Bij attracties die een Fastpass hebben werkt het weer anders dan bij attracties zonder. Je moet dit gewoon even vragen aan een Castmember ter plaatse.
Afdrukvoorbeeld
Je krijgt daar een fastpass die de gehele dag geldig is, maar zodra je hem gebruikt moet je hem inleveren. De eerste ouder wacht dus in de normale rij, de tweede keer gebruik je de fastpass. Die fastpass kun je trouwens met meerdere mensen tegelijk gebruiken, dus eventuele derde personen kunnen de eerste keer mee (gewoon in de rij) en de tweede keer met die baby-swap fastpass.
Ik neem aan de de fastpast rij een stuk sneller gaat dan de "normale" rij? Dus als je met beide een fastpast ticket neemt, haal je het dan binnen de tijd om achter elkaar te gaan of wordt het nu te ingewikkeld?
Is het trouwens zo dat je 1 fastpast kaart per keer kunt nemen per entreebewijs of kun je meerdere fastpast tickets krijgen op je bewijs? Zodat je alles beter kunt inplannen.
Disney FASTPASS Information
[ Disney's FASTPASS allows guests to make 'reservations' for a popular ride to avoid waiting in long lines.As you approach the attraction that uses the FASTPASS system, you will see three lines. One is the FASTPASS distribution line (where you get your FASTPASS ticket ), the second is the FASTPASS entrance (when you're returning to ride after making your FASTPASS reservation), and the third is the Standby entrance for guests not using FASTPASS.
The FASTPASS distribution line features a clock showing what times the tickets are being issued for. A clock with the current time is displayed outside the FASTPASS attraction entrance. The Standby line will have the current wait time posted.
Let's see how this all works. It's 11:00am and you want to go on Kali River Rapids but there's a 60 minutes wait posted outside the Standby line. You take a look at the FASTPASS distribution and see that passes are being issued with a return time of 1:00 - 2:00pm. You get your FASTPASS and instead of waiting on a one hour line, you have two free hours before coming back, bypassing the standby line and getting on Kali with little or no wait.
For the attractions, the assigned time will give you a 1 hour window to return, so you don't have to run back to be there the minute it goes into effect. With the theater attractions, you'll have a FASTPASS for a specific performance.
One thing to keep in mind, there are restrictions as to how many passes you can have at once. YourFASTPASS will have the time that you can get your next FASTPASS printed on it. (Usually this is when your current FASTPASS can be used or after two hours have elapsed.) Don't plan on going from one FASTPASS attraction to another gathering up slips. These machines are smart and won't issue another until your current pass allows it.
Every one in your party will be expected to turn in a FASTPASS at the attraction. And please don't return before your scheduled time because you will not be allowed to enter. There's nothing like weaving through a crowd of guests who are blocking the FASTPASS entrance because they're too early. Another no-no is trying to use a FASTPASS that wasn't issued that day. Don't bother, they can't accept it. Jumping off the standby line into the FASTPASS line isn't cool. There will be a Cast Member waiting for you to turn in your non-existent pass who will send you right back to where the Standby line begins.
FASTPASS is available to everyone and works with all admission media. There's no charge for using it.
http://www.wdwinfo.com/images/fastpass-400.jpg
Je hebt het reguliere fastpass systeem, dat werkt zoals in het bericht van Njit hierboven. De fastpass die je krijgt bij baby-swap komt niet rechtstreeks uit de fastpass-machine, maar krijg je van een castmember bij de ingang van de "normale rij". Je moet daar melden dat je een baby-swap wil doen; vervolgens krijg je 1 fastpass. 1 van de begeleiders moet wel de normale rij volgen (de lengte daarvan staat aangegeven bij de ingang), maar zodra de 2e begeleider de attractie ingaat (die de eerste ronde op het kind heeft gepast) mag deze zich (met bijbehorende groep) melden bij de Fastpass entrance met de fastpass zoals je die van de castmember hebt gekregen.
Het baby-swap systeem is officieel ingevoerd in Disney, maar om een of andere reden staat het in geen enkele officiële Disney-publicatie uitgelegd, in tegenstelling tot het reguliere fastpass systeem.
Maar dan is toch iets efficienter het reguliere fastpass systeem te gebruiken? Als de rij bv 90 minuten is dan staat toch een van ons 90 minuten en de ander wacht met het kindje 90 minuten weliswaar niet in de rij maar toch.
Wat een fantastisch forum dit!! Zo stel je een vraag en binnen notime heb je de antwoorden, super..
Het fastpast systeem ken ik en nu dus ook het babyswab systeem. Ik denk dat het inderdaad het snelste werkt als je (beide ouders) een fastpast ticket neemt (met dus de zelfde terugkomst tijd.. bv tussen 10.00 en 11.00) vervolg ga je om de beurt in de fastpast rij met je ticket en heb je als het goed is binnen dat uur beide om de beurt de attraktie gedaan. Zonder babyswab, maar met de fastpast tickets. De babyswab is dus alleen erg handig als je of met meerdere bent of als er geen fastpast ticket bestaat voor de attraktie!
Top heren/dames voor alle reakties...
gr Ivon
Nog een aanvulling: er worden niet onbeperkt fastpassen uitgegeven, maar een vaststaande hoeveelheid per dag per attractie. Bij populaire attracties (zoals bijvoorbeeld Soarin' in Epcot) zijn de fastpassen vaak al vroeg in de middag "uitverkocht", of worden uitgegeven voor een aanvangstijd die vele uren later is.
Hallo,
Wij gaan van 14/21 oktober naar Orlando en willen een paar parken bezoeken en nog wat andere dingen ondernemen. Heeft iemand tips wat men zeker niet mag missen als je naar Orlando gaat ? Ik weet dat zoiets persoonlijk is, maar jullie tips en adviezen zijn erg welkom.
Wij doen 7 dagen Orlando en wil niet elke dag in een park hangen, maar wil er wel enkele bezoeken, het wat forums en sites gecheckt, maar kom er niet achter welke parken favoriet zijn bij de meeste mensen, is natuurlijk ook een persoonlijke smaak, maar via dit forum had ik hierop reacties verwacht van mensen die vaker hierheen gaan.
Verder hebben we een vrij luxer hotel geboekt met mooi zwembad, dus we willen ook een beetje relaxen, maar dat zou evengoed aan het strand ook welkom zijn, echter dat is minimala 2 uur rijden, wat ik heb begrepen.
Shoppen zal mijn vrouw ook wel willen doen, en daar ben ik via dit forum wel achter gekomen dat de Florida Mall favoriet is bij de meeste. Een waterski show zou ik ook graag gaan bekijken, aangezien ik dit vroeger ook gedana heb. Alle andere suggesties zijn welkom.
Olaf
Ga er maar vanuit dat de meeste mensen die naar Orlando gaan, bijna allemaal hierheen komen voor Disney. Neemt niet weg dat de andere parken ook heel leuk zijn. Het is moeilijk om te adviseren. Egaal welk park het is, mij kun je overal loslaten \\:D/
Maar voor de eerste keer zou ik zeker 3 dagen Disney 1 dag Seaworld en 1 dag universal doen. Zo ben je toch overal geweest, en heb je tijd over om te shoppen en te zwemmen.
Ben je niet zo'n parken liefhebber, zou ik toch gaan ( je moet erbij zijn geweest). Doe dan minimaal 2 dagen disney en 1 dag Seaworld.
Wat betreft zee: Daytona = +/- 1:15 uur rijden Clearwaterbeach +/-2:15 uur rijden. Is beide goed te doen. Ik kan ze beide aanbevelen. Daytona = vooral leuk omdat je met de auto op het strand kunt. Clearwater metname voor het warmere water, breed strand, leuke pier.
http://www.airboatrentals.com/ dit moet je beslist doen, lijkt mij ontzettend gaaf. Lees eens het verhaal van A3, hij heeft dit gedaan. Ieder geval de volgende keer dat ik daar ben staat dit op het programma.....
Pascal
Dag Pascal,
Wederom dank. 5 dagen park is ons echt te veel, denk ik. het worden er maximaal 4 of 3, zat zelf te denken aan maandag , woensdag en vrijdag parkdag, de dinsdag en donderdag iets anders. Evt de zaterdag ook nog als het goed bevalt een park bezoeken. Shoppen kan in de avond , of ?
Zag ook ergens een topic over guns, het schieten met geweren, leek me ook wel iets. Ben meer een doe mens, dan een kijk mens, snap ie !!
Kreegt het advies van Eric om te zoeken in de andere topics, maar veel van deze zijn ook weer weat verouderd, daarom had ik zelf dit gestart.
Olaf
Schieten kan bij Riegs gunshop in Orlando, leuk om een keer te doen.
Uiteraard kun je 's avonds shoppen, de meeste winkels in de Malls zijn tot 8 of 9 uur open, maar als je naar Target of WalMart gaat, kun je vaak 24/7 terecht.
Verkijk je niet op de parken, ze zijn gigagroot, en allemaal totaal verschillend.
Eric
Je geeft aan dat je niet al te veel parken wil bezoeken. We can shake hands! Wij vinden de parken (zijn alleen in Disney parken geweest) echt erg leuk om te bezoeken maar zijn niet van die fanatiekelingen zoals sommigen op het forum. Onze ervaring op het gebied van parken is dus niet heel groot, maar reageer toch maar aangezien wij niet superfanaten zijn die speciaal voor de parken komen en jij ook niet zo te horen.
Wij zijn tot nu toe in Magic Kingdom, Animal Kingdom en Epcot geweest. Afgelopen zomer drie weken in Orlando geweest, en maar twee dagen een park bezocht. Qua advies ligt het eraan of je jonge kinderen hebt of niet, of je echt een achtbaanfanaat bent of houdt van bijzondere en mooie theming, enzovoorts. Onze favoriet is Epcot, maar wij zijn dan ook 23, 26 en 60 jaar. :-) Hier zijn een aantal supergave attracties maar het is er vooral heel mooi en leuk om rond te wandelen. Je leest weleens op fora dat kleine kinderen het wat boring vinden voor een hele dag, wat ik me ook wel kan voorstellen. Magic Kingdom is vergelijkbaar met Disneyland Paris, dit park is zeker aan te raden voor de ultieme Disney sfeer. Zeker als je jongere kinderen hebt want er zijn hier veel leuke attracties voor kinderen. Animal Kingdom is ontzettend mooi gemaakt, zeker een aantal leuke attracties maar bij ons van de bezochte drie het minst favo.
Ik moet ook toegeven dat wij ook al ettelijke jaren naar Florida gaan en ook alleen in de eerste 3 jaar de parken gedaan hebben en ze nu ook niet meer doen. Bij ons is het toch voornamelijk familiebezoek, shoppen, zee en strand, bioscoopje, indien mogelijk een ijshockey of American Football game en nu de laatste tijd cruisen.
Kennelijk heeft toch een ieder zijn eigen ding en kan je ook zonder de parken je tijd goed doorbrengen daar..
En wij denken er precies zo over. Volgend jaar gaan we voor - ik geloof - de 9e keer, en dan bezoeken we maximaal 1 park. Daarnaast doen we heel veel andere leuke dingen. Enkele tips:
* kissimmee rodeo (elke vrijdagavond)
* Kelly Park (heerlijk rusten, zwemmen, snorkelen en genieten van de flora en fauna)
* Reptile World Serpentarium in St. Cloud (met demonstraties gifslangen 'melken')
MVG
A3
Als je in Orlando iets actiever bezig wil zijn maar niet de hele dag in een park wil rondhangen zijn deze twee attracties misschien iets voor je.
1) Skycoaster in Old Town Kissimmee (ongeveer 100 meter hoog). Filmpje hier
2) Skyventure, windtunnel waar je indoor kan "parachute" springen op International drive.
In beide "straten" waar deze attracties staan zijn ook genoeg andere dingen te doen eten, drinken, shoppen en "spelen" er is genoeg. Ben zelf overigens te scheiterig geweest om een van bovengenoemde attracties te proberen :(
We hebben in 2004 de Skycoaster 2x gedaan met z'n tweetjes. Erg leuk (en ook erg spannend de eerste keer). Het is echt hoog!
Wat ook erg leuk is om te zien (we hebben hem nog nooit gedaan) is de G-Force:
Hallo allemaal nog 5 nachtjes en dan vertrekken we naar orlando.
Ik heb nog enkele vraagjes.
Weet iemand in welke mall er vooral sportartikelen worden verkocht?
Zijn de malls op zondag ook open?
We willen 3 dagen shoppen:
1 dag voor de mannen
1 dag gaan de vrouwen shoppen voor de kids
en 1 dag gaan de vrouwen shoppen voor zichzelf.
Kunnen julle misschien aangeven welke malls het beste is qua menswear, kidswear of womenswear.
Is er ook ergens een flea market.
enkele jaren geleden waren we naar een flea market in fort lauderdale waar ze onder ander ook hele goedkope maar vooral leuke prinsessen jurken verkochten.
hebben ze dat ook ergens in orlando?
Zoek je iets specialls? In The Loop (aan de John Young Parkway) zit een Sports Authority die erg goed gesorteerd is.
In de bekende outlet-malls zitten de gebruikelijke Nike-, Reebok-, Adidas- en Puma-outlets. Daar kun je dus goed terecht voor je algemene inkoopjes van het betrffende merk.
Bekende outlets:
Ja. Tot iets minder laat, maar ze zijn wel open.
- Pr1me Outlets
- Premium Outlets
- Lake Buena Vista Outlets
Afhankelijk van wat je zoekt. De Florida-mall en de Mall at Milennia zijn wat luxer met de "grote" merken (met bijbehorende prijzen), de outlets zijn voor de meer dagelijkse kleding goed. Voor (kleinere) kids-kleding gaan wij altijd naar Osh-Kosh, die zit in de LBV-outlets.
Ik zou trouwens niet zo je tijd indelen, maar gewoon een (outle-) mall opzoeken en dan zie je wel wat je tegenkomt. Niets is specifiek voor mannen vrouwen of kids. Ach, je zult het wel zien!
Ja, die zijn er, een drietal grote in Kissimmee en verder nog een aantal. Afhankelijk van waar je zit kun je ter plaatse het beste eventjes in de diverse coupon-boekjes kijken welke het gunstigste ligt voor jullie.
Thanks Michael66
We gaan met 2 gezinnen en de mannen willen absoluut niet samen met de vrouwen shoppen ( vinden ze te vermoeiend) dus gaan ze met elkaar.
1 is op zoek naar basketbal kleding maar oof swaters en trainingsbroeken.
Mijn kids ( 2 meisjes vinden trainingspakken ook heerlijk om thuis te dragen)
Heb je ook de namen of adressen van de fleamarkets.
We kennen ons adres nog niet.
We zitten in een huis via AE.
De Fleamarkets zitten volgens mij langs de 192. Ik vind het persoonlijk niet zoveel.
Je kunt veel beter naar de outletcentres gaan, bv. de basketball kleding die je noemt vind je in ruime overvloed in de reusachtige Nike Outlet Store.
Maar ik snap eigenlijk ook jullie indeling niet: Je gaat toch met zijn allen naar bv. het Outletcenter of de FloridaMall, en dan splits je gewoon op, en spreek je op een vaste tijd af bij de foodcourt of zo? Of je SMS't elkaar even.
Eric
Mocht je op zondag naar de Florida Mall gaan moet je er rekening mee houden dat die op zondag later open gaat. Ik dacht pas om 11.00 uur.
Edit, net even gekeken en hij gaat op zondag pas om 12.00 uur open
De Flea Markets heten allemaal........Flea Market en de grote 3 zitten bij Mile Markers 15, 10 en 9. Als je precies wil weten wie en wat er allemaal aan de US192 zitten moet je hier klikken. Een schat aan informatie.
In de Florida Mall zit een hele grote winkel puur gericht op basketbal, ben alleen even de naam kwijt. Hier vindt je wat meer.
Als je voordelige sportkleding zoekt zou je kunnen kijken bij Steve & Barry's.
Die zijn echt heel voordelig en hebben heel veel keus in allerlei soorten sportkleding, bedrukte t-shirts enz. In Orlando kan je ze vinden in de Festival Bay Mall.
Hoi S&B is een hele goede winkel voor casual kleding en niet in Nederland verkrijgbaar , ik moest afgelopen Sept speciaal voor mijn zoon daar shoppen echt geen straf ... psst ik snap de indeling wel hahahhahaaa
Heerlijk shoppen daar in de states er zit ook een outlet van Tommy hilfiger en Skechers, daar hebben mijn dochtertje en ik een soort crocs gekocht alleen dan in een ballerina uitvoering .. zitten super en je kan er echt de hele dag op wandelen door de parken ..de winkel zit tegenover de Nike outlet in de Pr1me
Op de dag dat jullie daar gaan winkelen zou ik zeker even oversteken naar de Ross , en lekker rondneuzen tussen de zeer goedkope shirts enz..van alle bekende merken..
Heel veel plezier groetjes Danielle
Hartelijk bedankt voor alle info:
En ja een rara indeling maar de mannen vinden het voor hun en de kids vermoeiend hoe wij shoppen.
We zijn 6 hele dagen in orlando waarvan 3 dagen in parken. Dus 3 dagen op te shoppen..maar we hebben ook een huis met zwembad en ik weet zeker dat de mannen dan liever enkele dagen samen met de kids in het huis bliven om te zwemmen..
We hopen dat het ondanks de korte tijd en het vol programma toch heel leuk wordt.
Dus de mannen dan zeker niet vermoeien met shoppen.
Wij ( de vrouwen) vinden shoppen echt helemaal heerlijk dus gaan wij 2 dagen en de mannen 1 dag.
ik heb alles opgeschreven en bekeken geweldig..
ik heb nu al heel veel zin ...nog 3 nachten....
Wij bezochten de Premium Outlet die niet zover van Seaworld is gelegen.
Zelfs een shopbarbaar als mezelf gaat met 250 dollar aan nieuwe kledij naar huis.
De prijzen zijn echt gek, een trui van Ralph Lauren voor 39 dollar, schoenen van Adidas 27 dollar,...#-o
Absoluut de moeite om er eens in rond te dolen, temeer omdat deze bijvoorbeeld tot 11PM open was.=D>
Is inderdaad leuk dat schieten, hebben wij ook gedaan 2 weken geleden, echter vonden wij de buurt waar dit schieten plaats vindt nou niet echt geweldig en als je er goed over nadenkt (wij stonden te schieten met naast ons wildvreemde mensen uit de "buurt" die wij liever s'avonds niet tegen zouden willen komen. Vonden het een aparte ervaring. 50 kogels schieten met een revolver zonder ook maar enige vorm van een screening. Je krijgt de wapens en munitie in een wasmandje zonder verdere uitleg. Kleine ruimte schieten op afbeeldingen van Bin Laden. Als je ervan bewust wordt dat er maar 1 gek (en die lopen er genoeg rond) hoeft te zijn die zijn wapen 90 graden draait en je bent de sigaar. Nee voor ons was het bij Rieg's duidelijk eens maar nooit weer. (Neemt niet weg dat het wel een aparte ervaring was).
Wij gaan met 5 naar Florida,dit op 27 december tot 5 januari,
iemand tips waar er lekkere restaurants zijn omgeving Invernes.
Ook willen we een 3 tal pretparken bezoeken ,zeker ook op oudejaarsavond,(misschien speciale arrangementen?)
Welke kunnen we het beste bezoeken,mag nogal uitdagend zijn!!!
Waar boeken we het beste tickets? We zijn wel van plan telkens 1 dag pretpark,1 dag rust.
Vriendelijke groeten
Uitdagende pretparken, bedoel je daar spannende attracties mee?
De Universal parken zijn wat spannender dan de Disney parken. Island of Adventure bevat een aantal goede achtbanen.
Over het boeken van Disney tickets kun je hier lezen:Disney-Tickets: Een prijsvergelijking
Gebruik ook eens de zoekfunctie. Veel vragen vind je snel een antwoord op.
In de meivakantie willen we graag een dikke week naar Orlando en omgeving. Nog nooit in amerika geweest dus alles is nieuw. We zijn geen echte pretparkgangers. ( wel universal, cape kennedy b.v.) Willen ook wat van de omgeving zien. Wat is aan te raden? Kinderen zijn 10 en 13 jaar oud.
Welkom Shirley. Een week is best kort in Orlando. Pretparken in Orlando kun je niet echt vergelijken met nederlandse parken. Universal - bedoel je daar Universal Studios of Island of Adventures mee? Want dit zijn ook pretparken.
Lees eens wat reisverslagen door om een beeld te krijgen van de parken. Of haal wat reisgidsen (De Capitool bijvoorbeeld).
Met de feestdagen is het altijd feest om naar Florida te gaan. Je hebt niet aangegeven wat de gemiddelde leeftijd is van je mede reizigers. Enfin, Magic Kingdom en andere Disneyparken zijn heel erg leuk maar ik persoonlijk vind dat deze met name zijn gericht op de kinderen en jongere bezoekers. MGM, Universal en Epcot vind ik meer geschikt voor volwassenen. Uiteraard is op elk park alles versierd en ik bedoel dan ook VERSIERD! MGM heeft 'een dorp' met veel decors uit vroegere films. Wanneer je door dit dorp wandelt is het dan ook net echt. Op oudejaarsavond is op 'elke hoek van de straat' muziek en er wordt ook op straat gedanst door de bezoekers. Muziek is er voor elk wat wils. Bevalt het je niet, dan loopje gewoon een straatje verder en vind je hele andere muziek met de hierbij behorende sfeer. Om 00.00 uur zijn er gigantische blazers met confetti en geloof me, je kunt NIETS meer zien! Vergelijk met de beelden op tv van New York. En daarna geweldig vuurwerk!
Veel plezier!
Hallo,
Hangt er van af wat je wil gaan doen met oud 'n nieuw en wat je leuk vindt. Persoonlijk vindt ik old town leuk om naar toe te gaan. Of church street
Groet,
Seca
Wat wil je nou in Church Street met oud en nieuw :???:
Wat wil je überhapt in Church Street... :???: