppassen geblazen maar wij kunnen allebei rijden en als de een rijdt blijft de andere wakker. Zijn we allebei moe/slaperig, dan zetten we de auto altijd een uur of anderhalf langs de kant om wat te slapen. We hebben nooit haast om ergens te komen.
Het idee om twee dingen in één dag te doen is eigenlijk ontstaan doordat ik een georganiseerde dagtrip langs zag komen vanuit Orlando, via de Everglades naar Miami met een rondrit en een bezoek aan South Beach met een bus !! Dus qua tijd is het te doen....we gaan het gewoon doen en gaan er van genieten. Lukt de terug weg helemaal niet meer dan kunnen we altijd nog ergens een motel opzoeken.
Nog 22 nachtjes slapen... but who's counting !
Wij hebben in 2004 ook vanuit Orlando in een dag Miami bezocht en daarna een Airboat tocht gedaan bij Billie Swamp. Voor een indruk zou je ons verslag van 2004 kunnen bekijken. Het gaat dan om dag 6
Grz en een fijne vakantie.
Ton
Hallo Dr Phlox,
Aha, ben blij dat ik toch niet de enige "gek" ben die denkt dat het wel kan op één dag !
Leuk om de ontwikkelingen in je reizen en reisverslagen te lezen. Wat een onderneming om met drie kinderen een hele maand naar Florida te gaan maar wat een fantastische herinnering heb je hen (en jullie zelf ook natuurlijk) daarmee gegeven !
Bedankt voor je reactie.
Kathy
Hallo allemaal,
Nu we weer terug zijn van onze "magical" vakantie wil ik nog even een up date geven over onze dagtocht naar de Everglades en Miami.
We zijn de eerste dag niet gegaan, eerst wat uitgerust van de reis en wat zaken geregeld voor het verdere verblijf.
De tweede dag zijn we om 6 uur weggegaan vanaf Disneyworld. Na 1 staande ontbijt pauze en 1 "koffie" pauze waren we om 10.30 uur bij de balie van gatorpark in zoetwater Everglades. Hier hebben we een airboat ride gedaan en inderdaad alligators gezien. Toen op ons gemakkie via een binnenweg naar Miamibeach / Southbeach gegaan. We waren net te laat voor de 1 uur tour met Ducktours dus even rond gewandeld langs Southbeach en wat rond gesnuffeld in het Art Deco district. Om 3 uur een toer gedaan van 1,5 uur. Om half 10 's avonds zaten we aan de pizza in Kissimmee !
Hoe noemen ze dat ook alweer.... moe maar voldaan ! Voor ons was dit voldoende, de Ducktour leuk maar verwacht er geen hoogstaande literaire informatie van maar als je een leuke tijd wilt hebben in een open amfibie voertuig op de weg en op het water, dan is het een aanrader.
De dag erop gewoon uitgeslapen, een ontbijtje met Mary Poppins gedaan en van de rest van onze vakantie genoten.
Kathy, voor een volgende keer zou ik je toch adviseren meer tijd in de Everglades door te brengen. De airboot is niet echt de manier om het gebied nou goed te zien: er zijn volop mogleijkheden om de natuur van veel dichterbij en veel intenser te zien. Je schreef in een eerdere post al dat steden niet zozeer je ding waren maar natuurgebieden wel. Na een aantal 'uitstapjes' naar de Everglades - voor mij altijd 3 uur rijden en altijd binnendoor, heb gewoon geen andere keuze - ben ik erg onder de indruk geraakt van de veelzijdigheid van het gebied. En dan staan Shark Valley en Flamingo nog altijd op mijn verlanglijstje. Bergen tips vind je op het everglades-topic.
W.J. Janes Memorial Scenic Drive
't Is niet helemaal Everglades meer, d.w.z. niet meer het Everglades National Park, maar toch.
Iemand bekend met de W.J. Janes Memorial Scenic Drive? Ik heb 'm hoog op mijn verlanglijstje staan! De route begint bij Copeland ten westen SR 29, wat ten noorden van de kruising met US 41, en loopt door het Fakahatchee Strand State Preserve. Dit moerasbos (hammock), is ooit nog een houtkapgebied geweest maar zodanig is hersteld dat het de rijkste flora herbergt van heel Florida:
Citaat:
Its groves of native royal palms are the most abundant in the state and the ecosystem of the Fakahatchee Strand is the only place in the world where bald cypress trees and royal palms share the forest canopy. It is the orchid and bromeliad capital of the continent with 44 native orchids and 14 native bromeliad species.
Bij het bezoekerscentrum, vlakbij Copeland, is een boardwalk, verder loopt de weg in westelijke richting over een van de voormalige spoorbaantjes die dienden voor de afvoer van het hout en die het gebied nog doorkruisen.
De weg komt uit in een ander gebied, het Picayune Strand State Forest, ooit bedoeld en verkaveld als een gigantisch huizenbouwproject maar na falikant mislukt te zijn, nu teruggegeven aan de natuur. Ik heb voor mezelf een route uitgestippeld die uiteindelijk in Naples eindigt; maar ik vroeg me af of iemand hier al eens geweest is en wat de ervaringen zijn.
Als ik de route heb gedaan, waarschijnlijk deze zomervakantie, zal ik in dit topic uitgebreid verslag ervan doen.