Nee, wij gaan gewoon als eerste in de rij bij Dollar staan. :-\"
Afdrukvoorbeeld
*** heeft nog visioenen van de lange rijen bij de Alamo balie in de meivakantie van 2009 ***
Njit bedankt,
heb een mail gestuurd en m'n prijs is aangepast...
dus iedereen die auto geboekt heeft bij eautohuur tussendoor even kijken of er prijswijzingen zijn, want dan passen ze de prijs naar beneden aan...
groetjes Monique
Heb je toch mooi weer 126 euro extra te besteden :)
Hoeveel moet je ongeveer voor borg betalen? Kan dat niet bij alle aanbieders vinden.
Ik heb nog nooit borg betaald voor een huurauto, wél moet je je cc-gegevens achterlaten en dat wordt als borg gezien.
Dat is niet helemaal waar.
D'r wordt een bedrag op je creditcard (deze keer was het volgens mij voor onze Chevy Suburban $1.000) 'On Hold' gezet, het wordt dan niet afgeschreven van je creditcard maar je limiet wordt wel met dat bedrag omlaag gehaald.
$1000 is wel erg veel. In het algemeen is het $500.
Ok maar dan wordt het bedrag gereserveerd, dat heb ik inderdaad vaker gelezen hier op het forum. Dat vind ik toch wat anders dan echt borg betalen (wat ik me overigens wel goed voor kan stellen als je geen cc hebt, maar dan wordt het wel lastiger (niet onmogelijk) om een auto te huren).
Deze discussie hierover is nog niet zo lang geleden ook gevoerd; zie ook hier . WRC geeft aan dat de borg bij Alamo $ 300 bedraagt. Onder de 25 jaar is de borg volgens hen $ 500. Op de site van Alamo kan ik de borg bedragen helaas niet vinden.
Overigens kan ik op mijn overzicht van Mastercard zien welke bedragen op de cc geboekt zijn en welke 'pending' zijn. De bedragen voor de borg van de auto en de villa/condo zijn niet zichtbaar, ik kan ook niet zien of ze het saldo beinvloeden.
Klopt helemaal, je moet dan veel dieper in de buidel tasten. Exit reizen geeft hier bijvoorbeeld over huren bij Dollar aan:
Citaat:
U dient er rekening mee te houden dat u een borg dient te betalen bij het ophalen van de huurauto. Indien u over een creditcard beschikt kan men daarvan een afdruk maken waardoor u geen borg dient te betalen. Contant bedraagt de borg tussen de $100 en $500 exclusief tax per week, de bedragen zijn afhankelijk van het type huurauto
Oké, het kan goed zijn dat ik fout zit met mijn $1.000, misschien was dat voor de RV, weet het niet meer precies...
heeft iemand ervaring met het verhuurbedrijf EconomyCarRentals.com?
Welke organisatie zit hierachter?
bedankt,
Hier kun je in ieder geval ervaringen lezen:
Deze drie maar even geplakt, krijg je een idee.:wink:
Zit een grieks bedrijf achter:
Pangosmio Sa Car Rentals
Agia Pelagia, Dimos Gaziou
Heraklion, Crete 71414,
GREECE
info [at] pangosmio.gr
Vanwaar deze vraag? Er zijn genoeg bedrijven te vinden op het forum die als goed en goedkoop bekend staan. Waarom dan met een onbekende partij in zee gaan?
Vandaag de vouchers binnen gekregen voor de beide SUV's. Nu gaat de vakantie er echt aan komen!
Hallo, bij expedia staat het er nu expleciet bij..... incl verzekeringen en belastingen....
Volgens mij hebben ze wel leuke prijzen.....Speciale leverancierprijs? ? ?
Sorry, maar de site blinkt nog steeds niet uit in duidelijkheid. Sterker, ik geloof niet dat er in de afgelopen periode teksten zijn gewijzigd. Wat moet je nu met zo'n tekst die je tijdens de boeking op hun site te zien krijgt:
Dan ook maar even over de leuke prijzen van expedia.....:wink: Snel even het tarief van 'onze' periode vergeleken. Voor een midsize suv brengt expedia €1440 euro in rekening voor een auto bij National. Wij betalen voor dezelfde periode met dezelfde voorwaarden bij eautohuur/Dollar € 953 en vijftig centjes. Een verschil van 34 % t.o.v. expedia bij één vergelijking van een van de meest populaire categorieen. Volgens mij kijken de meeste mensen dan nog even verder......:-kCitaat:
Misschien moet je ter plaatse andere kosten voldoen, zoals bijtanken, toeslagen voor extra bestuurders, toeslagen voor een jonge bestuurder, en bezorging- en ophaalkosten.
Datumwijzigingen leiden mogelijk tot prijsveranderingen.
Op het tijdstip van verhuur worden mogelijk extra kosten of toeslagen in rekening gebracht.
Jij hebt dus de voorwaarden van Dollar en Expedia vergeleken.... waar heb je dat gevonden? Ik kom alleen tot het bijbetalen van extra bestuurder en tank benzine....
Zit er in amerika in de auto's ook standaard een sigaretten aansteker in? Om bijv .de gps op te laden?
Hoeveel had je er gehad willen hebben?
Ja dus, die zit er in. In veel auto's zelfs meerdere; in de middenconsole, bij één of beide kanten achterin, in de kofferbak etc.
Ik heb de voorwaarden van e-autohuur en expedia vergeleken. Het citaat is uit de voorwaarden van expedia.
@ mindcrash: Het lijkt wel of je denkt dat het in de VS een soort derde wereldland is waar je aftandse Peugeots huurt:wink:. Maak je geen zorgen; iedere auto heeft ten minste een, maar vaak meerdere aansluitingen.
.............waar je aftandse Peugeots huurt:wink:. Maak je geen zorgen...........................
Maar die stammen tenminste uit een tijd, dat roken in de auto nog normaal was.........met de huidige antirooklobby weet je het maar niet.:-D:wink:
Knaapje
Daarom heet het tegenwoordig steeds vaker gewoon een 12-Volts aansluiting. Dat is het eigenlijk gewoon ook.
Daarom draag ik ook altijd een spijker, korte of trainingsbroek :mrgreen:
Kidding, maar wat ik ook wel handig vindt is dat er tegenwoordig ook (bijna) altijd een 3.5mm plug zit voor het aansluiten van een Ipod of andere muziekspeler.
Vaak direct op de radio, maar soms ook verborgen (Ford Expedition) in de console.
Zeker met rondreizen is dat vaak een uitkomst, kan de Itrip mooi thuisblijven.
Als ik het hier zo een beetje lees, is Dollar of USAreisen.de altijd goedkoper dan Alamo. Maar als ik het opzoek voor onze periode (2 tot 13 mei, goedkoopste klasse) dan kom ik juist bij Alamo goedkoper uit. Klopt dit wel?
En dan nog een vraagje. Als je de prijs bij Alamo.nl ziet, komen er dan nog veel extra kosten bovenop bij het vliegveld?
En welke verzekering heb je nodig?
Oeps, een auto huren via internet vraagt wel wat meer dan "zo'n beetje lezen" hoor. Je moet er echt even voor gaan zitten.
m te beginnen verhoudt usareisen.de zich tot Alamo en Dollar als Albert Heijn tot Coca Cola. Een fles Coke kan je immers ook bij verschillende bedrijven kopen? Voor de autohuur zijn er ook verschillende aanbieders.
Net zoals de prijs voor een fles Coke bij verschillende leveanciers verschilt, verschillen ook de prijzen voor de autohuur. Je moet die prijzen zelf vergelijken Of het klopt, kan je zelf goed beoordelen, toch?
ALs je een auto huurt, kies je voor een bepaald pakket voorzieningen. De inhoud van zo'n pakket, staat perfect beschreven op de sites van de verschillende aanbieders zoals usareisen, eautohuur, Alamo.com, enz. enz. ook op dit forum is al erg veeel over dit onderwerp geschreven.
Welk pakket je ook kiest, het voorziet in de noodzakelijke voorzieningen. Maar je kiest natuurlijk zelf. Daarom is het handig om hier zelf wat meer over te lezen, zodat je begrijpt welke overeenkomst je afsluit. Je ziet dan ook, dat, als je tenminste het juiste pakket kiest, er geen kosten meer bijkomen.
Een prijsvergelijking is ook gemakkelijk zelf te maken. Maak een tabelletje en verwerk daarin de kosten van de verschillende typen auto's. Ten eerste zie je dan dat je voor de bekende scheet en drie knikkers vaak een veel aantrekkelijker auto hebt dan een economy car. En ja, de prijzen verschillen per aanbieder, dus je moet zelf aan de bak om die te vergelijken.
Veel werk, denk je misschien! Je kunt ook bij een reisbureau terecht. Die bieden je lang niet altijd de voordelige prijzen van Internet
Hoe zit het nu precies met het inleveren van de auto? Moet die dan weer volgetanked zijn? Het gaat om een auto bij Alamo (Gold).
Ik heb zo'n pakket dat ik bij het opalen van de auto ee tank brandstof betaal maar de auto met een zo leeg mogelijke tank inleveren.
Je kunt de auto 'leeg' inleveren. bij het Gold pakket. Je krijgt geen restitutie over het restant wat er nog inzit.
Van de Alamo.com site:
Citaat:
http://www.alamo.com/alamo/common/im...gs/flag_US.jpgUnited States
For Europeans booking in the US, the rental rate paid may not include the cost for fuel. The vehicle will be received with a full tank of fuel. Unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.
Bij Alamo betaal je altijd de volle tank (of die zit al in je pakket als je Gold hebt) en lever je de auto in met een zo leeg mogelijke tank.
Thanks, ik heb vier jaar geleden bij Alamo al een auto gehuurd tijdens mijn eerste floridabezoek. Helaas door een spraakverwarring (of gehaaide alamo-medewerker) zonder dat ik het wist een upgrade gekregen wat natuurlijk veel te duur was.
Wil nu gewoon dit soort dingen vooraf even weten.
Lees dit leuke stukje eens door: Autohuur: Bekentenissen van een Baliemedewerker. Wordt je een stuk wijzer van :)
Ik voel me deels bedot bij Alamo maar ja volcano victim. Ik kon niet anders dan mijn auto (een midsize Suv Jeep Patrol) te verlengen voor de verplichte extra week vakantie. Als ik de auto mooi terugbracht, duurt het maar het inlezen van de streepjescode om mooi te weten dat ik 312 dollar extra verhuur + 30 dollar fuel fee moest betalen alsof ik de auto voor de eerste keer verhuurde.
Onze reisbureau had de auto via holidaycars UK gehuurd met een alles erop en eraan en enkel de fuelfee moest eraan geloven ($58). Een dure grap als je weet dat je met $27 dollar dezelfde tank kon volgieten.
Maar ja wat kon ik anders doen?
ter info: onze plan B om terug naar Belgie te keren was via Lissabon en dan auto huren van lis naar bru. kostprijs ZOU 3000 euro bedragen. We zouden in dit geval geopteerd hebben voor een tweede hands dingje van 500 euro te kopen en hier dan te verpatsen. Gelukkig is het bij een plan gebleven.
Ik heb zojuist de welbekende Equinox gehuurd via usareisen.de
Met all inclusive Under-age pakket..... ben 22 dus
Volgende week is het zover!!! Ik, als redelijke autofanaat, ben benieuwd wat we krijgen.....
Vraagje; we vroegen ons af of de huurauto's daar voorzien zijn van een radio met CD speler welke MP3 bestanden kan lezen, kunnen we hier al een leuk cd-tje in elkaar zetten voor die week ;)
Iemand die dat kan bevestigen of hier ervaring mee heeft???
Ja, ik heb er ervaring mee en kon afgelopen zomer inderdaad MP3 vanaf CD afspelen. Echter, dat zegt helemaal niets, noppes, nothing. Alhoewel de mogelijkheid in veel auto's beschikbaar is, is dat geen garantie zolang het niet als absoluut aanwezige accessoire op je reservering staat. En dan nog ....
Je hebt dus 50% kans:
het zit er in, of
het zit er niet in. :mrgreen:
Heren, dames,
De vluchten zijn geboekt, priceline wordt momenteel nog zonder succes ingeschakeld maar dat zal wel goed komen en de restaurants zijn onderhand ook wel rond. Blijft nog het vervoer in Florida over.
een ford Mustang mag het niet worden want, en ik quote, daar kan niet genoeg in na onze rondgang rond de verschillende outlets.:-|
Nu heb ik mijn pijlen gericht op een dodge charger. Weet iemand in welke verhuurklasse deze zich bevin en welke maatschappij deze in zijn assortiment heeft staan. Ik weet dat ik geen garantie heb maar we kunnen een en ander wel in de goede richting duwen.
Een Dodge Charger valt onder de Full size klasse...
Maar let wél... Je huurt dan Full size of gelijkwaardig.
heeft iemand hier eens via worldticketcenter bijvoorbeeld een auto bij alamo gehuurd?
ik kom op bedragen uit van 350 euro voor 2 weken en daar schrik ik van (dat het zo goedkoop is :P)
Even aangenomen, dat het voor Florida is, een redelijk gangbare prijs, afhankelijk van klasse en voorwaarden.
Zie bijv: Usareisen.de
Middenklasse voor EUR 332
Knaapje