Re: Belastingvrij inkopen buiten de Europese Unie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
nicole-onno
tja..wij hebben een villa met wasmachine genomen om de nieuwe dingen even te wassen voor we weg gaan. Zijn ze meteen schoon en als het waren niet meer nieuw...
Ook dit zal niet werken.
En ik spreek uit eigen ervaring, want zo dachten wij vroeger ook.
Ik heb zelfs een keer kleding 5x gewassen voordat ik ze wild einpakken, inderdaad de nieuwigheid eraf wassen....
Gelukkig maar dat dit niet gelukt is want dat betekend dat ik kwaliteit heb gekocht.
Een t-shirt 5x gewassen ziet er bij lange na niet uit als niet nieuw.
Het ruikt nu gewassen maar dat is ook alles, er zitten geen pluisjes op (het verwassen gezicht van wat ik eerder al noemde).
Om je kleding schoon te vervoeren is het handig om het te wassen maar om de douane voor de gek te houden werkt het niet....
nee, het is zelfs zo, dat ik kleding die ik vorig jaar hier kocht. Nu niet durf mee te nemen.
T-shirts zien er nog redelijk uit, dus dat risico neem ik niet.
heb maar een paar shirts bij de Hema gekocht voor we vertrokken....
men man heeft al 3 jaar een zwembroek van RL, en die ziet er als nieuw uit, maarja toch maar mee genomen....die kassabon van 3 jaar terug heb ik dus niet.
groetjes sylvia
Bedrag belastingvrije invoer flink omhoog
Uitgegeven: 23 november 2008 14:10
Laatst gewijzigd: 23 november 2008 14:49
SCHIPHOL - Wie voor de kerst nog even lekker wil shoppen in New York mag vanaf 1 december flink meer belastingvrij invoeren. De drempel daarvoor gaat na vijftien jaar eindelijk omhoog, van 175 euro naar 430 euro.
Over de verhoging van het bedrag werd al in november 2006 een akkoord bereikt door de Europese ministers van Financiën. Maar daarna werd er nog meer dan een jaar gesteggeld over de datum van invoering.
Tot teleurstelling van Gerrit Zalm, destijds de Nederlandse minister van Financiën. Hij wilde de reiziger "niet nodeloos irriteren".
Pas eind december 2007 werd besloten dat reizigers die door de lucht of via zee de Europese Unie binnenkomen meer belastingvrij mogen invoeren, dat met ingang van 1 december 2008 mochten doen.
Eerder was nog sprake van in de loop van 2008, maar ook dat werd niet gehaald. De maatregel moest nog omgezet worden in een EU-richtlijn.
EU
Wie via de weg de Europese Unie binnenkomt mag over een week voor 300 euro aan belastingvrije goederen meenemen zonder bij te betalen. Dat is zo bepaald omdat het over land makkelijker is om goederen mee te nemen.
Het wordt nu ook nog zinvoller om de betaalde belasting in het land van aankoop terug te vorderen bij de Global Refund-punten.
Wanneer iemand bijvoorbeeld voor omgerekend 450 euro een laptop in de VS koopt en daar eerst belasting terugvraagt, wordt die zo'n 20 procent goedkoper. En daarmee zit de koper dan weer mooi onder de grens van 430 euro.
Citaat:
Greeneyes
Bij de douane weten ze trouwens nog steeds van niets.
En ook op de website van de Douane staat het inmiddels. Heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat.
Re: Electronica kopen in Florida
Hey allemaal!
Nog een vraagje voor ik vertrek :P Ik zou ook graag een Ipad of Transformer kopen in USA. Ik vind echter geen maximum bedrag dat ik belastingvrij mag invoeren in België? Voor Nederland vond ik al 430€ is dit ook zo voor België ?
Alvast bedankt!
Ja, is zelfde voor België.
Die € 430 komt voort uit Europese regelgeving. Dat kun je hier vinden op de website van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/taxation_customs...u/index_en.htm
dan kunnen we gemakkelijk een Ipad meebrengen, en mogen die aangeven :-) (voor 430€)
Citaat:
elcrack
Ja, is zelfde voor België.
Er is volgens mij één verschil met België.
Voor kinderen onder 15 jaar is er een beperking van 175 €