Re: Betalen met CC: € of $
Dat was bij ons alleen in de abercrombie en hollister winkels . Ik neem altijd de dollar .
Ik neem ook de dollar. Heb het idee als ik euro kies dat ik dan een slechtere koers krijg.
Weet niet of dat idee ergens op gebaseerd is hoor:D
De wisselkoers van dollar naar euro is niet erg gunstig ten opzichte van de koers die je bij de bank betaald. Als je toch in euros wilt betalen vraag dan op voorhand om de wisselkoers.
Deze vraag kwam bij mij op de cc als ik wilde betalen ook een paar keer voorbij... ik weet nooit wat ik moet kiezen??? Als je $$ kiest, krijg je dan niet ook nog een extra fee? Ik zal zelf eens op mijn afschrift kijken.
ik heb het toevallig deze vakantie voor het eerst gehad bij tommy hillfinger
ik heb voor dollars gekozen ...waarom geen idee
had er een beter gevoel over ivm wisselkoers
je betaald perslot van rekening in Amerika, naar mijn idee zou het ongunstig zijn met euros
maar of dat ook zo is...
ik weet wel zeker dat het ongunstiger is. Dus lekker betalen in Dollars.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ebelix
...................Als je toch in euros wilt betalen vraag dan op voorhand om de wisselkoers.
Ik vraag me af of je dat gelijk 100% kan zien. Je zal dan toch de betaling op het scherm en in $$ en in Euro's moeten zien en dan narekenen. Nog afgezien van evt. latere koerscorrecties door de cc-mij en kosten. Als je over honderden $$ praat misschien de moeite, voor de gemiddelde betaling van hooguit een paar tientjes zullen ze bij de kassa niet blij zijn met jou en je rekenmachientje.:)
Hier bestaat al een topic over: http://www.floridaforum.nl/showthrea...l=1#post184351
Altijd betalen in het lokale valuta, de wisselkoers die een winkel hanteert is niet gunstig. Koen benoemd daar zelfs dat een winkel bijna 10% extra paktop deze "service".