Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen
€ 150 per week voor poolheat is erg veel. De hoogste prijs die ik heb gezien is 100 Britse ponden, da's € 120 per week. De meeste villa eigenaren zitten zo rond de 70 pond per week.
Wij hebben 2 jaar geleden voa AE gehuurd met poolheat. We kwamen op maandag aan en de vrijdag erna werd ie pas aangezet na telefoontjes van ons naar Management en e-mail naar AE. Balen. We wisten niet of ie aan stond of niet en hebben na een dag aan de bel getrokken.
Ja, we hebben een paar dagen terugbetaald gekregen maar een kleine week niet kunnen zwemmen. Daar ging het tenslotte om.
Wij boeken niet meer via AE, we waren niet tevreden.
Deze keer hebben we alles zelf geregeld en tot nu toe verloopt alles al beter.
Vraagje???
We hebben inmiddels een 'villa' op het oog en zijn in onderhandeling met de eigenaar.
Nu vraagt hij een getekend formulier, zodat hij geld via de creditcard kan afboeken oor alle geleden schade aan de villa.
De villa hebben we gezien op www.holidaylettings.co.uk en op www.vrbo.com.
De verhuurder 'klinkt' symphatiek, en verder wordt alles geregeld met het agentschap in florida.
Wij zijn hier helemaal niet bekend mee, is dit de gebruikelijke manier om borg te betalen/ af te rekenen?
Het is vrij normaal dat je een security-deposit betaald, buiten de gewone deposit.
Dat is voor de eventuele achtergelaten schade, en die wordt in de regel vrijwel direct na het verlaten van de villa teruggestort.
De beide deposits wordt vaak via de CC geregeld, of via bankoverschrijving.
Dus er is niets vreemds aan. Ik neem aan dat je de rest van de betalingen ook via de eigenaar doet ?
Als je die via het agentschap doet, dan zou de deposit logisch gezien ook naar hun moeten.
Villa huren, maar welke locatie
We zijn al diverse keren in Florida geweest maar hebben altijd in hotels overnacht. Nu hebben we voor a.s. zomer gebruik gemaakt van een goede aanbieding bij American Vacations waarbij 1 week een Villa is inbegrepen. Ondertussen heb ik hier op het forum al weer veel gelezen over de villa's maar ben er nog niet uit. Welke locatie te kiezen?
Ben zelf niet zo gecharmeerd van Kissimmee, maar dat is wel gebaseerd op een ervaring uit 1999, misschien is het inmiddels wel veranderd, maar in m'n geheugen was het 1 lange weg met veel stoplichten en winkels en restaurants:shock: met veel vergane glorie.
Volgens AV kan ik dan beter kiezen voor Davenport, daar zijn de villa's moderner. Klopt dat? De afstand tot Disney niet zo belangrijk voor ons, daar gaan we niet naar toe, ik zou wel graag in de buurt willen zitten (redelijke afstand, we hebben tenslotte een auto) van winkels en restaurants.
Kortom om een lang verhaal kort te maken: welke community en/of omgeving raden jullie aan?