Of zoals een medewerker van USAreisen.de schreef in een e-mail:
Die neuen Preisen für den Frühling 2010 werden wir ca. Mitte November / Anfang Dezember 2009 von den Veranstaltern bekommen und auf unsere Homepage veröffentlichen.
Afdrukvoorbeeld
Of zoals een medewerker van USAreisen.de schreef in een e-mail:
Die neuen Preisen für den Frühling 2010 werden wir ca. Mitte November / Anfang Dezember 2009 von den Veranstaltern bekommen und auf unsere Homepage veröffentlichen.
OK bedankt voor de toelichting!
Newbee op dit forum.... ;)
De verzekeringen bij diverse maatschappijen drijven mij tot wanhoop.
Nu las ik onderstaande weer over Alamo. Ik neem aan dat het gaat over iemand die niet de extra verzekering voor banden, bodem en ruiten had afgesloten.
Je neemt toch eigenlijk aan dat dit soort zaken standaard verzekerd zijn. In de USA maak je behoorlijk wat kilometers, dus is de kans op steenslag of wat da ook redelijk groot.
Citaat:
When returning our rental car to Alamo in Idaho Falls, I mentioned that a truck had kicked up a rock which chipped our windshield. The chip was smaller than a dime and there was no crack in the windshield. Alamo asked me to file a damage report. After a week, I was called by Purco and notified that I would be billed $430 for the rock chip. They said replacing the windshield would cost $250. They added $129 for 3.5 days "Loss of Use" (at twice the daily rental rate). Just for kicks they would throw in a $50 Administration Fee. Purco is Alamo Rentals collection agency.
En nu de wedervraag; hoeveel KM heb je in Nederland al gereden, en hoeveel ruiten zijn daarbij gesneuveld ?
Het is gewoon een kwestie van bad luck, en daar kun je je dus voor verzekeren.
En het is dus net zo als met alle verzekeringen. Hebben ze nut ? I.h.a. alleen voor je eigen gemoedsrust, of in geval van bad luck, dus.
Wij nemen gewoon de gok, en nemen die extra optie nooit. En dat is al vele duizenden mijlen goed gegaan.
1 Vele Amerikanen hebben in de voorwaarden van hun (eigen) autoverzekering een clausule, die ook bepaalde zaken voor een huurauto dekt. Zij sluiten dan ook geen of een beperkte extra verzekering voor een huurauto af.
Ik heb zelf voor een Amerikaanse zaak gewerkt en als ik via een pasje van Avis een auto huurde, zakelijk of prive, hoefde ik geen verzekeringen af te sluiten, die waren door de zaak voor alle huurauto's gedekt. Avis kon evt. schades dan gelijk bij de zaak claimen.
2 Ik heb in mijn laatste contract van Alamo nergens uitsluitingen voor schade aan ruiten, bodem en banden kunnen ontdekken.
Wie kan mij ze aangeven?
3 Ook in de voorwaarden en dekkingen van Roadside Plus (RSP) worden deze zaken nergens genoemd.
4 Heb je al eens eens auto bij Alamo in Miami of Orlando ingeleverd en gezien hoe het er aan toe gaat?
Vorig jaar in Miami had ik geen eens tijd om mijn bagage van de achterbank te pakken. Er zat al iemand in die ermee wegreed.
Laat staan dat de auto gecontroleerd werd op schades, zeker niet aan de bodem. Als een medewerker van Alamo er ook maar 1 meter mee gereden heeft hebben ze geen poot meer om op te staan om jouw nog aansprakelijk te stellen voor dit soort schades.
Advies: Neem gewoon de meest uitgebreide dekking die je hier kan krijgen. Zeker die via de Duitse vrienden. Hooguit kan je overwegen de extra RSP erbij te nemen voor je eigen gemoedsrust. RSP dekt eigenlijk alleen maar eigen "stommiteiten": sleutels in de auto laten zitten, zonder benzine staan en zelf geen lekke band willen/kunnen verwisselen.
Knaapje
Ik lees veel over Alamo op deze site. Zijn de ervaringen met Hertz ook goed ? Voor de periode die wij gaan en de auto die wij dan willen huren (minivan), is Hertz Eur 100 voordeliger dan Avis en/of Alamo.
Is er een specifieke reden dat er weinig over Hertz wordt geschreven ?
Groetjes, Iris
Er is een specifieke reden waarom er zoveel over Alamo wordt geschreven: het is (meestal) de goedkoopste :)
Met Hertz is verder helemaal niks mis mee... Hier kun je ervaringen lezen: Hertz
Jullie gaan toch in augustus 2010? Ik zou even wachten met de auto boeken tot de preisen von usareisen bekend zijn. 't Komt best voor dat Herz voordeliger is, maar 't zijn wel uitzonderingen. Bij welke aanbieder heb je dit voordeel gezien?
Wanneer ik de huidige prijzen op usareisen vergelijk, is Alamo met € 288 per week de voordeligste aanbieder, gevolgd door Herz met € 296 en Avis met € 335 per week, meest uitgebreide pakket. Het blijft overigens een zaak van veel vergelijken. Zo vraagt usareisen voor een minivan (7p) via Dollar slechts € 277 per week.
Ben benieuwd hoe zich dat verhoudt tot de prijs die je zelf bij Herz hebt gevonden. Wanneer overigens je gewoon de prijzen noemt, en niet alleen het verschil, dan laat het zich gemakkelijker vergelijken. Per slot van rekening zijn we allemaal blij met de laagste aanbieder ;-)
http://img687.imageshack.us/img687/3...larminivan.jpg
Wij gaan inderdaad in augustus. Mijn angst om "te laat" te zijn met reserveren maakt dat ik aan het googlen ben op prijzen. Ik kwam nu op de navolgende prijzen uit voor 17 dagen in augustus 2010
Alamo Gold minivan Eur 800
Hertz Toyota Sienna Eur 625
Avis Chevrolet Uplander of Pontiac Torrent Eur 702.
Zowel Martinair als Mietwagen hebben nog geen prijzen beschikbaar voor augustus 2010.
Met auto's ben je niet snel 'te laat'. De autoverhuren lopen juist terug dus elke verhuur is er 1. Ik zou gewoon wachten tot de winterprijzen van USAReisen er zijn. Als je dan boekt voor de vroegboek-korting verloopt dan ben je prima op tijd.