-
Re: Wifi access in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Renske1978
Je zou ook kunnen denken aan boingo voor op de smarthone, ipod een goedkope manier om gebruik te kunnen maken van wifi points.
http://www.boingo.com/
Hmm,
Dat is toch waar ik deze thread om ben begonnen?
Ik heb er uiteindelijk maar weinig gebruik van gemaakt omdat ik bijna overal gratis WIFI had (al moest ik wel vaak in de Hotel lobby zijn).
Moet wel zeggen waar ik het nodig had (vliegveld voornamelijk) werkte het perfect!
-
Gratis WiFi bij McDonalds
McDonalds biedt sinds kort in ons land gratis wifi, en uit een korte zoektocht op internet blijkt dat dat al het geval is in Frankrijk, Engeland, en de USA. Prettig nieuws dus :D
-
Re: Internet / Wifi in Florida
Hallo, wij verblijven sinds een week in Florida en vannacht slapen wij op onze 5e slaapplek en ik heb maar in 1 hotel geen internet op mijn kamer gehad, daarvoor moest ik naar de lobby. Maar voor de rest laptop aan het hup internet..............
-
wij hadden altijd een hele snelle laptop van de zaak maar die gaat niet mee op vakantie, aangezien onze villa (lindfields) draadloos internet zou hebben denken wij aan de aanschaf van een laptop om mee te nemen. Leek ons wel handig ivm email, dingen opzoeken/boeken en terugvlucht inchecken. Er eentje kopen lukt ons wel alleen moet ik er dan hier een internet abbonnement bij nemen of kan het ook zonder in de villa? en hoe zit het dan met de wifi spots is zoals hierboven omschreven bij de Mc en hotellobby s ? Ws voor sommige een wat domme vraag maar je bent een "natural blonde" of niet ;-)
-
Nou ik ben anders ook reuze benieuwd hoe dat allemaal werkt met wifi. ;)
-
@reza
Als je iets wilt opzoeken zal je internet op moeten en je zal een mailadres moeten hebben als je wilt mailen of iets wilt boeken/bestellen en je moet antwoord krijgen. Hoewel er andere mogelijkheden zijn zou ik dan een abo afsluiten, ook voor thuis.
Gezien je vraag lijkt je me redelijk onbekend met het geheel en daarom zou ik je adviseren gewoon hier in Ned. een internet abonnement af te sluiten en alles in te stellen en uit te proberen. Je weet dan dat het werkt. Lijkt me wat geruststellender dan in de US tegen problemen aan te lopen en welicht in een vreemde taal alles werkend moeten zien te krijgen.
Als je een notebook met wifi koopt (zit er vrijwel standaard op tegenwoordig) kan je bij een MacDo e.d. je notebook laten zoeken naar draadloze netwerken en dan kan je daarop inloggen. (zit in Windows)
Knaapje
-
bedankt voor je uitleg, punt is dat we met 1 pc thuis incl internet abonn wel uitkomen en dus ons afvragen of om met wifi laptop te kunnen internetten aldaar hier wel zo nodig een nieuw abonnement voor moeten afsluiten. en idd redelijk onbekend met het geheel, een juiste inschatting !
Kan ik bv een laptop met wifi hier uitproberen op bepaalde lokaties zonder abonn. ?
-
Ja hoor, je kunt met je nieuwe laptop naar de Mac, daar het draadloos netwerk detecteren en inloggen. Er liggen folders in de Mac hoe het werkt. Je hebt er geen abo voor nodig. Zoals het hier werkt, gaat het ook in Amerika. Bij veel zaken kun je gratis het wifi gebruiken
-
Als je wil inloggen, waar haal je dan de inlogcode vandaan. Ik neem aan dat het een beveiligd netwerk is?
-
In de hotels is het vaak toegankelijk door het invullen van je kamernummer en je reserveringsnaam, verder zijn er ook veel netwerken waar je zonder moeite op kan komen en geen codes nodig hebt.
-
Hotels werken wel vaak met passwords om misbruik (vanaf parkeerplaats en zo) te minimaliseren. De inlognaam en password staan vaak in het informatieboekje dat op je lamer ligt, of je krijgt/haalt die informatie aan de balie.
Winkels/restaurants die wifi bieden hebben meestal gewoon een open/onbeveiligd netwerk. Daarvoor zet je gewoon je pc aan, kiest het betreffende netwerk en je kunt internetten.
-
Bij Starbucks in Orlando, moesten we eerst een soort tegoed bon kopen.
Vervolgens moest je je inschrijven op de site van Starbucks. Daarna kon je gewoon internetten. (het internet was gratis) de bon kon je gebruiken voor koffie:)
Je moest die bon kopen, omdat daar een soort kode op stond.
-
Klinkt mij wel logisch in de oren! De wifi is een service voor hun klanten, dus als je iets koopt mag je het gebruiken.
Andere retailers zijn er weer wat makkelijker in, zoals McDonalds.
-
klein beetje off topic;
ik neem mijn Iphone 3GS mee, als ik die wil opladen in bijv een hotel en ik gebruik de omvormer NL naar USA, trekt mijn Iphone 3GS dat? Of is het dan KABOEM Iphone! of moet ik aparte USA stekker kopen voor mn Iphone 3GS??
-
Wat staat er op je lader die je bij je iPhone hebt? Als daar "100-240V" op staat kun je die zo in de VS gebruiken, wel met een verloopstekkertje.
Als daar alleen maar 230V of zo als input op staat, dan kun je hem daar niet gebruiken. Als je hem wel gebruikt (met verloopstekker) geeft dat geen "boem" of zo, aangezien het voltage daar lager is dan hier. Opladen daar zal trouwens waarschijnlijk wel gaan, maar heeeeeeeel erg langzaam.
Als je een laptop meeneemt zou je ook kunnen denken aan de aanschaf van een USB-laadsnoertje.
-
Deze vakantie hebben wij voor het eerst gebruik gemaakt van de Broadband2Go internet dongel van Virgin Mobile. Deze USB dongel werkt met een ingebouwde simkaart waarop je een prepaid tegoed kan storten. Vervolgens heb je een x aantal MB's beschikbaar tijdens een x aantal dagen.
Wij hebben deze dongel gekocht omdat het zat waren om je in allerlei bochten te wringen om gratis WiFi te lenen van restaurants etc. Maar we zijn er erg tevreden mee, werkelijk overal hebben we kunnen internetten, totaan in de Everglades toe. De snelheid is niet vergelijkbaar met je ADSL of kabelverbinding thuis, maar is snel genoeg om irritatieloos te browsen, mailen of MSN-en.
De dongel kan je kopen bij onder andere Best Buy voor $99, alwaar je ook Top Up (tegoed) kaarten kan kopen.
$10: 100 MB in 10 dagen
$20: 300 MB in 30 dagen
$40: 1 GB in 30 dagen
$60: 5 GB in 30 dagen
Wij hebben in twee weken ruim 1,2 GB verbruikt en aangezien we dit al voorzien hadden, gingen we voor de 5 GB variant. We hebben geen filmpjes gekeken o.i.d. want dan zit je zo over je tegoed heen.
Meer info: www.virginmobileusa.com/mobile-broadband
-
Bedankt voor je tip Marco. Dat zijn interessante gegevens.
Een stukje interessante software hierbij is misschien het gratis Shaplus bandwidth meter. Kan je bijhouden hoeveel data je verbruikt en onaangename verrassingen door overschrijding voorkomen. Ik wil nadrukkelijk geen reclame maken, maar dit is zo toepasselijk dat ik deze tip er maar op waag ;-)
-
@Reza;
Als ik jou bericht hier zo lees zou ik je toch eens willen adviseren om ter plekke voor een ipad te kijken (www.Apple.com/ipad) dit product is uitermate geschikt om te gebruiken voor foto's, mail, internet, navigatie enz). Met de huidige $ koers ook nog eens hartstikke interresant. Bekijk die links eens daar staan ook de films op.
Waarom voor jullie:
je komt over als een beginnende gebruiker.
De ipad zet je aan en werkt meteen.
Wifi spoort hij automatisch op en met 1 druk op de knop ben je verbonden.
Je hebt geen last van virussen of andere ongein.
Ik zou het serieus overwegen.
Als je vragen hebt dan hoor ik het graag.
Gr. Nickx
-
Citaat:
ekkie50
Een stukje interessante software hierbij is misschien het gratis Shaplus bandwidth meter. Kan je bijhouden hoeveel data je verbruikt en onaangename verrassingen door overschrijding voorkomen.
Uiteraard komt de Virgin dongel met een bandwidth meter geleverd :) Enig nadeel is dat dit per sessie is en geen totaal toont. Daarvoor moet je inloggen op de website, alwaar je wel je totaalverbruik ziet. Een andere tip is om de Automatic Updates van Windows tuidelijk uit te schakelen....
-
@nickx
U bent geweldig ! we gaan er s goed naar kijken en denken zeker aan je igv opkomende vragen.
PS goede inschatting trouwens ;-)
-
Graag gedaan,
Ik hoor het wel als ik je ergens mee kan helpen.
-
@ Nickx, ehh even gekeken op de link en toch wat geschrokken van de prijs. Ik dacht aan een leuk klein laptopje speciaal voor de vakanties, dan is dit toch wel wat duurder. En eerlijk gezegd ziet een laptopje er voor mij een stuk bekender uit dan deze IPad.....
-
Internetverbinding in vliegtuigen Lufthansa
Ik las laatst dat Lufthansa van mei 2004 t/m eind 2006 internetverbinding heeft gehad in 69 vliegtuigen. Aangezien het echter te duur werd zijn ze hiermee gestopt (kosten per vliegtuig--> $ 500.000)
Na wat zoeken lees ik op de site van Lufthansa dat men er vanaf midden 2010 weer mee wilt beginnen op lange afstanden.
Prijs zou rond de $30 per hele vlucht komen te liggen, dus van mij mogen ze er in mei 2010 al mee beginnen \\:D/
-
Re: Internetverbinding in vliegtuigen Lufthansa
Bij AirTran hadden ze ook internet in het vliegtuig maar ik begreep dat het bij hun alleen binnen een straal van 100 mijl van het vaste land van Amerika was. Tja dan heb je er ook niet zoveel aan :p http://www.gogoinflight.com/gogo/cms/airlines.do
-
internet cafe kissimmee
Dit onderwerp is al vaker langs geweest, maar ik kan het niet vinden. Zijn er internet cafe's langs de 192? Pietje
-
Ik heb het wel gevonden. En jouw vraag aan dat/dit onderwerp toegevoegd.
Internetcafe's .... niet dat ik weet. Die tijd is alweer een beetje voorbij. Wel kun je terecht in de openbare bibliotheek. Kun je zelf wel even googlelen waar die is in Kissimmee, toch?
-
ja, we kunnen helaas geen laptop meenemen, vandaar mijn vraag naar internet mogelijkheden, bedankt
-
hallo Pietje
Wij hebben vorig jaar aan de 192 een internet cafe gevonden. Lag net na de afslag van de us 27. Gewoon in het telefoonboek gevonden. Wij moesten printen, internet en printen waren niet duur.
gr
kyra
-
Volgens mij komen en gaan die zaakjes. Gewoon rondrijden en uitkijken naar een bordje met 'Internet Cafe'.
-
Re: internet cafe kissimmee
Citaat:
pietje
Zijn er internet cafe's langs de 192?
De 192 is nogal lang......Kijk ook eens voor alternatieven. In de foodcourt van het Outletcentre Lake Buena Vista staan twee pc'd die op dollars werken. Ook in het outletcenter aan de 535 is een interrnetcafe. Bij het kantoor van Hotelbeds aan de 192 kan je gratis terecht, als je klant bent....
-
Ik ga binnenkort verhuizen naar florida op precies te zijn. Nu gebruik ik thuis een dongel en ik vroeg mij af of iemand weet of ik deze kpn dongel in florida kan gebruiken zonder dat ik een abo van kpn heb. Kortom als ontvanger van een andere provider.
-
Als het al kan, zal het je héél veel geld kosten!
Ik zou een alternatief zoeken!
-
Nog een paar internetmogelijkheden ("cafés") aan de 192:
- in de lobby van het Best Western Lakeside hotel staan een aantal desktop pc's voorzien van internet. Internettijd kan je betalen aan de balie erachter.
- IPG villamanagement, een klein kantorengebouwtje met een knalblauw dak, tegenover de Publix aan het eind van de 192. Klein kamertje met een paar internet pc's. Ter plaatse te betalen.
-
Citaat:
petitpeter
Ik ga binnenkort verhuizen naar florida op precies te zijn. Nu gebruik ik thuis een
dongel en ik vroeg mij af of iemand weet of ik deze kpn dongel in florida kan gebruiken zonder dat ik een abo van kpn heb. Kortom als ontvanger van een andere provider.
Ik zou dat even navragen bij KPN. Het ligt eraan of er een Simlock op zit.
Heb je het exacte type van je Dongel?
-
Ik heb twee keer een dongel te leen gehad van de managementcompany omdat de door ons gehuurde villas geen internetaansluiting bleken te hebben,
Deze dongel was van een abbo bij Sprint : http://shop.sprint.com/NASApp/online...isplayPackages
Werkte overigens prima, dus misschien is dit dan wel een goede keuze :wink:
Groetjes,
Pieter
-
Gaat alleen op contracten van minimaal 2 jaar... (US$ 49.95 per maand)
-
Citaat:
PENPE
Ik heb twee keer een dongel te leen gehad van de managementcompany ....Deze dongel was van een abbo bij Sprin
Citaat:
corrus
Gaat alleen op contracten van minimaal 2 jaar... (US$ 49.95 per maand)
De dongel van Virgin, waar ik eerder over schreef, werkt op het netwerk van Sprint, maar is een pre-paid variant.
-
Die dongel van Virgin is iets wat ik in de gaten hou mocht er geen internet aanwezig zijn , heb al her en der bij andere winkels op hun websites gekeken en daar verkopen ze hem ook dus in geval van nood altijd makkelijk.
Wel fijn dat zoiets ook in prepaid vorm bestaat.
Neem aan dat je daar in de winkels ook de opwaardeerkaarten kan kopen ?
-
Citaat:
Lea
Neem aan dat je daar in de winkels ook de opwaardeerkaarten kan kopen ?
Jahoor, de Best Buy is je beste vriend. Volgens mij kan je ook online met creditcard afrekenen en heb je zo'n kaart nieteens nodig. Je kan met de dongel dan alleen de Broadband2Go website opvragen om hem te activeren en tegoed te kopen.
-
a, de grootste kaart is 300mb... die kost US$20,-
En die 300mb zijn op voor je het weet...
Citaat:
Marco Stern
Volgens mij kan je ook online met creditcard afrekenen en heb je zo'n kaart nieteens nodig.
Moet je wél aan Amerikaanse Credit Card hebben én een Amerikaans Adres...
Dat gedeelte verwacht een amerikaans adres...
Na een half uur hiermee te hebben geworsteld, heb ik het in de hoek gegooid...
Ik heb het hele zaakje teruggebracht...