Re: Vliegen met Martinair #2
Mhm, wij vliegen 14 augustus heen. Ik heb net gekeken via Martinair, maar onze CC reservering staat er nog gewoon in.
Wij hebben ook via Duitsland geboekt (CC via Nederland). Het is niet het einde van de wereld, maar ik zou er toch wel van balen als blijkt dat deze rechtstreekse vlucht niet doorgaat.
Ach welnee, het is ook niet het einde van de wereld en als ik het zo lees, is Delta zelfs beter om mee te vliegen dan Martinair, maar ik las dat we in plaats van om 14 uur, al 's morgens om 8 uur moeten vliegen. Dat betekent dat we om 5 uur al op Schiphol moeten zijn en al rond half 4 's nachts van huis moeten. Wat een verschrikkelijke rottijden zijn dat! Ik had toch liever lekker om 14 uur gevlogen en daarom had ik die vlucht ook geboekt. Maar goed, blijkbaar kan dat zomaar. Ik laat mijn vakantieplezier er niet door vergallen, maar het is wel de laatste keer dat ik bij Martinair geboekt heb.
Buiten de discussie van het omboeken of annuleren van vluchten heb ik ondervonden dat Martinair hoe langer hoe meer een Low Budget maatschappij aan het worden is.
Het grote voordeel is de rechtstreekse vlucht en de prijs.
De nadelen; betalen voor een biertje, betalen voor een wijntje, één blikje frisdrank bij je eten, de rest betalen op water en de sapjes (appel, tomaat en sinaasappel) na en slechte kwaliteit eten in ieder geval op de terugvlucht.
De volgende keer weet ik niet of ik weer Martinair vlieg!
Het voordeel van vroeg vliegen is het vroeg aankomen daar ;-)
Je kan dus lekker vroeg naar bed en dan heb je wat meer aan je eerste hele dag daar.
En dat overstapje, ik vind het erg lekker om na 7 a 8 uur even de benen te strekken, ff hapje te doen en dan nog een klein stukje door vliegen waarna je meteen naar de rental kan lopen en geen gedoe meer hebt op MCO want die heb je elders al gehad.
.......Het grote voordeel is de rechtstreekse vlucht en de prijs............
Nou, die prijs hoeft ook lang niet altijd. Momenteel zijn ze voor oktober gewoon EUR 140 a EUR 170 duurder dan KLM, Delta enz. op dezelfde dagen. Misschien verdienen ze wel aan het overboeken naar andere vluchten.
Knaapje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
verwijderd
@timvr je zal idd Martinair moeten benaderen hierover en kijken wat ze je aanbieden, Martinair is zoals je uit de verhalen hierboven allicht al begrijpt niet de netste maatschappij wat wijzigingen betreft.
Bedankt, dan zal ik morgen dringend contact opnemen. Ik vind dit echt niet aangenaam en helemaal niet kunnen, wij hebben (als student zijnde) ongelooflijk veel geld hiervoor betaald en zonder enige verwittiging veranderen zij gewoon hun vluchten. Ik ben nu niet zo'n kenner, maar bestaat de mogelijkheid dat zij ons een andere terugvlucht kunnen aanbieden op onze oorspronkelijke dag (19 september dus) en dat we toch onze heenvlucht kunnen behouden?
Het ziet er naar uit dat nogal wat mensen met hetzelfde probleem zitten. Hopelijk hoor ik hier nog wat andere ervaringen, want dit is werkelijk een probleem. Wij hebben echt niet de mogelijkheid om ons reisschema te veranderen en we hebben ook geen geld om dit te annuleren en nieuwe vluchten te boeken. Ze kunnen maar beter met een alternatief komen! ;)
Groeten, Tim.
Ik kan me voorstellen dat je flink baalt Tim, maar meestal trek je wel aan het kortste eind. Martinair heeft zich ongetwijfeld goed ingedekt tegen dit soort situaties (algemene voorwaarden) en zal juridisch gezien correct handelen.
Het gaat hier om 1 extra dag en je vliegt ook nog met Martinair terug. Je wordt niet zoals andere mensen hier op het forum op hele andere vluchten geboekt met overstap.
Ik zou hier zeker mijn voorpret en vakantie niet door laten verpesten en toch proberen om gewoon 1 extra dag in Florida te blijven. Er kunnen altijd omstandigheden voorkomen (orkaan, aswolk) waardoor je niet op de geplande dag kan terugvliegen !
Als je het zelf zo strak hebt geboekt dat 1 extra dag niet tot de mogelijkheden behoort, dan ligt de verantwoording hiervoor volledig bij jezelf.
Vandaag kreeg ik van WTC het volgende antwoord op mijn vraag of mijn vlucht inderdaad is geannuleerd:
xxx
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk bedankt voor uw (aan)vraag. Deze is in behandeling genomen met de volgende kenmerken.
Referentienummer: xxxxxx
E-mailadres: xxxx@xxxx
Helaas is een luchtvaartmaatschappij ten allen tijden bevoegd vluchten te wijzigen en/of te annuleren. Hier hebben wij helaas geen invloed op.
Echter wanneer ik in uw boeking kijk zie ik dat de vlucht gewoon nog gepland staat op 5 augustus, er is bij ons dan ook niks bekend van een annulering of wijziging.
Wij zullen morgen voor de 100% zekerheid voor u contact opnemen met martinair en bij hen navraag doen.
Zodra wij meer informatie hebben verneemt u dit van ons.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd!
xxx
Vreemd he? Toch geloof ik best dat de vlucht is geannuleerd, want de vorige keer ging het precies zo. Ik moest op dit forum lezen dat mijn vlucht was omgeboekt van 4 naar 5 augustus. Ik ben benieuwd of ze morgen nog in de lucht komen.
Een vriendin van ons werkt bij een reisbureau en is voor mij vandaag helemaal systeem in gedoken. Volgens haar staat de vlucht nog gepland en zijn er zelfs nog 4 stoelen beschikbaar in de G-klasse (heel duur :? ?). Vreemd .... [-(
voor wie twijfelt over delta: niet twijfelen gewoon doen; Delta heeft een zeer vriendelijk crew aan boord, je krijgt voldoende te eten & te drinken en als je bij de kinderen aangeeft dat je een kids maaltijd wilt (dit moet je op voorhand doen bij je itinerary en niet bij de check in) dan worden ze voor de volwassenen bediend met kipnuggets en puree, kortom echt kidsmeal.
Ik overweeg voor onze volgende orlando trip om te vertrekken via london newark met Virgin om rechtstreeks te vliegen, vanuit Ieper kan ik de eurostar nemen in rijsel en dan taxi. Mijn tweede optie was schiphol en martinair maar gezien de strubbelingen me thinks bad choice. Voor beide een trip van 3 uur maar tenminste geen tweede vlucht end dito overstaptijden.