Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!
Hoezo onhaalbaar, heb het sneller gedaan...
Kijk eens op deze site:
http://www.texaco.com/findatexaco/routesearch.asp
Tik Orlando Miami in, en je krijgt het aantal km en de daarbij behorende tijd te zien, zoals ik heb aangegeven.
Dit is wel degelijk te doen, zonder als een maniac te gaan rijden.
Wel de turnpike nemen.
Ik schreef ook "redelijk".
Daarbij ging ik uit van mensen die op vakantie zijn en willen genieten, met wellicht kleine kinderen in de auto en die onderweg ook nog een keer of 2 even stoppen, nog een paar verkeerslichten en tolpoorten tegenkomen en ook nog een paar vrachtwagens e.d.
Knaapje
@ kentcourt. Mogelijk heb je een keer slechte ervaringen gehad met ridgevacationhomes maar heb meerdere malen via hen een villa gehuurd en nooit problemen gehad. Altijd prima in orde.
Om die tijd te halen moet je wel echt doorrijden aangezien de maximale snelheid op dat stuk turnpike volgens mij iets van 65 of 70 mile per uur is.
En idd, geen kinderen hebben die even moeten plassen want dan kan je er meteen 10 minuten bijtellen.
Tevens moet je het geluk hebben dat het niet druk is op de weg want wij hebben wel meegemaakt dat je rondom Fort Lauderdale in de file terecht kwam op die weg en dan loopt je reistijd erg snel op.
Max snelheid is idd 70mph. Als je het zonder plassen kunt doen (als het echt moet lukt me dat wel) dan ben je er idd wel snel. En stoppen voor tolpoorten hoeft (bijna) niet, want je hebt er maar 2; één om je kaartje te krijgen en 2 om te betalen. De rest van de tolpoorten tussendoor zit op de afrit zelf (of na de laatste algemene tolpoort van de turnpike voor Miami waar je vanaf Orlando nu zo'n 14 dollar mag betalen). Meer kom je er niet tegen. En dan moet je Miami in, waarschijnlijk nog een tolpoortje waar je zo voorbij komt en ik heb eigenlijk nooit last gehad van vrachtwagens. Op de turnpike knallen ze wel door. Hebben ze eigenlijk wel een max. snelheid lager dan aangegeven zoals we hier in NL kennen? Volgens mij niet. Of ze lappen dat allemaal aan hun laars.
Vrachtwagens mogen in de UsA net zo hard als de personenwagens.
En als ze 70 mogen rijden ,dan rijden ze meestal rond de 80
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
arie van urk
Vrachtwagens mogen in de UsA net zo hard als de personenwagens.
En als ze 70 mogen rijden ,dan rijden ze meestal rond de 80
De rit die ik vorige week maakte over de turnpike van Fort Lauderdale naar Orlando ging het hele stuk ook 80 mile per uur, aangezien er niemand langzamer reed had ik ook zoiets van ik rij dan wel met de meute mee want dat rijdt toch lekkerder dan dat ze je aan alle kanten inhalen en lopen te drukken achter je.
En zonder stoppen kan je dan als de verkeersintensiteit het toelaat goed doorrijden, het is echter wel een erg saai stukje weg om te rijden.
Hehe grappig zo'n discussie over de snelheid en tijd van miami naar orlando ;)
Zoals ik al eerder zei ik doe het in 3 uur en 45 min of iets sneller....
Op de turnpike heb ik nog nooit langsamer gereden dan 70..
Maar dat doet bijna niemand.
Ik ga dan achter iemand aanrijden en houd wat afstand...
En maar hopen dat de polente mij niet pakken hahahaha
Maar goed in NL rijdt ik ook altijd iets harder, maar ook weer niet extreem ( 130-140km).
Ik wilde alleen maar aangeven dat het sneller kan door de turnpike te nemen.
Hier is minder verkeer, doordat er betaald moet worden.
En als een routeplanner het aangeeft moet het toch haalbaar zijn.
Maar goed, aub hier geen discussie van maken, maar liever weer ontopic :D:D:D:D
Jeetje, wat een reacties. Dankjewel. Ik ga idd eerst maar eens een reisschema maken. Zoals het er nu naar uitziet skippen we Miami( hebben we weer een reden om terug te gaan;)).
Ik denk dat we 16 dagen wel vol zullen krijgen met shoppen, pretparken, zwemmen, eten en ga zo maar door.
Happy Newyear!
Dat denk ik ook wel. :)
De beste wensen allemaal!