-
Re: Parkeren in WDW
@corrus;
Mij is dit niet verteld toen ik daar een avond de auto parkeerde, nadat ik aangaf dat ik naar Disney's Boardwalk wilde was er geen probleem en kreeg ik een parkeer terrein toegewezen waar ik mocht parkeren. Niets geen tijd of wat dan ook mee gekregen.
-
Er lopen parkeerwachters rond die met krijt de tijd op de banden schrijven van de auto's als ze er langs lopen. Sta je er drie uur later nog loop je een gerede kans om je auto ergens mijlen verder tegen een hoge boete op te halen.
De parkeerplaatsen zijn bedoeld voor diegene die in dat hotel verblijven. Als dit een algemeen toegestaan gebruik was zou iedereen bij een van de monorail resorts gratis parkeren en dan naar de parken gaan. Kun je je de frustratie voorstellen dat je als gast van dat betreffende hotel je auto niet kwijt kunt?
Het is wel legaal om valet te parkeren. De auto wordt dan tegen betaling voor je geparkeerd en na afloop weer netjes voor gereden ( vergeet niet om de valetparking boys een leuke fooi te geven :grin:)
-
Dat zal dan inderdaad, maar gelukkig ben ik nu gewaarschuwd en zal het mocht ik er weer parkeren eens vragen.
Ik stond wel op een kleine aparte parkeerplaats meteen links na de toegang, misschien dat dat nog verschil maakt en het was al laat in de avond.
-
Dan is het bij ons waarschijnlijk goed gegaan omdat we elke keer maar een paar uur in het park waren en niet een hele dag. En misschien hadden we ook de periode mee, want het stond er ook helemaal niet vol.
-
Tijdje geleden dat hier wat geplaatst is, maar ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat parkeren nu kost bij de Disney parken?
-
De laatste keer dat wij er waren (voorjaar) was het $14,- p/d.
-
Het is nu $15 De eerste keer dat ik naar Disney ging was het $1. Ik heb het parkeerkaartje nog in m'n fotoalbum zitten. Dit was trouwens in 1978.
-
Ok super dank je..ben een beetje aan het uitvogelen of het nou goedkoper is om een jaarkaart te nemen. Die parkeerkosten tikken natuurlijk ook wel snel aan. @Hannie, dat waren nog eens prijzen haha!
-
Ik heb het volgende gevonden ivm het vermijden van parkeerkosten in WDW: How to Avoid Parking Fees
Heeft iemand deze tips al eens toegepast en is het niet te veel tijdverlies?
mvg
-
Nog nooit geprobeerd maar als je dit doet ben je minstens een uur onderweg om naar de parken te geraken . Wij logeren bijna altijd in animal kingdom resort en als je dan naar downtown disney met de bus gaat is dit minstens 20 min als je dan nog eens moet wachten op de bus en deze rijd ook nog naar kidani dan ben je veel tijd kwijt hoor . Wij nemen zelfs de bussen bijna nooit omdat het zo tijdrovend is .