Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
rebel_star
Volgend jaar ga ik naar Florida en ga voor het eerst een debitcard aanvragen (bij GWK).
Zoals Ta2 Gerrit al aangeeft gebruik je hiervoor je normale bankpas/pinpas, dat is je debitcard. Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met het speciaal aanvragen van zo'n kaart bij het GWK.
Rebel Star heeft het waarschijnlijk over een cash passport. Die hebben wij ook aangevraagd (en gevuld) toen de koers erg gunstig stond. Bij onze laatste reis had mijn nichtje er een aangeschaft en daar kon ze overal mee betalen.
Citaat:
ferret
Rebel Star heeft het waarschijnlijk over een cash passport.
Echter... Deze wordt nét zoals een prepaid Credit Card, niet geaccepteerd door de car-rental bedrijven of voor borg in hotels.
Super bedankt voor jullie antwoorden!!! :D Ik bedoelde inderdaad een cash passport. Dacht echt dat een debitcard dat was maar ja in het onderwerp staat al dat het om een betaal-/pinpas gaat, dom, dom, dom van mij. Op de een of andere manier heb ik er nooit over nagedacht om gewoon met mijn normale betaalpas te betalen. Dus ook thanks voor de eye opener :p. Ik heb wel een (normale) creditcard voor de auto, villa e.d. voor borg enz. maar deze gebruik ik ook samen met mijn broertje voor de dingen die we 50/50 betalen zoals het eten, benzine enz. Vandaar dat ik op zoek was naar een ander betaalmiddel zodat ik mijn eigen aankopen kon scheiden van de gezamelijke aankopen. Nogmaals bedankt ik weet weer meer....
Citaat:
rebel_star
Ik heb wel een (normale) creditcard voor de auto, villa e.d. voor borg enz. maar deze gebruik ik ook samen met mijn broertje
Let dan wel op wie de auto huurt, de huurder en de creditcard houder moeten wel de zelfde persoon zijn.
Citaat:
Teleton
Let dan wel op wie de auto huurt, de huurder en de creditcard houder moeten wel de zelfde persoon zijn.
Niet helemaal waar, ik betaal altijd met mijn cc en de auto staat op naam van mijn man.
Daar hebben we nog nooit problemen mee gehad, tot nu toe dan......
Citaat:
laanvdj
Niet helemaal waar, ......
Komt er weer een Hollandse wijsneus met eigengemaakte regeltjes........[-o<.
Kijk gewoon even bij de voorwaarden van de verhuurders of de brokers. Bij Alamo bijvoorbeeld:
Citaat:
Credit Cards: The credit card must be presented, with available credit, in the renter's name.
Citaat:
laanvdj
Niet helemaal waar, ik betaal altijd met mijn cc en de auto staat op naam van mijn man.
Daar hebben we nog nooit problemen mee gehad, tot nu toe dan......
Dan heb je tot nu toe altijd geluk gehad...
Klopt, bij ons werd de auto op de naam van mijn vriend gezet en ik als tweede bestuurder, maar toen ik 'mijn' creditcard gaf werd dit omgewisseld. Dus wat corrus al zegt: tot nu toe geluk gehad.
Citaat:
Teleton
Komt er weer een Hollandse wijsneus met eigengemaakte regeltjes........[-o<.
Kijk gewoon even bij de voorwaarden van de verhuurders of de brokers. Bij Alamo bijvoorbeeld:
Is deze opmerking gelijk nodig:roll:.
Dit zijn ONZE ervaringen.
Nu graag terug naar het topic!