-
Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?
Ik hou de EUR/Dollar koers nu ook even goed in de gaten.
Waar hij 2/3 maanden geleden nog op 1,45 stond, was ie vorige week 1,32.
Vandaag stond hij weer op 1,38
Mocht ie weer richting 1,45 gaan sla ik denk ik toch alvast wat dollars in.
Stel dat Griekenland klapt, dan dondert de waarde van de EUR natuurlijk weer gigantisch...
Ga pas in februari, maar toch.
Ik las een berichtje over Lorentz in Amsterdam, daar komen dus geen verdere bijkomende kosten bij ?
Ben regelmatig in Amsterdam, dus zal dan een keer daar alvast wat wisselen.
-
Las net een stuk in de Financiele Telegraaf, over de eurotop 8 en 9 december.
Mocht Griekenland uit de eurozone stappen, kan de eur/usd koers 1 op 1 worden, mocht de hele eurozone klappen, kan de eur minder waard worden dan de dollar.
Ik ben vrijdag a.s. in Amsterdam, denk dat ik toch alvast wat dollars in ga slaan...
-
Het is compleet koffiedik kijken, wij hebben zelf vorig jaar om deze reden een behoorlijke hoeveelheid dollars ingeslagen in A'dam tegen een toen goede koers maar hadden afgelopen vakantie een betere koers door gewoon met cashback te werken, dus we hebben de dollars nog steeds liggen voor in slechtere tijden. :)
Voor de komende vakantie kijken we weer wat de koers doet, is hij lager dan de koers waarvoor wij de dollars gekocht hebben gebruiken we ze en anders bewaren we ze gewoon weer.
Helaas kan niemand de koers voorspellen, naar mijn idee komt er ook een groot deel manipulatie van de markten in voor.
-
Het blijft idd lastig. Voor hetzelfde geld pakt de eurotop goed uit, en stijgt de eur/usd koers.
Maar ja, wie het weet mag het zeggen :grin:
Ik hou de berichten komende week even goed in de gaten, vrijdag is de laatste dag van de eurotop, en dan beslis ik wel wat ik doe, ben die dag dus in Amsterdam.
Wissel sowieso maar een deel om hoor, niet alles wat ik mee wil nemen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Cindy1969
en dan beslis ik wel wat ik doe, ben die dag dus in Amsterdam.
Geld wisselen kan ook in bijv. Den Haag of bijv. Rotterdam of bijv. Zwolle...
-
@Corrus: ben morgen een dagje winkelen in Amsterdam, dus wel zo handig om dan daar te wisselen. Den Haag, Rotterdam en Zwolle zijn nog verder ;)
@Wehave: wat bedoel je met afbetalen ? Ik ga niets lenen :razz:
-
Wij hebben de dollars ook gekocht toen de koers 1,44 was. Vonden we een prima koers. Mocht over 2 maanden de koers beter zijn dan pinnen we daar. En als de koers nog een keer die kant opgaat dan kopen we gewoon weer dollars, alvast voor een volgende keer.
Het gekke is dat toen we in 2008 gingen kregen we via via een koers van 1,36 waar we heel blij mee waren. Toen wisten we natuurlijk nog niet dat ie zelfs tot boven de 1,50 zou stijgen ](*,)
-
Het is alleen zo zonde dat o.a. GWK zo belachelijk weinig leveren, ze boren je op 500 euro, iets meer dan 40 dollar door de neus.
-
Daarom waarschijnlijk ook Amsterdam omdat je daar bij een aantal wisselkantoren in de stad veel betere condities hebt om te wisselen.
-
Ja, zoals Pott Change... Die rekent geen commissie en wisselkosten...
Maar gewoon een barre koers hanteren...
Ik wissel helemaal niets van te voren en doe altijd een Cashback bij één of andere supermarkt...
-
Ik bel altijd even van te voren en krijg dan altijd een betere koers dan op de site staat. Moet er wel bijzeggen dat ik altijd grote bedragen wissel.
-
dollars kopen
Wij willen dit jaar, weer dollars gaan kopen in Amsterdam, en wel bij: http://www.pottchange.com/
Maar nu las ik onlangs op een ander (florida)orlando-forum dat er daar meer adressen op het damrak zijn, die misschien nog voordeliger zijn.
Heeft iemand met andere misschien goede ervaringen ?
-
Re: dollars kopen
Koersen liggen daar heel dicht bij elkaar. Gewoon eerst even het damrak aflopen en kijken waar de laagste koers is. Vorig jaar bij Western Union en nu bij Pott gewisseld. Je betaald nergens commissie. Wij zijn momenteel heel blij met onze dollars met een koers van 1,33. Gewisseld in oktober 2011.
-
Dat is een goede tip, we zullen het damrak even langslopen om te kijken welke de goedkoopste is, gewoon een leuke "sport" van maken, en tevens een dagje uit.
-
Jee zeg, ik zie dat je vandaag nog maar $ 1,25 voor je euro krijgt. Wij hebben gekocht tegen een koers van $1,42 en dat leverde ons vergeleken met nu $ 1000 meer op. Daar kun je toch héél veel leuke dingen voor doen. :p=D>\\:D/
-
Ik zou dus in december, vlak voor de EURO top, alvast wat euro's gaan wisselen, koers was toen 1,33, niet gedaan, omdat de EURO top best wel positief uitpakte.
Nu spijt van....
-
Citaat:
trails
Jee zeg, ik zie dat je vandaag nog maar $ 1,25 voor je euro krijgt.
Waar krijg je $1.25 voor je dollar?
Bij de ING krijg je zelfs nog maar 1.20 :-(
-
Bij pottchange staat de koers vandaag op 1,25.
-
Wij kopen bij www.yes-change.com in Parijs (we wonen in Frankrijk) en daar is de koers momenteel 1,25.
-
Gold4ex.be
In Brussel, vandaag 1 € = 1,2612 $
-
Citaat:
Cindy1969
Ik zou dus in december, vlak voor de EURO top, alvast wat euro's gaan wisselen, koers was toen 1,33, niet gedaan, omdat de EURO top best wel positief uitpakte.
Nu spijt van....
Je moet ook eigenlijk wisselen wanneer JIJ denkt dat je een goede koers krijgt.
Niemand kan koffiedik kijken...
En, daarom doen wij ook bijna niks met de cc. We gaan over 3 1/2 week en dan was de vakantie toch wel effies een stukje duurder geweest. Dus lekker zo veel mogelijk cash tegen een koers die wij goed vinden.
-
Bij de rabo staat ie al een week op 1,2140. Terwijl GWK al de hele week op 1,19 nog wat staat.
-
Daar heb je gelijk in Trails, had gewoon moeten wisselen op dat moment.
Nu vind ik de huidige koers ook nog wel okee (1,25) dus zodra ik weer eens in Amsterdam ben (denk volgend weekend) toch maar even kijken of ie nog steeds zo staat, en dan wisselen.
Ga 27 feb, tegen die tijd kan ie wel nog meer gekelderd zijn... Of niet, maar wist ik dat maar inderdaad :wink:
-
Hoop voor je dat ie niet lager zakt :roll:
-
Voor jou zou het ook nadelig kunnen zijn Trails, of heb je alles al in huis om je gehele vakantie mee door te kunnen brengen(ik niet en ga over 3 weken).
-
We hebben alles al en wij gaan ook over zo'n 3 weken (2 dagen na jou).
Ik denk niet dat de koers in die 3 weken weer naar 1,42 gaat en zoals ik al eerder schreef: wij hebben de dollars gekocht toen WIJ de koers goed vonden.
En wordt de koers toch nog gunstiger dan die 1,42 die we nu hebben gekregen voor de €uro dan kopen we gelijk weer voor de volgende reis.
-
Citaat:
trails
Jee zeg, ik zie dat je vandaag nog maar $ 1,25 voor je euro krijgt. Wij hebben gekocht tegen een koers van $1,42 en dat leverde ons vergeleken met nu $ 1000 meer op. Daar kun je toch héél veel leuke dingen voor doen. :p=D>\\:D/
Lees ik dit goed? Om $1000 verschil te maken, betekent het dat je 5882 euro hebt gewisseld. Dat geeft ik op een gemiddelde vakantie ter plaatse niet uit... :roll: Maar goed, verschil moet er zijn...:lol:
-
Citaat:
flexer
Lees ik dit goed? Om $1000 verschil te maken, betekent het dat je 5882 euro hebt gewisseld. Dat geeft ik op een gemiddelde vakantie ter plaatse niet uit... :roll: Maar goed, verschil moet er zijn...:lol:
Valt reuze mee hoor.
We zijn met 5 personen en daar zit ook al het kleed- en zakgeld bij van 2 tienermeiden. Tja, en als die goed sparen dan kom je al gauw aan $3000. Ze zijn verantwoordelijk voor hun eigen budget en als het op is dan is het ook echt op en hoeven ze niet bij ons te komen zeuren.
Daarbij hebben we een dagbudget van $200 (x26 dagen), waarvoor we elke dag gaan ontbijten, lunchen, avondeten en de rest wordt er ook van betaald (tanken, parkeren, minigolfen, ijsje, snackje, film, souvenirs en zelfs Gatorland en de airboat etc.).
Vergeleken met anderen geven we helemaal niet veel uit.
Bij ons wordt de CC niet gebruikt en er worden geen dure merken gekocht. Onze meiden zouden nog niet dood gevonden willen worden in Uggs (liever Converse en hier in Frankrijk wordt sowieso minder met de meute meegelopen) en we geven geen $20-30 pp uit in de duurdere restaurants.
Waar mogelijk maken we ook gebruik van coupons en melden ons aan bij o.a restaurants.
Daarbij komt ook nog dat we meestal geld overhouden voor de volgende keer.
Bovendien... we kunnen maar eens per 2 jaar op vakantie, dus tijd zat om te sparen.
Alle uitgaven worden ook nog eens netjes bijgehouden en we komen thuis dan, gelukkig, niet voor verrassingen te staan.
Maar, ieder doet het op zijn manier. En deze manier werkt voor ons perfect.
-
Citaat:
trails
Valt reuze mee hoor.
We zijn met 5 personen en daar zit ook al het kleed- en zakgeld bij van 2 tienermeiden. Tja, en als die goed sparen dan kom je al gauw aan $3000.
Hi Trails, dank voor je antwoord, maar je bent aan mij geen verantwoording schuldig voor je vakantiebudget hoor!
Jullie doen het op deze manier, wij weer op een andere. Ieder zijn eigen manier van vakantie vieren en bijbehorende uitgaven patronen. Ik zelf zou er bijvoorbeeld nooit voor kiezen om met ruim $8300 aan contanten op pad te gaan.
Maar inderdaad, de koersverschillen hebben invloed op je budget. Geniet van je vakantie en de voorpret!
-
Citaat:
flexer
Ik zelf zou er bijvoorbeeld nooit voor kiezen om met ruim $8300 aan contanten op pad te gaan.
Doen wij ook niet. Op de heenreis wordt het verdeeld en praktisch elke villa heeft een kluisje. Per dag nemen we gewoon het dagbudget in de beurs mee.
Ik heb het trouwens altijd zo gedaan. Toen we nog in NL woonden werkte ik bij een bank en waar ik ook heen ging op vakantie, ik kreeg de vreemde valuta tegen de goedkope koers (viel onder de arbeidsvoorwaarden) en dat was toch zonde als je daar geen gebruik van maakte.
Het is maar wat je gewend bent.
Overigens hoef je er niet meer ($ 8300) van te maken dan het al is hoor ;-)
-
Citaat:
trails
Overigens hoef je er niet meer ($ 8300) van te maken dan het al is hoor ;-)
Doe ik niet... :razz:
5882 euro == $8352 (bij de door jou aangehaalde koers van 1,42) :-)
[BETERWEETMODUS ON]
Even het rekensommetje compleet dan om het door jou eerder genoemde verschil van $1000 te verklaren:
Koers 1,42: 5882 euro * 1,42 = $8352
Koers 1,25: 5882 euro * 1,25 = $7352
Verschil: $1000 !
[/BETERWEETMODUS OFF]
-
Haha, je hebt gelijk, ik was aan de euries aan het denken, oeps.
-
Leuk dat door mijn vraag de discussie weer op gang komt.
-
Citaat:
trails
Hoop voor je dat ie niet lager zakt :roll:
Hoop het ook, hou de koers met argusogen in de gaten :smile:
Gister zakte de EUR t.o.v. de dollar door het nieuws dat de economie in de USA weer aantrok, nu stond er een bericht dat de schuldenlast in de USA erg hoog is, dus hopelijk stijgt de koers nu weer :wink:
-
Het blijft tevergeefs kijken in een glazen bol.
-
Op 31 Januari is er weer een bijeenkomst van de verschillende euro landen.Meestal gaat de koers iets omhoog op of rond dit geberuen.
-
Maar misschien ook niet :?:;)
-
Zolang de beleggers er baat bij hebben om de Euro naar een lager niveau te krijgen t.o.v. de Dollar valt er niets tegen te doen. Ik denk dat we zelfs wel weer naar de $1,15 per euro zullen gaan dit jaar. Al is er een kans dat er dan vanuit Amerika druk wordt uitgeoefend om de dollar weer in waarde te laten zakken vanwege de economie.
Maar het blijft gokken.
Daarom wissel ik in goede tijden ook altijd al wat geld om wat ik dan bewaar voor de slechtere tijden. En in al die jaren Florida heb ik nog niet gehoord dat iemand van het forum beroofd is van zijn/haar geld. Alleen iemand waarbij ingebroken is in zijn verblijf van dat moment.
-
Als je in het verleden kijkt zie je dat elke jaar tot anderhalf jaar de euro erg zakt.
ja kan het natuurlijk nooit 100% zeker zeggen maar sinds de euro is dit al zo vaak gebeurd dat je er bijna van uit kan gaan dat het niet al te lang gaat duren voordat de euro weer omhoog gaat.
USA heeft zo veel schulden dat als Europa het ook maar weer een klein beetje op de rit heef we weer kunnen gaan genieten van een sterke euro.
Jammer alleen voor degene die net nu gaan.
-
Grappig, hier op het forum wordt gehoopt op een hoge koers van de euro...
Terwijl veel ondernemers in NL en de eurozone juist hopen op een lagere koers...
Ieder zijn eigen belang zullen we maar zeggen. Maar voor ons individuen bepaalt de koers wel voor een behoorlijk deel het beschikbare vakantiebudget.