Dan hebben we mazzel gehad, want we hebben 3 vakanties van 3 weken en 1 vakantie van 4 weken ALLEEN het internationaal rijbewijs laten zien bij het inleveren van Travellerscheques. Mazzel misschien??? Maar het werkte wel.
Afdrukvoorbeeld
Dan hebben we mazzel gehad, want we hebben 3 vakanties van 3 weken en 1 vakantie van 4 weken ALLEEN het internationaal rijbewijs laten zien bij het inleveren van Travellerscheques. Mazzel misschien??? Maar het werkte wel.
Zelfs mijn oude bibliotheekkaart wordt in de VS nog wel geaccepteerd als identiteitsbewijs. Inderdaad geen officieel identiteitsbewijs, maar zolang er maar je naam en foto op staat is het al snel goed. Als er ook nog eens een geboortedatum op staat dan ben je spekkoper want dan kun je er alles mee doen.
O, maar daar hoef je echt niets voor uit te geven (en zeker niet aan de ANWB!). Ik gebruik daarvoor altijd mijn gratis Florida Forum ID:
http://img839.imageshack.us/img839/7988/ffid.png
hahaha, echt cool :)
Kunnen wij die ook bestellen? :lol::lol:
Dit heb ik gevonden op de site van de Belgische overheid ivm het internationaal rijbewijs.
Citaat:
Ga, voor u naar een land buiten de Europese Unie reist, altijd eerst na of het land van bestemming het Belgische rijbewijs erkent. Is dat niet het geval, dan kunt u een internationaal rijbewijs aanvragen.
Het internationaal rijbewijs wordt u uitgereikt door de gemeente van uw woonplaats. Buitenlands ambassadepersoneel moet zich met de diplomatieke identiteitskaart wenden tot de FOD Buitenlandse Zaken om het internationaal rijbewijs te verkrijgen.
Als u naar de gemeente gaat om het internationaal rijbewijs aan te vragen, moet u de volgende zaken meenemen:
een recente pasfoto
uw identiteitskaart
het geldige Belgische rijbewijs
een bedrag van 16 euro
Het internationaal rijbewijs is geldig voor een periode van drie jaar vanaf de uitreikingsdatum. Als het nationale rijbewijs minder lang geldig is, neemt het internationaal rijbewijs die geldigheidsdatum over.
Als uw internationaal rijbewijs afloopt, als u het verliest of als het beschadigd of gestolen wordt, moet u tegen dezelfde voorwaarden een nieuw exemplaar aanvragen in de gemeente. Daarbij moet u het oude internationaal rijbewijs of een verklaring van diefstal door de Belgische politie mee afgeven.
In België mag u alleen met een internationaal rijbewijs rijden als u niet ingeschreven bent in België. Als Belg moet u dus op verzoek steeds uw Belgisch rijbewijs tonen.
Meer informatie over het internationale rijbewijs vindt u op de website van de Belgische Wegcode.
Belgisch rijbewijs wordt gewoon geaccepteerd in de USA. Dus nergens voor nodig om dat papiertje te halen.
Ik denk dat we het over verschillende internationale rijbewijzen hebben.
Die van bij ons, van de fietsersbond, heeft iets minder (geen) status :-)
Citaat:
Het internationaal rijbewijs wordt u uitgereikt door de gemeente van uw woonplaats.Buitenlands ambassadepersoneel moet zich met de diplomatieke identiteitskaart wenden tot de FOD
Kijk! Ta2 heeft het (als enige blijkbaar) begrepen dat een Belgisch internationaal rijbewijs een andere status heeft dan een Nederlands.
Wij Belgen moeten het halen bij het gemeente huis wat het m.i. een officiëlere waarde geeft dan het Nederlandse.
Hoe dan ook voor het verhuurbedrijf zal het nog wel kunnen maar als ze je tegengehouden kan het anders uitdraaien.
Njit heeft er zich al eens kunnen uitlullen maar ik heb het al anders meegemaakt. (Positief bedoeld Njit ;))
Men kan zich dan ook afvragen of 16 euro de moeite is om het niet te doen...:-k