Re: Universal Studios & Islands of Adventure
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
toosje1970
ik ben echt dol op disney maar hoor van mensen dat als je al tig keer in parijs bent geweest ,america op het zelfde neerkomt.is dit zo?
Het is eigenlijk al door Daan beantwoord, maar ook ik wil even zeggen: nee, dat is niet zo! Alleen al de grootte van het hele gebeuren is anders. Parijs heeft twee pretparken en Orlando heeft er vier! En Disney Orlando heeft ook nog twee waterparken (wat Parijs niet heeft).
En dan is bijvoorbeeld het concept van Disneyland Parijs inderdaad te vergelijken met Magic Kingdom in Orlando, maar tóch heeft het ook nog andere attracties!
Wij zijn ruim een week geleden in Parijs geweest. Niet in de Disney parken (want over 3 maanden gaan we naar Disney Orlando) maar wel in Disney Village. En nee, je kunt het echt niet vergelijken, alleen al vanwege de sfeer niet. In Orlando is het zoveel "happier", overal Disney muziek, de castmembers, de gasten, het is allemaal anders. En misschien zijn sommige attracties hetzelfde, maar Disney Orlando biedt gewoon ECHT Disney en daar kan Parijs niet aan tippen (dat vonden wij tenminste).
Citaat:
trails
En misschien zijn sommige attracties hetzelfde.
Dat zijn er écht maar heel erg weinig. Space Mountain, Big Thunder Mountain, Pirates of the Caribbean, Rock 'n' Rollercoaster, Tower of Terror... allemaal anders!
- Space Mountain is in Parijs een achtbaan van Vekoma, die in Orlando is van Disney zelf (karretjes zijn anders, baan is anders).
- Big Thunder Mountain is in Parijs op een eiland en gaat dus eerst ondergronds daarheen, ook van Vekoma overigens. In Orlando is hij ook weer van Disney zelf en is de lengte een stukje korter.
- In Orlando heeft de achtbaan van Aerosmith het thema dat je met de limo naar het concert gaat en de achtbaan in Parijs heeft als thema dat de band een achtbaan ontworpen heeft en beleef je het concert alsware.
- Tower of Terror in Orlando heeft rijdende karretjes en die in Parijs niet.
En zo zijn er nog genoeg verschillen tussen Parijs en Orlando... De naam van de attractie en het concept is hetzelfde, maar ondertussen toch weer heel erg anders!
PS, oeps... oorspronkelijk gaat het topic over Universal :-k :lol:
Ik ben het helemaal met je eens :)
Probleem is dat je meer kennis moet hebben van de attracties om echt het verschil te weten. Bv Big Thunder Mountain. Voor een "leek" zijn die 2 identiek. Niet iedereen zal het verschil merken. Space Mountain daarentegen weer wel. Ik snap wel dat mensen denken dat de attracties hetzelfde lijken.
Maar terug naar het onderwerp heb ik ook nog wel een vraag. Is iemand ooit naar die Fear Factor experience geweest? En zo ja, kan iemand uitleggen hoe dat in zn werk gaat? De keren dat ik in Universal was, was die gesloten nl.
Fear Factor Live is best leuk. Zie hier wat foto's: Link
Het is eigenlijk net als het TV programma maar dan met bezoekers van het park. Ze moeten allerlei soorten opdrachten en stunts uitvoeren.
Het zijn allemaal wel dezelfde stunts en acties.
Wij hebben deze in Juli/Augustus 2011 ook bekeken. En als ik de foto's van Martijn bekijk dan zijn ze bijna hetzelfde als bij ons. Ook de schorpioenen (stond op iets anders) werden gebruikt bij een meisje.
Maar inderdaad een leuke show.
TIP : Als je mee wil doen ga dan gelijk naar de fear factor toe en kijk of je jezelf kan aanmelden.
Grz
Ton
@toosje
De tickets die Daan beschrijft zijn Flex tickets. Deze kan je aanvullen met of zonder Bush Gardens.
Wij zijn vorig jaar niet in de Disney parken geweest. Dat was een bewuste keuze. We hebben het niet gemist, maar je komt in Orlando niet om Disney heen. Het kriebelde dus wel ;-) Volgend jaar willen we wel Disney doen, maar onze kinderen (dan 15, 15 en 12) willen ook weer heel graag naar IoA en Universal.
Ik vond Aquatica geweldig, maar voor tieners heeft W&W meer uitdaging.
dank jullie alemaal voor de info.
blijf het heel erg moeilijk vinden hoor pfff.
maar denk dat we toch de universal gaan doen .onze kinderen zijn toch wel op een leeftyd dat ze meer voor de achtbanen en dergelijke gaan.hebben kaartjes gezien voor14dagen naar de studio,s en island en dan wet en wild zwembad.kaartjes komen dan op 159dollar .willen dan in orlando zelf nog een ticket voor disnye kopen .hebben er allemaal erg veel zin in.en kunnen niet wachten.
Bedankt voor de foto's Njit en uitleg Dr Phlox.
Zelf mee doen zie ik niet zo zitten. De opdrachten zijn leuk behalve die eetopdracht. Bij die gedachten ga ik nu al over mn nek. Maar er gaat een vriend van me mee. Het zou wel leuk zijn om hem stiekem aan te melden :D
Citaat:
Daan
Maar er gaat een vriend van me mee. Het zou wel leuk zijn om hem stiekem aan te melden :D
Kijk maar uit als je 'vriend' dit leest. Straks worden jullie beiden als 'volonteers' naar voren geroepen... haha #-o