-
Re: Villa gated?
Ik bedoel ook de community. Maar als jij zegt dat het vooral schijnveiligheid is dan heb ik mijn antwoord al. Ik vroeg dit omdat ik het vreemd vind. Waarom hekwerk en bewaker? Is het dan zoveel veiliger daarbinnen en vooral is het daarbuiten zoveel onveiliger (in de niet gated communities)?
-
Je hebt ook nog ommuurde communitys zonder bewaker en/of slagboom (o.a. Indian Creek) dus daar kan iedereen "veilig" naar binnen rijden ;-).
Maar als er geen muur omheen stond was het geen community, maar een verzameling losse huizen :-) en je kunt er zo mooi de naam van je "buurtje " op zetten.
Voor een beetje het "ons eigen stekkie" gevoel.
-
Ja het is heel erg schijnveiligheid.
Wij hadden vorig jaar (of eigenlijk nog net dit jaar) een gated.
3 deuren verderop woonde een politieagent, hij reed in een sherrifauto maar dat doet iedereen daar vlg mij......
1 van de dagen was er volop politie in de straat en een helicopter boven de community waren ze wrs op zoek naar iemand, dus tja........
-
Al je wat wilt stelen, een tv oid, zul je dit moeten vervoeren. Als je met je auto de community al niet binnen komt, kom je er dus ook niet uit.
Tevens is er (mijn ervaring) beter toezicht , zowel bij ingang alsmede op het terrein zelf.
Ook ben je zonder auto, als dief, slecht uit. Je bent niet snel weg en de helicopter heeft je al snel in de smiezen.
Tevens lopen er in de niet ommuurde community, nog wel eens ongure typjes. En gelegenheid maakt de dief. Dit zal in een gated dus minder snel het geval zijn. Straffen zijn bij mijn weten ook hoger als men gepakt wordt.(het artikeltje 461 voor onbevoegden in NL ter vergelijking)
Kortom, niet alleen schijnveiligheid dus en zo zijn er nog meer voordelen van een gated tov een niet gated community.
-
Eén van de aspecten van de gated community is ook dat ze vaak een gemeenschappelijk clubhouse met megapool e.d. hebben. Ook daarvoor dient het hek met de bewaker.
Of het allemaal zo veilig is weet ik niet. Wij zijn al een paar keer met een guest pass (even een huis bekijken) zo naar binnen gereden. Geen gegevens of wat ook genoteerd, dus ik had zo een TV in de Trailblazer kunnen laden :-)
Alleen, hoe krijg je die in de koffer........;-)
-
Wij logeren meestal in een onbewaakte community, die hadden tot nu ook vaak een gemeenschappelijk zwembad en clubhuis (trimapparaten). Wel reed er om de zoveel tijd een prive bewakingsbedrijf rond. Er lopen heel weinig mensen op straat want iedereen gaat met de auto, dus als je gaat lopen zonder hond ben je al verdacht.
Misschien zijn wij wel aan ongure typjes gewend. Wij hebben ze nog nooit bij de villa's gezien, alleen rood verbrande britten ;) Wel in Miami en Tampa; veel zwervers maar weet niet of die gevaarlijk zijn.
Een heer in maatkostuum kan ook een inbreker of dief zijn volgens mij.
We zijn een keer per ongeluk de inrit ingereden van een bewaakte community, kwam de bewaker als een cowboy aanlopen. Daar kregen wij echt de kriebels van.
Het eerste jaar in Florida (1991) hebben wij ook vaak bordjes gezien bij prive huizen met de tekst; wij schieten eerst en vragen dan. Maar die zie ik eigenlijk niet meer.
Tot nu toe maar een keer nachts wakker geworden in een hotel in Ft lauderdale. Toen stond de parkeer plaats vol met politieauto's. De t.v. aan gedaan, bleek er iets verder op bij een beroving twee mensen dood geschoten te zijn.
-
Hoi allemaal,
Tot nu toe pas 2x in een gated community ( Westridge ) gezeten, maar ik heb het idee dat de codes van de hekken bij alle communities wel bekend zullen zijn bij de pizzakoeriers, grasmaaiers, pool cleaners en ga zo maar door. Zag ze regelmatig aankomen en dus ook gewoon een/de code intikken. Dus de beveiliging is een beetje een wassen neus denk ik.
Wat de vreemde types betreft, ik heb 4 jaar geleden in een community gezeten die er vol mee zat. Ook waren ze niet zo gesteld op toeristen dus behalve het na 3 dagen verhuizen naar een ander community moest ik ook nog ff mn auto omruilen bij ALAMO omdat ie daar snachts compleet bekrast was....
Bij het villaverhuurbedrijf gaf men ook toe dat ze een fout hadden gemaakt en ter compensatie kregen we splinternieuwe villa op een pas opgeleverde lokatie.
Groetjes,
Pieter
-
Villa in de buurt van Miami
Wij gaan in Mei naar Florida (4 volw. + kind), wij hadden geen problemen met het vinden van een leuke villa in de buurt van Orlando maar wij willen ook richting Miami. Ik heb overal gezocht om iets in de buurt te vinden maar helaas is er niets te vinden (alleen appart.) of de prijzen zijn enorm hoog.
de villa in de buurt van Hollywood welke op deze forum genoemd is helaas niet beschikbaar
Heeft iemand tips? of misschien ooit iets gehuurd
-
Gated maar hoe gated ....
Als de bewaking niet goed is, er niet altijd is en niet aan iedereen die binnengaat een "ID" vraagt... dan heb je er niet veel aan.
Want die codes kunnen gaan van hand tot hand.
In ons resort hebben ze nu een nieuw bewakingssysteem waarbij
iedereen die binnenkomt zich in moet checken en zijn coordinaten achterlaten. De "guard is er 24/24 en 7/7
Ik denk dat een goed gated resort net als het onze ook een bewaker moet hebben die de mensen incheckt dat is denk ik pas echt een veilig resort.
betreft resorts waar je "normale mensen" kunt vinden.
Ik denk dat je dan gewoon moet boeken bij iemand die zeker geen afkraakprijzen aanbiedt. Maar gewone marktprijzen.
IK weet van kennissen die een huis hebben in een resort waar alles binnen enkele jaren verloedert was omdat de management van het resort geen echt regelement had opgesteld. Het resultaat is dat de huizen in waarde dalen, de mensen met moeite hun huis verhuurd krijgen en dus om maar hun lening te kunnen betalen spotprijzen aanbieden. Voor korte en lange duur. Dus ook aan de lage amerikaanse klasse. Toeristen komen dan niet in een ideale omgeving terecht.
Als je in een vrij nieuw resort boekt (niet ouder dan 1 of 2 jaar dan is de kans dat je er 'vreemde types' rond ziet lopen vrij klein ook als het goed bewaakt is, dan laten ze niet zomaar iedereen binnen, ook niet eender welk voertuig.
succes !
-
Graag zou ik willen weten wat de definitie is van "normale mensen" en "vreemde types" en hoe je die kunt onderscheiden.
Dan kan ik daar een beetje rekening mee houden, ook bij de bediening in restaurants en winkels en aan de kassa in de supermarkt. Of waar dat dan ook maar van pas komt.
-
Ik wil toch wel even reageren op deze discussie ... ben het helemaal eens met T2Gerrit, wat zijn vreemde types ?? En volgens mij maakt het niets uit of een villa in een gated community staat of niet .. onze villa is al wat ouder (niet gated) maar de wijk en alle woningen zien er perfect uit. Dit heeft te maken met het beleid van de Home Owners Ass. en de eigenaren/c.q. vaste bewoners.
In iedere stad heb je wel wijken waar je beter niet kunt komen ... daar is Florida geen uitzondering op.
-
Villa-ervaring gevraagd: Stanton Villas en Rontonda
Hallo allemaal,
De knoop is doorgehakt!! Wij gaan definitief naar Florida. De hele kerstvakantie gebruikt om te zoeken en te boeken. Wat een hoop lol!! Tickets via D-reizen met North West (hebben die een schermpje in de stoel?). We beginnen met 2 weken Orlando, vervolgens 8 nachten Rotonda en sluiten af met 2 nachten in Miami. Via D-reizen een villa geboekt. Wat blijkt... het is de villa Sunrise Paradise van Stanton Villa's. Heeft iemand ervaring met dit huis? Ik ben erg benieuwd hoe dit is bevallen en of de ligging een beetje gunstig is. Verder voor de derde week het huis Rotonda Sun geboekt (http://www.rotondasun.com). Dit dus direkt bij een Engels echtpaar. Als iemand hier ervaring over wil delen of meer weet over Rotonda, is dit uiteraard erg welkom. Mochten er reacties komen, alvast bedankt!
Groet, Leonie
-
Re: Kindvriendelijke condominium/appartement in Orlando
Hi F,
..of Google eens op Liki Tiki Village. Ze hebben daar condo's en villa's en er is een waterparadijs(je). Wordt veel door gezinnen bezocht. Ze zitten aan het eind van 192, vlakbij de 27. Wel een Publix in de buurt en en Walmart om de hoek. Ik denk dat het snel 20 minuten naar Disney rijden is. Niet alle gebouwen zijn even aantrekkelijk, het leukst zijn de appartementen die op het grote zwembad uitkijken. Kijk ook op Google Earth, dan zie je wat ik bedoel.
Je kunt deze appartementen direct zelf boeken maar ook via AE. Vul de offerte aanvraag in en je weet direct (on line) wat de kosten zijn. Vroeger bood Hotelplan ze ook aan. Wij zijn er een paar keer geweest, in principe goed bevallen. Gated resort, comfortabele appartementen, drie zwembaden warvan 1 paradijs(je) voor de kids. Andere zwembaden zijn meestal lekker rustig; altijd plek in de hot-tub! Slaapkamers hadden Queen-bed, dat vonden we op den duur wat krapjes.
Good luck & Have fun!
-
Re: Kindvriendelijke condominium/appartement in Orlando
Wij zijn net 2 dagen terug uit Winter Garden.
Hebben in het appartementen complex in Liki Tiki verbleven.
Met 3 kinderen van 9,. 7 en 5 jaar oud.
Zij hebben zich vreselijk goed vermaakt in de zwembaden op het park.
Dit is echt een aanrader, het appartement was netjes en ruim zat.
Wij waren juist blij dat we niet zo dicht bij het zwembad zaten, maar juist aan de achterkant van het park met de bossen achter ons, lekker rustig en als we de gezeliigheid op wilden zoeken dan de zwemkleding aan en bij het zwembad aan de bar zitten.
\\:D/
-
Re: Iemand ervaring met Stanton Villas en Rontonda?
De Boeing A330-300 van Nothwest heeft in ieder geval een eigen schermpje, wij vliegen zelf op 9 juli met dat toestel naar Minneapolis om daarna door te vliegen naar L.A. De Boeing 747-400's van Northwest hebben bijvoorbeeld weer geen eigen schermpjes en een aantal toestellen voor binnenlandse vluchten ook niet.
Wij hebben 2 vakantie's (november 2006 en juni/juli 2007) bij Stanton Villa's geboekt. Twee keer Villa Legacy betrokken en het feit dat we terug zijn gegaan zegt eigenlijk al genoeg. Mooi en Luxe ingericht huis, goed contact met de verhuurders. Ik kan het je dus ook zeer aanraden om bij hen te huren, jammer genoeg voor ons was het afgelopen december niet mogelijk om weer naar Legacy te gaan en hebben we dus een andere villa moeten huren. Wanneer we terug gaan naar Orlando zullen we dan ook meteen kijken of hun villa's vrij zijn en blind boeken maar goed deze zomer dus eerst West-Amerika ontdekken.
-
Re: Welke villa, waar en bij wie.
kijk eens bij www.cwayrents.com wij zijn net terug en hebben het fantastisch gehad.
-
Momenteel zitten wij in Highlands reserve, een community welke wel ommuurd is maar niet aan de poort bewaakt. Er wonen wel een aantal sherrifs, te zien aan de voertuigen die daar elke dag op de parking voor hun huis staan en ook zie ik deze frequent door de wijk patrouilleren. Zelfs in de nacht werd mijn nieuwsgierigheid gewekt door een zoeklamp van de sherrif auto welke langs de huizen reed. Ik heb geen "ongure types" gezien (nog niet, maar ben ook niet zo vaak thuis) en de wijk bevalt ons erg goed. Misschien doen de agenten hun werk gewoon erg goed. Voorheen zaten wij voornamelijk in Southern Dunes en vonden deze community wel wat verzorgder, maar dat is wellicht persoonlijk en heeft niet zo veel met veiligheid te maken.
Ik vind persoonlijk het "gevoel" wat een gated en garded community mij geeft wel geruststellend.
Groet uit een zonnig 27graden Florida.
-
Re: Villa locatie
Hi Fr@nk,
Even een reactie op Lindfields:
Wij hebben vorig jaar twee keer in de wijk Lindfields gezeten; in mei in een villa in Picadilly Circle en in oktober in Palm Circle in een condo. Wij vonden het daar fijn; goed bereikbaar via 192 maar ook via Funiestreet, dan ontloop je een paar stoplichten op de 192. Het is er rustig en de wijk wordt goed onderhouden. Publix dichtbij en restaurantjes allemaal binnen een paar minuutjes op de 192. Veel Britten in deze wijk. Wij hebben ook in Southern Dunes (Kokomoloop) gezeten; kwalitatief maakt het nauwelijks verschil (hoewel de Walmart op de hoek wel prettig was) maar wij vinden Lindfields wel veel praktischer t.o.v. de parken liggen. Het is niet "gated' zoals Southern Dunes maar persoonlijk geloof ik niet in de schijnveiligheid die een vriendelijke portier biedt. Contact met "locals" maakten wij er nauwelijks. Wonderlijk want als je de Amerikanen in een hotel ontmoet, kebbelen ze de oren van de kop. Als je in "hun" community komt, houden ze afstand.
Have fun in Lindfields en kijk op Google Earth voor de short cut naar Disney! Volg Funiesteed Road; bij Formosa BLVRD op T-splitsing links tot 192. Op 192 Rechtsaf en direct links voorsorteren en bij stoplichten links; Sherbert Road. Volg deze weg en je komt bij AK uit, Osceola Parkway.
Have fun!
-
Toen wij zijn geweest hadden we ook een villa gehuurd in Southern Dunes.
Was wel lachen in het begin als je zit te ontbijten en de golfkarretjes vliegen voorbij.
Ook de Walmart was echt handig zo dicht bij.
Als we weer gaan, willen we daar weer een villa huren.
-
Ook bij Lindfields ligt de Walmart om de hoek. Linksaf de 192 op en dan aan het eind (net voorbij de Publix) rechts de 27 op. Daar vind je direct aan de rechterkant zo'n beetje de grootste Wal*Mart uit de omgeving.
-
Re: Welke villa, waar en bij wie.
Mischien is dit bericht een beetje laat, maar wij hebben voor ongeveer dezelfde periode ons huis geboekt bij www.holiday-rentals.co.uk . Wel veel van Engelse eigenaren, maar vaak heb je binnen een dag reactie van de persoon die het huis verhuurd.
Dit is de 2e keer dat we via hun ons huis huren.
De 1e keer alles perfect gelopen (waren nederlandse eigenaren). Dat huis stond in Bradenton. Dit jaar gaan we voor het eerst in de omgeving van Orlando zitten. We hebben ook 2 jaar een hui in hudson gehuurd.
-
Betrouwbaarheid boekingssites villa
Onze tickets zijn geboekt voor onze 1ste reis naar Amerika en dus ook onze eerste maal Florida.
Maar we gaan volgende week onze villa boeken,maar aangezien we nog nooit in Florida en dergelijke zijn geweest vraag ik hier raad.
We hebben momenteel een villa op het oog op een site,en die site is www.homeaway.nl
Heeft er al iemand ervaringen met deze site en waren deze goed of minder goed?Jullie mogen ook gerust nog enkele goede en betrouwbare sites geven waar we goede villa' s kunnen boeken in de buurt van de Disneyparken.
-
Re: Betrouwbaarheid boekingssites villa
Zelf heb ik gekozen om de villa via AV te boeken. En zo zijn er nog meer organisaties die dit voor je kunnen boeken. Vraag daar maar eens een offerte aan.
Grz
Ton
-
Wij hebben 2 jaar geleden via VRBO een villa gehuurd is allemaal prima verlopen, ook toen we de 2e dag graag zwembad verwarming wilde hoefde ik alleen maar even te bellen en het werd meteen geregeld. Groet Annette...
-
Wij hebben 5 jaar geleden alles via www.Americanestates.nl geboekt.
Was allemaal perfect geregeld.
-
Re: Iemand ervaring met Stanton Villas en Rontonda?
We zijn afgelopen Juni 2007 in een prachtig huisje in Rotonda geweest.
Vrij nieuw allemaal, dus ook nieuwe huisjes meestal.
Neem wel een navigatie systeem mee, want na 6 dagen wist ik nog steeds niet waar mijn huisje lag. Veel hetzelfde gebouwd in een grote rotonde.
Kijk maar eens met Google Earth erna ......
Succes !!
-
Kun je rustig bij boeken, dat hebben wij ook verleden jaar gedaan. Alles is prima verlopen. Wij hadden deze villa.
http://www.homeaway.nl/Florida/Orlan...ates/p4742.htm
of zijn eigen site:
http://www.192villa.com/
-
hallo, wij hebben voor onze vakantie in september a.s. een villa in orlando bij http://www.usafunvacations.nl/ geboekt en zijn er tot zover (we moeten natuurlijk nog gaan) heel tevreden over. goeie offerte en goede communicatie, ook heel belangrijk :-)
-
Wij hebben dan wel geen villa gehuurd, maar zowel American Estates en Usa Fun Vacations hebben prima service geleverd.
-
Re: Ervaring met Villa Westridge Home van Faber in Orlando??
Deze villa zegt mij niks, maar wij hebben wel al een keer op Westridge gezeten
Ik vind de ligging goed, dichtbij de publix en ook niet te ver van een Walmart, beide richting de 192, waar je dan idd met een 15 min het disneyterrein oprijdt.
Tussentijds kom je op de 192 allerlei restaurantjes ed tegen.
De andere kant op richting de 4 zit een klein internetwinkeltje, niet al te duur en ook een bank.
Ikzelf vind Westridge geen slechte omgeving, sommige mensen vinden het te rustig en te afgelegen van restaurants ed maar ikzelf heb daar geen problemen mee.
-
Wij hebben geboekt via www.Disney4villas.com
Het lukte me in eerste instantie niet de "eigenaar" te vinden op internet.
Inmiddels heb ik die ook gevonden, maar toen liep(en) de aanvragen al via Disney4villas. (Ik ben beetje te ongeduldig altijd)
Tot dusver loop dat contact goed, alleen even klein probleem met overboeken geld, maar dat kwam door de banken. Is inmiddels geregeld (hoop ik haha)
Maar wij gaan pas in mei heen, dus weet nog niet of alles goed gaat verlopen.
We hebben er wel een goed gevoel over.
Overigens, misschien ligt het aan mij, maar zijn al die Villa's alleen maar van Engelsen?
Ik kom niet anders tegen nl. Maar snap dan gelijk wel het hoge "popperigheids" gehalte van vele woningen.
(doelend op de roesjes, kantjes, schattige bloemmotiefjes etc. Ik zou het in sommige villa's volgens mij geen dag overleven)
-
wij hebben een villa geboekt in lindfiels, villa tranquility, is deze bij iemand bekend?we hebben een 6 pers. villa
we betalen $430 voor een week incl alle kosten excl. poolheat
we gaan van 19 tm 26 juni.
wij vonden dit een goede prijs, we zijn al vaker in een villa geweest maar nog nooit in lindfields
hopen dat we niet te ver weg ziten van alles
-
Villa gezocht: Orlando en omgeving
Beste forummers,
Wij willen met 6 volwassenen naar Orlando, Florida en zijn op zoek naar een mooie villa, die aan de volgende eisen/wensen voldoet:
- minimaal 3 2-persoons slaapkamers (1-persoonsbedden geen probleem)
- 3 badkamers met ligbad
- privé zwembad, liefst met hottub
- minimaal 3 2-zitsbanken in de woonkamer
- internetaansluiting
- max. 30 minuten van Disney
Verder zouden we het leuk vinden als er een spelkamer is en de tv-zender HBO zou ook mooi meegenomen zijn.
Wie weet iets voor ons?
-
Re: Villa Orlando 6 personen gezocht
Rosa,
Je kan deze wensen ook neer leggen bij bijvoorbeeld American Estates, American vacation, enz.
Mijn persoonlijke ervaring is dat 3 2 persoons slaapkamers geen probleem zal zijn. 3 badkamers met ligbad is een probleem wat je alleen kan oplossen door bijvoorbeeld een 12 persoons villa te huren. De villa's die 6 of 8 personen kunnen verbliven hebben meestal maar 2 volledige badkamers en een apart wc.
3 2 zitsbanken is heel moeilijk te vinden. Meestal zijn het 2 3 zitsbanken die omgebouwd kunnen worden tot slaapbank.
Een privezwembad hebben ze bijna allemaal. Een hot tube komt ook vaak voor. Hou er wel rekening mee dat je dan een toeslag moet betalen voor de verwarming van het zwembad.
Ook zijn er steeds meer internetaansluitingen in de villa's
In een straal van 30 min van Disney zitten genoeg villa's
Succes met zoeken.
-
Hoi Roos,
Ik vind deze zelf wel mooi. Veel plezier met zoeken.
http://www.villas2000.com/frbvo/homes/2368.php
http://www.orlandovillas.com/Map.aspx
Als je op het nummertje van de kaart klikt komt vanzelf de Communitie naam te voorschijn.
Groetjes Pappa
-
http://www.floridathemeparkvilla.com/index.htm
Wij huurden vorig jaar particulier in Lindfields. Perfecte villa, 4bed/3 bad met ligbaden! Prettig om zaken met de Panullo's te doen, borg wordt onmiddellijk teruggestort. Er staat ook een pc! Er is helaas geen hot tub, maar je kunt niet alles hebben.
Meestal huren we via AE, nooit problemen gehad!
-
http://www.justfloridavacations.com/pla.htm
Mooie villas op 5 min. van Disney
Succes!
Groetjes Irma
-
nee, ik heb een formulier ingevuld op verschillende sites waar ik mijn wensen op kenbaar heb gemaakt, zoals internet, pool en mijn uiterste prijs $ 600 incl. tax excl. pool heat.
hier kreeg ik veel reacties op, er zijn zoveel aanbieders dat mensen bereid zijn met hun prijs te zakken. misschien ligt het ook wel aan de periode dat wij gaan(juni)
ik hoef ook geen grote villa ,wij gaan maar met zijn 2tjes.Als de villa er goed uit ziet ben ik niet zo veeleisend.
-
Re: Villa in de buurt van Miami
dit is inderdaad heel lastig te vinden,wij hadden vorig jaar zomer exact hetzelfde probleem.Wij hebben toen gekozen op advies van vele om naar de kant van de golf van Mexico te gaan rondom Naples,beter advies hadden we niet kunnen krijgen,deze zomer zullen we na 2 weken Orlando dooreizen naar Cape Coral om daar ook nog 2 weken te verblijven in een villa.Succes ps je zou eventueel ook kunnen kijken op vrbo.com dit zijn particuliere aanbieder van onder andere villa in en rondom Miami.
-
Stantonvillas.com ; check ff Legacy. Deze heeft 4 slaapkamers, 3 badkamers (elk met bad en toilet), internet, een mega tv en ga zo nog maar ff door :D