Nu moet je dus gewoon de software downloaden en zelf op een kaartje zetten?
Afdrukvoorbeeld
Nu moet je dus gewoon de software downloaden en zelf op een kaartje zetten?
Ja, maar het kaartje leek me makkelijker. Bij ons gaat er nl. nogal eens wat fout:(. Zal het maar snel doen dan kan ik nog van alles gaan regelen als het weer eens niet lukt.:).
Martijn, heb nog een vraag. Kan ik zeker beter een 2GB kaartje nemen niet met mijn geluk past het niet op een 1GB
Voor de kosten maakt het tegenwoordig weinig meer uit volgens mij:
- Sandisk 1Gb: 14.95,-
- Sandisk 2 Gb: 22.95,-
Dan heb je ook nog ruimte om er gekke stemmen of POI''s bij te zetten. Zelf heb ik een PDA met TomTom dus ik gebruik die ruimte voor andere dingen. Maar heb dus geen idee of het precies past op een 1GB kaartje. Ze leveren het wel op zo'n kaartje dus het zou moeten kunnen :)
Ik heb vlak voor m'n vakantie ook nog een TT One gekocht (€ 218) met 2 GB kaartje (€20) bij Topdeals, en meteen ook US Southeast Region gedownload en geïnstalleerd. De map voor Southeast neemt maar 246MB in beslag, en alle andere onderdelen (Benelux, voices etc) samen maar 101MB. Dus met een 1 GB SD-kaartje moet het wel lukken. Maar zoals Njit al zegt: het prijsverschil tussen een kaartje van 1 en 2 GB is erg klein. Voor toekomstige uitbreidingen zou ik dan ook meteen voor het 2 GB kaartje gaan.
De complete amerika versie is 900 en een beetje MB, dus past op een 1 gyg kaartje :D
Ik vroeg me af:
Als je een tomtom one hebt met de kaarten van Europa. Kan daar dan de southeast region bij? Indien ja: worden die kaarten van Europa dan overschreven? Of hoe zit dat juist.
Staan in verschillende mapjes. Dus er wordt niks overschreven.
En je SD-kaartje moet natuurlijk nog voldoende ruimte bieden ....
Even een vraagje:
Ik heb de SD van geheel usa en canada binnen maar alles staat in het engels dat is niet helemaal mijn sterkste kant(het lezen, schrijven dan wel spreken gaat me beter af :roll:)
Kan ik deze nu gelijk gebruiken ondanks dat we nu nog in nederland zitten.
En wat moet ik precies met dat (visitekaartje groot) kaartje doen??
Moet ik dat activeren op de tomtom site??
Maar hoe dan................??
Alvast bedankt!
Gr. Monique
Hij zal geen locatie laten zien. Maar je kan wel alvast favorieten toevoegen (bijvoorbeeld de hotels tijdens je vakantie).
http://www.tomtom.com/support/index....iveren&FID=315
Oke bedankt.
Heb net zitten kijken maar dat engels gaat me niet zo goed af, tot ik in de hoek zag dat je het ook in nederlands kan na een kwartier te hebben zitten otteren hoe en wat.................
Maar goed ik kan er momenteel even niet uit komen hoe het moet, dat zal de vermoeidheid wel weer zijn dus gaan we dat nog een bekijken als ik weer fris en fruitig ben.
Maar in ieder geval weer bedankt Njit!!
Gr. Monique
IK WORD HELEMAAL GEK!!!](*,) Van de week heb ik contact gehad met TT die mij verzekerd heeft dat het SD kaartje van USA en Canada sinds 1 januari jl., niet meer werd geleverd. Toen ik met Jesus(ja zo heette hij echt!) mijn stappen doornam over HOE ik bij het kaartje uitkwam was het idd. verdwenen. Jammer maar helaas!:mrgreen: Dat soort dingen gebeuren(soms). Wat schetst mijn verbazing dat toen ik zojuist weer naar de TT site ging om het geheel te downloaden het kaartje er opeens weer was. TOTALLY FLABBERGASTED was ik. Dit is toch niet te geloven? Heb zelfs Monique(bono) nog een pb gestuurd dat het toch jammer was van dat kaartje maar heb hem dus nu DIREKT besteld. Ben zeer benieuwd maar raar vind ik het allemaal wel. :lol::-\". Ga nu dus afwachten OF en HOE het komt. SPANNEND HOOR!:-D
Lijkt wel een stukje uit de Prive zo :)
Zal CORRY haar FELBEGEERDE TomTom USA kaartje kunnen BEMACHTIGEN ???
Lees DIRECT verder!
http://img504.imageshack.us/img504/8...wspaperqd6.jpg
Martijn je bent lief!! Heb hier al een 2gb kaartje liggen(voor slechts 17,95) maar je moet toch toegeven dat het bizar is! Het is echter een echte cliffhanger want nu...................... ga ik wachten tot het kaartje komt:-D\\:D/ en..............houd ik jullie natuurlijk op de hoogte.
Geestig, had het aanhangende artikel niet gezien. Kan 'm echter niet lezen maar een giller vind ik het wel. Die Jesus wist dus van de hoed noch de rand.](*,)
Bron: Tweakers.net
Bron: Persbericht TomTom
TomTom introduceert donderdag een nieuwe versie van zijn navigatieapparaat. De nieuwe GO 920 T heeft 4GB geheugen en beschikt over een ingebouwd fm-zendertje om de instructies via de radiospeakers ten gehore te brengen.
De nieuwe TomTom wordt geleverd met de kaarten van ruim veertig Europese landen, een tmc-module voor realtime verkeersinformatie en de nieuwe door TomTom ontwikkelde Enhanced Positioning-technologie. Deze technologie gebruikt onder meer bewegingssensoren om de positie van het apparaat te bepalen als er geen gps-signaal beschikbaar is.
Ook beschikt de nieuwe 920 T over een vernieuwde Bluetooth-afstandsbediening en wordt dezelfde software meegeleverd als met de TomTom GO 520, waaronder MapShare. Met deze technologie kunnen gebruikers zelf kaarten aanpassen en deze wijzigingen delen met andere gebruikers.
Andere vernieuwingen aan het navigatiesysteem zijn spraakherkenning bij het invoeren van een straatnaam en de mogelijkheid om posities uit te wisselen via sms of Bluetooth. Tot slot beschikt de nieuwe TomTom over een ingebouwde fm-zender die wordt gebruikt om de reisinstructies via de autoradio te laten horen. Het apparaatje zal eind dit jaar op de markt komen. De adviesprijs is nog onbekend.
http://img443.imageshack.us/img443/8...8300631qm1.jpg
http://img248.imageshack.us/img248/9...8300630bx5.jpg
En het belangrijkste voor ons: er zitten ook al USA en Canada kaarten in :) (net zoals bij de 910)
Het formaat is wat handzamer en de EPT is een aardige nice-to-have. Verder weinig nieuws onder de zon (als je er van uit gaat dat Navcore 7 binnenkort ook voor de oudere TTG's vrijgegeven wordt) en zelfs een reductie van de opslag van 20 Gb naar 4 Gb.
Ik heb een TomTom910, waar ook een kaart van Amerika en Canada in zit. Uiteraard wil ik die meenemen als ik naar Florida ga. Maar als ik de kaart wil openen, lukt dat niet. Is dit normaal, en lukt dat wel als ik me ginder bevindt? Of moet je die hier ook kunnen openen? Weet iemand dat? Zou nogal stom zijn dat ik ginder sta met m´n GPS en de kaart niet open krijg...
Eerst moet de kaart uiteraard goed geinstalleerd en geregistreerd zijn. Zie blz. 27 van je handleiding (klik hier). Dan via het instellingenmenu "Wijzig voorkeuren" kiezen, dan "Wissel kaart" en de juiste kaart selecteren. Zie blz. 55 van de handleiding.
Lukt dat allemaal niet? Dan is dat zeker niet normaal. Neem dan contact op met de klantenservice van TomTom.
Ik heb mijn TTG910 al 2x meegenomen naar Florida. Deze werkt daar perfect!
ik heb mijn 910 afgelopen vakantie ook mee .terplaatse kaart van amerika laden en navigeren maar
Het probleem bij mij is dat de kaart er wel in staat, maar ik die niet kan selecteren. Er staan 4 kaarten in, waarvan Europa geselecteerd is, wil ik die van Amerika selecteren, reageert die niet en springt hij over op een ander scherm. Mij lijkt dit niet normaal? Of kan je die ter plaatse dan wel selecteren? Wat die registratie en activatie van de kaart betreft, moet ik es even bekijken. Alvast bedankt voor de tips.
Je moet 'm ook gewoon in Europa kunnen selecteren. Je krijgt dat weliswaar geen "fix", maar kunt al wel favorieten toevoegen en zo. Het lijkt erop alsof je kaart niet geactiveerd is.
Volgens mij is dat niet normaal. Ik heb mijn TomTom net en ben er nog niet mee naar Amerika geweest. Maar ik heb hier thuis al alle adressen kunnen invoeren. Dus ik denk dat jouw TomTom toch niet helemaal goed is.
Groetjes,
Bowie13
Als ik lees :"kan de kaart niet openen" gaan mijn haren gelijk overeind staan #-o
Gelijk Tomtommert er even bijgepakt en ook ik kan de kaart gewoon wisselen en alvast de Amerikaanse adressen ingeven.
Alweer een probleem minder.:grin:
Aaaaaarrggghhhh!!! ](*,) Heb me vanavond bezig gehouden met updates te downloaden e.d. En nu ik m´n TomTom wil opstarten zit die helemaal vast... krijg een zwart opgelicht scherm en verder niks meer #-o Zelfs met de reset-knop geen reactie. Waarom moet mij dit weer overkomen, amper een dikke week voor vertrek... morgen toch maar es maar es terug naar de winkel waar ik ´m heb gekocht.
Denk dat ik wat zenuwachtig begin te worden... 8-[
Oeps... gelukt :oops: Ipv eerst de handleiding es te lezen begin ik zomaar aan allerhande knopjes te prutsen :roll: Blijkt dus dat ik met een paperclip in de microfoon heb zitten te peuteren ipv de reset-knop :oops: Enfin, het werkt nu, de kaart van Amerika dus ook! yeyyyy!!! \\:D/
Bedankt voor de hulp allemaal!
Gelukkig Leentje.
Ik heb vorige week ook een TT910 aangeschaft en kreeg het al benauwd van jouw verhaal.
Mijn schoonouders hebben hem op het moment even geleend maar ga het toch maar gelijk zaterdag controleren.
Ik heb hem trouwens via marktplaats gekocht voor € 300,-
Hij is pas 2 maanden oud, zelfs het plastic zat nog op het scherm.
Ik heb de aankoopbon erbij gekregen dus heb gewoon mijn garantie.
Tevens zat er een hardcase tasje en een extra kabel bij.
Volgens mij geen gekke deal.
Groetjes Patries
Ik zit momentueel in Amerika met een TomTom910 en die werkt perfect, Ben zeer blij dat ik hem gekocht heb en nu heb, zou dit apparaat niet meer willen missen!
Hallo Calypso,
Is het nodig om in Florida een TomTom te hebben?
Wij gaan daar op 1 oktober ook naar toe. De eerste 2 weken een rondreis.
Tijdens de rondreis hebben wij geen adressen. We rijden 's morgens weg met als doel de volgende plaats.
Staan er op de kaart ook standaard adressen van hotels en/of bezienswaardigheden?
Alvast
Alvast bedankt voor jouw antwoord. Maar mijn reactie was al verzonden.
Groetjes,
Nancie
Volgende week gaan we (slechts een weekje :-k) naar Florida. Vanuit Orlando naar Bonita Springs, Key Largo, Key West naar Miami. Ik weet het, veel zien in véééél te weinig tijd.
Nu heb ik TomTom mobile 5.2 met Florida-map op m'n telefoon staan. Is dit actueel genoeg om betrouwbaar de weg te kunnen vinden in Florida ?
Eventueel heb ik ook een PDA met TomTom 6 North America erop, maar eigenlijk wou ik die niet meenemen.
Samengevat: heeft er iemand (recente) ervaring met TomTom 5.2 ?
Alvast bedankt.
Greetings,
Frank
Meeste hotel hebben wel een internetpagina waar je de adressen vanaf kutn halen, dan gewoon thuis al erin zetten, zo heb ik het ook gedaan met de meest bestemmingen
En is het nodig is natuurlijk persoonlijk maar ik vind het op dit moment onmisbaar en erg makelijk vooral in de avond als het donker is is het echt een uitkomst.
Groetjes
Calypso
"Nodig"? Nee!
"Handig"? Ja!
Wij hebben - net als duizenden andere Florida-gangers - jaren zonder TomTom gewoon alles kunnen vinden in Florida. En zijn soms vreselijk verkeerd gereden waardoor we vreselijk leuke en mooie dingen zijn tegengekomen ..... :-D
Op de toeristische kaarten staan alle attracties en zo duidelijk aangegeven. Net als op de borden langs de weg trouwens. Florida/VS is een heel ontwikkeld land, net als Nederland, en soms zelfs een beetje meer ..... ;)
Het zal best werken maar echt up-to-date is het niet.
Op mijn TT Onev2 heb ik Tomtom software v7.120 staan en de USA_and_Canada kaart v675.1409
Hij werkt gewoon.
Ik heb dezelfde versie op mijn telefoon (MDA).
Echter, nieuwe wegen kent hij natuurlijk niet.
Mijn versie had overigens altijd een probleem in de buurt van marriotvillage richting primiumoutlets.
Dus gewoon meenemen dat ding.
Pascal
Op de papieren versies van de kaarten van Florida staan inderdaad de attracties al vermeld.:oops:
Ik bedoelde eigenlijk: zijn de attractie (adressen) al opgenomen op de tomtom kaart? Zodat je deze met een eenvoudige klik kunt activeren als je bestemmingsadres.:roll:
Groetjes,
Nancie
Oké bedankt. Voor de zekerheid zal ik naast Tom ook maar een wegenkaart gebruiken. Geeft toch altijd iets meer "gevoel" dan blind vertrouwen op Tom.