Als maatschappij zou ik ook geen US$2500,- p.p. eraan wagen...
Afdrukvoorbeeld
Als maatschappij zou ik ook geen US$2500,- p.p. eraan wagen...
Het ESTA formulier uitprinten is een kleine moeite, echter als je je ESTA aanpast (vanwege wijziging eerste verblijfadres, of wijziging aankomstdatum), dan zie je alleen maar een klein stukje van het hele formulier.
Vraag me dan af, wat de toegevoegde waarde van het mini-stukje is.
Je hoeft helemaal geen verblijfsadres in te vullen (is geen verplicht veld)
Ik heb net de aanvragen voor ons 3-en ingevuld. Viel me reuze mee, gewoon in het Nederlands. En we mogen alle drie in elk geval afreizen. Of ze ons ook binnen laten is natuurlijk een tweede.
hallo,
shit, probleempje...
Was natuurlijk zo happy dat we weer naar florida zouden gaan dat ik het esta formulier meteen ingevuld heb op internet...
Nu hebben we een ander hotel als in eerste instantie de bedoeling was....enne....ik heb het nr wat je krijgt niet opgeschreven......WAT NU??????
Controleren ze heel streng of moet ik nu een nieuw esta formulier ingaan vullen of wat???
alvast bedankt Monique
Met ESTA heb je toestemming om naar de VS te reizen, zolang je paspoort geldig is en binnen een bepaalde termijn. Die gegevens worden wel heel streng gecontroleerd.
Zoals bekend zijn de gegevens over het verblijfsadres en de vlucht nog facultatief. In jullie geval hoef je dus helemaal niets te doen. Vind je het toch prettig om alle gegevens te actualiseren, dan dien je een nieuwe aanvraag in.
Volgens mij staat het ook op de ESTA site. Mocht je je gegevens niet meer weten, als je ze wilt updaten, kun je een nieuwe invullen.
Daarmee vervalt automatisch de eerder ingevulde ESTA.
Daar kwam ik overigens achter toen ik de ESTA's van onze vakantie wilde updaten. Ik had ze vorig jaar ingevuld voor de april vakantie van 2009. Ik ben nog afzonderlijk een keer in oktober geweest en heb toen een nieuwe ESTA ingevuld voor mezelf. Toen ik dit jaar de ESTA's wilde updaten voor 2010, bleek dat mijn eigen ESTA van april 2009 verdwenen was en ik heb toen de ESTA van oktober 2009 een update gegeven.
Zoals door Teleton (wat een geweldige schrijver) al opgemerkt, je verblijfadres is geen verplichte invoer.
Krijg je een bevestiging van een goedgekeurde ESTA per e-mail ? Ik heb de ESTA een paar dagen geleden ingevuld maar tot op heden niets ontvangen.
Nee, je krijgt geen bevestiging per e-mail. Voordat je het programma afsluit kun je de pagina printen. Als je het nummer hebt opgeschreven kun je opnieuw inloggen en alsnog een print maken.
Ik heb het voor de zekerheid uitgeprint hihi... Maare ik ben dus de enige die niet meteen toestemming kreeg, snik snik ;)
Succes, we hadden Esta allemaal ingevuld en uitgeprint (hebben dit vorig jaar ook gedaan dus was eigenlijk makkie..) en hebben toch 2 uur voor de balie van BA gestaan omdat de connectie met onze namen en de nrs van ESTa niet klopten, ze waren niet gelinkt met elkaar, en met ons nog vele anderen.....dus ook al heb je een aanvraag gedaan is het nog geen garantie dat je vliegt..omdat we aan de balie zijn blijven " hangen" kregen ze het 5(!) minuten voor vertrek voor elkaar onze namen met de nr's te linken en zijn we als idioten over Schiphol gerend om nog net de vlucht te kunnen halen...maar we zijn gearriveerd in Florida en het is heerlijk warm hier!!
Klopt Kristel, dat had mijn vrouw dus ook.... Bij de balie van Lufthansa bleek haar ESTA niet te kloppen, althans de medewerkster gaf aan dat er geen toestemming was... Toen we aangaven dat we wel een ESTA-nr hadden heeft ze in haar systeem e.e.a. gewijzigd waardoor ze wel met het vliegtuig mee kon.
Aangekomen op MIA hetzelfde probleem. Van 4 van ons was alles in orde, alleen van mijn vrouw niet. De (gelukkig vriendelijke) medewerker heeft haar toch binnengelaten maar wel aangegeven dat ze nogmaals een ESTA moest aanvragen. Dit uiteraard direct de zelfde dag nog gedaan.
Al met al toch een beetje stress aan het begin van de vakantie...
Wij zijn vorige week via Gatwick naar Orlando gevlogen met Virgin. In het vliegtuig de bekende groene kaarten helemaal ingevuld. Doordat ik die groene kaarten een paar keer had gevouwen langs de kartellijn, was van 2 kaarten de onderkant er af gevallen. Bij aankomst bij de douane in Orlando hebben we zo'n 20 minuten moeten wachten totdat we aan de beurt waren.
De douanier heeft van mijn vrouw en mij een electronische vingerafdruk gemaakt en ons op de foto gezet, onze twee kinderen werden met rust gelaten. Na de standaard vraag wat we kwamen doen in Orlando en wat ons adres was ( die stond al op de groene kaart ) werden alle formulieren afgestempeld en waren we 'binnen'. Nadat je je koffer van de band hebt gehaald, wordt je nog een tweede keer gecontroleerd, waarbij bepaald wordt of je naar een apart vak moet om je koffer door de scanner te laten halen en eventueel te openen. Daar hadden we geen last van.
Ik vond het al met al mee vallen, het wachten was alleen een beetje te lang naar mijn zin als je net 10 uur in een vliegtuig hebt gezeten. Naar de ESTA wordt helemaal niet gevraagd, want dat kunnen de douaniers gewoon terugvinden in de computer adhv je paspoort nummer.
En dat bleek dus bij haar net niet te kloppen :wink: En, dat hij dat heeft gevonden in zijn conputer adhv haar paspoortnummer, dat kan ook kloppen :wink: Ik heb ook niet beweerd dat ze er naar vragen, alleen ze komen er dus wel achter ALS er iets niet klopt.
Even een vraagje.
Ik moet deze aanvraag wijzigen.
Maar ik zit even met het invullen van de luchtvaartmaatschappij.
Ons vluchtnr is KL6072 naar Detroit en KL9334 naar Orlando.
Ik moet dan toch alleen het eerste vluchtnr invullen?
En moet ik nu KLM als maatschappij invullen of Delta?
Hartstikke bedankt.:smile:
Wij zijn net weer terug en hebben op schiphol bij vertrek veel moeite moeten doen om weg te komen omdat ons [thuis] ingevulde en goed gekeurde formulier op schiphol door de dame van de incheck balie niet werd geacceoteerd. Er bleek een fout te zitten in het paspoortnummer[nul of O] Dit konden we op schiphol gelukkig nog regelen maar kostte ons veel moeite en stress want van de 4 esta computers werkt er maar 1
Tip Ga ruim op tijd naar schiphol.
Tip voor een ieder:
Op een paspoort is elke 0 een NUL, er bestaat in paspoortland geen 'o' ooooo, dus als je zo je ESTA formulier invult gaat het goed, gebruik je de oooooo dan ben je de klos, en moet je bij de incheckbalie verder geholpen worden.
FF tjekken.... esta is toch geldig voor 2 jaar
dus hoef ik voor 2011 geen aanvraag te doen toch
Moet ik m'n aanvraag nog aanpassen? Ben begin dit jaar in NYC geweest en heb daarom nog een ESTA geldig.
Ik ga volgende week 3 weken naar New England. Ik heb mijn Esta wel opnieuw aangevraagd want je verblijfadres is ook anders en met die rare Amerikanen ;)
Dat hoef je niet opnieuw aan te vragen. Verblijfgegevens kunnen nu eenmaal wijzigen in twee jaar tijd (de periode dat een ESTA goedkeuring geldig is).
Je hoeft alleen maar een nieuwe aanvraag binnen 2 jaar in te dienen als je bijv. een nieuw paspoort hebt (ander paspoortnummer=nieuwe aanvraag doen).
Nou ja ik heb het zekere maar voor het onzekere genomen. Zoveel tijd kost het ook niet en het is gratis ;)
Uit de instructie:Kijk ook op de FAQ site van het Department of Homeland Security voor alle info over ESTA.Citaat:
Het invullen van adreslijn 1 is niet verplicht voor de verwerking van uw aanvraag
Ok, maar enige tijd geleden zei je nog dat je de gegevens overeenkomstig zou maken met de situatie ;)
http://www.floridaforum.nl/showthrea...2&postcount=73
Ik denk dat ik dat ook voor de zekerheid ga doen.
Klopt helemaal, persoonlijk vul ik die variabele gegevens voor iedere reis wel in. Maar je vraag was niet wat ik zou doen; je vroeg of je een verblijfswijziging hoeft door te geven. En daarop is het antwoord Neen.....;).
Ik snap overigens de verwarring wel hoor. Daar waar de Amerikanen meestal zeer strikte regels hanteren, laten ze dit nu ineens aan je eigen beleefdheid over. Ben benieuwd hoe dat verder gaat als ooit het groene I-94 wordt afgeschaft. Dat is de belangrijkste reden waarom ik de variabele gegevens nu steeds aanpas. Als ze dan toch gegevens van me hebben, laten ze dan consistent zijn.
Volgens het verslag van Mattrob sinds 1 Juli. Hij zit nu in Florida.
In Feb. hebben wij hem ook nog gehad, dus we wachten wel af.
Wij hoefden alleen het witte formulier in te vullen.
De groene formulieren heb ik niet gezien c.q. ingevuld.
Op 12 juni in Atlanta geland en het grone formulier was gewoon nodig!
En heb van andere die ook op Atlanta pas geland zijn dat het nog steeds verplicht was.
Vond het ook raar toen Mattrob erover schreef maar denk dat het misschien alleen New York is als proef en dat ze daarna verder gaan uitbreiden.
Ik ben met mijn dochter van 7 juli tot 17 juli naar Florida geweest. Bij United kregen we nog wel de I94 formulieren uitgereikt die we moesten invullen.
Ik nog nagevraagd bij de stewardess dat ik had begrepen dat dit niet meer nodig was. Volgens haar wel, United deed dit nog wel.
Bij customs in Washington aangekomen pakte de douane de formulieren en gooit ze zo in de prullenbak#-o
Ik heb nadrukkelijk gevraagd of ik ze inderdaad niet meer hoefde in te vullen en hij zij dat het vanaf 1 juli niet meer nodig is.
Ik heb in ieder geval wel nog iets te doen gehad in het vliegtuig, mijn formulieren voor jan doedel ingevuld. Nou ja, je bent weer een paar minuten verder.....
Maar wij hoefden ze dus ook echt niet meer in te leveren bij de douane!
Ze zijn dus stapsgewijs ESTA aan het uitrollen op de diverse vliegvelden. De officiele info geeft nog steeds aan dat de I94 ingevuld moet worden, wat waarschijnlijk zo blijft tot alle airlines en Immigrations-afdelingen op alle vliegvelden vo;;edig zijn aangesloten.
Het laatste officiële bericht dat ik hier over kan vinden, dateert van 19 januari 2010:
Citaat:
The implementation of the ESTA program will allow DHS to eliminate the requirement that VWP travelers complete an I-94W prior to being admitted to the United States. We are currently in a transition period, but anticipate that the paper form will be completely replaced in the coming months. Until carriers are capable of receiving and validating messages pertaining to the traveler’s ESTA status as part of the traveler’s boarding status, travelers will still be required to complete the paper Form I-94W and present it to CBP.
Update van 07/19/2010 op ESTA website:
It is important to note that the CBP Form I-94W will continue to be required at land borders, in the case of system outages, and at ports of entry that have not completed the transition to automated processing.
If admitted under the new automated process at a designated port of entry, the CBP officer will stamp the applicant’s passport with a United States admission stamp and annotate it with the class of admission WT/WB and date admitted until. The traveler’s departure from the United States will be documented electronically.
Link : http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/i-94_instructions/cbp_i94w_form.xml
Da's mooi, nu weten we weer wat meer en zijn we waarschijnlijk snel definitief van de groene formulieren af. Ik ga er tenminste van uit dat de belangrijkste hubs snel geautomatiseerd zullen zijn voor zover dat nog niet is gebeurd.
Ben benieuwd of er een overzicht is van welke airports wel en welke nog niet ESTA-proof zijn. Mocht ik het kunnen vinden, dan zal ik het overzicht plaatsen.