-
Autokinderstoel op vlucht Air Berlin
Op 4 oktober vertrekken wij vanaf Dusseldorf naar Fort Myers met onze twee kinderen. Voor onze kleine van 2 jaar hebben wij een aparte stoel geboekt. Het is mogelijk om voor hem een autostoeltje mee te nemen op de vlucht zodat hij makkelijk kan zitten.
Nou is onze vraag of iemand op het forum daar ook ervaring mee heeft en of iemand zeker weet of een maxicosi toby in de stoelen van die vlucht past
-
Re: Autokinderstoel op vlucht Air Berlin
Wij hebben op onze 2e reis ook het autostoeltje van onze zoon meegenomen naar Miami. Het was een Römer King van 44cm breed (op het breedste punt)
en paste op de stoelen van een Airbus A319 van BA en de 747 van Boeing.
Op de site van maatschappijen staan de voorwaarden voor het meenemen van een autostoeltje. Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar je zou ook het door de FAA goedgekeurde CARES meenemen. Ik heb dit systeem ook meegenomen als back-up mocht het stoeltje niet goed zijn, maar heb het niet hoeven gebruiken.
Het CARES systeem is hetzelfde als de gordels in een autostoeltje alleen bevestigd aan de vliegtuigstoel. Kijk anders op deze site:
http://www.kinderenvliegenveilig.nl/index.php?page=faq
-
Wij gaan in juli naar Florida met onze kids. Onze zoon is acht jaar en ca. 1,30 meter groot. Moeten wij voor hem toch een autostoeltje huren/kopen in Florida. Of mag hij zonder stoeltje plaatsnemen in de auto? Wie weet de richtlijnen?
-
Dit kan ik erover vinden:
Florida state law requires children under age 5 to be protected with an approved and properly used child restraint device. For children under 3, Florida law requires that they be in a separate car seat or a car seat that is integrated into the vehicle. For children ages 4 and 5, a separate car seat, integrated car seat or seat belt may be used.
Onze kinderen waren voor het eerst 5 en 6 toen ze meegingen en hebben nooit een stoeltje of een verhoger (booster seat) gebruikt. Nu zijn ze ongeveer 1.30 en 1.40 en ook dit jaar (8 en 10) en ook dit jaar gaan ze niet meer. Overigens zijn de booster seats bij de walmart heel goedkoop dus als je zoon het fijner vind om naar buiten te kijken tijdens het autorijden zou je er daar een kunnen kopen.
-
Vliegt Air Berlin al met een nieuw toestel naar Fort Myers?
Weet iemand of AB al met de nieuwe toestellen naar Fort Myers vliegt?
-
Re: Vliegt Air Berlin al met een nieuw toestel naar Fort Myers?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Lindaa
Weet iemand of AB al met de nieuwe toestellen naar Fort Myers vliegt?
Wij zijn naar Miami met een nieuw toestel gevlogen. Terug was het een oud toestel en dat was niet echt heel fijn (geen inflight entertainment, nog minder beenruimte dan normaal en oude stoelen)
Dus om met zekerheid te zeggen of het een oud of nieuw toestel wordt is denk ik ook voor FM niet te zeggen.
-
Re: Vliegen met Air Berlin
Wij vliegen dinsdag naar Fort Myers. We zullen het laten weten.
-
Wij vlogen 8-8 vanaf Düsseldorf met airbelin naar Miami. Wij hadden ook een oud (krap) toestel. Gewoon schermen boven de middelste rij...
-
Wij hadden vandaag (vlucht AB7008 van Dusseldorf naar Fort Myers) een omgebouwd toestel. Ieder een eigen schermpje. Leuke films en spelletjes. Eten was ook prima. Keuze uit Nudeln of Rinderfrikadelle met tomatensaus. Vlucht duurde een half uur korter dan was gepland. Wij waren om half 7 bij de check-in en waren meteen aan de beurt. Onze vlucht ging om 09.10 uur.
-
Bedankt voor de info! Fijne vakantie!
-
Air Berlin aanbiedingen
Om toe te happen…
Vlieg tegen speciale voordeeltarieven vanaf Düsseldorf en ontdek de Verenigde Staten!Non-stop vanaf Düsseldorf:New York v.a. € 479* per retour
Miami v.a. € 559* per retour
Los Angeles v.a. € 669* per retour
Met onze partner American Airlines kunt u vele andere bestemmingen in de USA bereiken, o.a.: Dallas of Washington v.a. € 559* per retour
Las Vegas v.a. € 649* per retour
Honolulu v.a. € 1.129* per retour
http://www.airberlin.com/nl-NL/site/...sub=headerlink
-
-
Helaas weer niet in hoogseizoen en/of kerst natuurlijk :mad:
Boeken: 22 /m 28-05-2013 Reizen: 1-10 t/m 13-12-2013 en 13-01 t/m 21-03-2014
-
De Airberlin adventskalender is er weer, elke een andere aanbieding. Morgen(16-12) is Miami aan de beurt , althans dat meen ik te herkennen aan de preview.
Toch maar even kijken denk ik ;-) http://www.airberlin.com/de-DE/site/advent/calendar.php
-
Afgelopen week stond er een artikel in de Telegraaf over Air Berlin:
BERLIJN – De zwaar verliesgevende Duitse vliegmaatschappij Airberlin hangt aan een
zijden draadje. Vanaf Düsseldorf bedient deze maatschappij ook de Nederlandse markt
actief met verre vluchten. De bedrijfstop heeft de presentatie van de jaarcijfers uitgesteld naar eind April
vanwege een noodzakelijke herkapitalisatie.
Naar verwachting heeft Airberlin in 2013 een operationeel verlies
van rond de €200 miljoen geleden op een omzet van ruim €4 miljard.
De Duitse luchtvaartinspectie heeft Airberlin op de korrel.
Gevraagd wordt of de kosten van onderhoud aan vliegtuigen straks nog wel betaald kunnen worden.
De airline beweert echter dat de veiligheid niet in het geding is. Ook wijst de toezichthouder erop dat
een meerderheid van de aandelen in Duitse en Europese handen moet blijven om verkeersrechten te behouden.
Airberlin is beursgenoteerd, maar analisten verwachten dat de onderneming binnenkort van de
beurs wordt gehaald om in een andere vorm te worden voortgezet.
De Arabische maatschappij Etihad uit Abu Dhabi, ook partner van Air France KLM, wil haar 29%
belang in Airberlin opschroeven naar 49,5%. Dat is al aangemeld bij de Duitse autoriteiten, weten
ingewijden, om grip te houden op het vliegverkeer.
Etihad-topman James Hogan is er alles aan gelegen om in Europa een stevige vinger in de pap te
hebben. Onder zijn regie zou Airberlin moeten uitgroeien tot een puur vliegbedrijf voor lijndiensten om
knooppunt Abu Dhabi te ’voeden’.
De vakantiecharters van Airberlin zouden dan verkocht worden aan reisconcerns als TUI of Thomas
Cook om het eigen vermogen te versterken.
Spannend, omdat veel Florida gangers geboekt hebben bij deze aanbieder.
-
Wij vliegen over 3 weken met Air Berlin. Geen berichten waar je op zit te wachten als je bijna op vakantie gaat.:(
-
Moet je geen zorgen maken.
-
Je moet je geen zorgen maken want er is niet veel wat je kunt doen….
Het is gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.
De maatschappij is de 2e grootste aanbieder in Duitsland (naast Lufthansa), dus zeker interessant voor investeerders
of andere vliegmaatschappijen.
Hebben zelf ook geboekt bij Air Berlin voor Juli
-
Ik heb ook geboekt voor november, maar maak me geen zorgen, alhoewel je wel even schrikt als je het artikel leest.
Wel heb ik de vraag over de topbonus kaart. want als ik het goed begrijp hebben wij op de intercontinentale vlucht een flydeal tarief geboekt. Als ik dan de topbonus service kaart aanschaf betekent dat volgens mij volgens de site dat ik 2 koffers van 32 kg pp mag meenemen
http://www.airberlin.com/site/affili...epaeck_eng.jpg
zien jullie dit ook?
en kan ik die topbonus kaart nog aanschaffen en gebruiken als ik mijn tickets al geboekt heb?
dank jullie wel
groetjes rebecca
-
Citaat:
Moolenschotjes
Je moet je geen zorgen maken want er is niet veel wat je kunt doen….
Het is gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.
De maatschappij is de 2e grootste aanbieder in Duitsland (naast Lufthansa), dus zeker interessant voor investeerders
of andere vliegmaatschappijen.
Hebben zelf ook geboekt bij Air Berlin voor Juli
Dat was Martinair vroeger ook ooit in Nederland......
Maar idd ik zou me ook geen zorgen maken..
-
Ik heb ook een topbonuskaart gekocht. Daarbij zit ook stoelreservering inbegrepen, en de kaart was nog goedkoper dan 4 x een stoel reserveren. Bovendien idd meer bagage meenemen.
-
@ beccie25.
Je kunt de kaart altijd kopen alleen weet ik niet of je met terugwerkende kracht de stoelreserveringen terug krijgt.
Wat betreft de koffers is het per Bonus kaart 2 koffers en niet per persoon.
Als je vier koffers mee wilt nemen zou je dus twee kaarten nodig hebben.
-
hoi verkerk, dat begreep iik van de website, het gaat mij meer om de extra bagage, omdat wij 6 weken gaan en we gegarandeerd een extra koffer mee terug nemen, dus scheelt het al in de kosten.
Overigens lees ik wel dat de service kaart niet 39 euro maar 119 euro kost!!
voor mij nog steeds voordeliger vanwege de extra koffer, maar handig om te weten
Overigens...... de servicelijn van AB is niet bereikbaar op dit moment..... humzzzzz
-
Daarvoor hebben wij hem ook.:rolleyes:
In Düsseldorf totaal geen probleem mee gehad maar bij terugkomst wilden ze niet geloven dat er een koffer gratis mee mocht. Ik had de voorwaarden uitgeprint bij me en kon zodoende snel de discussie beëindigen.
Misschien makkelijk om dit ook te doen? Het is maar een vrijblijvende tip uiteraard.
-
Hele goede tip!!! thanks ga ik zeker doen, want inderdaad 1 koffer extra en deze en nog een andere 32 kg is super als we uit florida terug komen ;-)
dat uitprinten is inderdaad heel handig, vind overigens wel een hoge prijs voor de kaart, maar ja, een extra koffer is al meer dus keus is makkelijk
-
Ook wij vliegen van de zomer met AirBerlin en ik las van de week in de Telegraaf dat ze aan een zijden draadje hangen....... Heeft iemand daar nog iets over gehoord of gelezen? Ik moet er toch niet aan denken dat ze failliet gaan :(
-
@ beccie25.
Och de prijs valt wel mee. Ik moest twee jaar geleden 125 Dollar betalen voor een koffer met overgewicht. Dan verdien je de kaart al snel terug. :D
-
Hebben het ook gelezen Saskia en hier vermeld.
Geen zorgen maken op dit moment. Kan niet veel doen.
De maatschappij wil van de beurs af en de investeerder Etihad zou zijn belang in Air Berlin willen vergroten van 30 naar 49,9 procent.
Er is ook sprake om Air Berlin te fuseren met de noodlijdende Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia. Lufthansa, de grootste luchtvaartmaatschappij
van Duitsland, wil dat de Europese Commissie daar een stokje voor moet steken. Volgens Lufthansa zou een investering van het met oliedollars
gefinancierde staatsbedrijf Etihad leiden tot oneerlijke concurrentie. Het vreest dat zijn Arabische rivaal straks ook via Rome de Europese markt voor
intercontinentaal vliegverkeer kan leegplunderen. Etihad heeft ook belangen in Jet Airways, Air Serbia, Virgin Australia, Air Seychelles en het Ierse Air Lingus.
Geloof niet dat dit bericht over Air Berlin veel invloed gaat hebben op de boekingen voor de komende maanden en dat de maatschappij binnenkort failliet gaat.
Maar helaas is niets zeker… gewoon afwachten dus en bezig blijven met het plannen van de vakantie in Florida...
-
Vlucht met Air Berlin van Dusseldorf naar Miami:
weet iemand of je tegenwoordig in de economy class persoonlijk entertainment via een scherm in de stoel voor je hebt?
-
Nog even ter aanvulling voor de mensen die overwegen een servicecard te kopen. Het extra bagage meenemen geldt alleen als je de kaart hebt aangeschaft voor de aankopp van je tickets. Dit staat in de kleine lettertje. Wij wilden de kaart ook aanschaffen voor extra bagage en stoelreserveringen, maar hebben er om deze reden vanaf gezien.
-
Citaat:
Maresjes
Vlucht met Air Berlin van Dusseldorf naar Miami:
weet iemand of je tegenwoordig in de economy class persoonlijk entertainment via een scherm in de stoel voor je hebt?
In de stoel voor je!
-
Ik lees hier nét over de 'problemen' bij Air Berlin.
wij willen graag terug rechtstreeks op Fort Myers vliegen volgend jaar april...
zouden we dan het risico nemen om te boeken? Alles is nog te boeken op hun website..
-
Hoi Julieke,
Dat was in Maart - in April Etihad is gekomen met geld. http://www.bloomberg.com/news/2014-0...er-revamp.html
Dit is geen garantie voor de toekomst, maar dat heb je ook niet met andere maatschappijen.
Ik denk dat ze voorlopig door blijven gaan. ( ik heb zelf ook tickets gekocht voor volgend jaar via Air Berlin)...
-
Dank je wel!
ben al weken aant rondkijken en ineens zie ik via world ticketcenter prijzen van 650 euro, terwijl alle andere sites, en air berlin zelf rond de 780 liggen...
dus dan is het snel beslissen denk ik want denk niet dat ze nog zullen zakken. Wanneer gaan jullie? Wij willen 2 april heen en 18 april terug.
Ons zoontje zal nog geen 2 jaar zijn maar we willen toch een stoel. Boek ik dan gewoon een kind? Want bij baby wordt er geen stoel aangerekend...
-
Hi Julieke,
Wij gaan van 25 april t/m 14/05 - heb zelfs 2 kids (5 en 3 jaar).
Als je aan mijn vraagt, zou ik de stoel boeken ook al kost veel geld. Het is een lange vlucht en kan heel krap zijn met die stoelen. Of je moet geluk hebben dat de vliegtuig niet helemaal vol is. Mijn ervaring met Air Berlin naar Florida is dat de vluchten bijna altijd vol zitten...
-
Ja, ik ben sowieso van plan om een stoel te boeken. Daar begin ik niet aan. :-)
afgelopen mei zijn we nog naar miami gevlogen, toen waren de vluchten beide half vol.
Vorig jaar zijn we op Fort Myers gevlogen en toen zat ie wel altijd goed vol. Je kan dat risico niet nemen. 10 uur met een peuter van 1,5 op je schoot!
Ik hoop dat alles goed blijft gaan bij Air Berlin. Ben alleen nog aant twijfelen of ik boek of nog wacht... Vorig jaar hebben we 580 euro betaald en laatst op Miami 520.
Maar het is paasvakantie dus...:-)
leuke vooruitzichten toch alweer :-)
-
Hebben vorige week de service kaart aangekocht bij AirBerlin, omdat we er eigenlijk nu al vanuit gaan dat de standaard 23 kilo's.... te weinig zullen gaan zijn en overgewicht bij deze maatschappij erg duur is.
In een eerdere reactie hier wordt vermeld dat het bijboeken op een later moment niet meer mogelijk is, maar dat is niet helemaal correct als je namelijk vooraf een gratis TopBonus kaar aanvraagt.
Bij het aanvragen van de servicekaart upgrade, vraag men naar je TopBonus klantenkaart, waarbij je boeking automatisch wordt opgewaardeerd naar twee maal 32 kg bagage.
Helaas is restitutie van stoelreservering niet mogelijk. Vonden wij niet zo heel erg omdat we graag de extra vrijstelling van bagage wilden :up:
-
Wat is het verschil tussen de topbonus kaart en de service kaart?
-
Topbonus kaart kan je gratis aanvragen (punten besparen), service kaart kost rond 109euro's. Voordeel van de service kaart is dat je gratis stoel kan reserveren of goedkoper xl-plaatsen kan boeken, extra kilo's bagage mee kan nemen en extra punten kan sparen. Je hebt maar een service kaart nodig om gratis de stoel te mogen reserveren voor je gezelschap. Wij vliegen met z'n 4. Dat betekent al 100euro's per vlucht voor stoelreservering. Met de service kaart zijn wij dus goedkoper uit. Belangrijk punt: eerste een service kaart aanvragen en dan pas het ticket boeken! (en wacht 2 dagen na de aankoop van je service kaart voordat je stoel wil reserveren ook al laat de website al zien dat je een service kaart hebt! ik heb namelijk deze fout gemaakt en kreeg op de factuur alsnog de kosten van de stoelreservering. Ik heb een klacht ingediend en dan hebben ze die kosten gecorrigeerd, maar je kan dit beter vermijden door 2 dagen te wachten)
-
Ik heb een paar weken geleden gebeld met Air Berlin voor de servicecard en toen werd verteld dat de bagagevrijdom van 2x32 kg alleen is als je de servicecard voor de boeking aanvraagt. Dit staat ook in de kleine lettertjes bij de voorwaarden van de kaart.
miscchien toch nog een keertje bellen. Zou fijn zijn die extra kgs :-)
Conditions Servicecard (op website)
Please note that your topbonus Service Card needs to be valid at the day of booking as well as during the travel period if you want to take advantage of the Service Card’s baggage benefits.