Bezoek Florida met een kleutertje te doen?
Hallo, ik overweeg volgend jaar een rondreis door (een deel van) Florida. We hebben Amerika nooit eerder bezocht. Eén van de redenen dat ik dit wil doen, is nl het bezoeken van enkele pretparken, samen met mijn echtgenote en ons dochtertje dat dan +- 2,5 jaar zal zijn. Is dit te doen met een kleutertje? Ik ben toevallig op dit forum terechtgekomen, en zal er ongetwijfeld veel tips en weetjes vinden. Mocht ik binnenkort dan toch nog vragen hebben, zal ik deze zeker stellen via deze weg. Groetjes, Patrick (Antwerpen, B).
Re: Bezoek Florida met een kleutertje te doen?
Hoi Patrick,
Leuk dat je met je (jonge) kindje z'n trip gaat maken!
Onze zoon gaat al jaren mee naar Florida, sinds dat hij 7-8 maanden oud was. De belangrijkste les die wij geleerd hebben (door schade en schande word je wijs ...): neem voldoende rust! Er is namelijk zoveel leuks te zien en doe in Florida dat je geneigd bent om alle dagen helemaal vol te plannen en continu onderweg te zijn. Sommigen kunnen dat goed aan, maar mijn ervaring is dat het je behoorlijk op kan breken, zelfs ziek kan maken. Het klimaat in Florida is nou eenmaal slopend.
Daarom mijn tips:
- Maak de dagen niet te lang. Doe een uur of 6 wat leuks en stop dan, ga naar je hotel of zo en doe een dutje of duik samen het zwembad in.
- Neem eens een rustdag tussendoor. Plan een dagje niets en doe die dag eens "weinig" (even naar een mall/Walmart of zo kan uiteraard altijd).
- Drink veel, neem er de tijd voor. Veel vochtverlies en te weinig aanvulling kan heel vervelend zijn. En je kindje geeft het niet snel aan. Biedt het aan, vaak! Liever te veel dan te weinig.
En vooral: Veel plezier!!
Re: Bezoek Florida met een kleutertje te doen?
Hoi
Wat Michael zegt, neem veel rust tussendoor.Wij reizen ook al vanaf dat onze kinderen 7 mnd zijn af naar Florida.Wij zijn tijdens de pretparken door terug gegaan naar het Hotel, om rust te nemen en/of ze te laten slapen.
Lekker op tijd naar bed doen s'avonds, hetzelfde ritme aanhouden als thuis.
Het gaat zeker goed komen hoor! En ze zullen genieten.
Alvast veel plezier.
Anthonie
Re: Baby in het vliegtuig
Hey veel plezier volgende week hier, het is hier fantastisch.
Wij hebben met een 1 jaar oude baby gevlogen (naar Nederland), het cabine personeel kan je fles wel opwarmen en omspoelen dus dat is niet zo'n probleem.
of je het zo schoon krijgt dan wanneer je het zelf doet betwijfel ik maar neem een paar extra mee zodat je niet dezelfde nodig bent.
Hier ben je op dit moment nog wel Zonnebrand nodig want het is nog steeds behoorlijk fel overdag (niet zo gek als zomers natuurlijk).
Hallo Joontje,
Ik heb nog wel een tip voor in de parken van Disney. Je kan daar gebruik maken van de baby restrooms. Daar kan je heel rustig je baby verschonen, de fles opwarmen, eten geven of gewoon even tot rust komen. Er zijn verschillende ruimtes met makkelijke stoelen, koud en warm water. Een aanrader.
Ik wens jullie een goede reis.
Jackie
Bedankt voor de snelle reacties. Fijn om te weten dat ze eventueel wel een fles kunnen warmen in het vliegtuig. Gelukkig lust hij ook wel lauw (maar niet ijskoud natuurlijk). Ik neem gewoon wat meer flessen mee. Is altijd handig als je niet steeds dezelfde moet omspoelen.
En goede tip van Disney. Ik zat al te bedenken of die restaurants daar magnetrons zouden hebben en hoe al die ouders met babies het daar allemaal doen. Nou, met die speciale restrooms dus :-).
Dat scheelt weer. Neem ik gewoon poeder mee en dan kan ik daar wel mixen en zo en opwarmen. Lekker gevoel dat het allemaal geregeld is. Neem aan dat de andere parken ook wel zoiets zullen hebben.
Groetjes,
Joontje
neem in iedergeval een parasolletje mee, die konden wij daar nergens vinden.
en nog een tip neem voor jullie zelf schone kleren in de handbagage.
mocht hij je onder spugen heb je iets schoons, was mij ook overkomen en ik had dus niks schoons:-(.
nog een tip, neem een neusspray (gewoon water met een beetje zout of een ander homeopathisch middel mee). Spray voor het stijgen en dalen de neus van je baby. Babies kunnen niet "klaren" dus kunnen nogal pijn hebben bij het stijgen en landen.
(wat je ook kunt vragen aan de steward(ess) zijn twee plastic bekertjes met onderin watjes gedrenkt in heet water. De zet je over de oren van je baby (zonder dat het hete water de oren raakt als een soort koptelefoon. Dat helpt ook nog wel eens.
Omdat vliegtuiglucht gerecycled wordt is deze heel erg droog, zorg ervoor dat je baby genoeg drinkt.