Re: Geld, hoe doen jullie dat???
Ik heb een speciaal klein notitieblokje waarin ik elke cash uitgave opschrijf. Leuk om te doen vind ik en leuk om jaren later terug te lezen.
Ik bewaar de bonnetjes en als we dan ergens koffie gaan drinken of zo dan schrijf ik het bij en gooi de bonnetjes dan weg.
Wij hadden voor elke dag "huishoudgeld" cash meegenomen en ook het hele budget van de kinderen. Elke dag aanvullen in de beurs en per dag weet ik dan wat we over hadden of teveel hadden uitgegeven. Het is een hobby zal ik maar zeggen.
Re: Geld, hoe doen jullie dat???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Saskiac1977
nix geen creditcard gemist...maar wij hebben ook geen auto gehuurd ofzo.
Nee dan is het misschien niet nodig, maar als je een villa en een auto wilt, is een creditcard heel handig voor de borg.
Wel schreven we elke keer ook in een boekje onze uitgaven van de cc's (ja we hadden er 2 mee, een VISA en een Mastercard, niet alles wordt overal geaccepteerd, al hebben we dat niet meegemaakt hoor), zodat we bij thuiskomst wisten wat we konden verwachten om terug te betalen.
Heb er ook mee getankt. Ideaal.... creditcard erin en tanken maar. Hoef je ook niet naar binnen, scheelt tijd.
Re: Geld, hoe doen jullie dat?
Wij nemen ook contant geld mee. heb afgelopen maanden veel goedkope dollars gekocht. auto huren we via de creditcard. Mijn kaarten voor de Mickeys Merry Chrismass Party heb ik al in huis. (telefonisch via mijn creditcard gekocht)
Re: Cash- of alternatief?
Of gewoon nu heel veel dollars kopen en in een ouwe sok stoppen ;)
Wie weet zakt de dollar nog wel verder.. als je dan nu dollars zou kopen, terwijl in 2009 de dollar nog minder waard is, dan baal je ook wel denk ik...
Als je nu al dollars koopt moet je toch wel wisselkoerskosten betalen....tenzij je meteen heel veel geld wisselt bij GWK betaal je max €7, 50 per wisseling.
Het idee op zich is niet slecht alleen de tijd waarop je het doet. Als je nu een bankrekening in Amerika opent er geld op stort en een paar weken later het er weer af haalt is je verdiensten nihil. Je had voordat de $ in elkaar zakte dit idee uit moeten voeren dan had je echt wat verdiend.
Nu kan je alleen maar profiteren van de lage $ door als je in Amerika bent zoveel mogelijk spullen te kopen. Die zijn dan nl een stuk goedkoper dan in Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
nicole-onno
Als je nu al dollars koopt moet je toch wel wisselkoerskosten betalen....tenzij je meteen heel veel geld wisselt bij GWK betaal je max €7, 50 per wisseling.
Even naar Amsterdam..
Citaat:
Pott Change is een gerenommeerd geldwisselkantoor in het centrum van Amsterdam. Al ruim 20 jaar zijn wij actief in het wisselen van valuta’ s en travellers cheques. Als agent van Western Union verzorgen wij eveneens geldtransfers van- en naar het buitenland.
De voordelen voor u ten opzichte van banken en andere wisselkantoren:
- Geen commissie, administratie of transactiekosten bij aankoop- en verkoop van valuta
- Scherpe wisselkoersen (voordeliger dan bij de grote banken)
- De meest gangbare valuta’ s op voorraad
- Centrale ligging in Amsterdam, uitstekend te bereiken
- Snelle, professionele en vriendelijke service
- 7 dagen per week geopend tot 20.30 uur!