Precies! Bij de USA connect geen "extra" (lees verborgen) kosten.
Ik heb deze kaart al een half jaar geleden gekozen en 1 malig met CC betaald en verder zijn er geen kosten meer in rekening gebracht.
Afdrukvoorbeeld
Precies! Bij de USA connect geen "extra" (lees verborgen) kosten.
Ik heb deze kaart al een half jaar geleden gekozen en 1 malig met CC betaald en verder zijn er geen kosten meer in rekening gebracht.
Excuus:oops:, inderdaad nog een 2e pagina met kaarten waar geen verstopte kosten bij zitten.
Hallo allemaal,
Weten jullie hoe dat gaat, als mijn zoon van 14 met zijn mobieltje mij wil bellen (op mijn mobieltje) als we in de VS zijn? Gaat dat dan via NL? Welk nummer moeten we dan bellen? Gewoon het 06 nummer of eerst 001 ervoor? Ik heb werkelijk geen enkel idee....
Hoi,
Het gaat altijd via NL, en ook gewoon 06-nummer bellen wil wel lukken.
Maar ik zou toch jouw nummer als : +31 6-nummer er in zetten voor het geval.
Groetjes,
Pieter
8-) nog 2 maandjes, 3 weken en 6 dagen en dan gaan we weer...
Weblog Florida 2006 : http://penpe.blogspot.com/
Weblog Florida 2007 : http://penpeintheusa2007.blogspot.com/
Weblog Florida April 2008 : http://penpeintheusa-april2008.blogspot.com/
011-31 niet nodig dan?
Wij gaan met 4 man (nouja, 2 heren, 2 dames) op vakantie en per koppel gaan we ook los dingen van elkaar doen. M'n broer zag dus al op internet iets van prepaid telefoons voor weinig geld. We denken dat we dat gaan doen. Simpel prepaid abonnementje, scheelt aanzienlijk in de kosten.
Ik moet het alleen nog even uitzoeken. Misschien ook wat voor jullie? Als je je NL GSM gebruikt, dan merk je dat de maand erop wel als je je rekeningoverzicht krijgt :)
Ja, dat heb ik ook overwogen, maar ik geloof niet dat die kosten om heel even onderling te bellen (in geval van nood) en even naar huis om te laten weten dat we veilig zijn aangekomen en misschien tussendoor nog een keer, opwegen tegen de kosten van een nieuwe gsm met een kaart. Of zie ik dat verkeerd? Ja, als je met een gezelschap gaat dat ieder zijn weg gaat, is het misschien anders, maar ik ga met mijn zoon(tje)s en het is wel een prettig idee dat ze me kunnen bellen als ze me kwijt zijn. Maar misschien is het wel helemaal niet handig om een mobieltje in je zak te hebben als je in de rollercoasters zit....:?:
Het "probleem" met het bellen onderling met je eigen mobiel is dat het erg makkelijk is en dat je dan snel geneigd bent effe te bellen. Tenminste zo gaat het met ons altijd.
We zeggen vooraf, alleen bellen als het echt nodig is. Maar in de praktijk raken we elkaar nogal eens kwijt en dan bellen we toch weer, waar ben jij.
De kosten zijn erg hoog dan.
Maar gewoon gebruik, effe bellen naar Nederland om te zeggen dat alles goed is, dat is prima te doen.
Jackie
Je kunt natuurlijk ook een sms-je naar elkaar sturen in plaats van te bellen. Dat zal allicht goedkoper zijn.
LadyM, bij de Walmart heb je voor $ 13 dollar een GSM (prepaid model) en dan koop je er nog een beetje beltegoed bij... alleen wel even checken of de dekkign dan wel is in het gebied waar je wilt zijn. Maar je hebt ze ook soms voor 30 dollar met al beltegoed erbij voor bijv. 300 minuten.
Het zijn toch echt werkelijkwaar weer belachelijk lage prijzen!
Daarnaast, naar NL bellen kan je ook op het vliegveld doen, de prijzen schijnen daarvan mee te vallen van die public phones. Bij mij gaat het er om dat ik m'n broer kan bereiken wanneer het moet en zo goedkoop mogelijk, maar m'n normale sim gaat ook mee, die stop ik in m'n PDAtelefoon, waar ook weer mn tomtom op zit :)
SMS'en op je Nederlandse GSM kan buiten de landgrenzen ook vrij snel in de prijzen lopen!
Deze prepaid GSM's bij Walmart werken in elk geval in Kissimmee;
http://www.walmart.com/catalog/catalog.gsp?cat=426191
Heb verder geen verstand van de kwaliteit van elke aanbieder, misschien frequente Florida-gangers wel.
Mij lijkt de Motorola V170 wel wat, klein, goedkoop (18 dollar) en werkt in Kissimmee en Miami. Dat zijn voor mij persoonlijk belangrijke punten. Dan gewoon wat minuten erbij nemen, in de winkel helpen ze je er wel mee als je er naar vraagt.
Maar voor alleen een korte melding naar Nederland dat je bent aangekomen voldoet de public phone of even snel je eigen GSM.
Werkt je mobiel altijd in florida of moet je dan nog ergens op letten? Ik heb een abonnement bij T-mobile en een sony ericson k800-i. Zou ik daarmee gewoon kunnen bellen en smsen? Ik wil in ieder geval een telefoonkaart kopen om af en toe een keer te bellen. Maar het is wel makkelijk als ze vanuit Nederland af en toe kunnen smsen.
Monique
Misschien heb je hier wat aan :
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/m...buitenland.pdf
Nee, die tarieven heb ik al bekeken op de site van Vodafone, mijn eigen provider. Ze zeggen daar dat wanneer je met het netwerk van AT&T belt, je tussen de € 1.30 en € 1.90 ofzo per minuut betaalt. Daarnaast schijnt er een vast tarief per gesprek te zijn, maar hoeveel dat is, kan ik nergens vinden en dat vind ik verder ook niet zo interessant. Daarvoor zal ik te weinig bellen. Ik wilde eigenlijk alleen weten hoe ik onderling, dus met onze NL toestellen daar in de VS, moet bellen, dus welk nummer.
Als je dat wilt weten, bel gewoon met 316 en dan de rest wat na 06 zou komen..
Wat betreft of je met je mobiel in Amerika wilt bellen.. je toestel moet dan triband aankunnen (dit zijn 3 frequentiebanden waarop hij kan werken). Om dat te weten, tik even de naam van je telefoon + type in op Google en bekijk de specificaties. De meeste telefoons tegenwoordig zijn triband en quadband.
hoi hoi.....
Ik heb een telefoonnummer van een vriend van me in Florida, maar ik weet niet welk netwerk nummer ervoor gaat....ik heb eennummer met 10 cijfers wat moet ervoor.... en volgens hem kan ik ook een sms ernaar toe sturen is dat dan hetzelde netwerk nummer of een ander?
wie kan mij helpen...
Thanx Esther
Normaal gesproken moet je om naar de USA te bellen er 001 (of +1 in een mobiel toestel) voor plaatsen.
dus 001dan het nummer?? dat doet ie niet....
Vanuit NEDERAND draai je eerst het international toegangsnummer...
Dit is voor Nederland 00
Wat dit voor België is weet ik niet.
Daarna 1 voor de Verenigde Staten
Daarna het nummer van je vriend... (10 cijfers)
Van wikipedia:
"Beschikking 92/264/EEG van de Raad van 11 mei 1992 inzake de harmonisatie van het internationale toegangsnummer voor het telefoonverkeer in de Europese Gemeenschap bepaalt dat de lidstaten het nummer 00 in de openbare telefoonnetten als gestandaardiseerd internationaal toegangsnummer voor het telefoonverkeer invoeren."
Voor Belgie dus ook 00 vooraf.. dus 001 en dan het 10-cijferige nummer.
Soms kan de kwaliteit wel eens belabberd zijn, moest wel lachen. Met KPN Hi naar een GSM in Florida (weet niet welke provider daar) klonk het enorm slecht. Pak ik hier voipbuster in combinatie met m'n PC (eerste 4 maanden bij elke opwaardering gratis bellen, daarna 1 cent per minuut naar Amerika vaste lijn & gsm) en dat klonk een heel stuk beter. Scheelt nog veel geld ook :D
Hebben ons tijdens ons verblijf in de US een goedkoop GSM toestel aangekocht bij Radioshack met pre paid kaart van AT&T.
40 Usd met een betaaltegoed van 25 Usd.
Met 1.90Usd bel je ruim 5 minuten naar Nederland.
Niks abonnement en pre paid kaarten verkrijgbaar bij alle Wallmarts.
Het is de PAY AS YOU GO van AT&T.
Handig voor onderweg met de wagen en je hoeft ook niet via Visa
Kan nog goedkoper: http://www.radioshack.com/family/ind...odsInSession=1
$10
ook bij WalMart kun je goedkope pre paid toestellen kopen. Pas wel op dat er al beltegoed op zit, anders moet je nog een losse kaart kopen. Wij hebben er dit jaar een gekocht voor $30 met 300 belminuten. Een nieuwe kaart voor 300 belminuten kost ook $30 dus het toestel (simpele effectieve Nokia) is in principe gratis. En bereik door de hele USA, zelfs in de woestijn....Provider is Net10
De International Prepaid Phone Card van Sprint; deze vinden wij heel handig.
Je koopt 'm bij de Publix, CVS of Wallmart e.d.
Zijn in verschillende bedragen te verkrijgen. Wij hadden 10 dollar = 50 min. bellen naar Nederland.
Werkt vanaf iedere telefoon (meestal gratis vanaf hotelkamer, enkele keer 0.50 voor gebruik buitenlijn).
Je belt het nr. op de kaart, kies 2 voor europa, dan 31...met nummer van diegene die je wil bellen.
Ging altijd makkelijk.
Zie ook nog een ander topic "bellen vanuit Florida". Met de kaart van Cloncom van $ 20,.. konden wij 600 (!) minuten bellen naar een vaste lijn in Nederland.
Er is nu ook een aanbieding van Virgin Mobile (http://www.virginmobileusa.com), voor nieuwe klanten: koop voor $20 beltegoed en je ontvangt een cellphone gratis erbij. Let wel op dat je niet met alle prepaid aanbieders ook internationaal kunt bellen.
Maar met Virgin wel :lol:.
Kan ik met een goedkope gsm die ik in orlando koopt ook bellen naar gsm in nederland.
Zou wel lekker zijn was vorig jaar een aardig bedrag kwijt aan het bellen.
Yvonne
Dat is dus per provider verschillend.
Natuurlijk voor iedereen die een laptop bij zich heeft SKYPE.
WWW.skype.com
Ik gebruik skype altijd als ik in de buurt ben van mijn computer,
naar een nederlandse landlijn is het 2,6 ct/min
naar een nederlands mobieltje 26,3 ct/min
naar een nederlander met skype "Gratis"
Voor degene die Skype niet kennen, je setup is gratis en je communiseert gratis met andere skype gebruikers wereld wijd.
Voor het bellen naar een willekeurige telefoon moet je wat geld storten, volgens mij kan dat vanaf $10.00 en kun je dit doen per credit card of Paypal, voor mij werkt het geweldig.
Marcel, www.voipbuster.com gebruik ik. 10tje storten, je krijgt dan een echt tel. nr waarop je bereikbaar bent. Daarnaast bel (en sms, tenzij je veel smst, maar bijv. 5 smsjes per dag is geen probleem) je de eerste 4 maanden gratis naar diverse landen waaronder Nederland, Belgie en Amerika, waarbij je in Amerika gratis naar GSM's kan bellen, maar niet in NL en BE.
Naar voipbuster gebruikers (pc 2 pc) gratis, maar dat lijkt me vrij normaal.
Ik vind het ideaal en gebruik het al een paar jaar en stort om de zoveel tijd een keer een tientje, want na die 4 maanden begint dat tientje dus wel te lopen. Ik betaal dan 1 cent per minuut naar Amerika geloof ik...
Wat veel goede tips!
Bel al jaren met mijn eigen GSM en dat is best duur.
Wat is dit forum toch handig!!!!!
Daarvoor net is het van goudwaarde!
Ik moet zeggen dat de info die ik heb gevonden op dit forum ons enorm vooruit geholpen heeft in onze reis.
Er is geen enkel boek zo goed als dit forum waarop je "eerstelijns" info krijgt!
Wat mij betreft: een dikke pluim voor de oprichter(s) en de moderators!!!!!
Ik heb misschien een domme vraag, maar moet je ook iets voor je 06 nummer zetten als iemand uit Amerika je wil bellen?
Wij willen graag een City Tour boeken, en er staat ook bij dat je je telefoon nummer moet opgeven zodat zij je kunnen bellen wanneer je in Miami bent. Moet ik dan gewoon mijn 06 geven of moet er nog een amerikaans/nederlands netnummer voor, ik noem maar wat...heb er weinig verstand van namelijk hahahaha
Groetjes
+31 en de 0 weglaten dus:
+31 6 xxxxxxxx
en het is voor jou niet gratis als je in Amerika gebeld wordt
Nou lekker dan, word je gebeld door iemand draai je ook nog zelf voor de kosten op :mrgreen: Mahja het zal wel moeten aangezien hun ons moeten kunnen bereiken voor die tour. Thnx anyways!
Als dit nieuw voor je is dan zou ik mij er toch maar eens in de tarieven en voorwaarden van je abo verdiepen voor je voor vreemde verrassingen komt te staan als je in het buitenland belt of gebeld wordt.
Buiten Nederland maar in Europa spreek je zomaar over 50 Eurocent per minuut (zowel bellen als gebeld worden).
Buiten Europa (USA) tussen de EUR 1 en over de EUR 2 idem. Het gaat dus hard.
Waarom geef je niet gewoon het nummer van je hotel?
Knaapje
Wij nemen onze laptop mee, dus via internet hebben we contact met het thuisfront, niet via telefoon. Ik heb er wel aan zitten denken om het nummer van het hotel te geven, maar als iemand van die city tour belt zou ik dr wel zelf willen spreken, en als ze naar het hotel belt is de kans groot dat wij er niet zijn, snapt u. Is het dan niet handig om gewoon onze eigen 06 nummer te geven?
Wij hebben bij de Wal-Mart een LG pre-paid telefoon gekocht voor 30 dollar (inclusief 300 belminuten). De medewerkster van de Wal-Mart heeft ons dit als "koopje" aangeraden. De provider was Net10. Op de verpakking stond dat je Internationaal kon bellen. De medewerkster heeft de telefoon in elkaar gezet en alles geregeld terwijl wij lekker aan het shoppen waren. Service was dus prima.
Echter kwamen we er al snel achter dat we niet internationaal konden bellen. Dus via een vaste openbare telefoon gratis met Net10 gebeld om dit te laten activeren. Was direct geregeld aan de hand van wat codes die ik door moest geven die op de bijbehorende papieren stonden.
Door *1 te bellen kwam je in een simpel keuze menu en kon je door middel van 011 31 (citycode zonder de 0) en lokaal nummer naar VASTE nummers in nederland bellen. Bellen naar mobiel en sms-en lukte niet! Smsjes en mobiel nummers ontvangen lukte wel.
Ik heb een aantal jaren geleden in Amerika gewoond en had toen een T-mobiel prepaid abonnement. Ik weet nog dat ik daarmee wel kon sms-en en naar mobiele nummers kon bellen in Nederland,
Let wel op dat als je gebeld wordt op een amerikaans mobieltje, dat er belminuten afgaan. Zower de beller als de ontvanger moeten betalen.
Misschien wel een domme vraag maar stel hem toch.
Als ik het goed begrijp kan je met de telefoon van virgin bellen naar nederland ook naar mobiele nummers in nederland.
En als dat zo is waar kan ik die kopen dan.
Yvonne
Ze zijn te verkrijgen bij de Wal-mart. Heb ze vorige week nog zien hangen :D