Booking.com verhuurt zelf geen auto's. Die lopen via eAutohuur. Maar da's verder ook prima :)
Afdrukvoorbeeld
Booking.com verhuurt zelf geen auto's. Die lopen via eAutohuur. Maar da's verder ook prima :)
We hebben een auto gehuurd bij Dollar.
Deze zomer rijden we van Key West naar Orlando. Via diverse sites gekeken waar je nog contant kunt betalen (en dan vooral de route Miami - Orlando)... ik geraak er eerlijk gezegd niet goed aan uit. Daarom wat verder gezocht... kwam ik bij uit bij 'toll by plate'-system.
https://www.tollbyplate.com/index
Toll-by-plate is op het eerste gezicht een goed alternatief. Het systeem is echter niet echt duidelijk voor mij. Heeft ook te maken dat ik enkel het 'school'-engels onder de knie heb.
Zijn er mensen die hier al gebruik van gemaakt hebben of me hier wat wegwijs in kunnen brengen.
Alvast bedankt!
Je zit verkeerd te zoeken, je dient te kijken bij de optie die dollar aanbied: https://www.sunpass.com/rentalcar
Hier staat:
- $6.99 flat fee per rental day
- $36.99 maximum weekly fee Pass 24® must be sold for the length of the rental contract. It cannot be purchased only on certain days. Pass 24 ® is a duration-based model and provides unlimited toll road access for a low daily fee per the length of the rental agreement.
Je dient dit bij het ophalen van de auto te laten activeren, anders kun je hier geen gebruik van maken.
Als je erg veel gaat rijden (minimale toll waarde van 7 dollar per dag) dan is Dollar een prima optie. Zul je minder rijden dan kun je beter kijken naar een Mini Sticker Transponder. Dit is een sticker die je op je voorruit plakt en waar je voordat je gaat rijden een bedrag op moet zetten, net zoals een pre-paid sim kaart.
NIet zo zeer verkeerd, maar wel beperkt, want op de door Belgske aangegeven site staat een specifieke verwijzing voor rental-cars, en die leidt je naar exact dezelfde pagina als die jij aangeeft.
Voor Dollar is er dus keus tussen hun eigen programma of een gekochte transponder, zoals al gezegd.
@ Teleton, je kunt je vast wel aanmelden, maar de site start al gelijk met:
Daar vind je geen aanmeld formulier, enkel een contact formulier/nummers. Het enige logische wat je vind is zoals Gerrit al aangeeft de normale lijst.Citaat:
If you are not the registered owner of the license plate, please CLICK HERE for contact information."
Een ieder die wil, en wat meer uitzoekt zal zich dus vast wel aan kunnen melden, maar of dat zinvol is voor de vakantie vierende Florida bezoeker? Bij het aanmelden als named gebruiker lukt dit namelijk al niet (enkel US/Canada). Als unnamed kom je vast wel wat stappen verder, maar of de aanmelding ook geheel lukt..
alvast bedankt voor het meedenken.
Als ik het goed begrijp uit het filmpje dat op de aangegeven site staat, kun je een winkel binnenstappen (landing op Key West, diverse locaties aanwezig) waar je dit kunt kopen.
Maar als ik jullie hoor dan ben ik als Europeaan en dollar-huurder, genoodzaakt me voor een toll-by-plate me hiervoor bij Dollar te melden?
Ik zoek even verder voor de nodige details.
Of je huurt bij Alamo ;)
@ Njit,
dat had ik in eerste instantie ook gedaan. Maar doordat onze terugvlucht een dag later ingepland wordt, moest ik de autohuur ook met een dag verlengen. Blijkbaar ging dit enkel door volledig te annuleren en opnieuw een auto te huren. Toen was de huurprijs vd auto via Alamo plots bijna 150 euro duurder.
Ook de tijden van onze heenvlucht zijn veranderd. Nu komen we om 21h05 ipv 17h15 aan in Key West en omdat Alamo aldaar om 18h00 zijn kantoren sluit, leek het me handiger om bij Dollar te huren 505 euro. Die kantoren zijn tot 23h00 open.
Daarom ook ben ik me aan het verdiepen in dat toll gedoe :-k
Alamo zou idd makkelijker geweest zijn, maar het zij zo
Je kunt ook iemand vragen om een Sunpass sticker voor je mee te nemen. Deze kun je vooraf registreren. Na aankomst de sticker op de voorruit plakken en rijden maar. Kenteken kun je ter plaatse via internet invullen. Hebben wij vorig jaar ook gedaan toen we bij Dollar hadden gehuurd. Werkte prima.