Na het landen alvast aanzetten zal misschien al een hoop tijd schelen.
Overigens heb ik zelf met mijn Garmin weinig wachttijd voordat hij weet waar hij is.
Afdrukvoorbeeld
Na het landen alvast aanzetten zal misschien al een hoop tijd schelen.
Overigens heb ik zelf met mijn Garmin weinig wachttijd voordat hij weet waar hij is.
@ verwijderd.
Zodra we de koffers hebben en buiten de gebouwen van de luchthaven zijn gaat hij aan maar dan nog hebben we meestal al de auto in bezit en nog geen "contact".
Maar om dit probleem op te lossen nemen we een auto met navigatie en kunnen de twee navigatie-dames onderweg gezellig "ruzie"maken.:razz:
Tomtom heeft meestal de kortste route maar de Neverlost is een kei in het vinden van adressen.
Ik wil een tomtom 950 kopen via tomtom deze is refurbised is dit een verstandige keuze (ivm nieuwe kaarten) of moet ik er 75 euro bijleggen en een nieuw model kopen. Wat kunnen de nadelen zijn van een dergelijk exemplaar, graag jullie advies.
Tips over een ander model (incl usa kaart) zijn ook welkom, moet wel een mega duidelijke rijbaan optie op zitten :-\",.....
Alvast bedankt
De tomtom 950 werkt prima, maar af en toe is hij ook wel eens de weg kwijt. Is achteraf ook wel leuk, kom je nog eens in straatjes waar je anders niet komt.
Ik kijk vantevoren altijd even op de kaart waar de bestemming ongeveer is. Als de tomtom dan de weg kwijt is rijden we op goed geluk die kant op. De tomtom corrigeert dan vanzelf weer. Is bij ons iedere keer weer goed gekomen. De rijbanen worden op de 950 goed aangegeven als je op de snelweg zit. Op kleinere wegen werkt de rijbaanfunctie niet altijd. Ik persoonlijk zou het nieuwste type van dit moment nemen. Weet je zeker dat je de nieuwste kaart hebt. Als je een ouder type koopt en je wilt een nieuwe kaart dan moet je ook 60 euro bijleggen. Let wel op: een nieuwe kaart downloaden duurt ongeveer 3 tot 4 uur. Bij ons duurde het een paar minuten voordat we verbinding hadden met de sateliet. We nemen de tomtom dit jaar weer mee met de oude kaart erop. Als er dan ergens een nieuwe weg is vinden we de weg terug ook wel weer. We zijn op vakantie en hebben (meestal) geen haast om ergens te komen.
Rondom de luchthaven met al die gebouwen krijg je heel lastig tot geen fix. Bovendien moet hij de andere satellieten vinden die een baan hebben boven Amerika ipv Europa. Vaak hadden we pas na een 10 minuten pas signaal. Beste om te doen is een korte routebeschrijving maken hoe je in elk geval weg komt van het vliegveld en dan pakt ie vanzelf halverwege wel op. Of zoals jullie doen, auto met navigatie. :-D
Voordeel van navigatie meenemen van huis is dat je al je favorites erin kan zetten thuis.
Heb via Tomtom toch de tomtom 950 world live refurbised gekocht.
na telefonisch overleg met laatste kaart garantie en 10 euro korting (aanmeld korting) dus in totaal 189.95 volgens mij een nette prijs.
TomTom kan je meestal gewoon in Nederlands instellen. En als de gesproken taal er niet standaard bij zit dan kun je die er achteraf bij downloaden met TomTom Home.
Als je een iphone of Android hebt kan je voor 20 euro Navigon downloaden. Scheelt ook weer een apart apperaat meenemen.
De TomTom die ik in 2010 gekocht heb had wel Nederlandse teksten, maar niet stemmen. Pas na installatie via TomTom Home sprak hij (sorry de zij gekozen) Nederlands. Alleen als de TomTom ook straatnamen 'moet' uitspreken wil je dat eigenlijk niet, hele rare uitspraken krijg je dan:
Neem afslag 38 ja
(38A dus).