Re: Vliegen met Martinair #2
@iris02
Je hebt gelijk als het inderdaad een annulering van de vlucht betreft. Dit staat zowel duidelijk in de voorwaarden avn Martinair, als op diverse websites waar je alles kunt lezen over rechten en plichten. Maar in dit geval gaat het om een overboeking! En dan zegt Martinair zelf:
11.2.3 Overboeking en Denied Boarding Compensation (DBC)
a. In geval van Overboeking van een vlucht van Vervoerder, zal Vervoerder zich naar redelijkheid inspannen in eerste instantie vrijwilligers op te roepen die bereid zijn hun Bevestigde Reservering op te geven in ruil voor een met Martinair nader overeen te komen vergoeding en voorts compenseert Martinair de Passagier conform lid 2.1 onder a). Daarnaast zal Vervoerder de belangen in overweging nemen van andere Passagiers die om legitieme redenen prioriteit moeten krijgen bij de verlening van toegang aan boord, zoals minderjarigen, Mindervalide Passagiers en hun begeleiders.
b. Indien een Passagier niet vrijwillig afstand doet van zijn/haar plaats, compenseert Martinair de Passagier conform lid 2.1.
En voor de goede orde: bij lid 2.1 staan de bedragen genoemd die je zelf ook al citeerde.....!
Vervoerder heeft zich in dit geval niet naar redelijkehid ingespannen vrijwilligers op te roepen. Ze hebben zich zelfs helemaal NIET ingespannen.
MVG
A3
Je hebt groot gelijk hoor!
Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen.
Succes ermee en we horen het vast nog!
groetjes,
Marjolein
Hi,
Gewoon even shoppen bij KLM/Delta, betaal je 475 euro voor een retour (in september) zonder gezeur, met beeldschermpje, zonder limiet aan drankjes, zonder extra comfort class te moeten boeken, Delta heeft dezelfde standaard als comfort bij MP. Enige nadeel is niet rechtstreeks, maar wel snel in Orlando naar je auto, want Immigrations heb je al gehad.
Greetz, Remco
@Adrie,
Tja, op die manier is het een ander verhaal. Zoals ik heb begrepen heb jij schriftelijk bewijs dat het om een overboeking gaat ? Wie weet kan je dan inderdaad iets verhalen op Martinair.
Ik zeg het ook niet om jou te stangen hoor Adrie.
In dit soort situaties is het echter altijd moeilijk om zaken aantoonbaar te maken. Martinair zal ongetwijfeld een sterk verweer hebben. Ik hoop voor je dat het gaat lukken!
Groetjes, Iris
@Remco. Alleen gaat Adrie niet in september maar in het hoogseizoen. Ik denk dat zijn beide dochters nog op school zitten.
Ohw, ik dacht dat het ging om de zondag vluchten die vanaf september eruit zijn gehaald.... maar als hij schoolgaande kinderen heeft ligt het anders.
Maar evengoed, misschien anderen die van de aanbieding van KLM/Delta kunnen profiteren ;-)
Greetz, remco
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
r.teeuwsen
Hi,
Gewoon even shoppen bij KLM/Delta, betaal je 475 euro voor een retour (in september) zonder gezeur, met beeldschermpje, zonder limiet aan drankjes, zonder extra comfort class te moeten boeken, Delta heeft dezelfde standaard als comfort bij MP. Enige nadeel is niet rechtstreeks, maar wel snel in Orlando naar je auto, want Immigrations heb je al gehad.
Greetz, Remco
Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft, maar toevallig(?) zijn vandaag de prijzen met zo'n EUR 55 tot EUR 75 en meer verhoogd.
Air Lingus rond de EUR 520 en KLM/Delta zelfs over de EUR 600.
Knaapje
Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende. Ik heb in Maart dit jaar ook met Martinair naar Orlando gevlogen en dit is me goedbevallen. Ik hem het destijds bij een reisbureau geboekt. Alleen verschillen de prijzen met het reisbureau en de Martinair site nu en wil ik het graag via de site van Martinair boeken.
Heeft iemand hier ervaring mee of dat allemaal goed geregeld is? Zie ook nergens staan hoe ik Comfort Class kan bijboeken.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes
Hi,
Ik heb voor september via de site geboekt, geen enkel probleem.
Alleen hebben ze de zondag vlucht op de 19de eruit gehaald en ga ik nu met KLM/Delta. Maar normaal boekt mijn vrouw met haar vriendin ook altijd via de site van Martinair, want de dames willen liever niet overstappen ;-)
En dat gaat altijd goed!!
Wanneer wil je gaan?? Welke maand??
Greetz, Remco
Hoi Remco
Bedankt.
Ik wil de datums 12 september t/m 4 oktober.
Kan alleen niet zien hoe ik comfort class kan boeken. Heb ik in Maart ook gehad en dat was erg fijn.
Weet jij dat?
Greetzz