Re: Boeken vanuit de gids of rechtstreeks
Ja daar ben ik weer. Voorbeeld 2:
Luister en huiver:
Sirata Beach Resort - St Pete Beach
Rechtstreeks kost je dit 179 dollar per kamer oftewel 121 euro
Via Priceline 248 dollar oftewel 168 euro
Uit de gids hotelplan/2008 38p.p oftewel bijna 80euro voor de kamer
We hebben het hier over 40euro verschil!
Alle prijzen van 1 mei 2008.
Hier wil je toch wel even de moeite voor nemen om de gidsen in te duiken.
Ik wel tenminste!!
Groet
Hanneke
Priceline prijzen moet je niet gaan vergelijken. Men gebruikt name your own price®.
De prijzen die ze regulier hebben staan kloppen nooit...
Zoals Martijn (Njit) al aangeeft, is de priceline prijs een theoretische prijs.
Met bieden kom je meestal op ongeveer de helft uit, uitschieters naar boven en beneden uitgezonderd.
Alleen kun je er nooit van opaan welk hotel je krijgt, dus als je persé in dat hotel wil, kun je niet via priceline boeken.
Ik gebruik priceline nu zeg maar dagelijks, boek steeds vanuit het ene hotel het volgende, en met een beetje spelen kom ik bv. uit op Courtyard by Marriott hotels (in diverse stden) voor bv. $ 42,00 terwijl op hun eigen site rustig $ 169,00 wordt gevraagd......
Omdat het steeds maar voor 1 of 2 nachten is, maakt het me niet zoveel uit welk hotel ik zit, kies altijd voor 2,5 * dat zijn allemaal prima hotels.
Eric
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Hanneke de Jong
Sirata Beach Resort - St Pete Beach
Rechtstreeks kost je dit 179 dollar per kamer oftewel 121 euro
Via Priceline 248 dollar oftewel 168 euro
Uit de gids hotelplan/2008 38p.p oftewel bijna 80euro voor de kamer
Goed voorbeeld. Ik zat afgelopen zomer twee nachten in dat hotel (4-6 aug). Geboekt bij AV voor € 70 per nacht. In het hoogseizoen.
Volgens mij zijn er erg weinig mensen die de op de websites van hotels genoemde prijzen (rack rates) betalen. Via boekingswebsites als Expedia, hotels.com etc zijn veeeeeeel lagere prijzen te krijgen. Maar dat zijn eigelijk gewoon de electronisch vervangers van "de gidsen", met het voordeel dat je een veel grotere keuze hebt.
Er zijn echter ook een aantal hotels / ketens die zelf garanderen dat als je rechtstreeks bij hun boekt je de laagste prijs krijgt. Bijvoorbeeld bij Travelodge. Vind je een lagere prijs dan geven ze jou ook die prijs en de eerste nacht zelfs helemaal gratis.
Re: Alles los boeken. vlucht, auto en villa of totaalpakket
Wij hebben alles los geboekt, via d-reizen een particuliere villa en autohuur, via expedia de vlucht. Je moet even surfen maar het scheelt wel!
Succes!
Re: Alles los boeken. vlucht, auto en villa of totaalpakket
Wij hebben ook alles los geboekt dit omdat we met zoveel personen zijn dan is een lose vlucht een prive huis en een auto ongeveer 850 euro p/p voor 15 dagen de uitkomst. we vliegen met klm met tussen stop detroit.
Hotel boeken via hotelwebsite
Ik heb een paar hotels geboekt via hun hotelsite, en intussen ook alweer 2 geanulleerd omdat we iets leukers hadden gevonden of er iets negatiefs over hadden gelezen . Dit ging heel makkelijk en kost niks. Nu probeer ik 2 Marriott's te reserveren en die zijn steeds vol.
Zou 't nu zin hebben om gewoon af te wachten tot korter voor vertrek en dat er dan weer kamers vrijkomen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Re: Hotel boeken via hotelwebsite
Welke datums en waar zijn die hotels, misschien is het er zo druk en dan is het dus vol, je kunt even kijken of Expedia of zo en zie of zij dat zelfde hotel ook als vol hebben, dan weet je genoeg.
Het ging om de meivakantie en Marriott Marco Island en Marriott Grand Lakes (Orlando).
Ik was benieuwd of niet bv 1 of 2 weken van tevoren er niet veel kamers vrij kwamen omdat je meerdere kamers zeg maar in optie kan nemen en vlak van tevoren weer kosteloos kan annuleren.
Ik snap wat je bedoeld, maar dan is het de vraag wie die kamers gaat opvullen, doen ze dat zelf of zijn het travel agents, of het meest waarschijnlijke is de walkins vullen deze kamers op.