Kerst in Florida, drukte parken dec-jan
Als we (het is nog niet zeker) met d ekerst naar Florida willen dn zouden wij het liefst weer een week Orlando parken doen en een week westkust. Nu is mijn vraag: is het in de eerste week van januari ook zo megadruk in de parken? Anders draai ik het om en gaan we eerst een week uitrusten aan d ekust en doen we de eerste week van jan. de parken!
Re: kerst in Florida, drukte parken dec-jan
Onze ervaring al 2x in die periode is dat het de eerste week van Januari nog steeds druk is, maar minder druk als de week daarvoor.
Wij hebben overigens beiden keren de drukte niet als vervelend ervaren, maar ons erop ingesteld, en veel met de fastpass gewerkt, en verder alles op os gemak.
Jeroen
Over het algemeen word gezegd dat tot 21 december het redelijk druk is, maar goed te doen. Dan van 21 tot 2 januari het zeer druk is, en je beter kunt wegblijven.
Daarna is het weer redelijk druk, net zoals tot aan 21 december.
Dus stelregel is wel tussen 21 december en 2 january wegblijven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
calypso
Dus stelregel is wel tussen 21 december en 2 january wegblijven.
Wel begrijpelijk inderdaad, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een hele aparte periode om een keer mee te maken 8-[ ? Nog nooit geweest in die periode, maar wil graag nog ooit eens een keer met kerst :p !
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar dan zou ik toch liever de periode ervoor nemen heb je toch de hele sfeer van kerstmis mara het is niet zo erg druk als in die kerstweek. Dat is wat ik dus ook doe dit jaar weer.
Maar als je het helemaal wilt beleven dan kun je ervoor kiezen natuurlijk om de kerstweek te gaan, maar dan moet je dus rekening houden dat het erg druk is.
Bv op de kerstdagen word normaal het MK zo rond 13:00uur gesloten omdat gewoon de limit aan bezoekers is bereikt. is al diverse keren gebeurt. zelfde met oud jaars dag!
Re: Kerst in Florida, drukte parken dec-jan
Wij zijn 2x de 1e week van januari geweest en wat betreft de drukte is dat prima te doen. Daarna wordt het wel opvallend rustiger.
Als je echt voor de kerstsfeer gaat dan zou ik toch eerder de week met kerst naar Disney gaan.
Er stond in januari nog wel een kerstboom e.d. en er hing nog ergens een slinger maar de parade, de liedjes en alles eromheen is met kerst echt in de kerstsfeer en in januari is dat snel afgelopen.
Jackie