Re: Reis- en annuleringsverzekering
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Tini
Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de ING voor twee personen.
Mooi, dan gelden de voorwaarden ook voor die twee personen! Van de twee personen is een de polishouder, de ander wordt misschien niet met naam genoemd maar er is een geboortedatum vastgelegd, toch? Schadebedragen worden aan de polishouder uitgekeerd, het totale verzekerde bedrag is dus 3000 euro in jullie geval. Geen zorgen dus, lijkt mij. Behalve dat je de voorwaarden nog even moet nagaan over de reizen die je zelf samenstelt. Zoals je in het bericht 31 hierboven kunt lezen, zitten daar soms nog wel wat addertjes onder het gras.
Ik heb ook een reis en annuleringsverzekering bij ING en heb gevraagd of zelf samengestelde reizen geboekt via internet onder de dekking vallen.
Dit is het antwoord:
Citaat:
In uw e-mail vraagt u ons of de dekking van uw Annuleringsverzekering ook geldt voor (delen van) reizen en vliegtickets die u niet via een reisbureau heeft geboekt. Graag informerne wij u hierover.
Zelfgeboekte (delen van) reizen en vliegtickets vallen onder de dekking van uw Annuleringsverzekering. Voorwaarde daarbij is dat de annuleringsverzekering binnen 14 dagen na boeking van reisarrangement of het afsluiten van een huurovereenkomst afgesloten is.
Wij hebben al jaren een doorlopende reisverzekering incl. Annuleringsverzekering bij de Aegon. Afgelopen zomer hebben wij onze vakantie moeten afbreken wegens ziekte. Om eerder naar huis te kunnen vliegen hebben we heel veel geld bij moeten betalen. Bij thuiskomst heb ik het hele verhaal voorgelegd aan de reisverzekering. Ondanks dat we zelf de keuze hebben gemaakt om naar huis te gaan en niet ter plaatse naar een dokter zijn geweest krijgen we nu toch het hele geclaimde bedrag terug. Dit betekend dat we de bijbetaling van de vlucht, het niet gebruikte hotel en de resterende dagen autohuur terug krijgen. Ik vindt dit toch heel erg netjes van de Aegon.
Welke doorlopende reis en annulering heb jij ?
Ik ben even aan het kijken om mijn doorlopende reis + annulering te vernieuwen maar de keuze is enorm.
Welke heb jij ben je tevreden en heb je er wel eens gebruik van moeten maken.
Hoor het graag
Re: Welke doorlopende reis en annulering heb jij ?
Ik heb de doorlopende reis- en annuleringsverzekering van ING. Met eenmalige uitbreiding werelddekking. Ik heb er 1 keer gebruik van moeten maken. Dit werd snel en duidelijk afgehandeld. Verzilveren van ING rentepunten leverde € 15,- korting op.
Ik vraag mij altijd wel af of je van reisverzekeraar kunt veranderen als je al geboekt hebt. Polis van de annuleringsverzekering moet toch altijd ingaan maximaal een x-aantal dagen na boeking ? Of houden ze er bij een claim rekening mee dat je eerder ergens anders verzekerd was?
Ik ben verzekerd bij ZLM een doorlopende reisverzekering wereld dekking en annuleringsverzekering. Ik heb het nooit nodig gehad, totdat ik vorig jaar mijn autosleutel kwijtraakte tijdens een verblijf op een camping in de Belgische Ardennen. Kostenpost was €175, ik was in de steekproef gevallen en mijn zaak werd door een extern buro behandeld. in eerste instantie was men niet bereid om de schade te vergoeden, toen ik meldde dat ik daar gratis kon overnachten omdat ik kosteloos op de jaarplaats van mijn ouders stond met mijn tent. Na tussenkomst van de camping eigenaar die afdracht toeristenbelasting wist te overleggen, zijn ze toch tot uitbetaling overgegaan...
Wij zijn verzekerd bij Mondial, voorheen Elvia, met werelddekking, zowel reis- als annuleringsverzekering.
Nooit gebruik van gemaakt tot vorig jaar een Turkse buschauffeur mijn airporter liet vallen en de volgende dag zag ik dat het scherm van mijn ereader kapot was. Na het opsturen van het schadeformulier plus kopie factuur kreeg ik binnen een week 75% overgemaakt, hij was al meer dan 2 jaar oud. Keurig toch?
Ik heb alles via de ANWB lopen, hardstikke goed geregeld allemaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
hockey
Ik vraag mij altijd wel af of je van reisverzekeraar kunt veranderen als je al geboekt hebt. Polis van de annuleringsverzekering moet toch altijd ingaan maximaal een x-aantal dagen na boeking ? Of houden ze er bij een claim rekening mee dat je eerder ergens anders verzekerd was?
Dat vraag ik mij nou ook af! Ik ben nu bij de ING verzekerd(doorlopende reis en annulering) Wil eigenlijk overstappen want er zijn goedkopere alternatieven die hetzelfde bieden en zelfs een lager eigen risico hebben. Vorig jaar fotocamera van 3 jr oud verloren. Nieuwwaarde was 350 euro, kreeg 20 euro vergoed. Ging 100 euro eigen risico af.
Wij hebben een reisverzekering bij KBC lopen voor het ganse gezin, nog niet nodig gehad tot nu toe.