Maar als je onderop de link in de reservering aankloot kom je toch echt op de website van cartrawler.com.
Check deze link maar eens:
http://www.reviewcentre.com/reviews151518.html
Afdrukvoorbeeld
Maar als je onderop de link in de reservering aankloot kom je toch echt op de website van cartrawler.com.
Check deze link maar eens:
http://www.reviewcentre.com/reviews151518.html
Het enige wat je daar te zien krijgt is je reservering. Waarschijnlijk doet Cartrawler de klantenservice online. Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd naar dollar.com met de vraag of ze mijn reservering bij dollar.de kunnen koppelen aan mijn express card. Zodra ik antwoord heb laat ik het wel even weten.
De express card van Dollar is volgens mij niet gekoppeld aan welk boekingskantoor dan ook. Je bent gewoon Express member, met alle voordelen bij het ophalen van de auto.
Bij Alamo gelden de voordelen van het membership wel alleen voor boekingen die bij Alamo (.com of .de. of .nl) zijn gedaan en heb je er geen voordeel van als je bijv. via usareisen boekt.
Ik had vlucht, hotel en dollar autohuur in 1 keer bij Expedia geboekt.
Bij de boeking werd al mijn expresscardnummer gevraagd (ook of ik een ff-nummer had trouwens) en op MCO kon ik zo doorlopen naar de garage.
Niet voorzien probleem was, dat het opmaken van het contract misliep en alles nog een keer op mijn cc werd belast. Toen liet Dollar het afweten om e.e.a. te corrigeren en heb ik via de cc-mij mijn geld terug moeten halen, maar dat is een ander verhaal.
Knaapje
Jemig, je mag er toch vanuit gaan dat een website met de naam Dollar toch daadwerkelijk van dat autoverhuurbedrijf is? Wij hebben er ook een auto gehuurd voor zomer 2011.
Dat dacht ik ook. Ik vond het ook heel vreemd. Vandaar dat ik het even op het forum heb gezet. Kijken of er iemand is die al succesvol via dollar.de heeft gehuurd.
Ik heb verder een mailtje naar amerika gestuurd of de reservering bij hun bekend is.
Houd jullie op de hoogte
In het weekend geboekt:
op www.dollar.de
Periode 2 juli 2011 t/m 31 juli 2011: 29 dagen.
Ford Escape or similiar , Platin
€ 685,01 Afhalen en retour Tampa.
Gisteren toch maar geboekt:
Periode 26 Sept 2011 t/m 25 Okt 2011: 29 dagen.
€ 696,26 Afhalen en Retour Orlando MCO
De eerste voorpretten :mrgreen:
Ook wij zijn overstag.
De eerste twee weken van Oktober een Platin minivan voor €462,-. Voorwaar een koopje.
En ook de Dollar Express is inmiddels aangevraagd en goedgekeurd.
Wat ik alleen niet snap is de 7 euro die we ter plekke moeten voldoen. Vreemd.
Ik heb gisteren de bevestiging van dollar express gekregen maar kan nergens deze 7 euro terug vinden,vreemd inderdaad.
Waar zijn die 7 euro voor dan?
Dollar express is gewoon een kwestie van invullen?
Dat kan ook als Nederlander?
Dan volg ik dit draadje in spanning en wacht ik nog heel even met boeken.
Ik kan me niet voorstellen dat het niets met dollar.com te maken heeft.
Ik denk dat Cartrawler inderdaad gewoon faciliteert voor dollar en verder niets.
1. Geen flauw idee.
2. Ja, met rijbewijs en CC.
3. Ja, dat kan.
Description Included In Rate Payable At Counter Amount Tax Included
Additional driver Yes - - Yes
Other fees Yes - - Yes
Other fees Yes - - Yes
Other fees Yes - - Yes 11.67 USD No
Tax Yes Yes 0.82 USD No
Tax Yes - - Yes
Die 7 euro zijn dus de other fees en tax. Die moet je daar in dollars afrekenen. Ik denk dat ze bij Dollar.de tegen de dagkoers er een eurobedrag van maken.
Ben ik de enige wie het opgevallen is dat er bij de mid-size suv 'twee deurs' staat?
Ik heb nog nooit een Ford Escape or similar met twee deuren gezien...
http://img130.imageshack.us/img130/8072/2deurs.th.jpg
Welk pakket heb jullie dan ,..toch ook Platinum.
Heb het bij mij even nagekeken maar kan echt geen getallen vinden.
Description
Included In Rate
Payable At Counter
Amount
Tax Included
Additional driver
Yes
Yes
Other fees
Yes
Yes
Other fees
Yes
Yes
Tax
Yes
Yes
Dat had ik ook wel gezien, maar ik vroeg mij af waarom dat niet direct afgerekend wordt. Het is ook niet wat extra's, het zit al bij de prijs in.
http://img708.imageshack.us/img708/5665/dollarcar.jpg
@ Angelique; we hebben inderdaad ook Platin (zonder GPS) en zo als bovenstaand staat het op de voucher.
Dit overzichtje bedoel ik inderdaad,hier staat mij alles op - of inclusive Yes, zelfde pakket ook zonder GPS.
Heb je misschien een optie voor tolpasje of afkopen annuleringskosten of iets dergelijks aangevinkt?
Ik probeer even mee te denken, alle extra opties buiten het pakket moesten volgens mij ter plaatse worden voldaan ...zou het zoiets kunnen zijn. Of misschien even contact opnemen.
@ Angelique: wel vreemd dat jij deze kosten niet hebt.
Wij hebben ook Platin geboekt. Geen extra opties genomen.
Heb nog even op dollar.de en op onze boekingsbevestiging gekeken, maar er wordt nergens een verklaring voor deze kosten gegeven.
Ik heb ook antwoord gekregen van dollar.com. Een express card kunnen ze niet vooraf koppelen aan een pre paid rental.
Dit was hun antwoord: Thank you for contacting Dollar Rent A Car. We are unable to attach the member number to a pre paid rental due to the additional information that has to be added at the counter. We apologize if this may be of any inconvenience to you. If you have a any additional questions please contact Member Support at 1-866-776-6667.
Ik heb net nog weer even een schijnboeking gedaan. Zelfde auto, zelfde periode.
Zijn ze weer 2 euro goedkoper dan gisteren ](*,). Maar wel weer de 7 euro.
En dit is de prijs voordat je ook maar wat voor opties kan invoeren. Blijft vreemd.
http://img525.imageshack.us/img525/7707/dollarrekj.jpg
Ik begrijp nu dus dat je niets aan Dollar Express hebt nu je een pre-paid auto hebt gehuurd?
Ik snap ook niets van de 7 euro.
Ik zie die bij mijn fictieve boeking niet verschijnen.
http://img832.imageshack.us/img832/3...rbedrag.th.jpg
Je kunt wel gebruik maken van de express lane in het verhuur kantoor.:lol: Maar het is mij ook niet duidelijk of je met een prepaid voucher van USA-reisen direct naar de Dollar garage kunt gaan.
Ik had ze gemaild en het antwoord was dat we toch langs de 'rental counter' moesten. Weet iemand of hier de counter in de garage wordt bedoeld of in het verhuurkantoor?
Ik had vorige maand ook een prepaid Dollar auto op MCO.
Als je express member bent kan je doorlopen naar de garage, ook als je prepaid hebt.
Het gaat erom of je gegevens bij Dollar bekend zijn en die heb je bij je lidmaatschapsaanvraag opgegeven.
Knaapje
Volgens mij zijn ze wakker geworden bij dollar.de als ik nu een fictieve boeking maak ben ik € 150,00 duurder uit. Wij betalen € 597,00 voor een Minivan in juli/aug. voor 18 dagen. Als ik die nu zou boeken moet ik € 757,00 betalen.
Allerkrakens nog aan toe, die van ons is ook 125 euro gestegen sinds half zes vanmiddag.
Zal mij benieuwen hoe dit afloopt, de credicard was nog niet belast.
Dus is nu usareisen weer de winnaar (€500 voor onze auto en periode), mocht het misgaan.
Misschien was het gewoon een lokkertje, en hebben we mazzel gehad.
Shit...
Te laat geboekt...
Dollar.de is nu plots een stuk duurder!
Platin
EUR 608.96 für 19 Tage
midsize suv
Dit was een half uur geleden nog EUR. 497,19
'Periode 26 Sept 2011 t/m 25 Okt 2011: 29 dagen.
€ 696,26 Afhalen en Retour Orlando MCO'
Dat gaat snel, we boekten gisteren voor 696,- nu voor 896,- Platin
Het is nog niet afgeschreven... ben benieuwd..
Van 843 naar 1002 platinum minivan 26 dagen
Ophalen RSW 19 juli retour Mia 14 aug
Ik heb ook eerder deze week geboekt, nu 100 euro duurder dus hopelijk blijft de boeking intact, zou mooi zijn!
ik wilde gaan boeken bij dollar.de maar ook ik ga nog even afwachten.
wel zie ik een groot verschil voor een midsize suv voor 12 dagen (meivakantie 2011) bij dollar.de : platin EUR 341.30
en bij cartrouwler.com : platinum EUR 472.24
Ik heb geboekt bij dollar.de. Mijn bevestiging waarmee ik naar de balie moet staat op dollar. Ik meldt me bij de dollar balie. Ik krijg een auto mee van dollar. Het enige wat linkt met cartrawler is de betaling. Waar zouden we ons druk om maken. Volgens mij hebben we daadwerkelijk alleen te maken met dollar en beheert cartrawler alleen hun website. Dus of je nu via usareisen.de, dollar.com of dollar.de boekt. Je staat allemaal in dezelfde rij bij dezelfde balie en in dezelfde garage. En daarmee hetzelfde personeel wat je helpt.
Sinds gisteren is dollar.de wel gemiddeld 150 tot 200 euro duurder geworden.
Same here. De €455,- is weg, en nu maar hopen dat de auto er voor terug komt :mrgreen:
Inmiddels zijn we een paar dagen in florida en wilde ik graag mijn positieve mening met de mensen delen. Het gebruiken van de express card gaat heel makkelijk. in de garage nog wel wat handtekeningen moeten zetten. Wij mochten geen auto uitzoeken maar kregen een ford escape mee, een flinke, en hadden mid size suv geboekt. gezien het formaat denken we dat we fullsize hebben gekregen, maar omdat nergens in de auto een categorie of maar iets terug te vinden valt, is dat niet te zeggen voor ons...
Er werd nog vriendelijke extra vermeld dat we de auto echt leeg moeten terugbrengen? en helemaal niet aangedrongen op bijverkoop. zelfs niet na mijn vraag over de tolwegen ed.
dus voor ons prima ervaring!
groetjes rebecca
De Ford Escape staat op de site van Alamo.com als Midsize SUV.
Fijne vakantie !
Aangezien het huren van een "Dollar" auto schijnt toe te nemen, wil ik even mijn ervaring kwijt met deze maatschappij.
Via Expedia een kompleet prepaid auto geboekt. d.w.z. met volle tank halen en ook weer terugbrengen of aftanken betalen.
Auto op MCO met expresscard opgehaald.
Bij de kiosk in de garage werd wat gehaspeld met de boekingen en er kwam een contract te voorschijn zonder verzekeringen. Het werd gecorrigeerd, maar toen kwam een creditcard-belasting te voorschijn van zo'n $ 650. Ik kreeg op mijn verzoek beide contracten mee met gegevens van baliedame en aantekening dat ik verzekerd was.
Ze zou de manager de volgende dag alles laten corrigeren.
Bij het terugbrengen kreeg ik netjes een bonnetje, wat op 0 eindigde.
Helaas bleek bij thuiskomst mijn cc voor EUR 400 belast.
Direct met mijn cc-mij (visa) contact opgenomen en meegedeeld, dat ik vermoedelijk bezwaar tegen deze betaling zou gaan indienen.
Expedia ingeseind en alles zou teruggedraaid worden.
Helaas was na haast 1 maand nog niets gecorrigeerd, ondanks herhaald contact.
De terugboeking door Visa moest binnen 30 dagen aangevraagd worden en heb ik dus helaas moeten doen. E.e.a. werd door Visa direct afgehandeld.
Alle kosten en moeite voor mij.
Lering uit dit verhaal:
Zelfs al eindigt je bonnetje op 0, toch controleren hoe dit tot stand komt.
Er bleek bij mij ergens op te staan dat een bedrag van mijn cc geboekt was en alles eindigde dus netjes op 0.
Knaapje
Overigens: Dodge Charger gehad, prima auto.
26/11/10 Aanvulling:
Vandaag bericht gehad van Expedia, dat zij in deze iedere verantwoordlijkheid afwijzen.
Contract is een zaak tussen Dollar en mij (???)
Wat zij dan doen is mij niet duidelijk. Ik moet maar direct met Dollar contact opnemen.
Voor mij: eens Expedia nooit meer Expedia.
Als ze toch nergens voor verantwoordelijk zijn of in willen bemiddelen, kan ik net zo goed direct boeken.
Overigens de Expedia-medewerker die ik direct na het voorval aan de lijn had hierover en waar ik copien van alle stukken naartoe gestuurd heb zei, dat het helaas wel meer voorkwam maar altijd goed opgelost werd.
Dat had je bij elke maatschappij dus kunnen gebeuren als die medewerkster daar had gezeten. Gelukkig ben je attent geweest en heb je Visa de terugboeking laten regelen.
En aangezien je hier met 2 partijen te maken hebt Dollar en Expedia is het de vraag wie de fout heeft gemaakt. Expedia zou het ook voor je oplossen, maar dat is niet gedaan. Is inderdaad een goede tip om het bonnetje goed te controleren op cc afschrijvingen.