-
Re: Tolwegen / SunPass
Leuk stukje, met de bekende klok en klepel.
Ook het vorige model transponder had al geen lampjes, geluiden of batterijen meer. Ik geloof dat zelfs het voor-vorige model al geen batterijen meer had.
Een plaatje van de nieuwe slim uitvoering staat er blijkbaar ook niet bij, maar kan je hier vinden;
http://www.orlandosentinel.com/sunpa...,6116719.photo
Ach het scheelt weer als je op je 23 kg bagage moet letten, hoewel ik hem altijd in de handbagage doe.
Het registreren van je (huur) auto op je account (met transponder) kan zijn voordelen hebben i.v.m. controles of boetes, maar is niet noodzakelijk.
Juist een van de voordelen van een transponder is, als je vaker in Fl. komt, het een kwestie is van, op de voorruit plakken en rijden. Het werkt gelijk. Het is wel aan te bevelen hem dan via je creditcard te laten "opladen". Later kan je altijd nog op je hotelkamer de gegevens van de auto invullen als je dat wilt. En hem niet vergeten weer eraf te halen als je de auto inlevert.
-
Sinds 1 januari 2013 is er een verandering in het systeem van de Sunpass Mini Sticker (en misschien wel veel meer; ik begrijp dat er aardig wat aan het veranderen is); de kosten van $ 5 worden niet meer op je account erbij gezet, maar zijn eigenlijk soort administratiekosten/aankoopkosten. Ik heb vandaag gebeld, omdat ik vrijdag mijn sticker geactiveerd had, en er $10 opgezet had, maar niet de $5 zag verschijnen. Helaas dus, alhoewel op zich wel begrijpelijk natuurlijk, dat je die sticker niet 'voor niets' krijgt.
Ik had toevallig voor de volgende trip alweer een sticker gekocht, maar eigenlijk moet ik nu toch maar overgaan op de transponder !
-
Ik werk sinds het begin met de transponder heb er toen meteen twee gekocht omdat we nogal eens met twee auto's rijden en ben zeer tevreden, die eenmalige aanschaf ben ik allang weer vergeten!
-
Wij hebben de transponder nog liggen die we in 2011 hebben gebruikt. Als we volgend jaar weer gaan nemen we deze weer mee.
-
Wij rijden ook al weer een aantal jaren tot volle tevredenheid met de transponder. Wat minder hussle en bussle t.o.v. de sticker en de aanschaf is door de tolkortingen alweer verrekend ;)
-
Ja, dat is ook zo. Alleen sticker was toch 'gratis', ben ik erg gevoelig voor :p
-
Wellicht dat het al gevraagd is, maar met een Alamo auto kan je dus gewoon doorrijden bij de tolpoortjes. Hiervoor rekenen ze een bedrag van 2,95$ per dag + toll. Ik neem aan dat die 2.95$ alleen wordt gedaan per dag dat je door een tolpoortje rijdt? Of geldt dit vanaf de dag dat je door een tolpoortje rijdt t/m inleveren van de auto?
Overigens werkt die toll-calculator niet helemaal, ik kom er dan ook niet goed uit of er vanaf tampa airport naar Clearwater (beach) tolwegen zijn, en van Clearwater naar Orlando. Iemand die dit toevallig weet?
-
Aan die $2,95 per dag zit een maximum van, even uit mn blote hoofd, iets van $14 totaal voor je huurperiode. Daar komen de tolgelden dan nog bij.
Vanaf Tampa naar Clearwater en dan naar Orlando kom je geen tolpoorten tegen ;-)
-
Dit staat op hun site:
The TollPass Convenience Charge is a $2.95 charge for each day you use a toll express lane on roadways covered by our TollPass provider, up to a maximum of $14.75 per rental, plus the cost of all unpaid tolls.
En hier is de link:
https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2281
-
Waarom zou je $ 2,95 per dag betalen?
In de supermarkt kun je een SunPass Mini transponder kopen voor zo'n $ 5,00.
Deze $ 5,00 wordt op je account gestort, zodat de SunPass Mini dus eigenlijk gratis is.