Ik heb wel een paar Garmins, daar zit zowel Nederlandse tekst als spraak gewoon in.
Van TomTom weet ik het niet, maar het zou me verbazen als dat anders zou zijn.
Afdrukvoorbeeld
Ik heb wel een paar Garmins, daar zit zowel Nederlandse tekst als spraak gewoon in.
Van TomTom weet ik het niet, maar het zou me verbazen als dat anders zou zijn.
Mijn ervaring met een Garmin (760?) is, dat als je de US kaarten (op Sd-kaart) met Nederlandse tekst gebruikt, je een zeer kromme uitspraak krijgt. Bijv. SR (state road) werd "vertaald" naar Senior. Bovendien werkte de rijstrookaanduiding niet.
Toen ik op de Engelse (US) tekst overschakelde werkte alles prima.
Knaapje
Klopt ook helemaal.
Je blijft lachen als je de Nederlandse spraak kiest, maar je zet hem snel op Engels, want je mist gewoon afslagen.
Marten Luther King Dr. = Maarten Luther King Dokter
HWY 17 = Ha Wee Iegrek 17.
Is eventjes grappig....
Ik meen zoiets ook met een Amerikaanse TomTom te hebben gehad, als je een Nederlands menu gebruikt en een Amerikaanse computerstem. Dan klopt er echt niets van en is het bijna onverstaanbaar, maar als je dan de Nederlandse TTS (text to speech) gebruikt was het een heel stuk duidelijker.
Maar hoe dan ook, het blijft een hulpmiddel dus je moet altijd zelf nog even denken met zo'n ding op je voorruit.
wij nemen onze eigen tom tom mee,werkt perfect.Thuis programmeren we een aantal adressen,zoals restaurants,winkels,enz.We hebben wel een kaartje gekocht,was ongeveer 50 euro,maar als je vaker naar florida gaat haal je het er wel uit.Succes
Restaurants en winkels zitten er al standaard in als het goed is.
Onderweg ( of voor de deur ) gewoon de naam vd keten intikken en rijden maar.
Wij hebben al verschillende merken navigatiesystemen gehad en dit werkte altijd prima, ook vandaag weer toen we onderweg toch nog even naar een WalMart wilden :p
Groetjes,
Pieter & Petra
Hallo Porschen,
Wij willen wel gebruik maken van de kortingscode, zijn ingelogd bij Tom Tom Home, het lukt ons niet deze code ergens te kunnen invullen, vanuit het kiezen van de kaart gaan we naar het betalingsprogramma er is geen kueze ergens de kortingscode in te vullen. Waar vul je die kortingscode dan in?
Lannie
Ik heb ook een mail gekregen met die kortingscode,
zie hier op volgende link
Hoi Hans,
Dank je wel.... we zijn er inmiddels achter;
als je via Tomtom home inlogt, dan kun je de kortingscode niet invoeren, maar als je naar de site gaat van tomtom (zonder in te loggen) en naar kaarten downloaden, dan kun je wel gebruik maken van de kortingscode!!
In ieder geval altijd fijn als we weer ergens kunnen besparen!!
Lannie