Hey geweldig zeg, nu nog mooie auto uitzoeken en straks lekker daar rijden.
Afdrukvoorbeeld
Hey geweldig zeg, nu nog mooie auto uitzoeken en straks lekker daar rijden.
Als jullie 1 uitvalsbasis willen zou ik zeker kijken naar een huis of een condo. Als je toch in een hotel wil is een suite hotel een idee, je heb een woonkamer en een keuken, hoef je niet elke keer de deur uit voor wat eten of drinken.
we willen juist s' avond wel buiten de deur wat kunnen drinken, en ik vermoed dat de huizen en condo's niet echt in uitgaansgebieden liggen, dus wordt denk ik wel een hotel. Een appartement bij een hotel is op zich wel weer een goed idee, kunnen we als we echt willen ook een keer zelf koken :-) Maar goed ik vind ligging het belangrijkst, dus dat word criteria 1.
Iemand wellicht een idee of Disney downtown of Universal citywalk een beter uitgaan gebied is voor volwassenen?
Bekijk de websites eens wat je het meeste aanspreekt:
https://www.universalorlando.com/Nightlife/Citywalk-Nightlife.aspx
https://disneyworld.disney.go.com/de...wntown-disney/
Er zijn heel veel vakantiehuizen die dichtbij de parken zijn. Een auto is echt noodzakelijk en dan ben je overal snel.
Parkeren is bij Downtown Disney gratis
Een huis heeft veel voordelen ten opzichten van een hotel.
Nog een tip als je een disney hotel wil boeken ....neem de magical express na je vlucht die zet je af aan je hotel . Je kan gerust in disney de eerste dagen zonder auto en huur hierna een auto bij alamo en haal deze af bij het dolphin hotel in disney en voila ....je moet niet direct na het vliegen rijden en je spaart zo een aantal dagen huurauto uit ook al is dit soms niet goedkoper .
Wij vinden een hotel met ons tweetjes beter zeker in disney zelf . Je kan nu via disney uk een disneyhotel boeken met free dining voor bepaalde data . En wij vinden de refillmug zo top je spaart zoveel uit aan drank .
Je moet uitgaansgebieden niet zien zoals we ze in Nederland kennen, net zoals kroegen, overigens. Hier en daar zit wel een sportsbar of pub, maar vrijwel zeker niet op loopafstand van elkaar of hotel, of je moet op Google maps echt een hotel zoeken wat naast een pub zit, en dat zijn vaak niet de beste hotels.
Echte uitgaansgebieden heb je al genoemd, waarvan de City Walk er uitspringt, en ook in Orlando downtown zit wat bij elkaar. Maar in het algemeen zul je altijd vervoer nodig hebben. Even naar kroeg lopen is er (meestal) niet bij.
Old town is ook gezellig op bepaalde avonden
Shoot, helemaal vergeten, Old Town (dank je Moonlight), en we gaan er iedere vakantie minstens 1 keer naar toe :o Daar kun je nog wel een serieus biertje drinken, en zelfs lopend naar "huis". Direct ernaast heb je Celebration Suites, hotel met keuken op de kamer en aan aparte slaapkamer.
Een klant van mij is net terug van een rondreisje Florida en heeft daar met zijn zoon een dag of 6 doorgebracht, en die is het goed bevallen. Geen 5-sterren toko, maar degelijk en schoon, en goede service. En drie stappen verwijderd van een uitgaansgebied, dat vooral op Donder-, Vrij-, en Zaterdag erg gezellig is.
Goede tips , dank allen! Ben al flink aan het kijken naar de ideale spot....Old town klinkt zeker ook goed :-)
Of wellicht toch maar af en toe hotel hoppen (is ook juist weer makkelijker nu we toch een auto gaan huren) :-) paar dagen bij Disney downtown (waarbij we Cindy's tip van de shutlle vanaf het vliegveld gebruiken en bij Disney een auto huren) dan een paar dagen bij Universal citywalk, en nog paar dagen old town onveilig maken :-).....keuzes, keuzes..gelukkig nog tijd genoeg! Ach de uitzoek pret is onderdeel van de fun!