Haha, 12 uur je pizza in de oven om warm te worden is niet echt een snelle hap en zal idd niet echt meer lekker smaken. Maar een goede les voor een volgende keer, zo leren we elke keer toch nog wat als we naar de states gaan.
Afdrukvoorbeeld
Haha, 12 uur je pizza in de oven om warm te worden is niet echt een snelle hap en zal idd niet echt meer lekker smaken. Maar een goede les voor een volgende keer, zo leren we elke keer toch nog wat als we naar de states gaan.
Woensdag 24 Feb. 2010
Je hebt van die dagen of dingen waarbij je denkt; dat is niet om over naar huis te schrijven, maar dat kan ik de lezers van mijn dagelijkse column uiteraard niet aandoen.
Dus klimmen we maar weer achter het toetsenbord, en hameren er lustig op los.
Ook deze ochtend vangt weer vroeg, hoewel wel wat later dan de vorige, aan en volgens de jongens en meisjes van het nieuws brengt de dag niet veel goeds.
En dan heb ik het niet over het dodelijke orcaslachtoffer bij Seaworld, want dat wist toen nog niemand. Op dat moment was onze en hun grootste zorg het actuele weer, wat dat zou niet al te best worden, zeiden ze.
Hoogst aangenaam verrast zijn we dan ook als na het ontbijt een voorzichtig zonnetje door de mistige bewolking piept. Zou het dan toch…..
Razendsnel de camera gevat en wat sfeerfoto’s van het huis geschoten, waarvan het geheel, vooral buiten, toch wat prettiger overkomt als het minimaal een beetje zonnig is in de Sunshine State. Eén en ander ziet U samengevat aan het eind van dit verslag.
Uitgerekend vandaag hebben de lokale meteoprofeten gelijk en na de korte zonnige morgenstond wordt het oer-Amerikanse credo E Pluribus Unum (Uit allen één) omgetoverd in E Pluvius Totalum, Het Zeikt De Lucht Uit.
Af en aan, de hele dag door, van motjes tot bubbels op de straat, waar zelfs het gewicht van de zware mastodont van Henry Ford kleine uitglijers niet kan opvangen. De straatgoten, met afvoeropeningen waar makkelijk een volwassen mens met fiets (zouden ze die hebben) en al kan verdwijnen, kunnen het wassende water niet aan en zo ontstaan ware binnenzeeën op de weg.
Maar gelukkig rijdt iedereen aangepast aan de situatie, dus gebeurt er weinig.
Zulke weersomstandigheden leiden tot improviserend denken, en zo hebben wij bedacht dat ik best alvast wel recht heb op een vervroegd verjaardagskado.
Reguliere lezers weten dat dat voor ons wel vaker een excuus is om weer wat leuks aan te schaffen, en dat we soms meerdere keren per jaar jarig zijn.
Maar deze keer is de gedachte wel gerechtvaardigd, zei hij met een gladgestreken gelaat J
Ik ben namelijk nog niet zo lang geleden begonnen om al onze muziek op een kleine harde schijf te zetten, een klusje dat nog aardig wat tijd kost. En die muziek moet natuurlijk op den duur ook portable worden, voor in het vliegtuig.
Nu wil het geval dat mijn I-Pod nog ontworpen is door Fred Flintstone en daar nooit alle muziek op kan die wij in de kast hebben staan. En omdat Marion sinds de laatste Floridatrip in Oktober de zeer gelukkige bezitter is van een I-Touch, lonkt mijn gedachte ook naar een moderner en ruimer Appletje voor de reis.
Conservatief als ik ben gaan mijn gedachten uit naar een klassiek spelertje van meneer Jobs. Lijkt veel op de oude, en ik gebruik hem alleen maar voor muziek.
Na lang wikken en wegen, en overgehaald door vrouw en regen, gaat de kogel door de kerk/moskee/synagoge (doorhalen wat je uitkomt) en neem ik in gedachten afscheid van m’n ouwe trouwe Pod. Het was een krijgertje, maar we zijn toch vrienden geworden, en dan valt zoiets niet mee.
Maar zijn opvolger heeft een veel groter geheugen, kleur in het gezicht en is slanker, en mannen vallen op beauty en brains, dus ik ben verkocht.
Marion gaat nog wat telewerken, en ik heb via MSN contact met één van de thuisfronters, met leuke en iets minder leuke berichten, maar we kunnen gelukkig lachend afsluiten. Tegen het middaguur besluiten we op pad te gaan.
Dus crossen we door de plassen voor de tweede keer in twee dagen naar de Florida Mall alwaar zich de Apple Store bevindt. Die zijn dan wel 4 dollar duurder dan de goedkopere aanbieders als BestBuy, Wal*Mart en Target, maar je krijgt er wel een Apple tas bij, en dat, plus het gevoel, is ook wat waard.
Omdat we er toch zijn, gaat er ook gelijk een nieuwe koptelefoon mee, eentje die ik gisteren al even uitgeprobeerd had en gelijk een klik mee had. Je bent tenslotte maar één keer jarig, althans deze vakantie.
Op de terugweg nemen we uiteraard onze dagelijkse dosis Wal*Mart en ter plekke besluiten we om vanavond maar weer “in” te eten, en nemen dat gelijk mee. Zoals het er nu uitziet blijft het takkebosserukweer, en om dan een half uur of meer bij een restaurant te gaan wachten hebben we geen zin aan.
En de verbrande pizza van gisteren verdient natuurlijk een revisie. Dus gaat er weer een frozen pizza en een blik Campbell soep, uien deze keer, in de kar, en heeft Marion weer iets anders van Friday’s ontdekt, een soort easy-cook roerbakmaaltijd. We zullen zien.
Thuisgekomen wordt alles uitgepakt en rondom beknepen, en na wat laptoppen en TV kijken is het tijd voor de maaltijd. De pizza gaat deze keer iets minder lang in de oven en smaakt voortreffelijk, net als de uiensoep. Overgebleven pizza wordt bewaard voor later op de avond. En de Friday’s maaltijd uit de zak, kip, rijst, groente en een kaassausje smaakt eveneens prima.
http://img715.imageshack.us/img715/6371/pizzaa.jpg
En dan is er koffie. De rest van de avond is er voor TV, reisverslagen tikken, kadootjes uitproberen, foto’s bewerken, laptoppen en af en toe de kou in voor het broodnodige rokertje. Je moet er wat voor over hebben.
Vannacht wordt het nog wat frisser, dus morgen kunnen we schaatsen. De gevoelstemperatuur gaat onder het vriespunt, maar ook dat kennen we al van vorig jaar. Gelukkig houdt het water van Smirnoff ons een beetje warm.
Rest mij nog het plaatsen van de huisfoto’s, en tot morgen te zeggen. Tot Morgen.
http://img715.imageshack.us/img715/7636/huis1.jpg
Front, dining room, keuken en eerste living
http://img268.imageshack.us/img268/6728/huis2l.jpg
Eerste living, keuken en tweede living
http://img268.imageshack.us/img268/8774/huis3.jpg
Master bed en bath
http://img268.imageshack.us/img268/6864/huis4.jpg
Tweede en derde bed
http://img268.imageshack.us/img268/1197/huis5.jpg
Tweede bad, washok en game room
http://img268.imageshack.us/img268/5570/huis6.jpg
Game room en pooldeck
http://img268.imageshack.us/img268/504/huis7.jpg
Pooldeck
Zo te zien houden jullie ook van privacy around the pool. Leuk optrekje =D>
Klopt het dat de iPOD touch modellen daar maar een beetje duurder zijn dan hier? Ik voel namelijk ook wel voor zo'n speeltje. En regencompensatie is hier aan de overkant van de plas ook hard nodig :-\"
Nou, nog van harte hiep hiep hoera dan!!
Sorry dat mijn felicitaties te laat komen - of te vroeg, t is maar net hoe je t bekijkt in jouw geval. :wink:
Wel lekker; veel jarig en weinig ouder.
Maar zoals ik al van thuis mee heb gekregen: gebak eten doe je als je er zin in hebt, niet alleen als je jarig bent. Ik zou zeggen - geniet & go shopping!
Tussen de koffie en het killer whale nieuws eindelijk even aan de moderne Geschiedenisles van Gerrit toegekomen. Daar frist een mens van op! 't Is wel behelpen in jullie hutje, niet? Wel jammer dat de lower eighties te hoog gegrepen zijn en dat je zo vaak nattigheid voelt. Dan duimen we toch gewoon voor de upper seventies en zeven zonnen later deze week....\\:D/
De Friday's meals hebben wij vorige reis ter voorbereiding van onze long stay ook geproefd. Reuze smakelijk!
@ Eric; ik dacht dat de Touch (32GB) van Marion hier (in de US) zo'n €35,- goedkoper was.
@ Ton; lower eighties, upper seventies, you wish. Het is nu lower thirties, gewoon vriespunt, dus :-(
Maar ook dat overleven we, met lichte aanpassingen, wel. We zijn tenslotte Holanders.
@TA2Gerrit: bedankt voor de info. Bevalt de touch goed? En de groeten aan dhr. Smirnoff, die je zo te lezen nog steeds bij de hand moet houden om de zon in de kop te krijgen :-\"
Gelukkig maar dat de werking van de oven nu bekend is, ziet er erg lekker uit denk dat ik vanavond ook maar aan de pizza ga. :-o
En het weer, tja soms zit het mee en soms zit het tegen.
Hey hoi,
De mickey mouse kamer lijkt wel leuk voor fredje en suzetje ha ha.
Maar zo te zien/lezen heben jullie het goed naar de zin.
Nou geniet er van en ik ga de verslagjes iedere dag lezen!!
Groetjes,
Bianca & Peter