Villa huren: Bezoekers registreren?
Hallo
In augustus huren wij een villa in de buurt van Kissimmee via de verhuursite 'Holidaylettings.uk.com' en wij hebben rechtstreeks met de eigenaar de verhuur moeten afhandelen.
Wij zijn er met 4 personen maar tijdens ons verblijf komen onze Amerikaanse vrienden op bezoek. Omdat er toch genoeg slaaplaatsen zijn had ik gedacht dat zij bij ons wel konden logeren.Moeten wij dit melden aan de eigenaar dat er enkele dagen meer personen in de villa aanwezig zijn?
groetjes
Re: verhuurvilla en bezoekers
Eigenlijk wel... 't is meer een verzekeringskwestie (lialibility)
Maar ZIJ moeten dat niet doen, JIJ dient dat te doen... Jij bent namelijk de huurder...
Heb jij namen en aantal personen moeten doorgeven dan ? Ik kan me dat bij onze laatste huur niet herinneren eerlijk gezegd ? Ik zou er niet eens bij stilgestaan hebben ...
Volgens mij maakt het niks uit. Er is 1 hoofdhuurder en that's it. Je huurt per villa, niet per persoon, en de schoonmakers zien aan het eind van je huurperiode wel welke kamers ze wel en welke niet hoeven op te ruimen.
Wij hadden ook een villa van een Engelse eigenaar via Holiday lettings en moesten een formulier invullen met de namen van de tijdelijke bewoners.
Ik weet dat je bij sommige villa's voor meer dan een bepaald aantal tijdelijke bewoners een toeslag moet betalen. Dat staat er dan wel bij. Ik zou het gewoon melden. Tijdens je verblijf komt er altijd wel iemand van het managementbureau langs en die is op de hoogte van het aantal tijdelijke bewoners. Het zou vervelend zijn als er dan problemen ontstaan.
Wij hebben al die tijd nog maar één keer bezoek gehad van het management, en dat is al weer 10 jaar geleden.
Maar we hebben wel eens gasten over gehad, en dit ook gemeld aan de eigenaar.
Die wilde dit, desgevraagd, wel graag weten, i.v.m. liability (zoals Corrus al zei), maar ook in geval van calamiteiten, denk aan brand bijvoorbeeld.
We hebben overigens nog nooit hoeven bijbetalen voor extra gasten.
het kost niets gewoon even aangeven aan je verhuurder en vaak moet je een formulier ondertekenen en terug mailen en klaar Nooit geen gezeur
Re: Villa huren: Bezoekers registreren?
Ik vul ook altijd een formulier in met namen en rugnummers, dit formulier fax .. of stuur ik op. Tja en ik vind dit ook geen enkel probleem...
Re: Villa huren, maar welke locatie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
ekkie50
@pyca: ja inderdaad, ik zou echt aandringen op wifi (als het zo belangrijk voor je is tenminste....voor mij wel, als blogger). Je ziet het zelf aan het antwoord: preferenties zijn niet te garanderen en dat klopt, want dat zijn ze nooit. Ik zou zeggen maak er dan een essentie van ipv een preferentie, en bel AV even op voor de zekerheid.
Succes!
Vandaag hebben we het adres van onze villa gekregen. Het is onze eerste keer in een villa, ik wilde eigenlijk nooit, maar iedereen is altijd zo enthousiast dat ik dacht laten we het ook maar eens proberen.
Nu heb ik er bij AV op aangedrongen dat ik internettoegang wil hebben, maar ... hoe kom ik er nu achter of het daadwerkelijk zo is. Heb al een zoektocht ondernomen maar kan even de info niet vinden. Iemand een idee, hoe ik meer info over het huis kan vinden, eigenaar ofzo?
het adres is: 336 Buckingham Circle Davenport fl
(vlgs mij een "oud" huis, 1999)