Bedoel je dat je dan 2 aparte vluchten boekt? Mocht je dan je aansluiting missen in London dan is het helaas pindakaas en wordt het als no show aangemerkt en kun je een nieuw ticket kopen.
Afdrukvoorbeeld
Bedoel je dat je dan 2 aparte vluchten boekt? Mocht je dan je aansluiting missen in London dan is het helaas pindakaas en wordt het als no show aangemerkt en kun je een nieuw ticket kopen.
Je moet daar dan inderdaad rekening meehouden. Beter is dan dag 1 aan te komen op Gatwick en op dag 2 te vertrekken. Je bent dan wel een extra dag aan het reizen. Overigens kan je vanaf Rotterdam niet naar Gatwick vliegen. Prijs is leuk maar vraag me af met de bijkomende kosten of het dan nog steeds een leuke prijs is.
Dit geheel is een l e v e n s g e v a a r l i j k e oplossing...
Je bent zelf veantwoordelijk voor je overstap... je koffers worden niet door gelabeld...
Vliegtuig weg? jij pech!
Als "ervaringsdeskundige" moet ik dit ECHT afraden...
Deze truuk is trouwens ook niet te verzekeren
Is dit normaal ook al niet zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor de overstap?? hetgeen natuurlijk ook geldt als je van schiphol vliegt, vliegtuig weg jij pech!Citaat:
Je bent zelf veantwoordelijk voor je overstap... je koffers worden niet door gelabeld...
Vliegtuig weg? jij pech!
De overstap niet, de rest is prima te verzekeren.Citaat:
Deze truuk is trouwens ook niet te verzekeren
Oneens, dit is een creatieve oplossing en inderdaad gaat gepaard met risico's.....Citaat:
Dit geheel is een l e v e n s g e v a a r l i j k e oplossing...
Joh!!!
Ik vind het allemachtig prachtig...
Geloof vooral niet wat mensen hier adviseren... Ze hebben er geen enkel belang bij...
Wij hebben iets dergelijks gedaan maar dan met de "overstap" in JFK.
Vliegen van Parijs met Air France, naar JFK op dag 1, vervolgens in een overnachtingshotel mét de bagage, en de dag erna met American Airlines naar Orlando. Terug enkeltje Delta en na 3 dagen Air France weer naar huis.
Al met al zijn de risico's op deze manier niet zo groot (als je een overnachting erbij doet zoals ook gesuggereerd wordt), behalve als je eerste vlucht door staking/aswolk/sneeuw niet zal gaan. Bij ons was het financiële risico minder omdat het om slechts een enkeltje ging. Maar op zich kan dit wel hoor.
Voeg ik er nog even aan toe dat wij de reis zo prettig vonden omdat ie minder lang was (wij hebben nog een extra binnenlandse vlucht, NTE-CDG, wat het extra vermoeiend maakt) en we toch niet echt tijd verloren.
Je kunt natuurlijk ook naar Gatwick rijden. Nóg minder risico.
@trails
Helemaal mee eens
@corrus
Advies is altijd welkom, heb wat vraagtekens bij je onderbouwing.
Laat een ieder voor zichzelf de afweging maken, dit forum is vooral bedoeld om de voor en tegens te lezen.
Mijn vriendin studeerd in Italië en moet dus eerst naar NL komen, om zo met ons mee te gaan naar Florida. Vorig jaar hadden we dit zo geboekt dat het naadloos aansloot. Vrijdag avond zou ze vanuit Italië komen, om zaterdag ochtend naar Orlando te vliegen (via Newark). Op de terugweg had ze een uur of 6 in NL, om door te vliegen naar Italië. We wisten dat het krap was, maar hadden één en ander nagevraagd bij KLM, waar ze bevestigden gewillig te zijn in geval van problemen (vlucht amsterdam - italië met KLM, andere vlucht Continental). Dit was wat naïef, maar bij gebrek aan ervaring en voldoende kennis toch zo geboekt.
Uiteraard begon het gedonder al redelijk snel, Continental ging klooien, en we konden de vluchten niet omzetten. Hierdoor zou ze haar terugvlucht missen. Ik heb KLM toen op hun beloften aangesproken, maar kreeg geen positieve response. Na nog een aantal telefoontjes, en mailtjes hebben we uiteindelijk met veel gezeur een nieuwe ticket mogen boeken voor haar, mits ze 2 dagen van tevoren in NL zou komen, en pas de dag na terugkomst uit Florida terug vliegen naar Italië. Gelukkig zijn we toen goed weggekomen.
Ook dit jaar houden we het ruim aan, donderdag komen, zaterdag naar Florida. We komen terug op zondag, en ze vliegt dus pas maandag avond naar Italië. Deze optie is nog steeds wat link, maar de enige oplossing om samen te vliegen. Een andere (gecombineerde ticket) optie is echt vele malen duurder, of al niet eens mogelijk.
Ik raad het in ieder geval niemand aan om kort op elkaar te boeken. Hou een marge van minimaal 1 dag aan. Maar om 50 tot 100 euro te besparen, zou ik er echt van af zien! Het kost alleen maar stress. Is dat je die besparing wel waard?
Ik denk ook niet dat die paar euri dé reden moet zijn om het zo te doen, in ons geval ging het om iets anders en was het risico beduidend lager.
Maar dat wil niet zeggen dat zo vliegen geen optie kán zijn.
Ik heb het overigens in meerdere blogs gelezen van Nederlanders die b.v. met Virgin of British Airways vliegen en dan naar Engeland rijden.